درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 3 خرداد 1398 - 20:06   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد

  اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد


ادامه ادامه مطلب دو

۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین

  ۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سرپرست معاونت بازرگانی «تهران رسانه» منصوب شد
  اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد
  مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب شد
  گزارش نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی شرکت سرمایه گذاری تأمین‌اجتماعی
  از مسوول و کارشناس روابط عمومی بیمه سلامت گیلان تجلیل شد
  تاکید معاون سیاسی استاندار سمنان بر ضرورت اطلاع رسانی خدمات دستگاه های اجرایی
  سخنگوی دولت معرفی شد
  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری
  اپراتورهای موبایل در اروپا و آسیا همکاری با هوآوی را متوقف کردند
  ۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38500صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 00:54
ارتباطات برون سازمانی یکی از مهمترین اهداف یک سازمان است که توسط روابط عمومی ها رقم می خورد
ارتباطات یکی از بنیادی ترین دانش ها و مهمترین عوامل پیشرفت انسان امروزی و زیربنای سایرعلوم قرن حاضر است که درون و برون دستگاه را به هم پیوند می دهد. روابط عمومی هدف و چگونگی اجرای برنامه ها را ترسیم کرده پس لازم است که مدیر و کارکنان به وی اعتماد داشته و سعی در تعامل با این بخش موثر سازمان داشته باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| ارتباطات یکی از بنیادی ترین دانش ها و مهمترین عوامل پیشرفت انسان امروزی و زیربنای سایرعلوم قرن حاضر است که درون و برون دستگاه را به هم پیوند می دهد. روابط عمومی هدف و چگونگی اجرای برنامه ها را ترسیم کرده پس لازم است که مدیر و کارکنان به وی اعتماد داشته و سعی در تعامل با این بخش موثر سازمان داشته باشد.

 

با توجه به اینکه روابط عمومی حافظ منافع دستگاه مربوطه و مشتریانی است که با آن سر و کار دارند باید به آن به قدری بها داد که به مفاهیم و ارتباطات دوسویه بپردازد.

مدیر روابط عمومی فولاد هرمزگان در خصوص اقدامات روابط عمومی در راستای بهبود ارتباطات درون سازمانی عنوان کرد:روابط عمومی ها در جهت بهبود ارتباطات درون سازمانی می توانند از شیوه های گوناگون استفاده نمایند. نقش روابط عمومی ها در ارتباط درون سازمانی و بهبود آن بسیار موثر و مهم است. استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی مناسب می تواند در انتقال صحیح پیام ها موثر باشد و این انتقال درست ، تاثیر گذارتر نیز هست.

وی افزود:روابط عمومی همچنین با نظرسنجی و سنجش افکار عمومی درون سازمانی می تواند پیام و محتوای موردنیاز را تولید کند. اگر محتوا متناسب با نیاز و کارشناسی شده منتشر نشود بدون شک سازمان دچار مشکل خواهد شد و سازمان در بی خبری به سر خواهد برد. در واقع شناسایی نیازها و تولید پاسخ ها و نشر آن از مجاری مناسب و مختلف می تواند در بهبود ارتباطات درون سازمانی موثر باشد.

مدیر روابط عمومی فولاد هرمزگان در ادامه تشریح کرد: برگزاری جلسات گروهی با کارکنان و ملاقات بین مدیرعامل ، مدیران و معاونین به صورت خصوصی با کارکنان از اقداماتی است که در راستای بهبود ارتباطات درون سازمانی موثر واقع خواهند شد. یکی از فعالیتهای مهم دیگری که باید روی آن تمرکز کرد انعکاس نظرات و پیشنهادات و حتی انتقادات کارکنان است. ایجاد پورتال سازمانی، ایجاد ایمیل سازمانی مخصوص ارسال پیامهای کارکنان به مدیرعامل ، معاونین و مدیران ارشد سازمان می تواند راه گشا و تاثیر گذار باشد.

صفریان در ادامه به ارتباطات برون سازمانی نیز اشاره کرد و افزود: بدیهی است ارتباطات برون سازمانی یکی از مهمترین اهداف یک سازمان است که توسط روابط عمومی ها رقم می خورد. یکی دیگر از اقدامات ضروری و مهم هم که می بایست در روابط عمومی ها انجام شود شناسایی ذی نفعان است . این موضوع برای بهبود ارتباطات برون سازمانی بسیار حائز اهمیت است. از طرفی شناسایی فرصتها و تهدیدها هم باید لحاظ شود. روابط عمومی ها با انجام این فعالیتها می توانند استراتژی های خود را در رابطه با ارتباطات برون سازمانی تدوین نمایند. آنها هدف خود را مشخص می نمایند و در جهت رسیدن به آن برنامه ریزی می نمایند.

وی افزود: رسالت و وظایف روابط عمومی ها در سازمانهای مختلف فرق داردو با توجه به آن نوع عملکرد متفاوتی هم دارند. مشتری روابط عمومی ها همه ارکان درون سازمان و ارکان برون سازمانی هستند.روابط عمومی ها هم بایستی دنبال ارائه خدمات و ایجاد ارتباط صحیح بین اینها باشد و قطعا باید ثمرات این خدمات مورد پایش و نظر سنجی قرار گیرد و طبق نتیجه آن اقدامات بعدی برنامه ریزی شود. ابزارهای مختلفی برای مشتری مداری وجود دارد که نظرسنجی از مهمترین آنهاست که با شیوه های گوناگون قابل اجراست ؛ استفاده از وب سایت یا اپلیکیشن، تنظیم پرسشنامه و ارسال از طریق ایمیل از این موارد است.

صفریان در ادامه گفت:با توجه به رشد سریع تکنولوژی های ارتباطی، سازماندهی و به روزرسانی روابط عمومی ها انکارناپذیر است. روابط عمومی ها باید خود را با آخرین سیستم تکنولوژی در حوزه فعالیت خود به روز کنند. نقش سازمانها در درک این موضوع بسیار حائز اهمیت است. مدیران ارشد یک سازمان باید درک صحیحی از وضعیت روابط عمومی و لزوم رشد را داشته باشند . که این موضوع در شرکت فولاد هرمزگان بخوبی اجرایی شده است و همه مدیران ارشد سازمان با روابط عمومی کمال همکاری را دارند . در خصوص بکار گیری افراد در روابط عمومیها ، نباید افرادی که در این حوزه متخصص نیستند در رکن کار قرار گیرند. هرچند که در برخی موارد شاهد هستیم مدیران با سطحی نگری و عدم شناخت کافی از این حرفه افراد غیرمتخصص را در این پست قرار می دهند، عدم تخصص قطعا ضربه های جبران ناپذیری به ساختار روابط عمومی ها خواهد زد./ برنا

رضا صفریان ؛ مدیر روابط عمومی فولاد هرمزگان




 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری


  تقویم روز ارتباطات/ صدای آمریکا به زبان فارسی باردیگر خاموش شد


  مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران: جایگاه روابط عمومی ها نیازمند تغییر اساسی است


  فرماندار انزلی: روابط عمومی ها تسهیل گر ارتباط با مردم باشند


  نقش ارتباطات در بهبود کیفی نظام اجتماعی


  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی: روابط عمومی های برتر معرفی می شوند


  فرماندار بابل: مدیران روابط‌عمومی باید شفاف سازی کنند


  معاون سیاسی، امنیتی فرماندار اسدآباد: نیاز به نگاهی نوین در حوزه روابط عمومی وجود دارد


  فرماندار کنگان: روابط عمومی ادارات شهرستان کنگان تقویت شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی