درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 23:03   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38690صفحه نخست » گفتگوپنجشنبه، 2 خرداد 1398 - 14:21
تغییر انتقال پیام از حالت عمومی به افقی مزیت ارتباطات عصر جدید
کارشناسان بر این باورند؛ فضای موجود در عصر ارتباطات اقتضا می کند تا روابط عمومیها برای تداوم حیات خود با همگرایی و بهره گیری از فضای مجازی، خود را به خِرد فناورانه مجهز کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| کارشناسان بر این باورند؛ فضای موجود در عصر ارتباطات اقتضا می کند تا روابط عمومیها برای تداوم حیات خود با همگرایی و بهره گیری از فضای مجازی، خود را به خِرد فناورانه مجهز کنند.

به گزارش شارا، عصر جدید اطلاعات عصر شگفتی است که در اضطراب پایانی قرن بیستم رخ نمایاند. پیشرفتی فناورانه حاصل تحول در پردازش اطلاعات و ارتباطات نظامی و فوق سری جنگ جهانی که در آغاز قرن جدید با عبور از مرزهای امنیتی و آکادمیک به محیط عمومی و خصوصی زندگی انسانی هم راه یافت.


سیستم های ارتباط جهانی با ورود رایانه و گوشی های هوشمند به عنوان ابزاری ترکیبی دگرگون شد و تکنولوژی مبتنی بر ریزالکترونیک ها، ساختار اجتماعی جامعه را از نو ساخت تا جامعه جدید و ارتباطات انسانی در آن برمبنای پیوستگی تنگاتنگ ذهن انسان و ماشین استقرار یابد.


امروزه، ارتباطات را اگر نگوئیم نخستین عنصر و اساسی ترین اصل مورد نیاز بشر است، اما به جرات می توان گفت یکی از بنیادی ترین دانش ها و مهمترین عوامل پیشرفت انسان امروزی و شالوده و اساس دیگر علوم قرن حاضر است.


از همین رو در دنیای امروز که مرزهای ارتباطات شکسته شده و انسان به دنبال کشف راهکارهای مطلوب زیستن و نگرش جامعه مدار است، یک سازمان و یک اداره نمی تواند خود را جزیره ای بی ارتباط با این دنیا فرض کند و از تکنولوژی و آورده های آن بی نیاز و با آن بیگانه باشد. در همین راستا هستی و تداوم حیات سازمان ها به ویژه سازمان ها و مراکز انتفاعی مشتری محور، منوط به ایجاد رابطه حداکثری با جامعه پیرامون است و این رابطه از طریق واحدی به نام روابط عمومی برقرار و مدیریت می شود.


روابط عمومی نقطه تماس سازمان و مخاطب است. این محل تماس از وضعیت سنتی به نو و ورود به فضای مجازی به واسطه تغییر ماهیت و نحوه عمل رسانه در دنیای مجازی، دچار تغییراتی شده است.


از همین رو روابط عمومی ها ناگزیر از سرمایه گذاری های آنلاین هستند تا بتوانند در فضای مجازی برای مخاطبان خود پیام های مناسب تولید کنند، به ابهامات و نیازهای آنان به سرعت پاسخ گویند، امکان ایجاد تماس های سریع و بی واسطه را بین مخاطبان با سطوح مختلف سازمان فراهم کنند، در زمان بحران به سرعت وارد عمل شوند و از این بستر برای تامین اهداف ترفیعی یا تعالی نام سازمان و از سوی دیگر خدمات رسانی هرچه بهتر به مردم بهره جویند.


به سبب اهمیت فعالیت روابط عمومی ها و ضرورت بهره گیری این نهاد از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی میزگردی بمناسبت 27 اردیبهشت ماه بعنوان روز ملی ارتباطات و روابط عمومی ها با حضور کارشناسان و اساتید علم ارتباطات، مدیران روابط عمومی برخی از دستگاه ها و نهادهای اجرایی و قضایی استان و فعالان عرصه فضای مجازی در ایرنا مرکز شهرکرد بشرح زیر برگزار شد:

**تغییر انتقال پیام از حالت عمومی به افقی مزیت ارتباطات عصر جدید
یک پژوهشگر و کارشناس حوزه ارتباطات در این میزگرد با مروری بر تاریخچه علم ارتباطات اظهار داشت: ارتباطات یکی از زیرشاخه های علوم انسانی رسالت انتقال مفاهیم و رویدادها را به شیوه علمی بین افراد، گروه ها و سازمانهای مختلف برعهده دارد.


مظاهر توفیقی ادامه داد: ارتباطات با شیوه هایی نظیر روشن کردن دود در عصر باستان آغاز شد و تا امروز که فضای مجازی به سرعت در حال گسترش است در قالب شبکه های اجتماعی متعدد ظهور و بروز پیدا کرده است.


توفیقی، انتقال پیام از شکل عمومی به افقی را از مزیت های شیوه های ارتباطی عصر جدید عنوان کرد و گفت: از زمانی که شبکه های اجتماعی در عرصه فضای مجازی شکل گرفت، مخاطب منفعل جای خود را به کاربر فعال داد و انحصارطلبی و یکجانبه گرایی تعدیل یافت.


وی، روابط عمومی نهادها و دستگاه ها را از شیوه های مهم ارتباطی دانست و افزود: روابط عمومی بعنوان یک وظیفه مدیریتی بین سازمان و مردم بخشی از علم ارتباطات است که می توان برای آن چهار حالت را درنظر گرفت.


این کارشناس حوزه ارتباطات ادامه داد: روابط عمومی های انتشاراتی، روابط عمومی اطلاع رسانی، روابط عمومی دو سویه با تمرکز بر مخاطبان و گروه هدف خاص که این شکل از مترقی ترین نوع روابط عمومی ها است و از آن با عنوان حامی توسعه یاد می شود.


توفیقی خاطرنشان کرد: برای آنکه بتوان روابط عمومی توسعه یا حامی توسعه در کشور محقق شود ناگزیر به استفاده مطلوب از فضای مجازی و انتقال صریح، شفاف و صادقانه مطالب و اطلاعات هستیم.


وی با اشاره به گستردگی علم ارتباطات و فراگیر شدن آن در عصر حاضر افزود: امروزه علاوه بر روابط عمومی های فعال در دستگاه ها و نهادها شاهد فعالیت پررنگ فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستیم که این دو مقوله نه در مقابل یکدیگر نیستند بلکه باید در کنار هم اهداف و برنامه های خود را پیش ببرند.


توفیقی ادامه داد: یک روابط عمومی فعال و موثر می تواند از فضای مجازی به نحو مطلوبی بهره برداری کند و چنانچه اصول لازم را رعایت کند فضای مجازی می تواند بعنوان یک کارگزار در خدمت روابط عمومی قرار گیرد.


این کارشناس ارشد رسانه و ارتباطات تصریح کرد: از سوی دیگر فعالان فضای مجازی نیز در صورتی می توانند اطلاعات صحیحی را در اختیار مخاطب خود قرار دهند که بتوانند با روابط عمومی ها ارتباط خوبی برقرار کنند.


توفیقی خاطرنشان کرد: در صورت تحقق چنین ارتباط موثری می توان گفت ارتباط بین روابط عمومی و شبکه های اجتماعی ارتباط برد - برد خواهد بود که منافع آن شامل حال هر دو طرف می شود.


وی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی در انتقال مطالب سرعت عمل و آزادی بیشتری دارند، افزود: این در حالی است که باید انتقال مفاهیم و مطالب در فضای مجازی تخصصی تر و علمی تر شود.


توفیقی همچنین بی توجهی به نگاه نقادانه در نهادهای روابط عمومی را از آفت های این حوزه عنوان کرد و گفت: روابط عمومی ها باید در جلب اعتماد افکار عمومی بیش از پیش بکوشند چراکه محافظه کاری و بی توجهی به گردش آزاد اطلاعات می تواند از مخاطبان بکاهد و آنها را برای طرح نظرات خود جذب فضای مجازی کند.


وی خاطرنشان کرد: اشکال دیگری که در این حوزه وارد است، انتخاب سلیقه ای مدیران روابط عمومی است به نحوی که با تغییر هر مدیری روابط عمومی آن سازمان نیز بدون در نظر گرفتن تجربه و تخصص کاری جابجا می شود.

** گام های بلند دولت تدبیر و امید در تحقق گردش آزاد اطلاعات
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این میزگرد به تحول حوزه ارتباطات و گردش آزاد اطلاعات در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید گام های بزرگی در راستای گردش آزاد اطلاعات انجام داده و نمونه آن تصویب قانون حقوق شهروندی و اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات است.


احسان فروزنده شهرکی ادامه داد: بی شک گردش آزاد اطلاعات آسیب ها و چالش هایی نیز پیش رو دارد که دولت آن را به جان خریده تا حقوق مردم در این حوزه حفظ شود و بتوانند آزادانه مطالبات خود را عنوان کنند.


وی، راه اندازی سامانه نشر و دسترسی آزاد اطلاعات را از دیگر اقدامات دولت در حوزه ارتباطات دانست و گفت: عموم مردم می توانند به این سامانه دسترسی داشته باشند و سوالات و مطالبات خود را مطرح کنند و چنانچه هر دستگاهی از پاسخگویی امتناع کند مورد بازخواست قرار می گیرد.


فروزنده شهرکی خاطرنشان کرد: همچنین دستگاه ها و نهادهای اجرایی موظفند اسناد بالادستی دستگاه خود را در سامانه مربوطه بارگذاری و در اختیار مردم قرار دهند.


مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دولت تدبیر و امید تلاش دارد تا از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در پیشبرد هرچه بهتر امور بهره گیری کند و شایسته است تا مدیران روابط عمومی دستگاه ها نیز فضای مجازی را در کنار خود ببیند و از این موقعیت برای اطلاع رسانی هرچه گسترده تر عملکرد دولت و همچنین پاسخگویی به مطالبات و انتقادات مردم بهره بگیرند.


فروزنده شهرکی با اشاره به جنگ روانی و رسانه ای آمریکا، تصریح کرد: زمانی که آمریکا و کشورهای معاند نظام با استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی سیاست های خصمانه خود را پیش می برند و از این فضا جنگ رسانه ای علیه ایران راه انداخته اند، ما نیز وظیفه داریم تا در خنثی سازی این فتنه ها از فرصتی که رسانه ها و فضای مجازی در اختیارمان قرار می دهد استفاده کنیم.


وی به آسیب های فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: باید از قرار دادن اطلاعات خام در شبکه های اجتماعی که می تواند زمینه سوء استفاده دشمن از این اطلاعات را فراهم کند خودداری کرده و مصالح نظام و کشور را در این عرصه بیش از پیش رعایت کرد.

** تحول قوه قضائیه در حوزه ارتباطات
مدیر روابط عمومی دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز در این میزگرد با تشریح گردش آزاد اطلاعات در حوزه قضایی کشور و استان، اظهار داشت: طی سالهای اخیر قوه قضائیه در حوزه ارتباط با مردم متحول شده و با راه اندازی سامانه های ارتباطی امکان پرسش و پاسخ آنلاین را برای مردم فراهم کرده است.


سهراب مهدیان تصریح کرد: تحول در ارتباطات مجازی سبب کاهش چشمگیر حضور مردم به شعب دادگستری شده، بدین ترتیب اطاله پاسخگویی و رسیدگی زمانبر به امور مردمی برطرف شده است.


وی همچنین افزایش چشمگیر تعداد اخبار بر خروجی سایت دادگستری را از دیگر تحولات قوه قضائیه در امر اطلاع رسانی شفاف و سریع به مردم دانست و گفت: امروز قوه قضائیه در بین مردم حضور پررنگی دارد و هیچ فاصله ای بین این دستگاه و افکار عمومی وجود ندارد.

** امید آفرینی رسالت مهم فعالان فضای مجازی
مدیر روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری نیز امید آفرینی و بازگشت سرمایه های اجتماعی را از ضروریات امروز جامعه دانست و گفت: هم روابط عمومی ها و هم فعالان فضای مجازی رسالت مهمی در این حوزه برعهده دارند و با اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم می توانند امید و اعتماد را به جامعه تزریق کنند.


مهراب عالی افزود: در واقع می توان گفت روابط عمومی ها در خط مقدم امیدآفرینی در جامعه قرار دارند و با دادن اطلاعات صحیح و به موقع به رسانه ها موجی از اعتماد عمومی را شکل دهند.


وی ادامه داد: زمانی که اطلاع رسانی به موقع و به شکل مناسبی انجام نگیرد فضا برای بروز شایعات و متشنج کردن فضای جامعه بوجود می آید از همین رو اینجا نقش رسانه و روابط عمومی پررنگ تر می شود.


عالی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، بازیگران اصلی جنگ اراده ها را رسانه ها دانست و گفت: روابط عمومی ها به عنوان جزیی از عالم ارتباطات به ویژه در عرصه فضای مجازی می توانند بعنوان محرک اراده ها ایفای نقش کنند.


مدیر روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هرچند انتقاداتی به عملکرد روابط عمومی ها وارد است و یکی از مهمترین این کاستی ها انتقادناپذیری آنهاست که رفع آن یک ضرورت اساسی است.


عالی، گفتمان سازی در سطح کلان را راهکاری برای تقویت روابط عمومی ها و رفع چالش های فراروی این نهاد عنوان کرد و گفت: هنوز اهمیت و جایگاه روابط عمومی چه در میان مدیران و چه در میان فعالان این حوزه بخوبی درک نشده و این موضوع با گفتمان سازی و فرهنگ سازی قابل رفع است.


وی خاطرنشان کرد: بی شک بهره گیری از فضای مجازی و فرصتی که این فضا برای مدیران روابط عمومی فراهم می کند می توان در پیشبرد بهتر برنامه ها استفاده کرد و اعتقاد ما بر این است که فضای مجازی در تقابل با فعالیت های ما قرار ندارد.

** ضرورت نهادینه کردن فرهنگ استفاده از فضای مجازی
مدیر روابط عمومی بانک رفاه کارگران نیز در این میزگرد با اشاره به چالش های فراروی روابط عمومی ها اظهار داشت: در حوزه ارتباطات فرهنگسازی و کار تخصصی انجام نشده و باید به این مقوله مهم بطور علمی و تخصصی نگاه شود.


حبیب الله فاضلیان، الزاماتی برای فعالیت در عرصه فضای مجازی تعریف کرد و گفت: فعالیت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کارشناسی شده نیست و در پاره ای موارد انتقاداتی را که متوجه نهادها و دستگاه ها می کنند با الفاظ ناشایست و بدون رعایت مصالح موجود انجام می دهند.


وی تصریح کرد: هنوز تهدیدات و فرصت های فضای مجازی بدرستی تبیین نشده و همین موضوع چالش هایی را در جامعه شکل داده است.


مدیر روابط عمومی بانک رفاه کارگران، اطلاع رسانی صحیح و به موقع را یکی از ضرورت های حوزه بانکی دانست و گفت: گاهی مشاهده می شود برخی کانال های فضای مجازی با به راه اندازی شایعه و ورود غیرکارشناسی به مباحث اقتصادی موجی از نابسامانی ها را در جامعه به راه می اندازند که از آفت های بزرگ فضای مجازی به شمار می رود.


فاضلیان خطرنشان کرد: برخی کانال های فعال در فضای مجازی در حالیکه ادعای خدمت رسانی به مردم دارند اما سمت و سویی در پیش گرفته اند که خلاف آن را ثابت می کند و بیشتر به دنبال تطمیع و مطرح شدن هستند.


وی، آموزش را حلقه مفقوده فعالیت در عرصه فضای مجازی دانست و گفت: این موضوع به شدت در کشور ما مغفول مانده و می طلبد قبل از آنکه ابزارهای تکنولوژی به کشور وارد شود فرهنگ استفاده از آن را به مردم آموزش دهند.

** تدوین سند جامع روابط عمومی، گره گشای مشکلات این حوزه
مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این میزگرد برای رفع چالش های حوزه روابط عمومی و تقویت روابط این نهاد با فضای مجازی، تدوین سند جامع روابط عمومی را پیشنهاد داد.


رسول غلامی گفت: بی شک هم فعالان عرصه روابط عمومی و هم فعالان فضای مجازی در جهت منافع عمومی و کشور حرکت می کنند اما تا زمانی که همگرایی شکل نگیرد نمی توان به اهداف مورد نظر رسید.


وی افزود: همه هم جهت و در یک راستا حرکت می کنیم اما چون تعامل سازنده بین دستگاه ها و فعالان فضای مجازی شکل نگرفته، فعالیت ها کمتر به نتیجه موردنظر می رسد.


غلامی با بیان اینکه نباید نگاه حاکم به روابط عمومی محدود به نصب بنر و یا خبرنویسی محض شود، تصریح کرد: رابط عمومی یک هنر و مدیریت چند بعدی است.


مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها در فضای کنونی دچار انفعال شده اند و فضایی که می تواند پویایی و تحرک لازم را به آن ببخشد فضای مجازی است.


غلامی ادامه داد: امروز فضای مجازی این فرصت را در اختیار روابط عمومی ها قرار داده تا واقعیت هایی را که نمی توان در چارچوب های رسمی به مردم اطلاع رسانی کرد از طریق فضای مجازی آن را انجام داد.


وی با بیان اینکه هیچ مقامی در کشور به اندازه مقام معظم رهبری دغدغه فضای مجازی را ندارد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اعتقاد بسیاری به حرفه روابط عمومی و همچنین فضای مجازی دارند و همین موضوع بخوبی اهمیت این فضا را برای همگان روشن کرده است.


غلامی با تاکید بر تبیین نقش روابط عمومی در دستگاه ها و نهادهای اجرایی، افزود: در بسیاری از ادارات از مدیر تا سایر ارکان آن نهاد نسبت به واحد روابط عمومی درک درستی ندارند و آنچه بیش از همه باید به آن پرداخت آموزش مدیران نسبت به این مقوله مهم است.

** نمی توان فضای مجازی را نادیده گرفت
یک فعال فضای مجازی نیز در این میزگرد اظهار داشت: امروزه با توجه به گستردگی فضای مجازی، نمی توان آن را نادیده گرفت و باید آن را به عنوان یکی از اجزای تعیین کننده فضای حقیقی به شمار آورد.


صادق صدری نژاد افزود: تمام تلاش خود را در راستای پیگیری مطالبات مردمی به کار گرفته و در همین مسیر با چالش های بسیاری از قبیل تهدیدهای مردمی و غیرمردمی نیز مواجه شده ایم.


وی تصریح کرد: قبول داریم که هنوز به پختگی لازم نرسیده ایم و به هر روی مبرا از خطای انسانی نیستیم اما هدف ما برای فعالیت در عرصه فضای مجازی رساندن حرف مردم به مسئولان است.

** فعالیت شبکه های اجتماعی منافاتی با فعالیت روابط عمومی ها ندارد
مدیر کانال تلگرامی دهکرد آنلاین ادامه داد: فعالیت های ما نه تنها منافاتی با فعالیت روابط عمومی ها ندارد بلکه می تواند مکمل یکدیگر باشد این در حالیست که بسیاری از مدیران روابط عمومی های ادارات و نهادهای استان ما را در مقابل خود می بینند.


صدری نژاد با رد این موضوع که فضای مجازی التهاب زاست، اظهار داشت: بسیاری فعالیت در فضای مجازی را عامل ایجاد التهاب و تشنج در جامعه می دانند اما ما تلاش داریم تا این تابو را بشکنیم و با حرکت در مسیر خواسته ها و مطالبات مردمی با کم کاری ها و سوء مدیریت ها مقابله کنیم.


وی با بیان اینکه کسی توان مقابله با قدرت فضای مجازی را ندارد، تصریح کرد: بهتر است قبل از اینکه فضای مجازی از ما عبور کند آن را درآغوش گرفته و از فرصت هایی که در اختیار ما می گذارد بهترین استفاده را ببریم.


صدری نژاد خاطرنشان کرد: اگر ما سوار بر موج رسانه ای و فضای مجازی نشویم، رسانه های معاند سوار آن می شوند و بدین ترتیب ابتکار عمل در پیاده سازی اهداف و برنامه های خود را از دست می دهیم و میدان را در جنگ روانی به رقیب واگذار می کنیم.



 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد