درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 تیر 1398 - 21:14   

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب یک

انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است

  انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان


ادامه ادامه مطلب سه

مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد

  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تعامل با اصحاب رسانه از اصول فعالیت های روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش است
  ملاقات حضوری ۵۸۵ نفر با رئیس دانشگاه پیام نور طی سال گذشته/ برگزاری بدون وقفه نشست های ملاقات عمومی
  مدیرعامل اعلام کرد: تمرکز فعالیت های بانک ملی ایران بر «رونق تولید»
  از ابتدای سال ٩٧ تا پایان اردیبهشت سال جاری اعطا شد؛ پرداخت بیش از چهارهزار فقره وام رونق تولید در استان چهارمحال و بختیاری توسط بانک صادرات ایران
  مرحله پیش فروش واحدهای مجتمع نگین شهر ری آغاز شد
  رد و نشان «قاچاق کتاب» در کتاب‌فروشی‌های آنلاین
  واقع بینی نسبت به روابط عمومی، نیاز سازمان های امروز
  مدیر روابط‌عمومی ملانیا ترامپ، سخنگوی جدید کاخ‌سفید
  مدیر روابط عمومی هیئت بسکتبال گیلان منصوب شد
  پوشش دهی صفحات مسی قالب‌های ریخته‌گری مداوم با تــــــلاش متخصصــــــان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38684صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 2 خرداد 1398 - 00:05
نقش ارتباطات در بهبود کیفی نظام اجتماعی
مجید ملازاده، مدیر روابط عمومی بیمه دانا - عصر حاضر را نیز می‌توان عصر ارتباطات دانست؛ چرا که نقش تعاملات و ارتباطات در زندگی بشر به گونه‌ای رشد پیدا کرده است که گویی زندگی بدون آن در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی دچار اختلال شده و نوعی احساس واپسگرایی در افکار عمومی جامعه نمود پیدا می‌کند و در مظاهر مختلف زندگی عملا مشکلاتی به وجود خواهد آمد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مسئله برقراری ارتباط آسان‌تر با دیگران، همواره ذهن بشر را به خود مشغول داشته است. سعی انسان از آغاز بر این بوده است که وسیله‌ای برای انتقال سریع پیام و برقراری ارتباط پیدا کند.

این انگیزه باعث شده تا دنیای ارتباطات، فراز و نشیب های فراوانی را طی کند و در هر دوره از تاریخ، ابزار خاصی به لحاظ فنی و مدیریتی مورد استفاده قرار گیرد.


عصر حاضر را نیز می‌توان عصر ارتباطات دانست؛ چرا که نقش تعاملات و ارتباطات در زندگی بشر به گونه‌ای رشد پیدا کرده است که گویی زندگی بدون آن در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی دچار اختلال شده و نوعی احساس واپسگرایی در افکار عمومی جامعه نمود پیدا می‌کند و در مظاهر مختلف زندگی عملا مشکلاتی به وجود خواهد آمد.


امروز حیطه ارتباطات به ابزار اصلی جوامع برای نیل به اهداف مختلف تبدیل شده است. تسهیل همگرایی سیاسی در عرصه داخلی و بین‌المللی، توسعه شهرنشینی، ارتقای سطح سواد و آموزش، افزایش مناسبات و مبادلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی، توانایی تغییر تصورات منفی درمیان جوامع دیگر و گسترش صلح و امنیت جهانی و منطقه‌ای، و ازهمه مهمتر کمک به گسترش آزادی و احترام به حقوق انسانی، چرا که جوهر آزادی و عدالت خواهی، بسط اطلاعات و ارتباطات و تسهیل آن برای جوامع است.


دراین بین «روابط عمومی»ها نیز به گونه‌ای فزاینده و هم پای رشد ارتباطات، درحال تاثیرگذاری است. امروزه نقش روابط عمومیها صرفاً درجهت کمک به تصمیم‌گیری‌‌های مدیریتی در یک نهاد و محدود به هماهنگ سازی برنامه های سازمانی نیست.
بلکه جدای نقش خود به عنوان ابزار مدیریتی و سازمانی، فعالیت درحوزه دیپلماسی، تجارت حرفه‌ای، برنامه و پژوهش‌های علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه‌‌های جدید روابط‌عمومی در عصر ارتباطات است. بنابر این،‌ از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع،‌ منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، تاثیرگذاری و مشاوره هدفمند در روند تصمیم گیری ساختاری و سازمانی خواهد بود.


اهمیت جایگاه روابط‌عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوام شان در عرصه‌ها و فعالیت‌‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.


بهرحال نگاه حاضر به روابط‌عمومی و جایگاه روابط‌ عمومی در کشور هرچند درحال رشد است، اما قابل قبول نیست و این انتظار وجود دارد با توجهات لازم به این نهاد موثر، گام‌های بلندی را در حرکت روبه رشد نظام ارتباطی و روابط‌عمومی درکشور برداشته شود. امید است روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی نقطه عطفی را در توسعه و تحول واحدهای روابط‌عمومی در ایران ایجاد نماید، تا این حرفه و فن تخصصی را در جایگاه و مرتبه و منزلت واقعی خویش قرار دهد./ پایشگر

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کتاب« آداب معاشرت» منتشر شد


  خود مدیریتی با هوش هیجانی


  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد


  توجه بیشتر روابط عمومی ها به تولید محتوا در راستای مدیریت مصرف آب و برق


  نام‌نویسی بیمه درمان تکمیلی فرهنگ، هنر و رسانه شروع شد


  بیل گیتس واگذاری عرصه به گوگل و اندروید را بزرگ ترین اشتباه عمرش می داند


  طالبان خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان را به حمله نظامی تهدید کردند


  برگزاری برنامه "دوشنبه های خبری" توسط روابط عمومی استانداری کرمانشاه


  انتقاد تند خبرگزاری مهر از روابط عمومی ها/ فاشیست‌هایی که در نقد را می‌بندند


  بررسی راهکارهای رسانه ای توسعه گردشگری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: رانندگی با روابط عمومی حداکثر دید