درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 3 خرداد 1398 - 20:05   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد

  اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد


ادامه ادامه مطلب دو

۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین

  ۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سرپرست معاونت بازرگانی «تهران رسانه» منصوب شد
  اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد
  مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب شد
  گزارش نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی شرکت سرمایه گذاری تأمین‌اجتماعی
  از مسوول و کارشناس روابط عمومی بیمه سلامت گیلان تجلیل شد
  تاکید معاون سیاسی استاندار سمنان بر ضرورت اطلاع رسانی خدمات دستگاه های اجرایی
  سخنگوی دولت معرفی شد
  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری
  اپراتورهای موبایل در اروپا و آسیا همکاری با هوآوی را متوقف کردند
  ۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38493صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 00:46
روز جهانی ارتباطات و محدودیت پیام‌سازان ملی
علی ربیعی - بیست و هفتم اردیبهشت؛ روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به تمام کنش‌گران این عرصه تبریک می‌گویم.این روز، فرصت مغتنمی است که به دو موضوع قابل توجه ایران امروز بپردازیم:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بیست و هفتم اردیبهشت؛ روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به تمام کنش‌گران این عرصه تبریک می‌گویم.این روز، فرصت مغتنمی است که به دو موضوع قابل توجه ایران امروز بپردازیم:


۱) ضعف و آسیب دیدن ارتباطات در جامعه ایران امروز: شاید بتوان گفت از یک منظر، نارسایی‌های ارتباطات ما؛ سبب نوعی زیست سخت در جامعه شده است. ایران را می‌توان یکی از کهن‌ترین و غنی‌ترین جوامع در کارکرد ارتباطات شفاهی دانست. تمثیل‌ها و فولکلور ایرانی، بیان شعر، داستان‌های سینه به سبنه، طنز و امثالهم کارکرد و سهم بزرگی در حفظ ارتباطات چه در سطح میان فردی و چه در سطح اجتماعی دارند. هرچند ارتباطات مکتوب نیز سبقه‌ای دیرین در ایران دارد اما به نظر من، جامعه ایرانی همچنان متکی بر ارتباطات شفاهی باقی مانده است‌.

 

ارتباطات نوین به خصوص قدرت گرفتن فضای مجازی بدون هیچ مداخله و برنامه‌ریزی، ارتباطات اجتماعی ایران را در همه سطوح و در تمامی رده‌های سنی به صورت پر شتاب به سیطره خود در آورده است. با این وصف، ارتباطات میان‌فردی به دلایل گوناگون، نسبت به گذشته دچار کاهش و آسیب شده است.

 

این امر سبب کاهش سطح گفتگو در همه سطوح شده است حتی بنیادی ترین نهاد اجتماعی _خانواده_ هم از این امر مصون نمانده است. ممکن است این‌گونه استدلال شود که پیشرفت تکنولوژی ‌های ارتباطی، ضرورت ارتباطات میان‌فردی را کاهش داده است.،فارغ از بحث تکنولوژی نیز؛ من معتقدم ارتباطات میان‌فردی و شفاهی که می تواند کماکان مقوًم جامعه ایرانی و زیست بهتر ما باشد به دلایل مختلف دیگر از جمله مسائل اجتماعی دچار اخلال شده است. در این جهت نیز تلاش زیادی در زمینه فرهنگ و نهاد سازی ارتباطی مناسب سامان نگرفته است.

 

پیشرفت تکنولوژی هم تاثیر ثانویه خود را بر کاهش ارتباطات گذاشته و نوعی ارتباطات جمعی را پدید آورده که ما در این زمینه به جای آموزش، بسترسازی مناسب و جهت‌دهی به مقاومت کم‌اثر پرداخته و این امر موجب شده که ارتباطات شکل گرفته در فضای مجازی ، مسیر حرکتی خودبخود را دنبال کند. در حال حاضر، ارتباط بین مردم با مردم؛ مردم با گروهها؛ گروهها و حاکمیت و از همه بدتر ارتباطات نخبگان سیاسی در سطوح بالا نیز دچار اختلال و پارازیت است‌. اگر از این منظر به موضوع نگاه شود، ترمیم ارتباطات، فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه برای تقویت نهادهای ارتباطی خصوصا در شرایط اجتماعی امروز، یکی از ضرورتهای جامعه ایران است.


۲) بحث مهم بعدی، آزادی ارتباطات به مفهوم آزادی کانال‌های ارتباطی و تولید کنندگان پیام است‌. ما امروز، نیاز به تولید پیام‌های مفید، پیش‌برنده، تعالی بخش و آرامش دهنده برای جامعه داریم. پیام‌هایی که سبب توانایی جامعه برای سامان دادن کنش متقابل و موثر احوال جامعه ایرانی شود. متاسفانه در این زمینه مشاهده می‌کنیم که پیام سازان ملی‌مان به دلایلی مختلفی دچار محدودیت شده‌اند. به عنوان مثال، روزنامه های ما کاغذ کافی در اختیار ندارند. تولید کنندگان پیام نیز، از آزادی عمل محدودی برخوردارند. در رادیو و تلویزیون، افرادی اندک و خاص که تنها چند درصد گرایش جامعه را پوشش می‌دهند به تولید پیام مشغولند. این اعمال سلیقه تا بدانجا پیش می‌رود که پیام‌ها حتی در برنامه‌های اجتماعی طنز هم رنگ و بوی سیاسی و یک‌طرفه دارند. در این راستا، دانش تولید پیام نیز مهجور واقع شده و از آن بهره‌ای برده نمی‌شود.


برای قوی کردن جامعه و افزایش مقاومت روانی، نیاز داریم که تولیدکنندگان پیام‌های ارتباطی، متنوع و بادانش شوند و بتوانند آزادانه پیام تولید کنند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری


  تقویم روز ارتباطات/ صدای آمریکا به زبان فارسی باردیگر خاموش شد


  مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران: جایگاه روابط عمومی ها نیازمند تغییر اساسی است


  فرماندار انزلی: روابط عمومی ها تسهیل گر ارتباط با مردم باشند


  نقش ارتباطات در بهبود کیفی نظام اجتماعی


  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی: روابط عمومی های برتر معرفی می شوند


  فرماندار بابل: مدیران روابط‌عمومی باید شفاف سازی کنند


  معاون سیاسی، امنیتی فرماندار اسدآباد: نیاز به نگاهی نوین در حوزه روابط عمومی وجود دارد


  فرماندار کنگان: روابط عمومی ادارات شهرستان کنگان تقویت شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی