درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 17 تیر 1399 - 16:59   

با افزایش دامنه بایکوت آگهی‌ها، مدیر فیسبوک اعلام کرد که با آگهی‌دهندگان ناراضی دیدار می‌کند

  با افزایش دامنه بایکوت آگهی‌ها، مدیر فیسبوک اعلام کرد که با آگهی‌دهندگان ناراضی دیدار می‌کند


ادامه ادامه مطلب یک

توئیتر امکان ویرایش توئیت را ارائه می‌کند

  توئیتر امکان ویرایش توئیت را ارائه می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور

  جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور


ادامه ادامه مطلب سه

آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند

  آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشست مسئولان روابط عمومی زندان‌های استان تهران در بازداشتگاه اوین
  آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند
  بازدید مدیرکل روابط‌ عمومی وزارت ورزش از روابط‌ عمومی‌ فدراسیون‌های ورزشی
  عصر اطلاعات گمراه‌کننده؛ انقلابی در پروپاگاندا
  انتقاد بیل گیتس از شبکه های اجتماعی به دلیل دامن زدن به نشر اخبار غلط در مورد کرونا
  سازمان مدیریت صنعتی حامی کسب و کارهای مولد جهش تولید
  برداشت خبرنگار آزاد/ برگزاری چهارمین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی ایران
  مسئولیت اجتماعی در شرکت‌ها
  فیس‌بوک و واتس‌اپ تحویل اطلاعات کاربران به هنگ‌‌کنگ را تعلیق کردند
  دکتر عاملی در چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی: روابط عمومی باید پیشخوان خدمات الکترونیک در فضای دوم باشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38748صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 6 خرداد 1398 - 13:40
سونامی تبلیغات کالاهای بدون مجوز در صدا و سیما
طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی هر نوع تبلیغ کالای آسیب رسان در تلویزیون جرم محسوب می‌شود. این در حالی است که امروز در بزرگترین مرکز فرهنگی کشور (تلویزیون) شاهد تبلیغ کالاهای آسیب رسان هستیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی هر نوع تبلیغ کالای آسیب رسان در تلویزیون جرم محسوب می‌شود. این در حالی است که امروز در بزرگترین مرکز فرهنگی کشور (تلویزیون) شاهد تبلیغ کالاهای آسیب رسان هستیم.

تبلیغاتی که هرچند از نظر جسمی به مردم آسیبی وارد نمی کنند اما به وسیله آنها از مردم کلاهبرداری می شود. به عنوان مثال چندی پیش یک فرآورده درمان ریزش موی با نام تقویت موی «ب» بدون داشتن مجوز در صدا و سیما تبلیغ شد. محصول آرایشی که تنها از اداره آرایشی- بهداشتی یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مجوز دریافت کرده است و تنها می‌تواند به عنوان محصول آرایشی تبلیغات یا فعالیت کند.

شهرام شعیبی، سخنگوی سازمان غذا و دارو در این زمینه گفت: این محصول به عنوان یک محصول درمانی به دلیل نداشتن مجوز از سازمان غذا و دارو کاملا غیر قانونی است. این محصول تبلیغی تنها می‌تواند ادعای تقویت مو را مطرح کند. ادعای آن مبنی بر جلوگیری از ریزش مو و خواص درمانی آن کاملا غیرقانونی است.

وی افزود: این محصول حتی برای نمایش تبلیغات خود در رسانه ملی نیز از مراجع ذی‌صلاح مجوز ندارد بنابراین سازمان صدا و سیما باید نسبت به مجوز و پروانه‌های فعالیت این محصول اقدام و آن‌ها را بررسی کند.

صدا و سیما قبل از تبلیغ باید استعلام بگیرد
حیدرعلی عابدی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص گفت: سازمان صدا و سیما باید به طور معمول قبل از تبلیغ هر نوع مواد آرایشی و بهداشتی مرتبط با سلامت مردم استعلام لازم را از وزارت بهداشت دریافت و در صورت تایید آن محصول را در تلویزیون تبلیغ پخش کند.


وی افزود: ما قطعا در این باره مکاتباتی با سازمان صدا و سیما خواهیم داشت و تاکید خواهیم کرد که نظر وزارت بهداشت قبل از پخش هر نوع تبلیغی باید پخش شود.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع تنها محدود به وزارت بهداشت نیست. مثلا اگر سازمان صدا و سیما برای افزایش فشار آب سردوشی را تبلیغ می‌کند باید قبل از آن از وزارت نیرو نیز باید تاییدیه بگیرد. ادامه و تکرار این روند تنها حیثیت سازمان صدا و سیما را زیر سوال می‌برد.

تبلیغ کالاهای غیرمجاز به باور مردم لطمه می زند
یعقوب شیویاری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز تبلیغ کالاهای سلامت محور بدون تایید وزارت بهداشت در سازمان صدا و سیما را به هیچ عنوان پذیرفتی ندانست و بیان کرد: صدا‌و‌سیما نباید به راحتی اجازه تبلیغ کالایی را بدهد که ممکن است، سلامت مردم را به خطر بیندازد. مردم به صدا و سیما اعتماد دارند و تداوم این کار می‌تواند به باور عمومی جامعه لطمه وارد کند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تبلیغ هر کالایی که به سلامت مردم مربوط می‌شود، باید تاییدیه وزارت بهداشت را داشته باشد، گفت: وزارت بهداشت و درمان باید به تبلیغ کالاهای سلامت محور ورود کند و با متخلفان برخورد کند. کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز به منظور رسیدگی به تخلفات تبلیغاتی در صدا‌ و‌سیما با نمایندگان این سازمان جلسه‌ای برگزار خواهند کرد.

فهرست کالاهای آسیب رسان به سلامت برای ممنوعیت تبلیغات
بیست و پنجم اردیبهشت امسال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فهرستی از کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت برای منع
 تبلیغات در سال 98 را اعلام کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در گروه فرآورده های گوشتی و غذاهای آماده مصرف و تبلیغ انواع سوسیس و کالباس با گوشت و مرغ با درصد های مختلف، ژامبون، انواع ساندویچ و پیتزای دارای سوسیس و کالباس و ژامبون و پیتزای منجمد آماده طبخ شامل انواع ساندویچ حاوی سوسیس و کالباس، انواع سمبوسه و فلافل آماده شده با روش غوطه وری در روغن و پنیر پیتزای پروسس ممنوع است.

در گروه فرآورده های شیرین و نوشیدنی ها، تبلیغ انواع نوشابه گازدار با قند یا بدون قند، نوشابه گازدار طعم دار یا بدون طعم، رنگی و بدون رنگ، کم کالری، سبک (لایت، زیرو و ...) و میوه ای، نوشابه انرژی زا و ورزشی، نوشیدنی مالت (ماء الشعیر) طعم دار، انواع نوشیدنی های میوه‌ای گازدار و بدون گاز با محتوای آب میوه 25 درصد و کمتر، آب میوه ها، نکتارهای میوه و نوشیدنی های میوه ای گازدار، نوشیدنی های میوه ای بدون گاز، انواع شربت و نوشیدنی های غیر میوه ای و تزیینی، انواع فرآورده ها از جمله فرآورده های مایع، منجمد و پودری در هر نوع بسته بندی، انواع پودر نوشیدنی فوری ممنوع است.

همچنین در گروه روغن مصرفی خانوار، تبلیغ روغن مصرفی (منظور از آن روغن های نیمه جامد مصرفی صنایع و خانوار است) منع تبلیغات دارد.

در گروه سایر اقلام خوراکی، تبلیغ انواع سس پرچرب (مایونز و سس سالاد و سس سفید) با چربی بیش از 30 درصد (مانند سس هزار جزیره، سس فرانسوی، سس تاتار، سس ایتالیایی و ...) به جز نوع کم چرب و کاهش یافته، انواع فرآورده های سرخ شده در روغن بر پایه سیب زمینی و غلات (چیپس سیب زمینی و غلات) شامل چیپس برگه و چیپس خلالی، سیب زمینی سرخ شده در روغن و فرآورده های سرخ شده بر پایه سیب زمینی و غلات و حبوبات، انواع فرآورده حجیم شده بر پایه ذرت و فرآورده های حجیم شده بر پایه بلغور و آرد غلات، شیرینی های تر، فرآورده‌های کاکائویی مانند شکلات صبحانه (نوتلا)، انواع دراژه، فرآورده کاکائویی با مغزی ویفر، انواع تافی میوه ای و غیرمیوه ای و طعم دار و انواع آبنبات، ممنوع است. همچنین منع تبلیغ سیگار و محصولات دخانی نیز اعلام شده است.

در گروه کالاهای آرایشی نیز فرآورده های آرایشی رنگی پوست و مو شامل انواع رژ لب، ریمل، کرم پودر، پنکیک، خط چشم، مداد آرایشی چشم و لب، رنگ مو، انواع فرآورده های برنزه کننده پوست، انواع محصولات آنتی سلولیت و لاغرکننده موضعی، فرآورده های صاف کننده، فرکننده و کراتینه کننده مو منع تبلیغ دارند.

گزارش: فرزانه صدقی

منبع: سیناپرس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ فیلم مستند «فارنهایت - ناین ایلون» سینما و ژورنالیسم را به صورت رسانه واحد درآورد


  تقویم روز ارتباطات/ اختراع بی سیم (رادیو)


  چهارمین رخداد و جشنواره ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی با موضوع کرونا برگزار شد


  در چهارمین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش‌ های روابط‌عمومی/ جایزه مسئولیت اجتماعی به بیمه کوثر اهدا شد


  در چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالشهای روابط عمومی/ جایزه مسئولیت های اجتماعی به ذوب آهن اصفهان تعلق گرفت


  با افزایش دامنه بایکوت آگهی‌ها، مدیر فیسبوک اعلام کرد که با آگهی‌دهندگان ناراضی دیدار می‌کند


  مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه موفق به کسب لوح مسئولیت اجتماعی شد


  در چهارمین رخداد جشنواره ملی روابط عمومی: روابط عمومی بانک توسعه تعاون در حوزه مسئولیت اجتماعی تقدیر شد


  روابط عمومی مجتمع مس سونگون کسب کرد: رتبه برتر کشوری در چهارمین رخداد بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی و روابط ‏عمومی برتر استانی در جشنواره امتنان


  مخاطب‌شناسی در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی با موضوع کرونا