درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 تیر 1398 - 21:13   

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب یک

انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است

  انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان


ادامه ادامه مطلب سه

مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد

  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تعامل با اصحاب رسانه از اصول فعالیت های روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش است
  ملاقات حضوری ۵۸۵ نفر با رئیس دانشگاه پیام نور طی سال گذشته/ برگزاری بدون وقفه نشست های ملاقات عمومی
  مدیرعامل اعلام کرد: تمرکز فعالیت های بانک ملی ایران بر «رونق تولید»
  از ابتدای سال ٩٧ تا پایان اردیبهشت سال جاری اعطا شد؛ پرداخت بیش از چهارهزار فقره وام رونق تولید در استان چهارمحال و بختیاری توسط بانک صادرات ایران
  مرحله پیش فروش واحدهای مجتمع نگین شهر ری آغاز شد
  رد و نشان «قاچاق کتاب» در کتاب‌فروشی‌های آنلاین
  واقع بینی نسبت به روابط عمومی، نیاز سازمان های امروز
  مدیر روابط‌عمومی ملانیا ترامپ، سخنگوی جدید کاخ‌سفید
  مدیر روابط عمومی هیئت بسکتبال گیلان منصوب شد
  پوشش دهی صفحات مسی قالب‌های ریخته‌گری مداوم با تــــــلاش متخصصــــــان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38859صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 15 خرداد 1398 - 14:05
مقاله/ هوش مصنوعی زمینه‌ساز بازتعریف اصول روابط عمومی
متخصصان روابط عمومی به طور مداوم در حال شکار راه هایی برای تصمیم گیری های سریع تر و آگاهانه تر که سبب دستیابی به نتایج و اهداف شوند، هستند. تغییراتی که هوش مصنوعی ارمغان می آورد با دادن عمیق ترین و جامع ترین نگاه به چگونگی حل مشکلات، به شاغلین در حوزه روابط عمومی قدرت تصمیم گیری می دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| از وقتی کامپیوتر وارد زندگی و کار بشر شد این فرصت فراهم شد که هوش مصنوعی مثل ماشین حساب، بعضی کارها را سریعتر و دقیق تر از بشر انجام دهد.


این روزها هیچ تولید و سیستم مصرف در زندگی بشر نیست که از خدمات هوش مصنوعی بهره نبرد. از تلفن دستی تا آسانسور و رانندگی ماشین بدون سرنشین… اما مهمتر از همه ترس و بدبینی هایی است که خیلی ها در باره افزایش قدرت هوش مصنوعی و شاید توانایی شان برای کنترل و حذف انسانها از تصمیم گیری ها در آینده دارند.


مجله تکنولوژی « Wired» با یکی از مبتکرین شبکه هوش مصنوعی که جزو مدیران شرکت گوگل است مصاحبه ای داشته است. Geoff Hinton می گوید: من همیشه نگران سواستفاده از تصمیم گیری هوش مصنوعی در صنایع نظامی هستم. خطر اینکه یک هوش مصنوعی تصمیم گیرنده شلیک یک سلاح کشتار جمعی باشد من را عذاب می دهد. به نظر من باید قوانین سختی نظیر آنچه که در قرارداد ژنو برای استفاده از بمب شیمیایی و اتمی در نظر گرفتند برای حضور هوش مصنوعی در صنایع نظامی و بقیه زندگی بشر ایجاد کنند.

 

مغز ما حدودا ۱۰۰ تریلیارد قطعه در شبکه عصبی دارد که مدام در حال تماس و انتقال اطلاعات به هم هستند. مجموعه عظیم هوشی که رد و بدل می شوند و به مغز فرصت می دهند که بر اساس انبوه بیکران داده ها یک انتخاب مستقل انجام دهد. اما هوش مصنوعی شاید یک ده هزارم این شبکه عصبی مغز را در اختیار ندارد. شیوه کارش هم بر اساس ترکیب اطلاعات و انتخاب مستقل نیست. هوش مصنوعی بر اساس تجزیه اطلاعات و جمعبندی و تقسیم بندی شان، کار می کند. مدام هم باید همه اطلاعاتش را از محل برنامه ها به مغز و برعکس منتقل کند.


برای مثال، هوش مصنوعی وقتی در کنار مدیران کارگزینی یک شرکت قرار است در انتخاب کارمند جدید همکاری کنند مثل انسانها نیست که به حس و به اصطلاح برداشت شخصی شان از فرد مصاحبه شونده تکیه می کنند. هوش مصنوعی یک جعبه مخصوص برای قراردادن اولویت ها و برتری ها و ضعف ها برای انتخاب دارد که بر اساس آن نمره می دهد.


از یک مدیر بپرسید بر چه اساسی بین چند نفر، یکی را انتخاب کردید شاید دقیقا نداند مغزش چطور به این تصمیم رسیده است و بهتر است از تصمیم گیرنده ها نپرسید چون احتمالا برای تان داستان می بافند.


شکی نیست که روز به روز سزعت و قابلیت و درک یک هوش مصنوعی ظریفتر و عمیق تر می شود ولی چاره اش ایجاد مقررات و آیین نامه های کنترل و سرپرستی هوش مصنوعی است نه اینکه جلوی رشد و تحولش گرفته شود.


ما برای نزدیک شدن به مغز انسان به نوع جدید و روش جدیدی از کامپیوترسازی نیازمندیم که به طور خیلی ساده اگر بگویم مغز از انبوه اطلاعات به کمک شبکه های عصبی هر موقع بخواهد و فقط آن بخشی که بخواهد را استفاده می کند.


متاسفانه رشد مراکز آموزشی و قابلیت پذیرش استادان و پزوهشکران به اندازه رشد هوش مصنوعی نیست و در خیلی از موارد تحقیقات جدید و ناآشنا را نخوانده رد می کنند ولی در طی چند سال آینده حتما یک شیفت اساسی ایجاد خواهد شد. من خوشبینم و حتما ترکیبی از تصمیم گیرنده های اساسی در این علم و هیجان و ذهن خارق العاده جوانها دست به دست هم خواهند داد و راهگشایی ها سریعتر می شود.

 

 در پذیرش هوش مصنوعی، تمرکز بر استعداد اهمیت بسزایی دارد؛ چرا که شکاف بین فرصت‌های مربوط به هوش مصنوعی و شمار منابع ماهر در دسترس برای اجرای آنها بزرگ است. این به آن معناست که شرکت‌ها باید یک تغییر فرهنگی ایجاد کنند. تنها به این سادگی نیست که مدیران ارشد اجرایی و رهبران ارشد شرکت‌ها به زبان تکنولوژی آگاه شوند. بلکه ممکن است آنها نیاز به تفکر در مورد تنظیم دوباره مسیری داشته باشند که شرکت آنها را به کارمندان‌شان مرتبط می‌سازد.


همان‌طور که شلی پالمر، یک مشاور پیشرو در تکنولوژی رسانه می‌گوید، هوش مصنوعی یک کارمند جدید است که می‌تواند به ایجاد بهره‌وری کمک کند. رهبران کسب‌و‌کار باید بخواهند که از این کارمند جدید و افرادی که با آن کار می‌کنند دعوت به عمل آورند تا فرآیندها و فعالیت‌های موجود را به سرعت دگرگون کنند. شرکت‌ها باید خودشان و محیط کاری‌شان را برای افرادی که با هوش مصنوعی کار می‌کنند جذاب سازند.


اما آنچه جالب توجه است این است که ظهور هوش مصنوعی به این معناست که شرکت‌ها باید عنصر انسانی خود را بیشتر کنند. همان‌طور که خودکارسازی و یادگیری ماشینی افراد را از فعالیت‌های تکراری و فرآیندمحور آزاد می‌کند، همزمان فشار جدیدی بر افراد برای ایجاد ارزش وارد می‌کند. کارمندان خواهند توانست زمان بیشتری بر ایجاد روابط، درک مفهوم رقابتی، نوآوری و ایجاد تعهد بیشتر در خلال شرکت‌ها و خارج از آن صرف کنند. هوش مصنوعی نیامده است که کسب‌و‌کار شما را نابود کند. برای حفظ کسب‌و‌کار شما از اختلال نیز وارد کارزار نشده است، بلکه در دوره‌ای تاثیرگذار در توسعه صنعت سرگرمی و رسانه و افرادی که در خلال آن کار می‌کنند وارد این عرصه شده است.اگر هوش مصنوعی در مسیر درستی قرار بگیرد، می‌تواند یک کاتالیزور برای تجدید نیروی بخش‌های بسیاری از شرکت‌ها باشد که برای رشدشان بیشترین اهمیت را دارند. هوش مصنوعی به انسان‌ها فضای بیشتری برای خلق ارزش بیشتر (ایجاد خلاقیت و تفکر در مورد جریان کارشان به‌جای فرآیندهایی که بر آن سلطه دارند) می‌دهد


تاثیرات هوش مصنوعی بر حوزه مدیریت
هشدارهای بسیاری مبنی بر پتانسیل هوش مصنوعی در بر هم زدن ساختار نیروی انسانی ‌بویژه در مشاغلی که به‌راحتی قابل خودکارسازی هستند، مطرح شده است. اما مدیران تمامی سطوح در سازمان‎ها مجبور به انطباق هر چه بیشتر با دنیای ماشین‎های هوشمند خواهند بود. در واقع، باور عمومی بر این است که هوش مصنوعی به‌زودی قادر خواهد بود وظایف اداری را که بخش اعظم زمان مدیران را به خود اختصاص می ‏دهد، بهتر، سریع‎تر و با هزینه کمتر انجام دهد.

 

مدیران – از مدیران عملیاتی تا مدیران ارشد اجرایی- چگونه می ‎توانند در عصر هوش مصنوعی به حیات شغلی خود ادامه دهند؟ به‌منظور یافتن پاسخی برای این پرسش، ۱۷۷۰ مدیر از چهارده کشور جهان بررسی شده و با ۳۷ مدیر ارشد اجرایی فعال در حوزه تحولات دیجیتال مصاحبه‌ای انجام گرفته است. با تحلیل اطلاعات به دست آمده، پنج اقدام موثر شناسایی شدند.

اقدام اول- کارهای اداری را به هوش مصنوعی بسپارید
بر اساس بررسی‎ های انجام شده، مدیران تمامی سطوح بیش از نیمی از زمان خود را صرف هماهنگی‎ های اداری و کنترل وظایف می ‎کنند. برای مثال، یک مدیر ساده در یک فروشگاه یا یک پرستار ارشد در یک مرکز پرستاری باید به صورت مستمر شیفت‎ های کاری کارکنان را به‌دلیل جابه‌جایی ‎های اضطراری، بیماری یا برنامه سفر آنان، تحت نظر داشته باشد. اینها از جمله مسوولیت‌هایی هستند که مدیران انتظار دارند با ظهور هوش مصنوعی دچار تحولات شوند. این انتظار چندان دور از دسترس هم نیست: هوش مصنوعی تمامی این وظایف را خودکار خواهد کرد.

 

گزارش‌نویسی نمونه ‎ای دیگر است. خبرگزاری آسوشیتدپرس به کمک روبات‎ های نرم‌افزاری گزارش ‎های خود را از ۳۰۰ مورد به ۴۴۰۰ افزایش داد. کاربرد فناوری با آزاد کردن زمان خبرنگاران امکان تهیه گزارش ‎های تحقیقی و تفسیری را فراهم کرد. تصور کنید فناوری ‎های مشابه در آینده بتوانند پیش ‎نویس گزارش ‎های مدیریتی شما را تهیه کنند. در واقع، این کار برای تهیه برخی گزارش ‎های تحلیلی مدیریتی انجام می‎ شود. اخیرا موسسه تحلیل اطلاعات Tableau اعلام کرده است که با‏ Narrative Science، شرکت ارائه‌دهنده ابزارهای مجهز به زبان طبیعی، همکاری‌هایی را آغاز کرده است. نتیجه این همکاری ابزار Narratives است که در قالب برنامه ‎های افزودنی Chrome به صورت خودکار توضیحاتی نوشتاری برای طرح‌های گرافیکی شرکت Tableau ارائه می ‎کند. مدیران بررسی شده نگاه مثبتی نسبت به تغییرات مذکور دارند: ۸۶ درصد آنها بر این باورند که از توسعه نقش ‎های نظارتی و گزارش‎دهی هوش مصنوعی در سازمان حمایت خواهند کرد.

اقدام دوم- تمرکز بر داوری
اغلب تصمیمات مستلزم ایجاد نگرشی فرای توان هوش مصنوعی در بهره ‎برداری از اطلاعات هستند. مدیران همواره از دانش خود در زمینه پیشینه و فرهنگ سازمان و همچنین انعکاس‎ های اخلاقی استفاده می ‎کنند. این جوهره قضاوت انسان است؛ کاربرد تجربه و تخصص برای نقد تصمیمات و اقدامات مهم و حیاتی.

 

مدیران بررسی شده مهارت‎ های‏ قضاوت محور نظیر تفکر خلاقانه و تجربی، تحلیل و تفسیر اطلاعات و توسعه استراتژی را سه مهارت از چهار مهارت جدید مورد نیاز برای کسب موفقیت در آینده می‌دانند.همان‌طور که لین تامپسون، مدیر خدمات ERP واحد فناوری اطلاعات نیروی دریایی ایالات متحده اشاره می‌کند: «مدیران از هر اقدامی که با هدف قضاوت انجام شود با عنوان الزامی برای اجرای قوانین یاد می ‎کنند و اگر یکی از وعده ‎های بالقوه یادگیری ماشینی کمک به تصمیم‌گیرندگان باشد، پس باید فناوری را به عنوان ابزاری برای پشتیبانی از مدیران قلمداد کنیم نه جایگزینی برای آنان.»

اقدام سوم- ماشین‌های هوشمند در جایگاه همکاران
مدیرانی که «هوش مصنوعی را به‌عنوان هم قطاران خود در سازمان قلمداد می‎ کنند به این نتیجه رسیده ‎اند که نیازی به مبازره با یک ماشین وجود ندارد». درحالی‌که قضاوت‎ های انسانی را نمی‌توان اتوماتیک‏ سازی کرد، اما ماشین‎ های هوشمند می ‎توانند دستاوردهای بسیاری در این زمینه داشته باشند که از آن جمله می‎ توان به نقش سیستم ‎های پشتیبان تصمیم‌گیری داده محور و همچنین فعالیت‎ های اکتشافی و تحقیقاتی آنها اشاره کرد.

 

در واقع،‏ ۷۸ درصد از مدیران بررسی شده‏ اظهار کرده ‏اند به توصیه‎ های سیستم ‎های هوشمند در اتخاذ تصمیمات مرتبط با کسب وکار در آینده اعتماد خواهند داشت. شرکت Kensho Technologies ارائه‌دهنده نسل جدیدی از خدمات تحلیل سرمایه‎ گذاری از جمله شرکت‎ هایی است که تلاش می ‏کند از چنین فرصت‎ هایی بهره‌برداری کند. سیستم این شرکت به مدیران اجازه می ‏دهد سوالات مربوط به سرمایه‎ گذاری را به زبان انگلیسی ساده مطرح و پاسخ‎ هایی را در زمانی کوتاه و چند دقیقه ‎ای دریافت کنند.

 

تصور مهارت ‎های چنین فناوری‎ هایی در پشتیبانی از مدیران و تیم‎ های مدیریتی در ارزیابی عواقب تصمیمات و بررسی سناریوهای مختلف هیجان انگیز به نظر می‌رسد. این کارمندان مجازی نه تنها در سازمان کار خواهند کرد، بلکه به مدیران در تعامل با ماشین‎ های هوشمند از طریق گفت‏گو یا سایر پلت‌فرم‎های ارتباطی بصری کمک خواهند کرد. هوش مصنوعی در گذر زمان به مهم‎ترین و در دسترس‌ترین دستیار و مشاور مدیران تبدیل خواهد شد.

اقدام چهارم- خلاق باشید
درحالی‌که مدیران دارای مهارت‎ های خلاقانه از جمله ارکان اصلی سازمان‌ها به‌شمار می‌روند، شاید کاربردی‌ترین توانایی آنان تقویت خلاقیت اطرافیان باشد. چنین مدیرانی با کنار هم قرار دادن ایده ‎های متضاد آنها را به راه‌حل‌هایی یکپارچه، کاربردی و جذاب تبدیل می‎ کنند. آنان تفکر طراحانه را در روح تیم‌ها و سازمان می ‎دمند.

 

یک‌سوم مدیران شرکت‌کننده در تحقیقات ما تفکر خلاقانه و تجربی را مهارت اصلی مورد نیاز برای کسب موفقیت در عصر حکمرانی هوش مصنوعی می‌دانند. در یکی از مصاحبه‌ها، پیتر هارمر، مدیرعامل شرکت Insurance Australia Group، ‏ بر نیاز به مدیرانی که زمینه‌های پرورش خلاقیت مشارکت‌جویانه را فراهم می ‎کنند، تاکید داشت: «ما به افرادی نیاز داریم که می ‎توانند ایده ‎هایی جدید از دل ایده‌ها ایجاد کنند.»

اقدام پنجم-‏ ایجاد شبکه ‎ها و مهارت‎های اجتماعی
مدیران در این بررسی از ارزش مهارت قضاوت در فضای شغلی به خوبی اطلاع داشته و بر آن تاکید داشتند. اما آنان در عین حال مهارت‎ های اجتماعی و نقش مهم آن در ایستادگی آنان در قبال تحولات ناشی از هوش مصنوعی را نادیده می‎ گیرند. درحالی‌که مدیران از فناوری برای بهره‌برداری از دانش نیروی انسانی خود، مشتریان و جوامع مختلف بهره‌برداری می ‎کنند، باید‏ قادر به بهره‎ برداری از بینش ‎ها، چشم‌اندازها و نگرش ‎های متنوع نیز باشند.

 

ورود واقعیت به دنیای بازی‌ها با استفاده از هوش مصنوعی
محققان کمپانی Nvidia طی کنفرانسی در مونترال اعلام کردند که با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند صحنه‌هایی را با جزییات واقع بینانه خلق کنند.


این تکنولوژی در مراحل اولیه خود به سر می‌برد و هنوز مشخص نیست که آیا استفاده از آن در دسترس عموم قرار خواهد گرفت یا خیر اما این کمپانی تایید کرده که از تکنولوژی ذکر شده می‌توان استفاده گسترده‌ای در ساخت بازی‌ها کرد.


برایان کاتانز، نایب رییس Nvidia می‌گوید استفاده از این تکنولوژی در واقع روش جدیدی است که از شبکه‌های عصبی برای ساخت گرافیکی بهتر استفاده می‌کند. به گفته او، محققان به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای رسیدن به گرافیکی بهتر بودند که احتمالا راه حل آن استفاده از تصاویر دنیای واقعی است.


هوش مصنوعی ذکر شده در واقع یک ویدیوی واقعی را دریافت کرده و آن را به یک صحنه رندر شده تبدیل می‌کند. تکنولوژی جدید Nvidia سطح زیادی از اطلاعات موجود در محیط را تشخیص داده و جزییات دیگری مانند بافت و نورپردازی را به آن‌ها اضافه می‌کند. هدف نهایی Nvidia این است که بتوان این صحنه‌ها را با جزییات گرافیکی ترکیب کرد.


به زبان ساده، کاربران می‌توانند ویدیویی را دریافت و آن‌ را در بازی آپلود کنند. سپس با استفاده از این تکنولوژی، ویدیو می‌تواند به یکی از محیط‌‌های بازی تبدیل شود.


با توانایی هوش مصنوعی در تولید و ویرایش محتوا و در نهایت اضافه کردن آن به دنیای مجازی، این قابلیت می‌تواند تاثیر مهمی را در آینده بازی‌های ویدیویی بگذارد. برای مثال سازندگان بازی‌های قدیمی با استفاده از این تکنولوژی می‌توانند به عناوین خود جزییات گرافیکی جدیدی اضافه کنند.


در حال حاضر تمام کاربران می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند اما با توجه به آن که این تکنولوژی هنوز در مراحل اولیه به سر می‌برد، استفاده از آن‌ تنها برای گروه خاصی از افراد مفید خواهد بود. در ضمن امروز هم Nvidia به صورت رسمی از کارت گرافیک جدید خود رونمایی کرده بود.

 

تحول کسب‌و‌کار توسط هوش مصنوعی
هوش مصنوعی (artificial intelligence یا AI) دانش ساختن ماشین‌‌‌ها یا برنامه‌های هوشمند یا مطالعه روش‌هایی است برای تبدیل کامپیوتر به ماشینی که بتواند اعمال انجام شده از سوی انسان را انجام دهد. هوش مصنوعی مجموعه نوینی از تکنولوژی‌هایی است که وظایفی را انجام می‌دهد که به هوش انسانی نیاز دارد؛ فعالیت‌هایی مانند تشخیص گفتار( speech recognition)، تصمیم‌گیری و یادگیری. اما چگونه تکنولوژی مجهز به هوش خلاق مسیر شرکت‌ها را در جمع‌آوری و توزیع محتوا تغییر می‌دهد؟ هوش مصنوعی به سرعت مسیر خود را در فعالیت‌های کسب‌و‌کار در بسیاری از صنایع جهانی طی می‌کند. برخی از اعضای صنعت سرگرمی و رسانه (E&M) پتانسیل آن را کم اهمیت جلوه داده‌اند. با این وجود اینها صنایع خلاقی هستند که هم منشأ کسب‌و‌کار و هم ارزش افزوده شده به آن از همکاری هوش بشر و تضارب ایده‌های افراد ناشی می‌شود. موفق‌ترین محصولات و خدمات صنعت E&M به ارتباط محتوای خلاقانه، برندها و تجربیات با مخاطبان بستگی دارد.


زمانی که صحبت از توانایی ماشین‌ها برای خلاق بودن به میان می‌آید، هر گونه تردیدی به نظر قابل‌توجیه است. در مطالعه «مجموعه‌های هوش مصرف‌کننده» CIS که از سوی موسسه PwC انجام شده است، 24 درصد پاسخ‌دهندگان اذعان کرده‌اند که هوش مصنوعی تا سال 2025 می‌تواند بهترین آهنگ‌های مجله بیلبورد (نوعی جدول و استاندارد موسیقی برای سنجش میزان محبوبیت تک‌آهنگ‌ها در آمریکا) را تعیین کند، اما تنها 12 درصد گفته‌اند که هوش مصنوعی می‌تواند پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز را منتشر کند و 7درصد نیز بیان کرده‌اند که هوش مصنوعی می‌تواند برنده جایزه پولیترز (جایزه‌ای در روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی) شود.


اما هنوز هوش مصنوعی در صنایع خلاق به شدت حضور دارد به این دلیل که این هوش تاثیر بسزایی بر خدمات مالی، خدمات درمانی، تولید و بیشتر صنایع دیگر می‌گذارد. صنعت سرگرمی و رسانه، چه در قالب دیجیتال‌سازی یا شبکه‌بندی اجتماعی از دیرباز سطوح ضروری خلاقیت، محتوا، فوت و فن تکنولوژی و اشتیاق مصرف‌کننده را برای نوآوری داشته است. هوش مصنوعی برای تغییر نقش خلاقیت (هم در تجربه مشتری و هم تولید) در حال آغاز به‌کار است. شما می‌توانید به‌طور واضح در هر بازار این اثر را در دو طرف ببینید: در استارت‌آپ‌ها که نوآوری و مدل‌های رسانه‌ای نوآور، آزمون شده‌اند و در غول‌های صنعت که با یک نیاز فوری برای تغییر فرآیندها، تکنولوژی و ساختارهای قرن بیستم مواجهند.

1- متحد کار کردن
همان‌طور که هوش مصنوعی در حال قدرتمندتر شدن است، مفهومی در صنعت سرگرمی و رسانه شکل می‌گیرد که رابطه جایگزینی بین خلاقیت، نبوغ، محتوای الزام‌آور و اصالت از یکسو و استانداردسازی، مقیاس، بهینه‌سازی و تکرار از سوی دیگر وجود دارد.هوش مصنوعی با بازنگری در روش‌های تعامل افراد و ماشین‌ها (مانند کارگران، ایجادکنندگان محتوا و مصرف‌کنندگان) پتانسیل کمک به تغییر شرکت‌ها را داراست. برای هوش مصنوعی ممکن است تا در فعالیت‌های اصلی شرکت‌ها دخیل شود و خلاقیت و اصالت را پرورش دهد. در حقیقت وقتی صحبت از هوش خلاق به میان می‌آید ممکن است رابطه جایگزینی ادعا شده بین انسان‌ها و ماشین‌ها، مجموعه‌ای از اعمال مشترک باشد. همان‌طور که رهبران تکنولوژی به شما خواهند گفت، هوش مصنوعی یک پیشرفت تکنولوژی هم‌تراز با ظهور برق در زندگی بشر و دقیقا به همان بزرگی است.درگیر شدن با تکنولوژی‌های جدید به‌دلیل دو نیروی ساختاری مهم که محرک هوش مصنوعی هستند، برای رهبران کسب‌و‌کار به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل خواهد شد. اولین نیرو عرضه محصولات، خدمات و پلت‌فرم‌های جدید است. یکی از رهبران کسب‌و‌کار می‌گوید «برای من این پرسش که آیا یک کسب‌و‌کار از هوش مصنوعی منتفع می‌شود مانند این پرسش است که آیا یک کسب‌و‌کار می‌تواند از اینترنت منتفع شود یا خیر. این یک تغییر بنیادی در تکنولوژی است. اگر شما چگونگی استفاده و کسب منفعت از آن را درک نکنید، به ناچار از کسب‌و‌کار خارج خواهید شد. آنگاه رقبایتان شما را نابود خواهند کرد.»


نیروی ساختاری دوم تقاضا است. بیش از نیمی از نسل هزاره (55 درصد) در تحقیق CIS اذعان داشته‌اند رسانه خودشان را با گزینش فهرستی انتخاب می‌کنند که وزنه‌ هوش مصنوعی در آنها سنگین‌تر است.همان‌طور که ملاحظه می‌کنید هوش مصنوعی یک دستور استراتژیک و یک فرصت ممتاز است تا کارآیی را بهبود ببخشید، تجربیات کاربر و محصولات بهتر و جدیدی ایجاد کنید، نیروی کار را برای تلاش‌های خلاقانه‌تر آزاد و برای خلق ارزش همکاری کنید. این امر می‌تواند برای همه نقاط شرکت به‌کار برده شود: فرآیند، کسب درآمد، توزیع و کار خلاقانه.تاکنون بسیاری از شرکت‌ها هوش مصنوعی را نپذیرفته‌اند. برخی برای کسب تجربه آن را شروع کرده‌اند و بر فعالیت‌های خاصی تمرکز کرده‌اند. (به عنوان مثال فناوری‌ها، خدمات و منابع انسانی مورد نیاز برای اداره یک سازمان یا خدمات مشتری). سایر شرکت‌ها در حال اخذ یک دیدگاه استراتژیک و به گستردگی سازمان هستند. اما رهبران کسب‌و‌کار برای کسب بیشترین مزیت از هوش مصنوعی، باید در مورد چالش‌ها و فرصت‌های نزدیک با تجزیه و تحلیل بیشتری تفکر کنند.

2- به چنگ آوردن فرصت‌ها
هیچ مسیر مجزایی برای یکپارچه کردن «هوش مصنوعی» در کسب‌و‌کار «سرگرمی و رسانه» بهترین مسیر ممکن نیست. کلید این امر درک ابعادی است که هوش مصنوعی در آن می‌تواند مفید باشد، تشویق کند، بهینه سازد، تسهیل کند و برخی اوقات جانشین نیروی کار انسانی شود و از عملکرد شرکت‌ها بیاموزد. سپس، فرصت‌ها را اولویت‌بندی و ارزیابی کنید که آیا توانمندی‌های فعلی به شما اجازه خواهد داد تا به‌طور موثر هوش مصنوعی را دنبال کنید. انجام چنین کاری منابع را آزاد خواهد کرد یا لزوم نیازمندی‌های جدیدی به شما و همکارانتان نشان خواهد داد.


با استفاده از مصاحبه‌های ما با مشتریانی که امروزه این کار را برای سازمان‌هایشان هدایت می‌کنند، یک چارچوب گویا از اصول سازمانی برای ارزیابی پروژه‌های هوش مصنوعی ایجاد کرده‌ایم. این نگرش استفاده از ابزارها و استراتژی‌های هوش مصنوعی را در دو بعد آزمون می‌کند (نمودار).یک بعد (محور عمودی) این مساله را مدنظر قرار می‌دهد که آیا این عملکردها اصولا در بهینه‌سازی گردش‌های کاری موجود هدف‌گذاری شده‌اند یا بر ایجاد نوآوری در تجربه مصرف‌کننده. بعد دیگر (محور افقی) این مساله را مدنظر قرار می‌دهد که آیا این فعالیت‌ها افرادی را که در کنار هوش مصنوعی کار می‌کنند شامل می‌شود یا اینکه این فعالیت‌ها به‌طور کامل خودکار انجام می‌شوند. سطح سرمایه‌گذاری در هر ربع مربع به دیدگاه‌های یک سازمان در مورد خلق ارزش و پشتیبانی، اشتیاق آن برای تغییر، پروفایل ریسک و توانایی آن برای اجرا بستگی دارد.

3- رهایی از وظایف تکراری
به‌دلیل دسترسی به راه‌حل‌های ثابت‌شده و دردسترس هوش مصنوعی، بسیاری از شرکت‌ها در ربع پایین سمت چپ کار خود را شروع می‌کنند و فرآیندها را (اغلب در منابع انسانی و مالیه) خودکارسازی می‌کنند. بسیاری از شرکت‌های رسانه‌ای در فعال کردن فرآیندهای بک‌آفیس و تکنولوژی موثر عقب افتاده‌اند. بنابراین پتانسیل برای استفاده از هوش مصنوعی بسیار زیاد است. یک شرکت رسانه‌ای در انگلستان یک رهبر در صنعت نمایشگاه است که خودکارسازی سیستم‌های پشتیبانی را تجربه می‌کند و انتظار دارد که این کار به شرکت کمک کند تا سودهای ناشی از فعالیت‌هایی مانند کنترل اعتبار و جذب مشتری را افزایش دهد.تلاش‌ها برای ایجاد محتوا نیز می‌تواند در این قسمت قرار بگیرد. اکنون سرویس‌های جدید (به‌عنوان مثال آسوشیتدپرس) از پلت‌فرم‌های هوش مصنوعی مانند Wordsmith استفاده می‌کند؛ هدف از استفاده از این پلت‌فرم گردآوری مقالات کوتاهی است که یک بازی بیسبال را از طریق آمار و ارقام خلاصه می‌کنند یا مقالاتی که بر مبنای گزارش‌های درآمدی شرکت‌های عمومی هستند.

4- تصمیمات بهتر و خلاقانه‌تر
یک تخمین کلی مفید می‌گوید که اگر شما یک روش برای مدیریت یک فرآیند کاری داشته باشید (ادیت و انتشار یک مجله، توزیع فیلم، برنامه‌ریزی یک کمپین تبلیغاتی) الگوریتم‌ها می‌توانند برای کمک به اجرای موثرتر این روش‌ها توسعه یابند.هوش مصنوعی می‌تواند در کنار افراد برای انجام وظایفی که پیچیده و در عین حال قابل‌تکرار است ایفای نقش کند؛ بنابراین دیدگاه‌های قدرتمندی را گردآوری و زمان را آزاد کند؛ زمانی که افراد حرفه‌ای می‌توانند برای اخذ تصمیمات هوشمندانه‌تر استفاده کنند


5- ساده‌سازی ایجاد محتوا
یک راه مفید برای تفکر در مورد نوعی نوآوری که با مشتری مواجه است نگاه به آن از دریچه «مشاغل مشتری» است. کلایتون کریستنسن از دانشگاه هاروارد این مساله را به این شیوه بیان می‌کند: «مشتریان به سادگی محصولات یا خدمات را نمی‌خرند؛ بلکه آنها را «به‌کار می‌گیرند» تا یک وظیفه را به انجام برسانند.» مشتریان (چه مصرف‌کنندگان نهایی باشند چه شرکت‌ها) از هوش مصنوعی برای انجام طیف رو به رشدی از مشاغل استفاده می‌کنند. در ربع بالایی سمت چپ این نمودار، هوش مصنوعی به‌طور کامل ایجاد محتوا، مواد اولیه یا خدماتی را که هدف آن مصرف‌کنندگان هستند کاملا خودکارسازی می‌کند و این عمل تجربی‌تر می‌شود. در عمل این شرکت همه اینها را به علت توانایی هوش مصنوعی برای ایجاد یک محصول یا خدمات جالب‌توجه انجام می‌دهد. در بسیاری از مثال‌ها جانشینی هوش خلاقانه به‌طور کامل صورت می‌پذیرد. اپلیکیشن Facebook’s Moments ابزاری دارد که فیلم‌های کوتاهی از ویدئوها و عکس‌هایی تهیه می‌کند که کاربران در تایم‌لاین خود ارسال کرده‌اند.

6- بهبود تجربه مشتری
هوش مصنوعی با توانایی خود برای شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی، می‌تواند یک متمایز‌کننده قدرتمند برای کسب‌و‌کارهایی باشد که با مصرف‌کنندگان مواجه هستند. هوش مصنوعی دقت و سرعت ورود به بازار را بهبود می‌بخشد و پتانسیل تعاملات، تعهد و معاملات را افزایش داده و تسهیل می‌کند. در ربع بالایی سمت راست نمودار نشان داده شده مثال‌هایی وجود دارند که بیان می‌کنند چگونه شرکت‌ها تخصص انسان و کامپیوتر را برای ایجاد خدمات جدید ترکیب می‌‌کنند و افراد را قادر می‌سازند تا با استفاده از روش‌های جدید، محتوا و برندها را کشف کنند. مثال‌های آشنایی مانند پلی‌لیست اسپاتیفای، نیوزفید فیس‌بوک و موتور پیشنهادی نتفلیکس تنها شروعی برای این داستان هستند.

یک شرکت فعال در عرصه تکنولوژی در حال کار کردن با ورزشکاران است؛ به این شکل که هوش مصنوعی را همراه با سنسورهایی برای ارائه قابلیت دید بی‌نظیر از عملکردشان گسترش دهد. ورزشکاران می‌توانند سنجش‌های فوری در مورد استانداردهای کلیدی عملکرد ورزشی‌ خود دریافت کنند. این شرکت همچنین از این اطلاعات برای ارائه تجربیات غنی‌تر و تعاملی‌تر برای طرفداران استفاده می‌کند

هوش مصنوعی چگونه بر روابط عمومی تاثیر خواهد گذاشت
جهانی که ما امروز در آن زندگی می کنیم کاملا متفاوت از آنچه که در 20 و یا حتی 10 سال پیش بود، می باشد. پیشرفت های بوجود آمده در زمینه تکنولوژی در بعضی بخش ها زندگی ما را بهبود داده و در بعضی دیگر آن را مختل کرده است. برای مثال، این که هوش مصنوعی چگونه راه برقراری ارتباط و انجام کارهای ما را تغییر داده است را در نظر بگیرید. همچنین نمی توانیم از این که چگونه ماشین آلات جایگزین شغل هایی که ما به عنوان انسان برای چندین دهه انجام می دادیم شده اند، چشم پوشی نماییم. اگر اوبر می تواند ماشین بدون راننده (خود-ران) بسازد، در افق آینده برای AI (هوش مصنوعی) چه پیش خواهد آمد؟


هوش مصنوعی به زودی تاثیر قابل توجهی در صنعت روابط عمومی خواهد داشت. اما سوال این است: آیا این اثر ممکن است یک کاهش در تعداد شغل باشد، و یا بهبود در عملکرد؟ John Bara، رئیس و CMO یکی از شرکت های پیشرو در بحث تکنولوژی پیش بینی بازاریابی، بر این باور است که کلان داده ها و هوش مصنوعی، صنعت روابط عمومی را در جهت مثبت دگرگون خواهند نمود. من Bara را به عنوان یکی از رهبران صنعت فکر، مدت طولانی است که تحسین می کنم، و افکار او را در تقابل هوش مصنوعی و روابط عمومی مورد بررسی قرار داده ام.


Bara در یکی از مصاحبه های ایمیلی خود می نویسد: "کلان داده ها و هوش مصنوعی، به صنعت روابط عمومی در درک بهتر خصوصیات (طرز فکرهای) اصلی خوانندگان کمک خواهند کرد". " آن را به عنوان یک DNA دیجیتال در نظر بگیرید، نه بر خلاف 23andMe برای DNA انسان".


هوش مصنوعی به شرکت های روابط عمومی در پردازش سریع داده های خود کمک خواهد کرد، و این امر سبب بهبود چگونگی انجام خدمات شرکت های روابط عمومی خواهد شد. با بهبود نگرش در این که مصرف کنندگان چه می خواهند، پیام ها به شکل مستقیم و قوی تحویل داده خواهند شد. Hod Lipson، استاد مهندسی مکانیک دانشگاه کلمبیا می گوید: "اطلاعات سوخت و الگوریتم موتور است". "ما از برنامه های کامپیوتری استفاده می کنیم. امروز آن یادگیری ماشینی می باشد، و ما فقط آن را با داده ها تغذیه می کنیم. "


با درک بهتر از DNA دیجیتال، متخصصان روابط عمومی خواهند توانست پیام ها به خوبی تنظیم شده ای برای مخاطبان خود ایجاد کنند. بنابراین، تبلیغات و پیشنهادات را می توان به طور خاص برای یک مصرف کننده خاص در زمان واقعی بهینه سازی نمود، که این امر بواسطه متناسب بودن پیام ها با مصرف کننده سبب تولید نتایج بهتری خواهد شد.


Bara می گوید: "آن چه که بسیاری از مردم نمی دانند این است که هوش مصنوعی هم اکنون نیز در این که چه اخباری در فیس بوک مان نشان داده شود و از طریق توصیه اخبار، تاثیرگذار می باشد". هنگامی که شما در حال دیدن پیام ها و تصاویری هستید که با آن موافقید، بیشتر احتمال دارد که بر روی تبلیغاتی که با افکار و نظرات تان مطابقت دارد، کلیک نمائید. Bara ادامه می دهد:"واقعیت این است که اخباری ما می گیریم برای ما متناسب سازی شده اند، و بنابراین، ما یک دیدگاه (نقطه نظر) کمتر متعادل شده خواهیم داشت".


متخصصان روابط عمومی و صنایع رسانه ای، با داده های زمان واقعی قابل استفاده به عنوان یک دارایی، قادر به ارائه محتوایی خواهند بود که مخاطبان آن ها می خواهند، به جای محتوایی که برای آن ها آزار دهنده باشد. این امر کمک می کند تا آن ها از هدر رفتن زمان بر روی محتوایی که مخاطبان شان به خوبی آن را دریافت نمی کنند، جلوگیری شود. انتخابات اخیر ریاست جمهوری یک مثال بزرگ از چگونگی اثرگذاری هوش مصنوعی بر اطلاعاتی که از طریق رسانه ها به ما ارائه می شود، بود. Bara می گوید: "سی ان ان و دیگر خروجی های رسانه ای قادر به نشان دادن کلان داده ها در زمان واقعی از روند رای گیری در بخش های (ایالت های) خاص و پیش بینی نتایج آن بودند". "این امر سبب هدایت چرخه خبری به سمت اخبار زمان واقعی شد."


آسوشیتد پرس در حال استفاده از هوش مصنوعی با ماشین هایی است که گزارش های درآمدی کامل می نویسند - هر سه ماه، بیش از 3500 عدد برای شرکت های ایالات متحده. آن همچنین برای تولید مقالات نوشته شده توسط هوش مصنوعی برای 10000 بازی لیگ کوچک بیس بال در هر سال، به کار گرفته می شود. آمار بازی به طور کامل توسط یک آمارگر Minor League Baseball (لیگ کوچک بیس بال) ضبط شده و یک عامل هوش مصنوعی برای تکمیل کار و پوشش خبری استاندارد AP از بازی ها لازم است. با اجازه دادن به ماشین های هوش مصنوعی در انجام این وظایف، کارکنان انسانی قادرند وقت خود را در کاری که نیازمند قابلیت های شناختی است، یعنی چیزی که ماشین ها ندارند، متمرکز نمایند.


Chatbotهای (ربات های سخنگوی یا چت بات: یک برنامه رایانه‌ای است که برای شبیه‌سازی یک مکالمه هوشمند با یک یا چند کاربر انسانی از طریق صدا یا متن طراحی شده، مورد استفاده قرار می گیرد) افزایش یافته با هوش مصنوعی همچنین برای ارتباط سریع و موثر استفاده خواهند شد. به عنوان مثال، فیس بوک در حال حاضر ارائه دهنده 11000 چت بات از طریق نرم افزار مسنجر (Messenger) می باشد، که به کاربران آن اجازه می دهد تا همه کارها را انجام دهند، از سفارش و پرداخت برای یک پیتزا گرفته تا پیدا کردن فیلم درست برای تماشا. هوش مصنوعی به این انواع امکانات اجازه می دهد تا به طور موثر کار کنند، چرا که هوش مصنوعی به ربات ها (چت بات ها) کمک می کند تا توانایی درک یک سوال را بدون در نظر گرفتن این که آن سوال چگونه پرسیده شده، داشته باشند و نتایج حاصل از منابع متعدد را به سرعت رعد و برق برای کاربر فراهم نمایند.


شرکت های روابط عمومی نباید از هوش مصنوعی بترسند، چرا که هوش مصنوعی سبب بهبود خروجی (نتایج) آن ها خواهد شد. همانطور که Bara نیز خاطرنشان کرده است: "متخصصان دانا و باهوشِ روابط عمومی، درک نموده اند که کلان داده ها و هوش مصنوعی می تواند برای خوانندگان آن ها تحقیقات غنی از داده با موضوعات شگفت انگیز بی شمار، فراهم نماید. شرکت ها نباید از کلان داده ها و هوش مصنوعی ترسی داشته باشند، بلکه به جای آن، آن ها باید از این روند استقبال نموده و آن را با داستان های جدیدی که با تحلیل کلان داده ها و پیام ها با مخاطب، مطابقت دارند، مورد آزمایش قرار دهند".


متخصصان روابط عمومی و بازاریابی به طور مداوم در حال شکار راه هایی برای تصمیم گیری های سریع تر و آگاهانه تر که سبب دستیابی به نتایج و اهداف شوند، هستند. تغییراتی که هوش مصنوعی ارمغان می آورد با دادن عمیق ترین و جامع ترین نگاه به چگونگی حل مشکلات، به شاغلین در حوزه روابط عمومی قدرت تصمیم گیری می دهد. (Abbi Whitaker)

تحول در زندگی انسان‏ها طی یک قرن آینده با هوش مصنوعی
محققان دانشگاه استنفورد اولین گزارش خود در مورد تاثیر پیشرفت فناوری هوش مصنوعی بر زندگی شهری تا سال 2030 را منتشر کرده‌اند تا مشخص شود این تحولات چه تاثیری بر آینده انسان‌ها می‌گذارد.

به گزارش تک تایمز، در این گزارش با عنوان هوش مصنوعی و زندگی در سال 2030 ضمن مرور تاریخچه فناوری هوش مصنوعی، نحوه استفاده از آن در حوزه‌های مختلف مانند توسعه روبات‏ها، پزشکی، خودروهای خودران و... نیز مورد توجه قرار گرفته است.

 

در این گزارش تصریح شده که علاوه‌بر محققان، سیاست‌گذاران کشورهای مختلف باید به مساله هوش مصنوعی توجه نشان دهند. زیرا باید با توجه به تحولاتی که این پدیده در زندگی انسان‌ها ایجاد می‌کند، قوانین جدیدی وضع شود تا این قوانین سازگاری بیشتری با پیشرفت‌های عرصه فناوری داشته باشند.


مغز متفکر این گزارش اریک هورویتز مدیر آزمایشگاه تحقیقاتی ردموند مایکروسافت است که معتقد است در یک قرن آینده هوش مصنوعی زندگی انسان‌ها را به‌طور کامل متحول می‌کند. راس آلتمن استاد دانشگاه و محقق حوزه بیومهندسی می‌گوید تکمیل این گزارش به زمان بیشتری نیاز دارد، اما انتشار اولین نسخه از آن شروع خوبی محسوب می‌شود.

 

یکی از جنبه‌های مورد توجه نویسندگان این گزارش رد برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال از کنترل خارج شدن مصنوعات مبتنی بر هوش مصنوعی و تلاش آنها برای به خطر انداختن زندگی انسان‌هاست. تا به حال برخی چهره‌‌های مشهور دنیای فناوری مانند الون ماسک و استفان هاوکینگ، در مورد احتمال وقوع چنین تحول خطرناکی که یادآور داستان فیلم نابودگر یا ترمیناتور است هشدار داده‌اند. اما نویسندگان این گزارش می‌گویند چنین ترسی بی‌مبناست و قرار نیست کنترل برنامه‌‌های هوش مصنوعی از دست انسان‌ها خارج شود. زیرا قرار نیست دستگاه‌های دارای هوش مصنوعی به گونه‌ای طراحی شوند که بتوانند به‌طور کامل خودکفا شوند و به‌طور مستقل تصمیم بگیرند.

 

به اعتقاد این متخصصان چالش اصلی ناشی از استفاده از این دستگاه‌ها به بیکار شدن تعداد زیادی از انسان‌ها و کمرنگ شدن هر چه بیشتر حریم خصوصی بازمی‌گردد. آنها می‌گویند برای مقابله با مشکل مذکور باید بین استفاده از روش‌های خلاقانه مبتنی بر فناوری و سازوکارهای اجتماعی تعادل برقرار شود تا همه از مزایای فناوری‌های مذکور بهره‌مند شوند. در بخش دیگری از این گزارش هشدار داده شده است که اگر جامعه با دیده شک و ترس به فناوری هوش مصنوعی نگاه کند، توسعه آن کند شده و کل این فرآیند ممکن است زیرزمینی شود. علاوه‌ بر این ایمنی و کارآیی چنین محصولاتی نیز به خطر خواهد افتاد.

 

پیش به سوی موفقیت
هوش مصنوعی در نهایت ثابت خواهد کرد که ارزان‎تر، کارآمدتر و به‌طور بالقوه نسبت به انسان عادلانه عمل می ‎کند. اما چنین سناریویی نباید به دغدغه ‎ای برای مدیران تبدیل شود. حضور هوش مصنوعی فقط به معنی تغییر تمرکز مسوولیت‌های مدیران بر وظایفی است که فقط انسان‎ها قادر به انجام آن هستند.

 

نگارش گزارش‎ های درآمدی یکی از این وظایف است، اما تهیه پیام‌هایی که منجر به جلب همکاری نیروی انسانی سازمان شود، فقط و فقط کار مغز انسان است. پیگیری برنامه‎ ها و منابع ممکن است به‌زودی در حوزه وظایف ماشین‎ های هوشمند قرار بگیرد اما تهیه پیش ‎نویس استراتژی بدون شک پدیده‌ای انسانی است.

 

ظهور هوش مصنوعی صرفا با هدف گسترش اتوماسیون اداری و نه برای جایگزین شدن با نیروی انسانی بوده است. اگر کاستی‌های سازمان در زمینه مهارت ‎های تحلیلی یک نشانه باشد، سازمان‌ها نمی‌توانند برای جلب تمایل کارکنان نسبت به همکاری با ماشین‌های هوشمند منتظر بمانند. رهبران باید اقدامات زیر را برای آماده‌سازی سازمان و تیم ‎های تحت مدیریت خود برای سپردن وظایف بیشتر به ماشین‎ های هوشمند انجام دهند:


جست‏جوی اولیه:‏ به‌منظور حرکت در مسیری نامشخص و مبهم، مدیران باید تجربه کار با هوش مصنوعی را داشته باشند و بینش ‎های حاصل از آن را به چرخه ‎های تجربی انتقال دهند.


اتخاذ شاخص‌های کلیدی عملکرد برای انطباق بیشتر:‏ هوش مصنوعی معیارهای جدیدی را برای کسب موفقیت تعریف خواهد کرد. مهارت‌های مشارکت‌جویانه، اشتراک‌گذاری اطلاعات، آزمایش، یادگیری و تصمیم‌گیری تاثیرگذار.


توسعه استراتژی‌های آموزش و استخدام برای‏ تقویت مهارت‌های خلاقانه، مشارکتی و قضاوتی: رهبران باید نیروی انسانی و تیم‌های مدیریتی متنوعی را تربیت کنند که از توان ایجاد توازن میان تجربه و هوش خلاقانه و اجتماعی برخوردار باشند.


درحالی‌که تحولات مذکور به یکباره پدید نمی‌آیند، اما سرعت توسعه قابل توجه بوده و پیامدهای آن بسیار گسترده‌تر از تصورات مدیران ارشد اجرایی است. مدیرانی که از مهارت ارزیابی ویژگی‎ های نیروی کار آینده برخوردار باشند، می‎ توانند خود را برای استقبال از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی آماده کنند. مسلما این یک فرصت بکر برای شکوفایی هرچه بیشتر سازمان شما هم خواهد بود.

 

منابع
فورکنل، جان (1396) هوش مصنوعی چگونه روی نیروی انسانی تاثیر خواهد گذاشت؟: ترجمه علی آل علی، فرصت امروز.
جمشیدنژاد، آناهیتا (1396) آیا هوش مصنوعی کسب‌و‌کار شما را مختل می‌کند؟: strategy-business، donya-e-eqtesad.
ولیزاده، فریبا (1395) هوش مصنوعی زمینه‌ساز بازتعریف اصول مدیریتی: HBR، donya-e-eqtesad.
کاتانز، برایان (1397) ورود واقعیت به دنیای بازی‌ها با استفاده از هوش مصنوعی: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا(.
محققان دانشگاه استنفورد (1395) تحول در زندگی انسان‏ها طی یک قرن آینده با هوش مصنوعی: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا(.
ویتاکر، ابی (1396) هوش مصنوعی چگونه بر روابط عمومی تاثیر خواهد گذاشت: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا(.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)



 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کتاب« آداب معاشرت» منتشر شد


  خود مدیریتی با هوش هیجانی


  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد


  توجه بیشتر روابط عمومی ها به تولید محتوا در راستای مدیریت مصرف آب و برق


  نام‌نویسی بیمه درمان تکمیلی فرهنگ، هنر و رسانه شروع شد


  بیل گیتس واگذاری عرصه به گوگل و اندروید را بزرگ ترین اشتباه عمرش می داند


  طالبان خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان را به حمله نظامی تهدید کردند


  برگزاری برنامه "دوشنبه های خبری" توسط روابط عمومی استانداری کرمانشاه


  انتقاد تند خبرگزاری مهر از روابط عمومی ها/ فاشیست‌هایی که در نقد را می‌بندند


  بررسی راهکارهای رسانه ای توسعه گردشگری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: رانندگی با روابط عمومی حداکثر دید