درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 30 شهریور 1398 - 04:01   

روزنامه آمریکایی اکسپرس با مخاطبانش خداحافظی کرد

  روزنامه آمریکایی اکسپرس با مخاطبانش خداحافظی کرد


ادامه ادامه مطلب یک

20 کنفرانس جالب بازاریابی  در سال 2020

  20 کنفرانس جالب بازاریابی در سال 2020


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور

  انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور


ادامه ادامه مطلب سه

بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد

  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  همزمان با راهپیمایی ۱۵۰۰ نفری کارکنان، آمازون از امضای پیمان اقلیم خبر داد
  روزنامه آمریکایی اکسپرس با مخاطبانش خداحافظی کرد
  توییتر حساب کاربری سعود القحطانی را بست
  اینستاگرام تبلیغات لاغری و جراحی زیبایی را محدود می‌کند
  تبلیغات و تبلیغات محیطی
  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد
  فیسبوک همچنان صفحات داعش و القاعده را بازنشر می‌کند
  تقویم روز ارتباطات/ خاطرات و سفرنامه های ژورنالیستی
  گرایش فزاینده کودکان و نوجوانان آلمان در استفاده از اینترنت
  تعاون آنلاین/ رئالیسم تعاون‌گرایی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38540صفحه نخست » خبر یکشنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 21:42
وزیر ارشاد: برخورد جدی با متخلفان توزیع و واردات کاغذ
وزیر ارشاد در نشستی با مدیران مسؤول رسانه‌های مکتوب با بیان اینکه کاغذ جزء کالاهای اساسی مانند مواد غذایی و داروهای پزشکی است، گفت: اهمیت این کالا به قدری است که حتی در شرایط جنگی هم به عنوان یک کالای اساسی و استراتژیک به شمار می‌آید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| وزیر ارشاد در نشستی با مدیران مسؤول رسانه‌های مکتوب با بیان اینکه کاغذ جزء کالاهای اساسی مانند مواد غذایی و داروهای پزشکی است، گفت: اهمیت این کالا به قدری است که حتی در شرایط جنگی هم به عنوان یک کالای اساسی و استراتژیک به شمار می‌آید.
 
 به گزارش شارا،‌ پیش از ظهر امروز در نشستی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران مسئول رسانه های مکتوب، مشکلات نشریات مکتوب در حوزه های مختلف کاغذ، زینک، آگهی های دولتی و ... بررسی شد.
 
 سیدعباس صالحی در این نشست با تاکید بر این مطلب ادامه داد: هدف از برگزاری این نشست این است که با توجه به شرایط خاص امروز کشور نیاز ویژه ای به ارتباط و تعاملات حوزه رسانه با مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت عام و با معاونت امور مطبوعاتی به صورت خاص داریم. بنابراین باید تلاش کنیم از این مراودات بهره کافی بریم.
 
 صالحی ادامه داد: در ماه های اخیر شاهد اتفاقات مختلفی در کشور بودیم که حوزه رسانه با آن در ارتباط بوده است. در ابتدای سال وقوع سیل با وسعت گسترده در کشور خسارات زیادی وارد کرد هر چند شاهد برکاتی نیز در این زمینه بودیم که از آن جمله می توان به تامین و ترمیم سدها و همچنین نمایش همدلی و همبستگی اجتماعی اشاره کرد.
 
 وی در عین حال تصریح کرد: وقوع سیل به دلیل اینکه کشور در معرض عوارض طبیعی است نسبتی با رسانه ایجاد کرد مبنی بر اینکه مسئولیت رسانه به ویژه رسانه های مکتوب در اینگونه حوادث چگونه است.
 
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برخی رسانه ها در کنار رسانه های مکمل حرکت کردند و نسخه های الکترونیک برای خود ایجاد کردند. اینکه رسانه های مکتوب چگونه می توانند با موضوعات کشور نسبت برقرار کنند و برای آن ها جدی باشد. هر چه قدر در این حوزه دخیل تر باشیم با فضای اجتماعی ارتباط گسترده تری پیدا می کنیم.
 
 صالحی افزود: در سیلی که اتقاق افتاد شاهد تجربه های خوبی از رسانه ها بودیم و بازخوانی این تجربه ها برای آینده موثر است.
 
 وی گفت: مسئله دیگری که در ماه های اخیر شاهد آن بودیم موضوعات حوزه بین المللی بود. موضوع برجام با نگاه تنش زدایی و فعالیت سیاسی و اجتماعی در مجامع بین المللی بود. تورم در سال های ٩٥ و ٩٦ تک رقمی شده بود و مسیر روابط اقتصادی و اجتماعی کشور در این بازه زمانی قابل پیش بینی بود ولی خروج دولت آمریکا از برجام تلاطم های اقتصادی و روانی پدید آورد.
 
 با همدلی می توان دهه های متوالی امنیت ملی کشور را تامین کرد
 
 صالحی افزود: با این شرایط، مناسبات رسانه با فضای جدید کشور دارای اهمیت است. آن ها در جهت اطلاع رسانی و توجه به منافع ملی از اهمیت برخوردار هستند. همه ما شاهد اتفاقات خاصی در منطقه هستیم که نباید آن را دست کم بگیریم.
 
 وی در عین حال تصریح کرد: همان گونه که در دهه اول انقلاب اسلامی جنگ را به همدلی و همبستگی به پایان رساندیم و تضمین ٣ دهه انقلاب شد، اکنون هم می توان با در کنار یکدیگر بودن دهه های متوالی امنیت ملی را تامین کرد.
 
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کمبود اقلام مورد نیاز رسانه به عنوان موضوع سوم مورد توجه از سوی این وزارتخانه در ماه های اخیر یاد کرد و گفت: کاغذ یکی از اقلامی است که در ماه های اخیر دچار مشکلاتی شد. اول اینکه مصرف کاغذ روزنامه در سال ٩٦ به کشور وارد شده، ٥٥ هزار تن واردات داشته ایم. در سال ٩٧ تاکنون ٣٩ هزار تن بوده است. واردات کاغذ فاصله قابل توجهی نسبت به سال ٩٦ داشته که این فاصله بازار کاغذ را گرفتار التهاباتی کرد که این موضوع برای رسانه مهم و جدی است.
 
 صالحی در عین حال تصریح کرد: موضوع کاغذ همواره در هیات دولت مطرح بود و در جلسات مختلفی راجع به آن بحث شده است. در آنجا مکرر گفته ایم که کاغذ را کمتر از گوشت و مرغ و ... با توجه به شرایط حاکم بر کشور نبینیم. همان طور که در جنگ کمبود مواد غذایی اختلال ایجاد می کند به همان اندازه هم حذف و کمبود کاغذ نیز در کشور اختلال ایجاد می کند.
 
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این اختلال ها در ارز نیمایی شرایط خاص خود را در حوزه کاغذ پدید آورد و امیدواریم ثبات نسبی تری در ارز کاغذ داشته باشیم.
 
 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه کاغذ حتی در شرایط جنگ نیز به عنوان یک کالای استراتژیک به شمار می آید، گفت: با این کالا می توانیم هویت و امنیت خود را حفظ کنیم.
 
 نشر فرصتی برا ی حل مشکلات کاغذ
 صالحی در ادامه گفت: پس از تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت حل مشکلات کاغذ بعد از بازدید از نمایشگاه کتاب تهران و همچنین حضور آقایان جهانگیری و نهاوندیان در نمایشگاه، فرصتی فراهم شد تا از زاویه نشر، مسئولان عالی رتبه و اقتصادی کشور با موضوع کاغذ درگیر شوند و این امر منتهی به نامه مشترک وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و صمت در این زمینه شد. بر این اساس مقرر شد در حوزه کاغذ روزنامه و کتاب همان ارز ٤٢٠٠ تومان را حفظ کنیم. در این زمینه تلاش می کنیم دقت های قابل توجهی صورت بگیرد.
 
 وی افزود: در ١٤ ماه گذشته ٣٩ هزار و ١١٨ تن کاغذ روزنامه ترخیص شده است. از این میزان ١٠ تا ١١ هزار تن در دوره تشکیل کارگروه کاغذ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ٢٨ هزار تن قبل از تشکیل کارگروه در این وزارتخانه ترخیص شده است.
 
 صالحی گفت: در کل سال ٩٧ تا تاریخ ١٥/٢/٩٨ مجموعا ٢٥٩ هزار تن کاغذ در ٥ گروه روزنامه، چاپ و تحریر، رول، بالکی وLWC وارد شده است.
 
 وی در عین حال تصریح کرد: در راستای شفاف سازی تمامی مصوبات کارگروه بعد از هر جلسه منتشر شد ه و در دسترس عمومی قرار گرفته است زیرا معتقدیم به هر میزان که شفافیت وجود داشته باشد سوءتفاهم ها کاهش می یابد.
 
 ضرورت بازنگری در نظام واردات، تولید و اصلاحات
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در نظام واردات، تولید و توزیع کاغذ حوزه فرهنگ نیاز ضروری به بازنگری داریم.
 
 وی افزود: با توجه به محدود شدن دامنه اختیارات این وزارتخانه حول کاغذ فرهنگی شامل کاغذ مطبوعات و نشر در این زمینه، ساختار کارگروه و وظایف معاونت های فرهنگی و مطبوعاتی بازتعریف می شود.
 
 برخورد جدی با متخلفان توزیع و واردات کاغذ
 وی تصریح کرد: برخورد با متخلفان و دلال های حوزه توزیع و واردات کاغذ به طور جدی در حال پیگیری است. به طور قطع با کسانی که بعد از تشکیل کارگروه ساماندهی کاغذ در این وزارتخانه کاغذ وارد کرده باشد ولی توزیع نکرده باشد و یا به قیمت توزیع نکرده باشد برخورد می شود.
 
 صالحی با اشاره به شرایط حاکم امروز بر کشور تاکید کرد: با درایت مقام معظم رهبری، همت رییس جمهور و دولت و اهتمام مردم از این مسیر هم سربلند عبور می کنیم زیرا در این شرایط دشمن دندان طمع نسبت به کشورمان دارد و امیدوارم در حوزه مواد مورد نیاز مطبوعات کاغذی و سنتی نیز مسیری که در پیش گرفته ایم بخشی از دغدغه ها را کاهش دهد.
 
 وی درپایان با اشاره به انتخاب محمد خدادی به عنوان معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی گفت: این حوزه از وزارتخانه نیار به فردی آشنا به مسائل و دارای سبقه تعامل به مسئولان نظام و اهالی رسانه داشت. در پیگیری های صورت گرفته ایشان به این سمت منصوب شد.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ خاطرات و سفرنامه های ژورنالیستی


  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد


  "نه" بزرگ ۸ بنگاه جهانی روابط عمومی به دولت هنگ کنگ


  انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور


  احساسات، کاپیتالیسم و رسانه جمعی


  آخرین خبر/2/ کنفرانس روابط عمومی، تجربه محور می شود


  20 کنفرانس جالب بازاریابی در سال 2020


  انتخاب هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی بجنورد


  آخرین خبر/ کنفرانس روابط عمومی، تجربه محور می شود


  مدیرکل روابط عمومی شهرداری مشهد: روابط عمومی باید تعریف مشخص و واضحی داشته باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران