درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 31 مرداد 1398 - 22:52   

راه‌اندازی باشگاه مشتریان بیمه کوثر

  راه‌اندازی باشگاه مشتریان بیمه کوثر


ادامه ادامه مطلب یک

روابط بر اساس طینت انسان ها

  روابط بر اساس طینت انسان ها


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

کمپین جاستین ترودو و اندرو شیر/ کدام روش در انتخابات موثرتر است؟

  کمپین جاستین ترودو و اندرو شیر/ کدام روش در انتخابات موثرتر است؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رئیس اداره روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی کشور: مردم در تدام کار فرهنگی تاثیرگذار هستند
  سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان: روابط عمومی ها با اطلاع رسانی صحیح و به موقع در راستای اقناع افکار عمومی حرکت کنند
  آینده‌ نشر
  چهل و پنجمین شماره ماهنامه علمی-تخصصی مدیریت رسانه منتشر شد
  نخستین جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و نشست خبری استاندار خراسان رضوی برگزار می‌شود
  قوانین جدید در نشست‌های خبری لیگ برتر ایران
  نقش شبکه های اجتماعی در موفقیت استارت آپ ها
  روابط بر اساس طینت انسان ها
  روابط
  مولف تبریزی برنده جایزه جهانی ۲۰۱۹ موسسه بین‌المللی روابط عمومی انگلستان شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38493صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 00:46
روز جهانی ارتباطات و محدودیت پیام‌سازان ملی
علی ربیعی - بیست و هفتم اردیبهشت؛ روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به تمام کنش‌گران این عرصه تبریک می‌گویم.این روز، فرصت مغتنمی است که به دو موضوع قابل توجه ایران امروز بپردازیم:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بیست و هفتم اردیبهشت؛ روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به تمام کنش‌گران این عرصه تبریک می‌گویم.این روز، فرصت مغتنمی است که به دو موضوع قابل توجه ایران امروز بپردازیم:


۱) ضعف و آسیب دیدن ارتباطات در جامعه ایران امروز: شاید بتوان گفت از یک منظر، نارسایی‌های ارتباطات ما؛ سبب نوعی زیست سخت در جامعه شده است. ایران را می‌توان یکی از کهن‌ترین و غنی‌ترین جوامع در کارکرد ارتباطات شفاهی دانست. تمثیل‌ها و فولکلور ایرانی، بیان شعر، داستان‌های سینه به سبنه، طنز و امثالهم کارکرد و سهم بزرگی در حفظ ارتباطات چه در سطح میان فردی و چه در سطح اجتماعی دارند. هرچند ارتباطات مکتوب نیز سبقه‌ای دیرین در ایران دارد اما به نظر من، جامعه ایرانی همچنان متکی بر ارتباطات شفاهی باقی مانده است‌.

 

ارتباطات نوین به خصوص قدرت گرفتن فضای مجازی بدون هیچ مداخله و برنامه‌ریزی، ارتباطات اجتماعی ایران را در همه سطوح و در تمامی رده‌های سنی به صورت پر شتاب به سیطره خود در آورده است. با این وصف، ارتباطات میان‌فردی به دلایل گوناگون، نسبت به گذشته دچار کاهش و آسیب شده است.

 

این امر سبب کاهش سطح گفتگو در همه سطوح شده است حتی بنیادی ترین نهاد اجتماعی _خانواده_ هم از این امر مصون نمانده است. ممکن است این‌گونه استدلال شود که پیشرفت تکنولوژی ‌های ارتباطی، ضرورت ارتباطات میان‌فردی را کاهش داده است.،فارغ از بحث تکنولوژی نیز؛ من معتقدم ارتباطات میان‌فردی و شفاهی که می تواند کماکان مقوًم جامعه ایرانی و زیست بهتر ما باشد به دلایل مختلف دیگر از جمله مسائل اجتماعی دچار اخلال شده است. در این جهت نیز تلاش زیادی در زمینه فرهنگ و نهاد سازی ارتباطی مناسب سامان نگرفته است.

 

پیشرفت تکنولوژی هم تاثیر ثانویه خود را بر کاهش ارتباطات گذاشته و نوعی ارتباطات جمعی را پدید آورده که ما در این زمینه به جای آموزش، بسترسازی مناسب و جهت‌دهی به مقاومت کم‌اثر پرداخته و این امر موجب شده که ارتباطات شکل گرفته در فضای مجازی ، مسیر حرکتی خودبخود را دنبال کند. در حال حاضر، ارتباط بین مردم با مردم؛ مردم با گروهها؛ گروهها و حاکمیت و از همه بدتر ارتباطات نخبگان سیاسی در سطوح بالا نیز دچار اختلال و پارازیت است‌. اگر از این منظر به موضوع نگاه شود، ترمیم ارتباطات، فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه برای تقویت نهادهای ارتباطی خصوصا در شرایط اجتماعی امروز، یکی از ضرورتهای جامعه ایران است.


۲) بحث مهم بعدی، آزادی ارتباطات به مفهوم آزادی کانال‌های ارتباطی و تولید کنندگان پیام است‌. ما امروز، نیاز به تولید پیام‌های مفید، پیش‌برنده، تعالی بخش و آرامش دهنده برای جامعه داریم. پیام‌هایی که سبب توانایی جامعه برای سامان دادن کنش متقابل و موثر احوال جامعه ایرانی شود. متاسفانه در این زمینه مشاهده می‌کنیم که پیام سازان ملی‌مان به دلایلی مختلفی دچار محدودیت شده‌اند. به عنوان مثال، روزنامه های ما کاغذ کافی در اختیار ندارند. تولید کنندگان پیام نیز، از آزادی عمل محدودی برخوردارند. در رادیو و تلویزیون، افرادی اندک و خاص که تنها چند درصد گرایش جامعه را پوشش می‌دهند به تولید پیام مشغولند. این اعمال سلیقه تا بدانجا پیش می‌رود که پیام‌ها حتی در برنامه‌های اجتماعی طنز هم رنگ و بوی سیاسی و یک‌طرفه دارند. در این راستا، دانش تولید پیام نیز مهجور واقع شده و از آن بهره‌ای برده نمی‌شود.


برای قوی کردن جامعه و افزایش مقاومت روانی، نیاز داریم که تولیدکنندگان پیام‌های ارتباطی، متنوع و بادانش شوند و بتوانند آزادانه پیام تولید کنند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش رسانه های درآمدزا سخت تر از همیشه شده است


  استفاده از محل کار برای افزایش انگیزه کارکنان


  کمپین جاستین ترودو و اندرو شیر/ کدام روش در انتخابات موثرتر است؟


  مولف تبریزی برنده جایزه جهانی ۲۰۱۹ موسسه بین‌المللی روابط عمومی انگلستان شد


  تاکید مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها بر نقش رسانه ها در شناساندن صنعت حمل و نقل هوایی


  آینده‌ نشر


  راه‌اندازی باشگاه مشتریان بیمه کوثر


  روابط


  نخستین جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و نشست خبری استاندار خراسان رضوی برگزار می‌شود


  روابط بر اساس طینت انسان ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران