درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 16 آذر 1398 - 08:28   

فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران

  فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

تحقق چند پیش بینی در کتاب های علمی- تخیلی

  تحقق چند پیش بینی در کتاب های علمی- تخیلی


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری

  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


ادامه ادامه مطلب سه

معرفی بیمه‌ کوثر به‌‌ عنوان روابط‌‌عمومی برتر

  معرفی بیمه‌ کوثر به‌‌ عنوان روابط‌‌عمومی برتر


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفت نکته برای موفقیت در روابط عمومی
  تحقق چند پیش بینی در کتاب های علمی- تخیلی
  چند و چون تبلیغات آنلاین
  تبلیغات سیاسی
  مدیر اطلاع‌رسانی سیزدهمین جشن بزرگ منتقدان حکم گرفت
  آمازون از DeepComposer نخستین کیبورد مبتنی بر یادگیری ماشین رونمایی کرد
  گزارش تبلیغات جهانی، روابط عمومی و بازار خدمات مرتبط با سال ۲۰۲۲
  صدها شغل در بانک مونترال از بین می‌رود
  میکروفون‌های تلویزیون‌های هوشمند را ببندید
  دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه تنسی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38861صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیپنجشنبه، 16 خرداد 1398 - 11:50
کمتر دروغ بگوییم
Alex Lickerman M.D. - ما انسانها به عنوان موجود زنده باید هر کاری بکنیم که زنده بمانیم اما چون موجود اجتماعی هستیم اجازه نداریم هر کاری برای زنده بودن انجام دهیم. دروغ، درست در کشمکش بین منافع من و منافع اجتماعی که در آن به سر می برم ایجاد می شود.
  

ما انسانها به عنوان موجود زنده باید هر کاری بکنیم که زنده بمانیم اما چون موجود اجتماعی هستیم اجازه نداریم هر کاری برای زنده بودن انجام دهیم. دروغ، درست در کشمکش بین منافع من و منافع اجتماعی که در آن به سر می برم ایجاد می شود.
 
 دروغ، تکنیکی است برای فریب دیگران و بر همین اساس حتی اگر دروغ نگوییم هم داریم بخشی از واقعیت و حقیقت یک ماجرا را پنهان می کنیم.
 
 ما از همان دوران کودکی یاد می گیریم که دروغ باعث ایجاد پاداش سریع می شود. ما خیلی زود می فهمیم که می توانیم از فن دروغ برای رسیدن به منافع شخصی و حتی جمعی مان استفاده کنیم.
 
 ما برای دفاع از خود دروغ می گوییم چون در بسیاری مواقع، دروغ گفتن برای اجتناب از شرم، بی آبرویی و دردسر، ضروری است.
 
 ما با دروغ می توانیم به منافعی که می خواهیم دست بیابیم. این منافع می تواند مادی باشد یا می تواند مثلا برای جلب توجه دیگران نسبت به خودمان باشد.
 
 ما ناگزیریم یک تصویر و یک هویت بیرونی از خودمان بسازیم که در پشت انواع ماسک ها و ادعاهای دروغین پنهان می شود. ما با دروغ هایی که می گوییم اعتماد و احترام دیگران را جلب می کنیم.
 
 ما از ترس دیگران و برای جلوگیری از ناراحتی شان دروغ می گوییم. به همین خاطر دروغ گفتن هم می تواند نوعی مهربانی باشد. با دروغ گفتن هم می شود جان انسانها را نجات دهیم یا موقعیت و منافع آنها را تضمین کنیم.
 
 با وجود آنکه دروغ گفتن نوعی میانبر زدن و نادیده گرفتن حق و حقوق دیگران است ولی باعث مدارا بین زندگی جمعی و هویت فردی ما می شود. سعی کنیم با یک حکم قطعی آن را از خود نرانیم چون دروغ گفتن لذتبخش هست، برقدرت نداشته ما می افزاید و منجر به پاداش سریع می شود.
 
 وقتی به این درک و حقیقت برسیم که نمی توانیم دروغ نگوییم شاید بتوانیم تجدید نظری برای کنترل و کاهش بعضی از دروغ های روزانه مان داشته باشیم.
 
 وقتی که می فهمیم بسیاری از دروغ ها برای مراقبت از هویتی است که دوست داریم با آن شناخته شویم شاید بد نباشد از طریق دروغ کمتر گفتن، همان هویت دلخواه و واقعی مان را معرفی کنیم. بگذاریم آدم های دور و بر ما بفهمند که آدم صریح و صادقی هستیم. دروغ نگفتن هم می تواند لذتبخش و مفید باشد.
 
 همه ما دروغ می‌گوییم پس کمتر بگوییم
 
 منبع: www.psychologytoday.com
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آموزش ترجمه و تنظیم اخبار از آژانس ها در ایران


  چهارمین جشنواره بیمه در رسانه برگزیدگان خود را شناخت/ شارا هم برگزیده بود


  درخشش روابط عمومی بهزیستی ایلام


  معرفی بیمه‌ کوثر به‌‌ عنوان روابط‌‌عمومی برتر


  نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/11


  صدها شغل در بانک مونترال از بین می‌رود


  گزارش تبلیغات جهانی، روابط عمومی و بازار خدمات مرتبط با سال ۲۰۲۲


  الزام به هماهنگی مسئولان با روابط عمومی در اطلاع رسانی


  دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه تنسی


  چند و چون تبلیغات آنلاین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود