درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 تیر 1398 - 04:47   

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب یک

انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است

  انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان


ادامه ادامه مطلب سه

مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد

  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بیل گیتس واگذاری عرصه به گوگل و اندروید را بزرگ ترین اشتباه عمرش می داند
  طالبان خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان را به حمله نظامی تهدید کردند
  کتاب« آداب معاشرت» منتشر شد
  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد
  نام‌نویسی بیمه درمان تکمیلی فرهنگ، هنر و رسانه شروع شد
  توجه بیشتر روابط عمومی ها به تولید محتوا در راستای مدیریت مصرف آب و برق
  خود مدیریتی با هوش هیجانی
  دیدار مدیرعامل بانک توسعه تعاون با استاندار خراسان جنوبی
  پرداخت 9 میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون به تعاونی عسل تاجکوه استان خراسان جنوبی
  طی سال 97 صورت گرفت: بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی هزار و چهارصد میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38564صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 29 اردیبهشت 1398 - 14:40
"روابط عمومی" و مسئولیت اجتماعی سازمان
محمد مظفرخرمی - روابط عمومی "روح" مسئولیت اجتماعی در سازمان ها را بیدارمی کند. اساسا مسئولیت اجتماعی چهارچوبی است که شرکت ها و موسسات از طریق آن با هدف ایجاد تاثیر مثبت بر محیط پیرامون خود، استفاده می کنند و به وسیله آن، نه تنها به دیگران یاری می رسانند بلکه باعث جلب نظر و تشویق مخاطبان خود می شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| روابط عمومی "روح" مسئولیت اجتماعی در سازمان ها را بیدارمی کند. اساسا مسئولیت اجتماعی چهارچوبی است که شرکت ها و موسسات از طریق آن با هدف ایجاد تاثیر مثبت بر محیط پیرامون خود، استفاده می کنند و به وسیله آن، نه تنها به دیگران یاری می رسانند بلکه باعث جلب نظر و تشویق مخاطبان خود می شوند.

در واقع، مسئولیت اجتماعی یک برند، به نام تجاری خود "روح" می بخشد و منجر به آگاهی اجتماعی مشتریان درباره هویت اجتماعی نام تجاری می شود.از این روست که صاحب نظران معتقدند، روابط عمومی دانشی است که به وسیله آن، سازمان ها آگاهانه می کوشند به مسئولیت اجتماعی خویش عمل کنند تا بتوانند تفاهم و پشتیبانی کسانی را که برای آن سازمان اهمیت دارند(اعم از مدیران، کارکنان، سهامداران، مشتریان وعموم مردم) به دست آورند.

به طور کلی، روابط عمومی صرفا کاری ساختگی و تصنعی نیست بلکه عملی مسئولانه است که انگیزه قوی را بین اعضای سازمان، مخاطبان، مشتریان و گیرندگان خدمات آن سازمان ایجاد می کند.

از سوی دیگر، به نظر برخی مولفان این حوزه، روابط عمومی "فلسفه اجتماعی" مدیریت در هر سازمان است؛ کمک در جهت ایجاد هماهنگی بین منافع سازمان و منافع جامعه، ارائه مشاوره به مدیران سازمان برای تنظیم روش ها و خط مشی ها، گردآوری و انعکاس نظرات وعقاید گوناگون در داخل و بیرون از سازمان در جهت شناسایی بهتر نیازها، ارائه تصویری روشن و دلنشین از عملکرد سازمان برای عموم، ایجاد هویت برجسته از سازمان از طریق ایجاد حس عضویت و علاقه در میان اعضا، مشتریان و سایر مخاطبان سازمان، از جمله وظایف روابط عمومی در این راستا است.

در عرصه های اقتصادی که امروزه بر مبنای رقابت بنا شده است، موضوع مسئولیت اجتماعی بیش از پیش مورد توجه موسسات و نهادهای اقتصادی و بازرگانی قرار گرفته است. دراین بین، آنچه اهمیت دارد، شفافیت در عملکردها در بستر جریان آزاد اطلاعات است، بستری که درآن، ارزش هر اندیشه، در تماس و اصطکاک با سایر افکار و اندیشه ها روشن می شود. و این ویژگی، از شاخص های برتری سازمان های اقتصادی به شمار می آید که در بعد رفتاری و عملکردی روابط عمومی محقق می گردد و چنین عملکردی است که بازار رقابت را ثمربخش می سازد.

به عقیده اندیشمندان این حوزه، روابط عمومی در جامعه باز و رقابتی، اثرات و نفوذ افکار عمومی را می سنجد و به جامعه کمک می کند تا تصمیمات خودرا بر مبنای تلاش و تفاهم استوار سازد. بنابر این، برای تنظیم یک برنامه صحیح اقدام و عمل، نیاز به تحقیق و مطالعه در انگیزه های مخاطبان و مردم است.

صنعت بیمه، یکی از ارکان مهم اقتصادی و عرصه های فعالیت رقابتی است که با توجه به ترکیب مخاطبان و مشتریان آن، که تمام گروه ها و نهاد های جامعه را در بر می گیرد، مفهوم مسئولیت اجتماعی معنایی خاص پیدا می کند.

اساسا موفقیت شرکت های بیمه در این عرصه، با مقبولیت آنها نزد مشتریان و مخاطبانش در بیرون و درون ساختار، ارتباط مستقیم دارد و مستلزم توجه به جنبه های مسئولیت پذیرانه و انسان دوستانه در فعالیت هاست و چنین هدفی، در فرایند کار روابط عمومی تحقق می یابد.

در شرایط کنونی اقتصادی که جامعه با بحران های اقتصادی دست به گریبان است و زندگی عموم مردم تحت تاثیر آن قرار دارد، انتظارات اجتماعی از موسسات اقتصادی و بازرگانی از جمله صنعت بیمه، با حساسیت بیشتری همراه است. و در این بین، وظیفه سنگین روابط عمومی های صنعت بیمه، هوشیاری در ارائه عملکردی مناسب برای ایجاد انسجام ،اعتماد و تفاهم درونی و بیرونی در سازمان های بیمه ای است.

و برای جلب اعتماد عمومی، روابط عمومی ها نمی توانند تنها به تعریف تمجید و درج آگهی های صرفا تبلیغاتی از سازمان خود بپردازند و یا همچون چتری، سازمان را در برابر طوفان افکار عمومی نامساعد حمایت کنند! بلکه این اعتماد زمانی محقق می شود که آنها توجه خود را به موضوعات مورد علاقه و مشترک بین سازمان و مخاطبان شان معطوف داشته و اخلاق حرفه ای را در نشر اطلاعات در نظر بگیرند. راستگویی و پرهیز از اطلاع رسانی اشتباه، شفاف سازی ابعاد مختلف عملکردی سازمان، مذاکره و گفتمان صادقانه، مسئولیت شناسی و احترام به تفاوت ها، برخی از این ویژگی های اخلاقی است.

و سرانجام، "روابط عمومی خوب، یعنی به حساب آوردن دیگران و پاسخ مثبت به نیاز به حساب آمدن است. روابط عمومی خوب، مبتنی بر نظام پاسخگویی متقابل است."

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قتل دست اندرکاران نشریات در باغ شاه


  زوال روابط عمومی ها


  افزایش اعتبارات اطلاع‌رسانی و تبلیغی دستاورد‌های دستگاه‌های اجرایی/ یک اقدام قابل تحسین


  دومین نشست کمیته هماهنگی اطلاع رسانی مدیریت مصرف برق استان تهران


  انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است


  وزیر علوم آیین‌نامه جدید ارتقای ساختار و عملکرد روابط عمومی‌ها را ابلاغ کرد


  باشگاه توانمندسازی استارتاپ‌ها (بتا) در دانشگاه صنعتی قم راه‌اندازی شد


  خمارلو: برانکو خواست فقط مدیر رسانه ای باشم


  5 مانع برقراری ارتباط موثر رهبران و راه کارهای غلبه بر آنها


  خسرویی که به دریا زد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: رانندگی با روابط عمومی حداکثر دید