درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 تیر 1398 - 04:43   

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب یک

انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است

  انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان


ادامه ادامه مطلب سه

مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد

  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بیل گیتس واگذاری عرصه به گوگل و اندروید را بزرگ ترین اشتباه عمرش می داند
  طالبان خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان را به حمله نظامی تهدید کردند
  کتاب« آداب معاشرت» منتشر شد
  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد
  نام‌نویسی بیمه درمان تکمیلی فرهنگ، هنر و رسانه شروع شد
  توجه بیشتر روابط عمومی ها به تولید محتوا در راستای مدیریت مصرف آب و برق
  خود مدیریتی با هوش هیجانی
  دیدار مدیرعامل بانک توسعه تعاون با استاندار خراسان جنوبی
  پرداخت 9 میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون به تعاونی عسل تاجکوه استان خراسان جنوبی
  طی سال 97 صورت گرفت: بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی هزار و چهارصد میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38523صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 15:58
روابط عمومی های خبر نویس
به اعتقاد اندیشمندان این حوزه ، تبلیغات و خبررسانی تنها گوشه ای از وظایف مهم روابط عمومی ها می باشد، فرق روابط عمومی با تبلیغات در برنامه ریزی و اهداف است، روابط عمومی برای بلندمدت و کسب نتیجه پایدار و دلخواه در یک پروسه زمانی برنامه ‌ریزی می‌کند اما تبلیغات در کوتاه‌ترین زمانِ ممکن به دنبال نتیجه است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| به اعتقاد اندیشمندان این حوزه ، تبلیغات و خبررسانی تنها گوشه ای از وظایف مهم روابط عمومی ها می باشد، فرق روابط عمومی با تبلیغات در برنامه ریزی و اهداف است، روابط عمومی برای بلندمدت و کسب نتیجه پایدار و دلخواه در یک پروسه زمانی برنامه ‌ریزی می‌کند اما تبلیغات در کوتاه‌ترین زمانِ ممکن به دنبال نتیجه است.


بر این اساس روابط عمومی ها نقش حساسی در شناسایی و شناخت ذائقه مخاطبان و ایجاد ارتباط منطقی بین سازمان با عموم مخاطبان خود دارند و در این مسیر اطلاع رسانی و خبر رسانی گوشه کوچکی از وظایف روابط عمومی هاست.


متاسفانه امروزه بویژه با توسعه فعالیت شبکه های اجتماعی، تعداد قابل توجهی از روابط عمومی ها تبدیل به بنگاههای صرف خبر رسانی آن هم از نوع غیر حرفه ای شده اند، تب ایجاد پایگاه های اطلاع رسانی از سوی دستگاههای اجرایی عمده کارکرد روابط عمومی ها را محدود به فعالیت در زمینه تولید اخبار یک سویه و اغراق آمیز از فعالیت مدیران دستگاهها و نهادها کرده است.


افراط در این زمینه موجب شده که امروزه روابط عمومی ها به رقیب بنگاهها و نهادهای خبر رسان تبدیل شوند و بیشتر اوقات با فراموش کردن نقش خود در رصد ، آسیب شناسی و شناخت مخاطبان و ذائقه آنها با استخدام خبرنگاران و بکارگیری تجهیزات نوین به ارگان های صرفا تبلیغی تبدیل شوند.


جالب است که هم اکنون تعداد خبرنگاران و تجهیزات رسانه ای برخی از روابط عمومی های ادارات بویژه در استانها بسیار بیشتر از رسانه ها و نهادهای خبری است و هزینه تولید خبر و انتشار آنها نیز بمراتب هزینه ای سنگین می باشد.


تداوم چنین نقشی گرفتار شدن روابط عمومی ها در چنبره خود شیفتگی و خود بزرگ بینی ، رواج فرهنگ چاپلوسی در برابر مدیران، غفلت از آسیب شناسی و شناسایی ضعف های سازمان و جبران آنها و در نتیجه سست شدن شالوده فعایت سازمانی است.


همانگونه که در سالیان گذشته صرف تابلو نویسی و تبریک و تسلیت گویی روابط عمومی ها وظیفه ای به دور از شان و جایگاه روابط عمومی ها بوده امروز نیز صرف تبدیل این نهاد مهم و اساسی به خبرنویسی و تبلیغ صرف خیانت به نقش و جایگاه آن می باشد.


بهتر است که روابط عمومی های ادارات و سازمان ها بویژه در حوزه خبر رسانی این وظیفه را به خبرگزاری ها و بنگاههای مطبوعاتی و رسانه ای واگذار کرده و به نقش خود در ایجاد ارتباط مناسب با ارباب رسانه اکتفا کنند و به جای آن با استفاده از فناوری های نوین و نیروهای متخصص به کارهای عمیق علمی از جمله شناسایی آسیب های سازمانی ، شناخت مخاطبان و ذائقه آنها با انجام نظرسنجی های علمی ، ارایه اطلاعات صحیح و به موقع به مدیران، هدایت افکار عمومی و ارتباط دو سویه با ارباب رجوع و .. بپردازند.


موسی زاده - خبرنگار ایرنا در اردبیل
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قتل دست اندرکاران نشریات در باغ شاه


  زوال روابط عمومی ها


  افزایش اعتبارات اطلاع‌رسانی و تبلیغی دستاورد‌های دستگاه‌های اجرایی/ یک اقدام قابل تحسین


  دومین نشست کمیته هماهنگی اطلاع رسانی مدیریت مصرف برق استان تهران


  انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است


  وزیر علوم آیین‌نامه جدید ارتقای ساختار و عملکرد روابط عمومی‌ها را ابلاغ کرد


  باشگاه توانمندسازی استارتاپ‌ها (بتا) در دانشگاه صنعتی قم راه‌اندازی شد


  خمارلو: برانکو خواست فقط مدیر رسانه ای باشم


  5 مانع برقراری ارتباط موثر رهبران و راه کارهای غلبه بر آنها


  خسرویی که به دریا زد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: رانندگی با روابط عمومی حداکثر دید