درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 3 خرداد 1398 - 20:01   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد

  اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد


ادامه ادامه مطلب دو

۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین

  ۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سرپرست معاونت بازرگانی «تهران رسانه» منصوب شد
  اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد
  مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب شد
  گزارش نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی شرکت سرمایه گذاری تأمین‌اجتماعی
  از مسوول و کارشناس روابط عمومی بیمه سلامت گیلان تجلیل شد
  تاکید معاون سیاسی استاندار سمنان بر ضرورت اطلاع رسانی خدمات دستگاه های اجرایی
  سخنگوی دولت معرفی شد
  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری
  اپراتورهای موبایل در اروپا و آسیا همکاری با هوآوی را متوقف کردند
  ۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38503صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 00:58
روابط عمومی در حکم دم و بازدم سازمان
روابط عمومی، نامی آشنا با القابی متفاوت همچون چشم سازمان، گوش سازمان، زبان سازمان، آئینه تمام نمای سازمان، وکیل مدافع سازمان، تصویرسازی سازمان و...
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| روابط عمومی، نامی آشنا با القابی متفاوت همچون چشم سازمان، گوش سازمان، زبان سازمان، آئینه تمام نمای سازمان، وکیل مدافع سازمان، تصویرسازی سازمان و...
 
 البته تعاریف گوناگونی از روابط عمومی از سوی صاحبنظران، کارشناسان و مولفان کتابهای این رشته بیان شده است. بزرگان این علم ،
روابط عمومی را به گونه های متفاوت تعریف کرده اند.
 
 «رکس هارلو » روابط عمومی را دانشی می داند که به وسیله آن، سازمان ها آگاهانه می کوشند تا به مسئولیت اجتماعی خودشان عمل کنند، برای اینکه بتوانند تفاهم و پشتیبانی کسانی را که برای توسعه کسب و کارشان اهمیت دارند، به دست آورند.
 
 انجمن روابط عمومی آلمان نیز روابط عمومی را تلاشی آگاهانه و قانونی به منظور تفاهم و استقرار اعتماد و شناخت متقابل با عموم می داند که می تواند با تحقیق علمی و عملی صحیح و مستمر، میسر شود.
 
 و اگر به سراغ اصل داستان که همان انجمن جهانی روابط عمومی است ، بریم می بینیم که از نظر آن؛ روابط عمومی بخشی از وظایف مدیریت سازمان است و عملی مداوم و برنامه ریزی شده است که از طریق آن افراد و سازمانها می کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سروکار دارند به دست آورند.
 
 در اصل روابط عمومی به مثابه پُلی است میان یک سازمان و مخاطبانش و به بیان ساده تر، روابط عمومی در حکم دم و بازدم سازمان به ایفای نقش می پردازد.
 
 روابط عمومی باید بداند که چگونه به شکلی شفاف بنویسد، صحبت کند و با تجزیه و تحلیل، امور سازمان خود را رفع و رجوع نماید. این مهارت به شدت مورد نیاز در این حوزه است چرا که در این حوزه ارتباط پیوسته ای میان کارکنان و کسانی وجود دارد که در تعیین سمت سیاست های همگانی ایفای نقش می کنند.
 
 امروزه مشتری مداری نه به عنوان یک شعار بلکه به عنوان یک رکن اصلی در بقای سازمانها به شمار رفته و به موضوعی حیاتی تبدیل شده است.
 
 بازگو کردن واقعیت های سازمان برای عموم مردم و حد این شفاف سازی دغدغه اصلی روابط عمومی است چرا که آنجا که پای بازگو کردن اسرار سازمان در میان است میان حقوق مردم و اسرار سازمان باید به بهترین نحو توازن برقرار کرد.
 
 ساختن چهره ای مناسب از سازمان در میان مردم و مخاطبان اصلی سازمان ، کاری است که تنها یک روابط عمومی حرفه ای و آگاه از عهده آن بر می آید.
 
 خلاصه اینکه روابط عمومی سعی می کند: افکار عمومی درباره سازمان، اداره ، شرکت و.. را رصد کرده ، فرصت های مناسب را شناسایی و رسانه های مناسب را پیدا کند و با آنها تعامل دائمی برقرار نماید و در پایان افکار عمومی را تغییر دهد./ برنا
 
 فائزه منشدی ؛ مدیر روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان هرمزگان
 
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری


  تقویم روز ارتباطات/ صدای آمریکا به زبان فارسی باردیگر خاموش شد


  مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران: جایگاه روابط عمومی ها نیازمند تغییر اساسی است


  فرماندار انزلی: روابط عمومی ها تسهیل گر ارتباط با مردم باشند


  نقش ارتباطات در بهبود کیفی نظام اجتماعی


  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی: روابط عمومی های برتر معرفی می شوند


  فرماندار بابل: مدیران روابط‌عمومی باید شفاف سازی کنند


  معاون سیاسی، امنیتی فرماندار اسدآباد: نیاز به نگاهی نوین در حوزه روابط عمومی وجود دارد


  فرماندار کنگان: روابط عمومی ادارات شهرستان کنگان تقویت شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی