درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 - 19:02   

انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان

  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان


ادامه ادامه مطلب یک

جای خالی رسانه های رسمی در کارزار شایعات

  جای خالی رسانه های رسمی در کارزار شایعات


ادامه ادامه مطلب دو

چاپ قبوض کاغذی برق در پایتخت متوقف شد

  چاپ قبوض کاغذی برق در پایتخت متوقف شد


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب مدیر جدید روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم

  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان
  کارگاه آموزشی روابط عمومی الکترونیک در رباط کریم برگزار شد
  عضو شورای اسلامی شهر فردیس: روابط عمومی شهرداری باید از انتشار سلیقه ای اخبار بپرهیزد
  چگونه می توان روابط عمومی را توصیف کرد?
  سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری اپل در هند؛ مقدمه ای برای خروج از چین
  10 تاکتیک کارآمد برای نوشتن
  لیبرا، واحد پولی فیس‌بوک
  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم
  روابط عمومی؛ کاهنده فاصله بین ملت و مسئولان
  جای خالی رسانه های رسمی در کارزار شایعات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38974صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 24 خرداد 1398 - 21:43
بازنشر/ دانشگاههای شرقی در سراسر جهان به اهمیت خدمات یک روابط عمومی خوب پی برده اند
امینی، رضا - مقاله زیر تحت عنوان« روابط عمومی در آموزش عالی» نوشته آقای دکتر رضا امینی که از «نشریه نصیر شماره 38 و 39 دانشگاه صنعتی خواجه نصیر» استخراج شده است جهت مطالعه خوانندگان گرامی ماهنامه انجمن روابط عمومی ایران درج می‏گردد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مقاله زیر تحت عنوان« روابط عمومی در آموزش عالی» نوشته آقای دکتر رضا امینی که از «نشریه نصیر شماره 38 و 39 دانشگاه صنعتی خواجه نصیر» استخراج شده است جهت مطالعه خوانندگان گرامی ماهنامه انجمن روابط عمومی ایران درج می‏گردد.


دانشگاه‏های مترقی در سراسر جهان به اهمیت خدمات روابط عمومی‏ خوب پی برده‏اند چنانکه هیچ دانشگاه معتبری وجود ندارد که اداره‏ روابط عمومی نداشته باشد و با استمداد از برنامه‏های روابط عمومی‏ به حل مشکلات روزافزون خود به تلاش و تکاپو در نیاید.


یک رشته از مشکلات دانشگاه‏ها جنبه عمومی دارد و مختص یک‏ دانشگاه یا دانشگاه‏های یک کشور نمی‏باشد:روزافزون بودن تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه،کم بودن تعداد استادان یا هیات آموزشی‏ صلاحیت‏دار و فقدان تسهیلات و بودجه کافی برای بهبود ماهیت و خاصیت آموزش عالی از جمله مشکلات عمومی محسوب می‏گردد.


هر سال و خاصه در سال‏های آینده همه دانشگاه‏ها با مشکل‏ استخدام هیات آموزشی صلاحیت‏دار-احداث بناها و ساختمان‏های بیشتر و از همه مهم‏تر با مشکل انتخاب‏ دانشجویان واجد شایستگی برای آموزش عالی مواجه خواهند بود.این مشکلات وظایف سنگین و عظیمی به عهده ادارات‏ روابط عمومی دانشگاه‏ها محول می‏کند.از این رو ماموران‏ روابط عمومی باید به حقیقت رموز و اسرار این حرفه وارد باشند.


کالج‏های آمریکا برای انجام فعالیت‏های روابط عمومی از یک موسسه‏ مشاور به نام«انجمن روابط عمومی کالج‏ها»استفاده می‏کنند.این‏ انجمن در مه 1946 به وجود آمد و از همان زمان در تنظیم برنامه‏های‏ روابط عمومی برای موسسات آموزش عالی نقش موثری ایفا کرده‏ است. در سال 1946 تعداد اعضای این انجمن نزدیک به صد هزار نفر شد،یک عده از این اعضاء تخصص و مهارت در جمع آوری وجوه‏ دارند و با تنظیم برنامه‏های موثر مبالغ قابل ملاحظه‏ای برای موسسات‏ آموزشی اعانه جمع می‏کنند.


در انتخاب روسای دانشگاه‏ها و دانشکده‏ها در آمریکا امروزه ملاحظات‏ روابط عمومی بیش از پیش مورد توجه واقع می‏گردد.یکی از شرایط حتمی و ضروری برای رئیس دانشگاه و یا رئیس دانشکده این‏ است که مهارت در روابط عمومی داشته باشد.بسیاری از دانشگاه‏های آمریکا،ادارات انتشارات سابق خود را به‏ ادارات روابط عمومی تبدیل کرده و به مسوول روابط عمومی‏ خود مقامی در ردیف ریاست دانشکده اعطا کرده‏اند تا او بتواند در کلیه جلسات مهم ریاست دانشگاه حضور پیدا کند و به سیاست‏های دانشگاه و کلیه جریان‏های آن وارد شود.


خود روسای دانشگاه‏ها نیز باید به ریزه‏کاری‏های این فن‏ وارد باشند و در روابط خود با هیات امنا،با هیات آموزشی و گروه فارغ التحصیلان و دانشجویان آن ریزه‏کاری‏ها را به‏ کار ببرند.


«هرمن ولز»رئیس دانشگاه ایندیانا در آمریکا توصیه‏ای به جانشینان‏ خود کرده که اهمیت روابط عمومی را در دانشگاه به خوبی نشان‏ می‏دهد،وی به جانشین خود چنین گفت:«یک مشاور روابط عمومی‏ که به او اعتماد توان کرد برای همکاری خود انتخاب کنید،چنین‏ مشاوری باید جرات و شهامت داشته باشد که اشتباهات شما را متذکر شود.هیات آموزشی و دانشجویان مهم‏ترین گروه‏های یک دانشگاه‏ محسوب می‏شوند.وقتی که آنان به دانشگاه خود علاقه و ایمان داشته‏ باشند علاقه و اشتیاق خود را همه جا بازگو خواهند کرد.اداره روابط عمومی که مورد احترام هیات آموزشی نباشد کاری از پیش نخواهد برد.شیوه مقبول و موجه ساختن یک دانشگاه در افکار عمومی با شیوه‏ فروش اسباب آرایش بانوان یا فروش اتومبیل فرق فاحش دارد.اصول‏ و تکنیکی که در فروش اسباب آرایش و اتومبیل به کار می‏رود به کار دانشگاه نیاید.»


این توصیه در کنفرانس کارشناسان آموزش و پرورش آمریکا به عنوان‏ یکی از عوامل ده‏گانه که موجب بالا بردن روحیه هیات آموزشی و روش آموزش در دانشگاه‏ها می‏گردد مورد قبول قرار گرفت.


اما حقیقت این است که هنوز هم روابط عمومی در همه دانشگاه‏ها یک امر ضروری تشخیص داده نشده است و هنوز هم عده‏ای در دانشگاه به فعالیت‏های روابط عمومی بی‏اعتنا می‏باشند و آن را یک‏ نوع تظاهر بی‏معنی می‏دانند.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 تاکتیک کارآمد برای نوشتن


  بحران های روابط عمومی که در سال ۲۰۱۹ مشخص شده اند


  نشر الکترونیک: یک مطالعه‎ تحلیلی


  انتصاب سرپرست روابط عمومی شورای شهر شیراز


  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم


  روابط عمومی؛ کاهنده فاصله بین ملت و مسئولان


  استقبال از آیفون 11 بیش از انتظار است


  جای خالی رسانه های رسمی در کارزار شایعات


  زادروز نیویورک تایمز


  چگونه می توان روابط عمومی را توصیف کرد?


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران