درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 11:48   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  50 مدیر ارشد بازاریابی برتر کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39012صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 27 خرداد 1398 - 12:35
دکتر حسین افخمی: وزارت اقتصاد روابط عمومی را در تله تشریفات نیندازد
دکتر حسین افخمی استاد برجسته علوم ارتباطات دانشگاه علامه، ادغام روابط عمومی در حوزه وزارتی را به معنای انحلال روابط عمومی میداند ودر گفتگویی دیدگاه خود را در تشریح این موضوع بیان کرده است:
  

اکوفارس: دکتر حسین افخمی استاد برجسته علوم ارتباطات دانشگاه علامه، ادغام روابط عمومی در حوزه وزارتی را به معنای انحلال روابط عمومی میداند ودر گفتگویی دیدگاه خود را در تشریح این موضوع بیان کرده است:
 
 
 در دنیای رسانه ای شده تصور یک سازمان بدون حضور روابط عمومی غیر ممکن است زیرا به زبان ساده مسىولیت مدیریت ارتباطات یک موسسه یا سازمان و یا حتی کشور را بر عهده دارد. بنابراین روابط عمومی یک مدیریت در خدمت رییس سازمان نیست بلکه وظیفه مدیریت ارتباطات کلان سازمان را بر عهده دارد.
 
 وقتی ما این مدیریت روابط عمومی را به مسئول دفتر یا یک منشی تقلیل می دهیم در واقع در تله تشریفات و ساماندهی روابط شخصی محدود می شویم.
 
 شناخت ابعاد مدیریت ارتباطات در فرایند تاریخی خود مغفول مانده و مدیران ما از هنر و تکنیک آن به خاطر برداشت های نادرست محروم مانده اند.
 
 در ارتباطات ، ساده ترین کار سکوت است. این سکوت همان تدبیر سخن گفتن یا نگفتن یا مدیریت پیام و مدیریت ارتباطات است که در بالاترین جنبه خود همان روابط عمومی سازمان است. حال روابط عمومی فکر کردن قبل از سخن گفتن است و مقدمه اش تحقیق، مذاکره، مطالعه و مشاورت دادن است.
 
 بنابر این ابعادی چون پژوهش در افکار عمومی و ذینفعان سازمان ،اطلاع رسانی ، تشریفات و بسیاری از اجزای دیگر جزیی از پلان تعاملات سازمانی است که در زمره تجارب و شایستگی های مدیران روابط عمومی است که با خون دل به دست آمده و محرومیت از آن و نادیده گرفتنش به معنای فرو پاشی سازمان است . به عبارت دیگر طراحی ارتباطات ،برنامه ریزی ارتباطی، اجرای پیچیده برنامه و ارزیابی آن چیزی نیست که در دفتر وزیر اتفاق بیفتد.
 
 یادمان باشد ماموریت های روابط عمومی با تغییرات روسا خاتمه نمی یابد بلکه باید این مدیریت روابط عمومی باقی بماند تا از دستاوردها دفاع کند. دلیل روشنی هم دارد زیرا از طریق مدیریت ارتباطات باید سرمایه های اجتماعی و سازمانی حفظ شوند و ماهیت این تصور نشانگر آن است که روابط عمومی فقط معرف سازمان نیست بلکه مدافع آن است و اساسا نباید تغییر نگرش روسا بتواند در قلمرو سرمایه های ارتباطی سازمان خدشه ایجاد کند.
 
 باید تاسف خورد که روابط عمومی در سایر کشورها با چهار ویژگی راهنمایی کنندگی، مشاورت دهندگی، اطلاع رسانی و تبلیغات در حد معاونت مطرح میشوند و ما برای دومین تجربه تلخ اخیر شاهد ادغام ماموریت کلان مدیریت ارتباطات در ریاست دفتر وزارتی هستیم.
 
 ما طی پنجاه سال گذشته داریم تاوان این تفکر را میدهیم که فرهنگ یک کشور با اطلاع رسانی و خبر منتقل می شود. این کار به تنهایی با تبلیغات و تشریفات هم نمی شود.
 
 باید متوجه شویم که ایماژ سازمان با روابط عمومی است که هم شفاف سازی میکند هم هدایت می کند و هم سازمان را معرفی میکند. ولی اتفاقات این چند روز به معنی بازگشت به دوران قبل از صفویه است.
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد