درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 مرداد 1398 - 21:46   

امروزه روابط عمومی بیش از هر چیز، نیاز به تفکر دارد

  امروزه روابط عمومی بیش از هر چیز، نیاز به تفکر دارد


ادامه ادامه مطلب یک

داوود ریواز انسانی شریف و ارتباط گری حرفه‌ای بود

  داوود ریواز انسانی شریف و ارتباط گری حرفه‌ای بود


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟

  فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم: روابط عمومی‌ها، اتاق فکر دستگاه‌های اجرایی قم شوند
  معاون بازرگانی «تهران رسانه» منصوب شد
  بحث‌های درونی استقلال با ضعف روابط‌عمومی رسانه‌ای شد
  تشویق خلاقیت
  درس اخلاق روابط عمومی، احترام به "هک بزرگ"
  فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟
  آمازون کالاهای به فروش نرفته را به خیریه اهدا خواهد کرد
  ۷۰ درصد توان خود را باید برای شنیدن حرف مردم بگذاریم
  نظرات مردمی را به گوش روسای سازمان می رسانیم تا در تصمیم سازی ها مدنظر قرار گیرد
  نشست روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی با خبرنگاران لرستان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38627صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 31 اردیبهشت 1398 - 10:48
روابط عمومی بادیگاردی
دکتر داوود نعمتی انارکی استاد دانشگاه - زمانی که مدیر و رئیس در بین مردم و کارکنان حضور می یابند، به جای تسهیل فرآیند ارتباطی، نقش بادیگارد رئیس را ایفا کنند و با بیان مطالبی که؛ رئیس جلسه دارد، باید جایی حضور پیدا کند، وقت ندارد و.... افرادی که در پی برقراری ارتباط هستند تا مطالبی را بیان کنند، متفرق سازند. چنین رفتاری صرفا در حیطه وظایف بادیگاردها است و مسلما مدیران روابط عمومی ها نباید چنین نقشی را برای خود ایفا کنند چون آسیب زننده به اعتبار روابط عمومی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در چند ماه اخیر نوعی رفتار برخی مدیران روابط عمومیها رو دیدم که پس از آن واژه "روابط عمومی بادیگاردی" به ذهنم خطور کرد. تعریفی که برای آن در نظر گرفتم در پی می آید، اگر نظر خاصی دارید، بنویسید تا این تعریف را با کمک هم تکمیل کنیم.
 

مهمترین محور در تعریف روابط عمومی که مورد تاکید صاحبنظران این هنر و علم بوده، تسهیل جریان ارتباطی بین مدیران با کارکنان و مشتریان و برعکس است، در واقع باید گفت که "جنس روابط عمومی ارتباط است". پس روابط عمومی ها باید در تسهیل فرآیند و جریان ارتباطی اهتمام ورزند.

 

شکل گیری، تثبیت و استمرار جریان ارتباطی بین مدیران و مردم بر اعتبار مدیران و اعتماد مردم به آن ها می افزاید و بی شک مانع بروز بسیاری از مشکلات که نشات گرفته از ضعف ارتباطی است، می شود. با این توضیح باید اذعان کنم که روابط عمومی ها در سازمان های مختلف بنا به دلایل متعدد قادر به برقراری این جریان ارتباطی نیستند و در عوض به منظور پوشاندن این ضعف تلاش می کنند.

 

 زمانی که مدیر و رئیس در بین مردم و کارکنان حضور می یابند، به جای تسهیل فرآیند ارتباطی، نقش بادیگارد رئیس را ایفا کنند و با بیان مطالبی که؛ رئیس جلسه دارد، باید جایی حضور پیدا کند، وقت ندارد و.... افرادی که در پی برقراری ارتباط هستند تا مطالبی را بیان کنند، متفرق سازند.

 

چنین رفتاری صرفا در حیطه وظایف بادیگاردها است و مسلما مدیران روابط عمومی ها نباید چنین نقشی را برای خود ایفا کنند چون آسیب زننده به اعتبار روابط عمومی است. این نوع رفتار را در این چند سال زیاد دیده ام. روسایی که خیلی کم در بین کارکنان و مردم حضور پیدا می کنند و دلیل آن را کمبود وقت اظهار کرده و یا ضعف ارتباطی دارند و یا نگرانند که در بین مردم و کارکنان خود حضور پیدا کنند و زمانی که حضور می یابند نیز روابط عمومی آن ها در حکم بادیگارد سعی در دور کردن افراد از دور رئیس هستند. از این وضعیت تحت عنوان روابط عمومی بادیگاردی یاد کردم.


در جریان سیل آق قلا نیز چنین موردی که بسیار زننده بود را دیدم و چه تاثیر منفی در ذهن مردم سیل زده بجا گذاشت.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
Jafari
| 1398/2/31 - 16:45 |     0     0     |
احسنت یکی حرف دل منو زد درود بر شما


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۶ گام ساده برای ایراد یک سخنرانی عالی


  درس اخلاق روابط عمومی، احترام به "هک بزرگ"


  گوناگونی کماکان یک عامل تاثیرگذار اقتصادی در صنعت نشر خواهد بود


  امروزه روابط عمومی بیش از هر چیز، نیاز به تفکر دارد


  آمازون کالاهای به فروش نرفته را به خیریه اهدا خواهد کرد


  فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟


  محکومیت معاون سابق روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به ممنوعیت استفاده از گوشی هوشمند


  تشویق خلاقیت


  خبرنگاران مردم را با فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی آشنا کنند


  داوود ریواز انسانی شریف و ارتباط گری حرفه‌ای بود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: 20 مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی