درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 31 مرداد 1398 - 23:01   

راه‌اندازی باشگاه مشتریان بیمه کوثر

  راه‌اندازی باشگاه مشتریان بیمه کوثر


ادامه ادامه مطلب یک

روابط بر اساس طینت انسان ها

  روابط بر اساس طینت انسان ها


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

کمپین جاستین ترودو و اندرو شیر/ کدام روش در انتخابات موثرتر است؟

  کمپین جاستین ترودو و اندرو شیر/ کدام روش در انتخابات موثرتر است؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رئیس اداره روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی کشور: مردم در تدام کار فرهنگی تاثیرگذار هستند
  سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان: روابط عمومی ها با اطلاع رسانی صحیح و به موقع در راستای اقناع افکار عمومی حرکت کنند
  آینده‌ نشر
  چهل و پنجمین شماره ماهنامه علمی-تخصصی مدیریت رسانه منتشر شد
  نخستین جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و نشست خبری استاندار خراسان رضوی برگزار می‌شود
  قوانین جدید در نشست‌های خبری لیگ برتر ایران
  نقش شبکه های اجتماعی در موفقیت استارت آپ ها
  روابط بر اساس طینت انسان ها
  روابط
  مولف تبریزی برنده جایزه جهانی ۲۰۱۹ موسسه بین‌المللی روابط عمومی انگلستان شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38501صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 08:04
شغلی حساس، پرچالش و البته شیرین
نرگس صداقت؛ مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت نفت ستاره خلیج فارس - در بیان کلی شیوه‌های کاری بر تجربیات ثواب یا ناثواب پیشین مبتنی است و رویکرد علمی و روش‌های نوین کمتر در رویه‌ی روابط عمومی‌ها دیده می‌شود؛ این در حالی است که می‌توان گفت رسیدن به روابط عمومی علمی و حرفه‌ای بدون پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی ممکن نیست و امروزه نمی‌توان بدون در اختیار داشتن سناریویی دقیق به دنبال پیش‌برد اهداف ترسیمی بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اگر نخواهیم به تجربیات شخصی بپردازیم و تنها چالش‌های حوزه‌ی روابط عمومی‌های سازمان‌های دولتی و خصوصی را بررسی کنیم، باید گفت که متأسفانه در حال حاضر پژوهش در روابط عمومی ها به دلیل عدم شناخت حوزه‌ی فعالیت یا کمبود نیروی انسانی متخصص و پژوهشگر صورت نمی‌پذیرد.

در بیان کلی شیوه‌های کاری بر تجربیات ثواب یا ناثواب پیشین مبتنی است و رویکرد علمی و روش‌های نوین کمتر در رویه‌ی روابط عمومی‌ها دیده می‌شود؛ این در حالی است که می‌توان گفت رسیدن به روابط عمومی علمی و حرفه‌ای بدون پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی ممکن نیست و امروزه نمی‌توان بدون در اختیار داشتن سناریویی دقیق به دنبال پیش‌برد اهداف ترسیمی بود.
 
  یکی دیگر از چالش‌های روابط عمومی‌ها به کشمکش‌های رسانه‌ای بازمی‌گردد؛ چرا که نحوه‌ی تعامل و ارتباط با رسانه‌های جمعی همواره یکی از دغدغه های واحدهای روابط عمومی بوده است.

همواره این سوال مطرح است که در برخورد و ارتباط با اصحاب رسانه چه شیوه و سیاستی را باید اتخاذ کرد؟ آیا ارتباط باید در راستای چارچوب‌های اداری و رسمی باشد؟ آیا ارتباط اخلاقی و عاطفی ملاک عمل قرار گیرد؟ حمایت از آنان باید بر چه ساز و کاری استوار شود؟ این سوالات ضرورت استفاده از کارشناسان رسانه در ساختار روابط عمومی را برجسته می‌کند؛ مساله‌ای که کمتر بدان توجه شده است.
 
 در ضمن در بسیاری از سازمان‌ها، عمل به مسئولیت‌های اجتماعی از قبیل مشارکت در امور خیریه، حمایت از گروه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی، تعامل با مجامع آموزشی، توزیع بسته‌های فرهنگی و برگزاری مراسمات مختلف در حیطه‌ی روابط عمومی قرار می‌گیرد. در این شرایط نحوه‌ی صحیح حضور در برنامه‌ها بسیار حیاتی است و باید همواره در نظر داشت که با حضور در رویدادهای کم‌بازده، مراسمات پرحاشیه و تمرکز بر قشری خاص از جامعه سبب دل‌زدگی مدیران و از بین رفتن فرهنگ عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در یک سازمان خواهد شد. البته در وجه مقابل نیز باید چنان برخورد کرد که بسیاری سازمان را با موسسه خیریه اشتباه نگیرند و تمام هزینه‌ها بر اساس تامین مستمر و توامان منافع شرکت و همه‌ی ذی‌نفعان صورت پذیرد.
 
 نکته‌ی دیگری که در پایان باید به آن اشاره داشت، این است که روابط عمومی حرفه، فن و شغلی است که فعالیت‌هایش همواره با رویدادها و بحران‌های داخلی و بیرونی یک سازمان گره خورده است. از طرفی باید خواسته‌ها و رضایت مدیران ارشد سازمان را تامین کرد و از سویی دیگر باید جوابگوی انتظارات بی شمار گروه های مختلف مخاطب اعم از درخواست های مردمی و افکارعمومی و نمایندگان رسانه های جمعی و... بود که در بسیاری از موارد با تضادهای از انتظارات دو سویه رو به روست. از این رو حفظ سلامت روان، توجه به استراحت کافی، تقسیم وظایف بین تمام پرسنل و برنامه ریزی سالانه می‌تواند این فشار را کاهش دهد و به افزایش راندمان کاری بیانجامد./ برنا
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش رسانه های درآمدزا سخت تر از همیشه شده است


  استفاده از محل کار برای افزایش انگیزه کارکنان


  کمپین جاستین ترودو و اندرو شیر/ کدام روش در انتخابات موثرتر است؟


  مولف تبریزی برنده جایزه جهانی ۲۰۱۹ موسسه بین‌المللی روابط عمومی انگلستان شد


  تاکید مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها بر نقش رسانه ها در شناساندن صنعت حمل و نقل هوایی


  آینده‌ نشر


  راه‌اندازی باشگاه مشتریان بیمه کوثر


  روابط


  نخستین جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و نشست خبری استاندار خراسان رضوی برگزار می‌شود


  روابط بر اساس طینت انسان ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران