درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 مرداد 1398 - 05:38   

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت


ادامه ادامه مطلب یک

اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی

  اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

روابط عمومی ها و فضای مجازی!

  روابط عمومی ها و فضای مجازی!


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تخفیف ۹۹ درصدی لوازم عکاسی در سایت «آمازون» اشتباه بود
  پلیس فدرال آمریکا درباره امنیت اپلیکیشن تغییر چهره موسوم به «فیس اپ» تحقیق می‌کند
  پژوهشگر دانشگاه هاوایی: رفتار و خلق و خوی انسان مسری است
  ایجاد ارتباط پایدار در جامعه از وظایف اصلی روابط عمومی هاست
  اهمیت، نقش و کارکرد روابط عمومی
  بررسی و تحلیل محتوای نشریات داخلی سازمان ها
  نشست بررسی نقش «رسانه در گردشگری» برگزار شد
  انتخاب سه فرماندار پاسخگو در قالب اجرای برنامه دوشنبه‌های خبری
  گوشی‌های هوشمند فایو جی در سال ۲۰۲۳
  توزیع ۳ هزارتُن کاغذ بین مطبوعات کشور
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39175صفحه نخست » فناوری نوجمعه، 14 تیر 1398 - 11:02
هوش مصنوعی و بازی‌های ویژه تشخیص اخبار جعلی
مریم سلیمی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی، کارشناسی ارشد گرافیک - بازی «فیک نیوز» یک بازی موبایلی است که قبل از اتمام وقت بازی باید بتوان اخبار جعلی را تشخیص داد. این بازی با دغدغه نسبت به سردرگمی مردم در مواجهه با اخبار جعلی ساخته‌شده است. نتایج تحقیقات پی ای دبلیو نشان می‌دهد که حدود دوسوم بزرگسالان آمریکا اخبار کاملاً ساختگی را نقل می‌کنند و این مسئله موجبات سردرگمی در تشخیص درستی و نادرستی اخبار را فراهم کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در حال حاضر، از بازی‌های مختلفی در حوزه تشخیص اخبار جعلی می¬توان یادکرد که با همین هدف ساخته و در اختیار بازیکنان قرارگرفته است تا بتوانند به یاری بازی توان تشخیص افراد برای تشخیص اخبار جعلی از واقعی را بالا ببرند. در حال حاضر این بازی‌ها، مکانیسم ساده¬ای دارد ولی به ورود هوش مصنوعی در این نوع بازی‌ها، به نظر می¬رسد، ماشین‌های یادگیرنده بتوانند کمک‌های بیشتری به افراد در این خصوص داشته باشند و برخی مهارت‌های آن‌ها را ارتقا بخشند.
در ادامه به برخی از بازی‌های موجود در حوزه تشخیص اخبار جعلی اشاره می‌شود:


پروفسور سندر ون لیندن، یکی از اساتید روانشناسی اجتماعی دانشگاه کمبریج، مبتنی بر تئوری‌های خود بازی در حوزه اخبار جعلی ساخته که انجام این بازی 10 دقیقه طول می‌کشد و به یاری آن مردم می‌توانند یاد بگیرند که چطور اخبار نادرست تولید و منتشر می¬شوند. در این بازی، برای کسب اعتبار و داشتن فالور بیشتر، بازیکن باید اخبار منطقی و قابل‌باور را تولید کند که جایزه به آن‌ها نیز تعلق می‌گیرد. (Douglas,2018)


همچنین می¬توان از بازی دیگری به نام «لیتموس» یاد کرد که به افراد یاد می‌دهد که چطور اخبار جعلی را تشخیص دهند. لیتموس، یک بازی موبایلی است که توسط استارتاپ انترال که در زمینه‌های تحقیقاتی فعالیت می‌کند، ساخته‌شده است. در ساخت این بازی، طراحان بازی از دانسته‌های مردم‌شناسی نیز استفاده کرده‌اند. برای تشخیص درستی یا نادرستی اخبار به‌طورمعمول از دو روش چک کردن و یاری از هوش مصنوعی استفاده می‌شود ولی به‌ هر تقدیر به یاری این بازی به مردم نشان داده می¬شود که چقدر قادرند اخبار جعلی را از واقعی تشخیص دهند. تصور بر این بود که مردم دارای این توان هستند ولی در واقعیت، نتیجه چنین نبود و این نشان می‌دهد که نیاز است تا اطلاعات و آگاهی‌های مردم در مورد اخبار جعلی باید برود. این بازی که نوآورانه و کاربری ساده طراحی‌شده و مبتنی بر طرح سؤال است، می¬تواند در تشخیص اخبار جعلی، توجه به منبع خبری و نیز دریافت تحلیلی عمیق به مردم کمک می¬کند. (Garg,2019)


از دیگر بازی‌ها در حوزه فیک نیوز یا اخبار جعلی می¬توان به بازی «فیک نیوز» اشاره کرد که در این بازی، افراد به تولید تیترهای جعلی به همراه عکس اقدام می‌کنند. در این بازی باید موضوع مشخص و مخاطبان هدف داشت. به تعداد نامحدود می‌توان تیترهای جعلی تولید کرد. تعداد بازیکنان در آن 4 تا 8 نفر هستند و کل بازی 20 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. رنج سنی افراد نیز باید بالای 13 سال باشد. در این بازی افراد هم با مفهوم اطلاعات نادرست و جعلی آشنا شده و هم به‌نوعی سرگرم می‌شوند. برخی اخبار و اطلاعات به‌کاررفته در این بازی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حضور ترامپ است. در این بازی باید بدون گرایش‌های سیاسی شرکت کرد. این بازی پولی و قابل دانلود است که قیمت آن 20 دلار است.


همچنین بازی دیگری به نام «فیک نیوز» برای تشخیص واقعیت از دروغ توسط آی اس ال گیمینگ ساخته‌شده است. این بازی یک بازی موبایلی است که قبل از اتمام وقت بازی باید بتوان اخبار جعلی را تشخیص داد. این بازی با دغدغه نسبت به سردرگمی مردم در مواجهه با اخبار جعلی ساخته‌شده است. نتایج تحقیقات پی ای دبلیو نشان می‌دهد که حدود دوسوم بزرگسالان آمریکا اخبار کاملاً ساختگی را نقل می‌کنند و این مسئله موجبات سردرگمی در تشخیص درستی و نادرستی اخبار را فراهم کرده است.


از دیگر بازی‌های ساخته‌شده در حوزه اخبار جعلی، بازی «فکتیشز» است که این بازی توسط یک مؤسسه تحقیقاتی در واشینگتن آمریکا (آمریکن یونیوستی گیم لب) و مدرسه ارتباطات دانشگاه آمریکا ساخته‌شده است. در این بازی، افراد مقالاتی را مشاهده و مطالعه می‌کنند که در پایین آن نیز منبعش مشخص‌شده و فرد با انتخاب تیک سبز یا ضربدر قرمز، نشان می‌دهند که آن را باور کرده و یا نکرده¬اند. بازی در مورد درستی نتیجه به بازیکن بازخورد می¬دهد. همچنین فرد می¬تواند حسابی برای خود ایجاد کند که میزان پیشرفت خود را در آنجا به ثبت رسانده و بررسی کند. این بازی برای دانش آموزان نیز مفید است. معلمان نیز قادرند مقالات آن را پرینت گرفته و در کلاس درس مورد بررسی قرار دهند. (fopladmin,2018)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دیدار جمعی از فعالان روابط عمومی با رئیس قوه مقننه


  اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی


  پنج نکته برای مدیریت بحران رسانه های اجتماعی


  انتصاب مشاور مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت


  رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران منصوب شد


  روابط عمومی‌ها در ارتقای جایگاه ادارات نقش به‌سزایی دارند


  آیا رسانه های درآمدزا اعتبار بیشتری نسبت به تبلیغات دارند؟


  مدیر روابط عمومی معاون قرآنی وزارت ارشاد منصوب شد


  خبرنگاران مهم ترین پل ارتباطی علوم پزشکی و مردم


  رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: نقش روابط عمومی‌ها در تلاطم جریانات و حفظ ارزش‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران