درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 2 مرداد 1398 - 07:34   

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت


ادامه ادامه مطلب یک

اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی

  اعلام محورهای کارگاههای آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

آیا دنیای دیجیتال روابط عمومی ها را تضعیف می کند؟

  آیا دنیای دیجیتال روابط عمومی ها را تضعیف می کند؟


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  همایش مدیران روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام رضا(ع) در مشهد برگزار می شود
  مدیرکل ورزش و جوانان فارس: روابط عمومی صدای رسای خدمت رسانی به مردم باشد
  روابط عمومی ها مرکز و پردازش اطلاعات دستگاه های اجرایی باشند
  سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان: مدیران دستگاه‌های اجرایی در جهت تقویت روابط عمومی‌ها اقدام کنند
  مطالبات رسانه های فارس به وزارتخانه ارجاع داده می شود
  برگزاری آزمون خبرنویسی ویژه مسئولین روابط عمومی ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان پاکدشت
  آیا دنیای دیجیتال روابط عمومی ها را تضعیف می کند؟
  مدیر کل ورزش و جوانان فارس عنوان کرد: روابط عمومی صدای رسای خدمت رسانی به مردم باشد
  یک اتفاق خوب در راه است!
  عملکرد بانک ملی ایران از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال گذشته
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38648صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 31 اردیبهشت 1398 - 19:35
درباره حلقه مفقوده‌ای به نام روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای
امین فرج‌پور روزنامه‌نگار - آنهایی که در سال‌های آغازین دهه هشتاد در رسانه‌های فرهنگی و صفحات سینمایی- تلویزیونی روزنامه‌ها کار ‏می‌کردند، حتما یادشان است که هر از چند گاهی سروکله یکی در تحریریه پیدا می‌شد که می‌گفتند از تیم روابط عمومی فلان فیلم ‏یا سریال است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| آنهایی که در سال‌های آغازین دهه هشتاد در رسانه‌های فرهنگی و صفحات سینمایی- تلویزیونی روزنامه‌ها کار ‏می‌کردند، حتما یادشان است که هر از چند گاهی سروکله یکی در تحریریه پیدا می‌شد که می‌گفتند از تیم روابط عمومی فلان فیلم ‏یا سریال است.

 

کسی که می‌آمد و کیفش را باز می‌کرد و توی روزنامه‌نگار از بین ده‌ها آلبومی که در کیفش بود، باید عکس‌هایی از ‏فیلم‌ها و سریال‌هایی را که طرف مسئول روابط عمومی‌شان بود انتخاب می‌کردی. پروسه‌ای که شاید برای خبرنگاران امروز ‏باورکردنی نباشد و چه بحث‌ها و دعواها و شوخی‌هایی پیش نمی‌آمد. از تو اصرار و از او انکار که تو عکس‌های ‏بیشتری می‌خواستی و او با این توجیه که باید به چند روزنامه دیگر هم سر بزند و سهمیه عکس آنها را هم بدهد، قبول ‏نمی‌کرد.


حالا که اینترنت به کوچکترین و دورافتاده‌ترین روستاها هم رسیده، در روز و روزگاری که یک بچه کم‌سال نیز با گوشی ‏ساده‌ای که در دست دارد، طیف وسیعی از اطلاعات را در چشم به‌هم‌زدنی می‌تواند استخراج کند؛ اما شاید باور نکنید اگر بگویم ‏برای ژورنالیست‌های فرهنگی آن روز و روزگار طعم و بویی دلپذیرتر داشت. حداقل این‌که اگر رابطه‌ات با طرف «عکسی» ‏خوب بود یا این‌که می‌توانستی با طرف خوب سروکله بزنی، فردا که قرار بود گفت‌وگو یا عکسی از آن فیلم یا سریال کار کنی، ‏کاسه چه‌کنم دست نمی‌گرفتی. حداقل این‌که همیشه چند تا عکس کار نشده از هر کاری در کشوی تحریریه داشتی.‏


امروز اما روزگار عوض شده. حالا اگر پای ادعا وسط باشد، دهکده جهانی اندازه گوشی کف دست‌مان کوچک شده و دیگر ‏فرصتی برای آن «بچه‌بازی‌ها» نیست که یک نفر را مسئول رساندن عکس به روزنامه‌ها کنیم. اما کافی‌ است یک روز قرار باشد ‏خبری، مطلبی، گزارشی یا گفت‌وگویی از یکی از فیلم‌های کمتر مشهور یکی از سریال‌های تاق‌وجفت شبکه‌های مختلف ‏تلویزیون کار کنی و بخواهی عکسی را هم بگذاری آن وسط. باور می‌کنید در چنین مواقعی پیدا کردن عکسی که به درد کار ‏در روزنامه بخورد و حداقل استاندارد لازم را داشته باشد، یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست.

باید دقایق طولانی اینترنت را بالا و پایین کنی و آخر سر با یکی دو عکس بی‌کیفیت روی دستت، بمانی که چه باید کرد.جالب این‌که در تیتراژ پایانی دور و دراز تمام سریال‌ها و فیلم‌ها عنوانی پرطمطراق به‌عنوان مدیر روابط عمومی یا مشاور ‏رسانه‌ای هست که بیشتر هم از ژورنالیست‌ها هستند و قاعدتا آگاه به لوازم و ضروریات کار رسانه‌ای. اما همین همکاران که ‏اساسا استخدام شده‌اند تا این موانع را از میان بردارند، و شرایط و زمینه خبررسانی و تبلیغ برای فیلم را فراهم کنند، در مواقع لزوم نه کمکی به روزنامه‌نگار بدبخت می‌کنند و نه حتی او را ‏راهنمایی می‌کنند که چگونه و از چه راهی به خواسته‌اش برسد. ‏

 

این‌که یک مشاور رسانه یا مدیر روابط عمومی در یک پروژه سینمایی یا تلویزیونی چه وظایفی برعهده دارد، بحث پیچیده‌ای نیست و تقریبا همه با این وظایف شغلی آشنا هستند. اما چه می‌شود که وقتی پای ‏برنامه‌ها و فیلم‌های وطنی در میان باشد، تقریبا همه‌چیز در این رابطه می‌لنگد. جالب است که هم‌زمان، وقتی نیاز به عکس یا مطلبی درباره ‏مهجورترین و ناشناخته‌ترین فیلم‌های خارجی باشد- حتی اگر آن فیلم از یک کشور دورافتاده آمریکای لاتین باشد- می‌توان با اندک ‏تلاشی انواع‌واقسام تصاویر و ویدیوها را با هر کیفیتی که مدنظرتان باشد، پیدا کرد.در روزهای اخیر، در مورد سریال برادرجان، دلدار، از یادها رفته (هر سه سریال ماه رمضانی امسال) این معضل را به عینه دیدیم ‏و تجربه کردیم. این تجربه را می‌توان تعمیم داد به تمام سریال‌ها و برنامه‌هایی که ساخته می‌شوند. حتی آنهایی که هزینه‌هایی ‏هنگفت صرف تولیدشان می‌شود. تمام این برنامه‌ها –چه نمایشی و چه ترکیبی- در این نکته که ارتباط رسانه‌ای را ‏دست کم گرفته و انرژی و فکر خاصی برای این مرحله از کار صرف نمی‌کنند، اشتراک دارند. ‏

 

در این که تصویر، یعنی عکس و فیلم مناسب و باکیفیتی برای استفاده رسانه‌ها در فضای مجازی به اشتراک نمی‌گذارند و دسترسی به خبر و تصاویر را قطع می‌کنند. در حالی که این روزها داشتن یک سایت برای فیلمی موفق و مهم از نان شب واجب‌تر است. این که در شبکه‌های اجتماعی عکس‌های بزرگ و جذاب از جلو و پشت صحنه به اشتراک بگذاریم و قبل از زمان اکران و هم‌زمان با آن بینندگان و رسانه‌ها را با خود همراه کنیم و در حال و هوای اثر قرار دهیم. کاری که معمولی‌ترین سریال‌ها و فیلم‌های جهان می‌کنند و ما با همه ادعا در سینمای جهان در این کار مانده‌ایم.به‌نظر می‌رسد کلیدواژه این بحث، جدی نگرفتن مقوله ارتباط رسانه‌ای از سوی دست‌اندرکاران آثار وطنی باشد.

 

مقوله‌ای که ‏بی‌تردید از جدی‌ترین اولویت‌های هر برنامه و هر برنامه‌سازی باید باشد. هر جایی هم که نگاه حرفه‌ای به هنر در آن رواج دارد، ‏نشانی از این آسیب نمی‌بینیم و این مشاوران رسانه‌ای پروژه‌های گوناگون هستند که سیاست مخاطب‌یابی آن اثر را تعیین می‌کنند. ‏مشاوران رسانه‌ای در شکل حرفه‌ای برنامه‌سازی (سینما را هم در این زیرمجموعه می‌توان قرار داد) حتی اختیار ترتیب دادن ‏گفت‌وگوهای مطبوعاتی، مراسم فتوکال، فرش قرمز و... برای سوپراستارهای جهانی آن آثار را هم دارند. در اینجا ‏ولی ما تنها و تنها دلمان را خوش کرده‌ایم به چند عکس- که آن هم پای فراهم کردنش می‌لنگد- و البته چند خبرگیری کوتاه و گذرا که این نیز در ‏پایان با این تاکید که «از قول من ننویسید» بی‌اثر می‌شود.دوستان روابط عمومی و مشاوران رسانه‌ای؛ شما در روند تولید پروژه‌ها نقش مهمی دارید. به دست خود خودتان را کم ارزش ‏نکنید!‏

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط عمومی ها و فضای مجازی!


  بررسی و تحلیل محتوای نشریات داخلی سازمان ها


  روابط عمومی و فضای سوم


  روابط عمومی ها برای کشف آینده نیازمند سناریونویسی


  مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران: روابط عمومی ها باید در چارچوب مسئولیت اجتماعی فعالیت کنند


  اهمیت، نقش و کارکرد روابط عمومی


  خبرنامه الکترونیک روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شد


  مدیرکل زندان‌های استان اردبیل: روابط عمومی باعث ایجاد تحولات مثبت و سازنده می‌شود


  ایجاد ارتباط پایدار در جامعه از وظایف اصلی روابط عمومی هاست


  کیمته روابط عمومی هیئت فوتبال استان کرمان به عضویت انجمن روابط عمومی های این استان درآمد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران