درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 00:41   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38496صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 00:50
روابط عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی
امروزه می دانیم با پیشرفت علم و تکنولوژی و افزایش سطح ارتباطات در جوامع، ارتباط مستقیم و روش های سنتی اطلاع رسانی، دیگر پاسخ گوی عطش روز افزون جوامع پیچیده امروزی نیست، چرا که مردم در عصر جدید سخت تشنه دانستن و تحلیل کردن پردازش اطلاعات و اخبار هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| امروزه می دانیم با پیشرفت علم و تکنولوژی و افزایش سطح ارتباطات در جوامع، ارتباط مستقیم و روش های سنتی اطلاع رسانی، دیگر پاسخ گوی عطش روز افزون جوامع پیچیده امروزی نیست، چرا که مردم در عصر جدید سخت تشنه دانستن و تحلیل کردن پردازش اطلاعات و اخبار هستند.

 در همین راستا نیز شیوه ها و ابزار و وسایل نوین رسانه ای و ارتباطی به میدان آمده و توانسته اند با وسعت و سرعت انتقال اطلاعات و اخبار، فاصله ها را تقریباً از میان بردارند.

از همین رو از حدود یک قرن پیش نخستین دفاتر
روابط عمومی تاسیس شد تا سازمان ها نیز به نوعی در تلاش و مسابقه اطلاع رسانی و تاثیر برافکار عمومی شرکت کنند.

بدون تردید امروزه ارائه چهره واقعی و شفاف هر سازمان به مردم، از وظایف مهم روابط عمومی است و اگر این درک بوجود آید که مردم یا همان سرمایه های اجتماعی، صاحبان اصلی هر سازمان و نهاد هستند و بدون وجود آن ها سازمان معنی نخواهد داشت، در می‌یابیم که باید به روابط عمومی حرفه‌ای، به دیده یک عنصر و یک لازمه در هر سازمانی نگریسته شود.

سرمایه اجتماعی به عنوان منبعی برای سازمان ها و افرادی است که با استفاده از آن می توانند دیگر سرمایه ها و ظرفیت های بالقوه ی خود را شکوفا نمایند.

ارتباطات و به ویژه روابط عمومی ، نقش مهم و بی بدیلی در تولید و بازتولید سرمایه اجتماعی جوامع و سازمان ها دارد و بسیاری از اندیشمندان و جامعه شناسان بر این باورند که سرمایه اجتماعی از شبکه های مرتبط ارتباطات و مراودات اجتماعی به وجود می آید.

بدون شک یکی از منابع مهم تولید سرمایه اجتماعی سازمان، روابط عمومی به عنوان تسهیلگر و مرکز ثقل ارتباط درون و برون سازمانی در دستگاههای اجرایی و مرکز گردش و انباشت اطلاعات است.

اگر به تاریخ اسلام هم مراجعه کنیم متوجه خواهیم شد آنچه سرمایه اجتماعی را گرداگرد پیامبر اعظم جمع کرد، تکیه آن نبی مکرم اسلام بر ارتباطات و روابط عمومی بالا بود.

پیامبر اسلام (ص) از ارتباطات و روابط عمومی برای متبلور ساختن افکار عمومی استفاده میکردند و سعی در متقاعد و مجاب ساختن مردم داشتند تا یک دین جدید با اصول جدید، قوانین و روش جدیدی از زندگی را که بر پایهی احترام به انسانها، برابری با عدالت، صلح و همدلی قرار داشت، بپذیرند.

ایشان یا به صورت شفاهی توضیح میدادند یا به صورت عملی، با نشان دادن عمل خویش نحوهی اجرای دستور الهی را به مسلمانان میآموخت.

حدیث و سنت حضرت محمد (ص) چراغ راه مسلمان است؛ بدون ارتباطات، روابط عمومی، رفتار و سلوک شایسته و حکومتی مناسب، حضرت هرگز قادر نبود تعالیم اسلام را در میان قریش و شبه جزیرهی عرب و سراسر دنیا منتشر کند.

موفقیت حضرت محمد (ص) در مأموریت بسیار مشکلش، تا حد زیادی مدیون مهارتهای ارتباطی، روابط عمومی، سلوک، اصول اخلاقی و اخلاقیات، تواضع، سخاوت، شکیبایی، شخصیت، منش و تبحر او در زمینهی شفاف ساختن افکار عمومی و نیل به رضایت بود.

با توجه به موارد ذکر شده به اهمیت و جایگاه روابط عمومی در هر سیستم حکومتی و سازمان ها و نهادها پی می بریم و نیروهای مسلح، بویژه نیروی انتظامی و مرزبانی نیز برای ارتباط بسیار خوب با آحاد جامعه و تقویت سرمایه های اجتماعی نیازمند یک روابط عمومی زنده و پویا هستند که در حال حاضر این بخش از وظایف بعهده معاونت اجتماعی در مجموعه های انتظامی و مرزبانی است.

سرمایه اجتماعی و نمود آن در ارتباط با مقولاتی نظیر پیشگیری و کاهش جرایم، امنیت نوار مرزی، خشونت و تضاد در جامعه، سوء مصرف مواد مخدر و بسیاری از معضلات اجتماعی نشان از رابطه تنگاتنگ مولفه های سرمایه اجتماعی با فضاسازی امنیت اجتماعی در جامعه دارد.

سرمایه اجتماعی فاکتور مهم امنیت است و یکی از اصلی ترین مولفه هایی که امنیت اجتماعی را ارتقاء می دهد و جامعه را سالم و آرام و مطلوب می سازد ، سرمایه اجتماعی است.

امروز معاونت اجتماعی مرزبانی که به معنای واقعی روابط عمومی این مجموعه است، تمامی تلاش خود را معطوف نموده است که این ارتباط و همدلی و تقویت سرمایه های اجتماعی را متبلور ساخته تا تصویری از مرزبانان در بین مردم ایجاد نماید که این مرزبانان بیدار، برای مردم خدمت می نمایند و هیچگونه تصوری ندارند که بعنوان یک نیرویی هستند که بر مردم حاکم باشند و درسطح جامعه فضایی تسلط گونه حاکم نماید، چرا که مرزبانی از دل خود مردم و مرزنشینان است و همواره به این موضوع آگاهی دارد که بدون مشارکت و تعامل با مرزنشینان قادر به پیشبرد ماموریت های خود نمی باشند.

امید است روز روابط عمومی بهانه ای باشد برای ارتباط بهتر سازمان ها و نهادها با مردم عزیز میهن اسلامی که به معنای واقعی سرمایه های اصلی این نظام مقدس هستند./ برنا

سیدمرتضی اولادعلی- کارشناس روابط عمومی و سرپرست معاونت اجتماعی مرزبانی هرمزگان
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد