درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 16:50   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38857صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 14 خرداد 1398 - 22:52
نویسنده کتاب ارتباطات سیاسی درگذشت
دکتر پرویز علوی که تا سال ۱۳۹۰ در گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی تدریس می کرد درگذشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| دکتر پرویز علوی که تا سال ۱۳۹۰ در گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی تدریس می کرد درگذشت.

وی در سال 1386 در یگ گفتگویی گفته بود اعتماد به
رسانه‌ها در کشورهای جهان سوم در سطح پایینی قرار دارد و توسعه‌ همه‌جانبه و پایدار از عوامل افزایش اعتماد مردم به رسانه‌هاست.
 

دکتر پرویز علوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بحث اعتمادسازی میان مردم و رسانه‌ها با بیان این که در اهمیت اعتمادسازی توسط رسانه‌ها برای جلب مخاطبان و تاثیر‌گذاری بر آن‌ها تردیدی وجود ندارد، اظهار کرده بود: متاسفانه در کشورهای جهان سوم اعتماد به رسانه‌ها در سطح پایینی قرار دارد که دلایل مختلفی برای آن قابل تصور است.

 

علوی وجود رسانه‌های دولتی که تنها خود را مجری سیاست‌های حکومت می‌دانند،‌ وجود حکومت‌های اقتدارگرا و غیر متکی به مردم، دروازه‌بانی یک‌سویه و با نگاه امنیتی در رسانه‌های صوتی و تصویری و وجود سیستم پیشگیرانه (مجوز قبل از انتشار‌) و سانسور در رسانه‌های مکتوب را از مهم‌ترین دلایل پایین بودن اعتماد مردم در کشورهای جهان سوم به رسانه‌ها عنوان و تصریح کرد: بی‌سوادی، فقر و گرفتاری توده‌های مردم که عمدتا جذب برنامه‌های سطحی و سرگرم کننده می‌شوند را نیز باید به این عوامل اضافه کرد.

 

این عضو هیات علمی ‌دانشگاه با تاکید بر این که باید در این کشورها جهانی اندیشید و محلی عمل کرد، توسعه‌ همه جانبه‌ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پایدار را از مهم‌ترین راه‌حل‌های بالا بردن اعتماد مردم به رسانه‌ها در این کشورها دانست و گفت: استفاده از تجارب بشری و جهانی و انطباق آن با نیازها و شرایط محلی از مسائلی است که در این راستا باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی ایجاد اقتصاد تولیدی، رفاهی و وجود تشکل‌های نیرومند مدنی (احزاب، باشگاه‌ها، انجمن‌ها و NGO‌ها) و سوق دادن رسانه‌های دولتی به سوی رسانه‌های ملی و مردمی‌، تقویت کادرهای فنی و تجهیز تکنولوژیک و مراوده با رسانه‌های موفق جهان را از دیگر راه‌کارهای موجود در این زمینه عنوان و خاطر نشان کرد: در کشورهای جهان سومی ‌باید دموکراسی را متناسب با شرایط محلی پیاده کرد، به طوری که مشارکت و آزادی کسب اطلاعات و نشر آن،‌ ایجاد فضای مناسب برای اعلان همه نظرات مخالف و موافق در رسانه‌ها باتوجه به منافع ملی و رعایت محدودیت‌های قانونی آزادی بیان مورد تاکید قرار بگیرد.

 

 این مدرس ارتباطات، در ادامه با اشاره به پیشینه‌ بالای مطالعه پیرامون متقاعدسازی مخاطب و تاثیر‌گذاری بر او،‌ چهار عامل منبع پیام، ماهیت پیام،‌ ویژگی‌های پیام‌گو،‌ محیط و شرایط دریافت پیام را از مهم‌ترین عوامل موثر در متقاعدسازی افراد برشمرد و افزود: این که پیام دهنده از چه منزلت و موقعیت اجتماعی برخوردار است و شیوه‌ی ارایه‌ پیام و انطباق آن با ابزار انتقال در تاثیر‌گذاری آن هم نقش مهمی‌ داراست.

 

علوی با بیان این که بیش‌تر مردم در زندگی روزانه‌ خود به پیام‌هایی توجه دارند که با آن‌ها موافقند و در مورد بقیه بی‌تفاوت‌اند،‌ عزت نفس، کم هوشی، موافقت ضمنی با پیام،‌ نیاز به تایید اجتماعی و تسلیم پذیری و تمکین را از عوامل شخصیتی مهم در پذیرش پیام برشمرد.

 

وی در پایان در مورد محیط پیام گفت: انسان، انسان است به اضافه‌ی شرایطش، پس اگر شرایط با محیط تغییر کرده یا تحول یابد، انسان نیز دچار تغییر و تحول می‌شود،‌ لذا شرایط دریافت پیام بسیار متنوع است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد