درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 3 خرداد 1398 - 20:01   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد

  اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد


ادامه ادامه مطلب دو

۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین

  ۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سرپرست معاونت بازرگانی «تهران رسانه» منصوب شد
  اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد
  مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب شد
  گزارش نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی شرکت سرمایه گذاری تأمین‌اجتماعی
  از مسوول و کارشناس روابط عمومی بیمه سلامت گیلان تجلیل شد
  تاکید معاون سیاسی استاندار سمنان بر ضرورت اطلاع رسانی خدمات دستگاه های اجرایی
  سخنگوی دولت معرفی شد
  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری
  اپراتورهای موبایل در اروپا و آسیا همکاری با هوآوی را متوقف کردند
  ۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38502صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 00:57
روابط عمومی زبان گویای یک سیستم است
حال اگر بخواهیم تعریفی از روابط عمومی و ساختار روابط عمومی ها در کشور ارائه دهیم به زعم نگارنده ی متن برخاسته از روابط خصوصی و اجتماعی جامعه ی امروز و در سایه ی فردگرایی ست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| پیش از آنکه از روابط عمومی سخن به میان بیاید باید به روابط خصوصی توجه داشت.

انسان امروز برآیندی از فرآیند افسارگسیختگی فردگرایی ست و همین امر در ابعاد گوناگون زندگی وی نمایان گشته و یکی از دلایل منفعت طلبی او در اشکال گوناگون است، در این بین بی گمان آنچه نمود بیشتری دارد نتیجه ی رفتار بشر فردگرا در جهان پیرامونی وی است که خود گاه قربانی وضعیتی می گردد که خودش پدید آورده.

پس به تعبیری ساده می توان گفت آنچه به عنوان یاس در روابط انسان به ظاهر مدرن جامعه ی سنتی ما به وجود آمده برخواسته از وضعیتی ست که خود در پیدایش آن نقشی اساسی ایفا کرده.

حال اگر بخواهیم تعریفی از روابط عمومی و ساختار روابط عمومی ها در کشور ارائه دهیم به زعم نگارنده ی متن برخاسته از روابط خصوصی و اجتماعی جامعه ی امروز و در سایه ی فردگرایی ست.

آنچه مبرهن است روابط عمومی زبان گویای یک سیستم در سایه ی منافع سیستماتیک و سامان یافته است که خود از تعریف ابتدایی که به ذهن مخاطب خطور می کند فاصله ای نجومی دارد.

در واقع روابط عمومی ها در کشور بیش و پیش از آنکه رفتاری نزدیک به نام خود داشته باشند حافظ منافع ساختار اداری خود هستند که این امر کاملا بدیهی و منطقی به نظر می رسد، پس آنچه در تحلیل از این شرایط به ذهن نگارنده متن می رسد این است که نام روابط عمومی نامی متناسب برای این بخش اداری نیست و همین نام در برخی مواقع موجب سوتفاهم در افکار عمومی و حتی دلخوری عوام الناس از دستگاه های دولتی می گردد چرا که انسان به ظاهر مدرن جامعه ی سنتی ما همچنان به دنبال تعاریف کلاسیک در هزار توی ذهن خود است و این با ساختار اداری در تضادی عمیق است. /برنا

سامان سایبانی ؛ مسئول روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان





 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری


  تقویم روز ارتباطات/ صدای آمریکا به زبان فارسی باردیگر خاموش شد


  مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران: جایگاه روابط عمومی ها نیازمند تغییر اساسی است


  فرماندار انزلی: روابط عمومی ها تسهیل گر ارتباط با مردم باشند


  نقش ارتباطات در بهبود کیفی نظام اجتماعی


  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی: روابط عمومی های برتر معرفی می شوند


  فرماندار بابل: مدیران روابط‌عمومی باید شفاف سازی کنند


  معاون سیاسی، امنیتی فرماندار اسدآباد: نیاز به نگاهی نوین در حوزه روابط عمومی وجود دارد


  فرماندار کنگان: روابط عمومی ادارات شهرستان کنگان تقویت شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی