درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 تیر 1398 - 04:45   

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب یک

انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است

  انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان


ادامه ادامه مطلب سه

مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد

  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بیل گیتس واگذاری عرصه به گوگل و اندروید را بزرگ ترین اشتباه عمرش می داند
  طالبان خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان را به حمله نظامی تهدید کردند
  کتاب« آداب معاشرت» منتشر شد
  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد
  نام‌نویسی بیمه درمان تکمیلی فرهنگ، هنر و رسانه شروع شد
  توجه بیشتر روابط عمومی ها به تولید محتوا در راستای مدیریت مصرف آب و برق
  خود مدیریتی با هوش هیجانی
  دیدار مدیرعامل بانک توسعه تعاون با استاندار خراسان جنوبی
  پرداخت 9 میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون به تعاونی عسل تاجکوه استان خراسان جنوبی
  طی سال 97 صورت گرفت: بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی هزار و چهارصد میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38527صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 16:17
خلاقیت و نوآوری در روابط عمومی
منصور شیخ الاسلامی - خلاقیت و نوآوری در رشد و ظهور مهارتهای مختلف مرتبط با وظایف روابط عمومی موثر است. این ویژگی از طریق ایجاد زمینههای انعطاف پذیری ذهنی و رفتاری در توسعه روابط اجتماعی نقش مهمی دارد و عامل موفقیتهای فردی و شخصی و اجتماعی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| خداوند عالم اولین خلاق و نوآور جهان خلقت است و خلاقیت او تنوع و زیبایی شگرفی را در عالم به وجود آورده است. انسان به عنوان کاملترین و عالی ترین مخلوق و گزینه خلیفه الهی تنها متفکر خلاق این جهان در بین همه مخلوقات محسوب می شود. در جهان کنونی بدون هیچ تردیدی به مدد قوه خلاقیت و نوآوری می توان به ساختن فرهنگ و تمدن علم و تکنولوژی و صنعت دست یافت.


در قرآن کریم کتاب آسمانی دین مبین اسلام، آیات فراوانی درخصوص مفهوم نوآوری و شکوفایی، خصوصیات و ویژگی ها، ریشهها و عوامل، آثار و نتایج، مصادیق و نمونه های آن آمده است، از جمله صفات خداوند متعال « خلاق » شمرده شده است. (سوره حجر . آیه 86 - سوره یس آیه 81)


خلاقیت واژه عربی از ریشه «خلق» و به معنای آفریدن است. در لغت نامه دهخدا خلاقیت به معنای خلق کردن و به وجود آوردن آمده است، طبق این لغتنامه، خلاق شخصی است که دارای عقاید نو باشد. صاحب نظران لزوم کسب مهارتها و از جمله خلاقیت و برقراری ارتباط موثر در هزاره سوم را مورد تاکید قرار دادند یعنی تولید افکار مبتکرانه با برخورداری از خرد جمعی راه حلی برای مشکلات عمومی پیدا کنند.


اما نوآوری اجرای ایدههای بدیع و خلاق در عمل است. به عبارت دیگر نوآوری ارائه محصول، فرآیند و خدمات جدید به مخاطبان می باشد و فرآیندی است برای بهره برداری از دانش به منظور ایجاد یا معرفی مواردی تازه و موثر است.


نوآوری به صورت اقدامات متوالی شامل نیاز برای تغییر، ایده جدید، تجربه و تحلیل نیاز، پذیرش، اجرا و صرف وقت و منابع صورت می گیرد.


با توجه به تعاریف اشاره شده، خلاقیت و نوآوری به گونه ای با هم عجین شده اند که وجه تمایز آنها به سختی قابل تشخیص می باشد. اما می توان گفت خلاقیت پیدایی و تولید یک اندیشه و فکر نو است، در حالیکه نوآوری عملی ساختن آن اندیشه و فکر است.


بنابراین خلاقیت و نوآوری یکی از اساسی ترین و بنیادی ترین ویژگیهای خاص روابط عمومیها بود و ادامه فعالیت روابط عمومیها بدون خلاقیت و نوآوری امکان پذیر نیست و این ویژگی، حامل رشد و شک.فایی استعدادها و اصلی ترین عامل بهبود مستمر کیفیت می باشد.


خلاقیت و نوآوری در رشد و ظهور مهارتهای مختلف مرتبط با وظایف روابط عمومی موثر است. این ویژگی از طریق ایجاد زمینههای انعطاف پذیری ذهنی و رفتاری در توسعه روابط اجتماعی نقش مهمی دارد و عامل موفقیتهای فردی و شخصی و اجتماعی است.


روابط عمومی ها به لحاظ ضرورت داشتن تعامل مستمر با جامعه باید زمینههایی را مهیا سازند تا شاغلان امکان بروز خلاقیت خود را داشته و بتوانند روابط مطلوبی با جامعه برقرار سازند و با دارا بودن ذهن و ضمیر روشن و برخورداری از انعطاف لازم و استقلال فکری، تعامل گروهی با دیگران خصوصاً جراید و مطبوعات و جامعه، تجربه و سلامت فکر، حساسیت منطق نشان دادن نسبت به مساله در ایجاد خلاقیت موثر واقع شوند.


بی تردید روابط عمومی ها به عنوان منشاء اصلی نظام ارتباطی . اطلاع رسانی، نقش موثر و تعیین کننده ای در جهت ارتقاء افکار عمومی و جامعه، فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی دارند و می توانند اعتماد بخش، وحدت آفرین و موجبات رشد و توسعه در حوزه کسب و کار اشتغالزایی و حتی معرفی مشاغل جدید با بهره گیری مناسب از ابزارهای در اختیار دارند.


همچنین روابط عمومی ها با ایجاد فضای پویا و با نشاط اجتماعی می توانند از ظرفیت همه اقشار مردم به ویژه نخبگان و مخاطبین برای ایجاد و توسعه خلاقیت و نوآوری بهره مند شوند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قتل دست اندرکاران نشریات در باغ شاه


  زوال روابط عمومی ها


  افزایش اعتبارات اطلاع‌رسانی و تبلیغی دستاورد‌های دستگاه‌های اجرایی/ یک اقدام قابل تحسین


  دومین نشست کمیته هماهنگی اطلاع رسانی مدیریت مصرف برق استان تهران


  انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است


  وزیر علوم آیین‌نامه جدید ارتقای ساختار و عملکرد روابط عمومی‌ها را ابلاغ کرد


  باشگاه توانمندسازی استارتاپ‌ها (بتا) در دانشگاه صنعتی قم راه‌اندازی شد


  خمارلو: برانکو خواست فقط مدیر رسانه ای باشم


  5 مانع برقراری ارتباط موثر رهبران و راه کارهای غلبه بر آنها


  خسرویی که به دریا زد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: رانندگی با روابط عمومی حداکثر دید