درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 مرداد 1398 - 05:34   

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت


ادامه ادامه مطلب یک

اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی

  اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

روابط عمومی ها و فضای مجازی!

  روابط عمومی ها و فضای مجازی!


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تخفیف ۹۹ درصدی لوازم عکاسی در سایت «آمازون» اشتباه بود
  پلیس فدرال آمریکا درباره امنیت اپلیکیشن تغییر چهره موسوم به «فیس اپ» تحقیق می‌کند
  پژوهشگر دانشگاه هاوایی: رفتار و خلق و خوی انسان مسری است
  ایجاد ارتباط پایدار در جامعه از وظایف اصلی روابط عمومی هاست
  اهمیت، نقش و کارکرد روابط عمومی
  بررسی و تحلیل محتوای نشریات داخلی سازمان ها
  نشست بررسی نقش «رسانه در گردشگری» برگزار شد
  انتخاب سه فرماندار پاسخگو در قالب اجرای برنامه دوشنبه‌های خبری
  گوشی‌های هوشمند فایو جی در سال ۲۰۲۳
  توزیع ۳ هزارتُن کاغذ بین مطبوعات کشور
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39042صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 29 خرداد 1398 - 13:46
نماینده مجلس باید یک متخصص روابط عمومی و ارتباطات هم باشد
حسن خسروی – دانش آموخته دکتری تخصصی مدیریت منابع انسانی - حرفه، فن، دانش و هنر روابط عمومی یک ویژگی برجسته ای است که هر کس آن را دارا باشد دارای یک ارزش افزوده بوده و این مزیت برای فرد در حقیقت، خلق ارزش می کند. نماینده مجلس شورای اسلامی چه در سطح برخورد و تعامل با همکاران و سایر نمایندگان مجلس و چه در برخورد و مواجهه با مردم و شهروندان و مخاطبان خود چنانچه از روابط عمومی و ارتباطات موثر بهره مند باشد خواهد توانست در مجامع و جلسات و همایشهای مختلف بهتر حرف خود را به کرسی نشانده و بهتر از برنامه ها و طرح های خود دفاع نماید که قطعا برآیند آن باعث رشد و توسعه شهر و کشور و دیار نمایندگان خواهد بود.
  

حسن خسروی – دانش آموخته دکتری تخصصی مدیریت منابع انسانی
مدرس دانشگاه و مولف کتاب روابط عمومی و ارتباطات


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اسفند ماه امسال، انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیش روی داریم. افراد مختلفی با تخصصهای گوناگون پا به عرصه انتخابات گذاشته و به هر دلیل و نیتی که دارند اعلام کاندیداتوری می نمایند تا بلکه با توجه به تخصص و ویژگیهای آنان، نظرات مردم را جلب کرده و رای بیاورند.

 

در کنار داشتن تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی و توانمندیهای فردی و حرفه ای، به نظر می رسد که یک نماینده مجلس شورای اسلامی می بایست دارای تخصص و خمیر مایه روابط عمومی و ارتباطات نیز باشد چرا که هنر مردمداری اگر در فرد نباشد نمی تواند با انسانها تعامل مناسب و سازنده ای داشته فلذا در راه نیل به اهداف نیز دچار سردرگمی و شکست و سقوط خواهد شد.

 

حرفه، فن، دانش و هنر روابط عمومی یک ویژگی برجسته ای است که هر کس آن را دارا باشد دارای یک ارزش افزوده بوده و این مزیت برای فرد در حقیقت، خلق ارزش می کند. نماینده مجلس شورای اسلامی چه در سطح برخورد و تعامل با همکاران و سایر نمایندگان مجلس و چه در برخورد و مواجهه با مردم و شهروندان و مخاطبان خود چنانچه از روابط عمومی و ارتباطات موثر بهره مند باشد خواهد توانست در مجامع و جلسات و همایشهای مختلف بهتر حرف خود را به کرسی نشانده و بهتر از برنامه ها و طرح های خود دفاع نماید که قطعا برآیند آن باعث رشد و توسعه شهر و کشور و دیار نمایندگان خواهد بود.

 

به تجربه ثابت شده نمایندگانی که از روابط عمومی و ارتباطات چه به صورت اکتسابی و چه به صورت ذاتی و کاریزماتیک بهره ای داشته اند همواره نسبت به سایر همکاران و نمایندگان مجلس، یک سر و گردن بالاتر بوده اند. البته جای ذکر است که یکی از وظایف مجموعه اداری مجلس شورای اسلامی پس از برگزاری انتخابات و تمام شدن شمارش آراء داوطلبان و مشخص شدن وضعیت نمایندگان منتخب شهرها باید موضوع مهم آموزش به نمایندگان باشد و آموزش بدو خدمت به نمایندگان راه یافته به مجلس شورای اسلامی می بایست بطور دقیق و برنامه ریزی شده و مستمر توسط بخش مربوطه در مجلس شورای اسلامی برگزار و کاملا هم جدی گرفته شود.

 

نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی به شدت نیازمند فراگیری مباحثی نظیر: سواد رسانه ای – هوش هیجانی – تشریفات – زبان بدن – افکارسنجی - فن بیان و سخنوری - روابط عمومی و ارتباطات موثر و مفاهیمی از این قبیل هستند و ما متاسفانه کمبود و خلا این دوره های آموزشی را در مورد نمایندگان مجلس شورای اسلامی کاملا حس می کنیم و کلیپ های منتشره در فضای مجازی و حرکات و بیانات نمایندگان در محافل و مجالس مختلف که سوژه رسانه ها می شوند همگی حاکی از آن است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شدت نیازمند آموزشهای بدو ورود و بدو خدمت در مجلس هستند.

 

نماینده ای که بلد نیست حرف درست بزند و بلد نیست درست حرف بزند و چگونگی نفوذ در دلها را نمی داند و افکار سنجی نخوانده و رسانه را نمی شناسد چطور می تواند از حق و حقوق یک ملت و شهر و دیار خود دفاع جانانه کرده و سربلند باشد. ؟!؟!. بدین ترتیب بسیار ضروری است که امسال مردم شریف و عزیز کشورمان حتما در انتخابات به صورت پرشور شرکت کرده و حتما به کسانی رای بدهند که علاوه بر تعهد و تخصص، دارای روابط عمومی و ارتباطات موثر نیز باشند. تا چه قبول افتد و چه در نظر آید. حسن خسروی.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دیدار جمعی از فعالان روابط عمومی با رئیس قوه مقننه


  اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی


  پنج نکته برای مدیریت بحران رسانه های اجتماعی


  انتصاب مشاور مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت


  رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران منصوب شد


  روابط عمومی‌ها در ارتقای جایگاه ادارات نقش به‌سزایی دارند


  آیا رسانه های درآمدزا اعتبار بیشتری نسبت به تبلیغات دارند؟


  مدیر روابط عمومی معاون قرآنی وزارت ارشاد منصوب شد


  خبرنگاران مهم ترین پل ارتباطی علوم پزشکی و مردم


  رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: نقش روابط عمومی‌ها در تلاطم جریانات و حفظ ارزش‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران