درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 14:13   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38487صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 00:37
ضرورت تعریف ارتباط رسانه با روابط عمومی
در مباحث مربوط به توسعه آنچه از همه ضروری تر می نماید دست یابی به نسخه ی عملی از توسعه است که اولأ همه جانبه باشد یعنی بتواند برای همه شئون اقتصادی،سیاسی،فرهنگی،اجتماعی و... راهکاری بومی داشته باشد و دوم اینکه متوازن باشد یعنی مجریان امر بتوانند همه آن شئون پیش گفته را همزمان باهم توسعه دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در مباحث مربوط به توسعه آنچه از همه ضروری تر می نماید دست یابی به نسخه ی عملی از توسعه است که اولأ همه جانبه باشد یعنی بتواند برای همه شئون اقتصادی،سیاسی،فرهنگی،اجتماعی و... راهکاری بومی داشته باشد و دوم اینکه متوازن باشد یعنی مجریان امر بتوانند همه آن شئون پیش گفته را همزمان باهم توسعه دهند.
 
  به نظر نگارنده این توازن از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است چون جامعه نامتوازن است که درگیر چالش ها و دوگانگی های توسعه می شود و از میوه آن نه درکی خواهد داشت نه کامی خواهد گرفت.
 
 در دنیای ارتباطات و رسانه هم چنین سازو کاری جاری است. باید بپذیریم که در حوزه مطبوعات و رسانه ها نتوانسته ایم به معنای واقعی بنگاه های فرهنگی- اقتصادی حرفه ایی کنیم. ما نه در حوزه ارتباطات ، ارتباط گرهای خوبی هستیم و نه در حوزه رسانه تخصصی عمل می کنیم.
 
 تولید محتوا در قالب خبر و تصویر از جمله وظایفی است که برای
روابط عمومیها تعریف شده است و بدیهی است که بار انتشار محتوای تولید شده بر دوش رسانه ها اعم از مطبوعات چاپی یا فضای مجازی است.
 
 خبر یا محتوای تولیدی روابط عمومی ها غالبأ یک جانبه و غیر حرفه ایی است به بیان دیگر اخبار رسمی و دولتی بطرز گل درشتی تعریف از سازمان و اداره مربوط است.
 
 حتی گاهی ممکن است اخبار رسمی آنقدر به وجه مثبت یک رویداد توجه کنند که یک ناظر بی طرف آن را نه تنها بی طرفانه بلکه مغرضانه ببینند.
 
 هر چند باید توجه کنیم که سازمان های خدماتی با انتشار اخبار و اطلاعات مورد نیاز جامعه خدمات ارزشمند را به جامعه ارائه می دهند؛ اما
 
 از سوی دیگر مدیران و دبیران رسانه هایی هستند که مایلند از باب اطلاع رسانی یا کسب درآمد یا پوشش همه حوزه های خبری از خبرهای تولیدی روابط عمومی ها استفاده کنند
 
 برخی از این رسانه ها اخبار را فارغ از واقعی بودن و بی آنکه به ارزش خبری آن توجه کنند
 
 عینأ منتشر می کنند، گروه دوم برعکس با ژست های مختلفی از جمله مستقل بودن منتقد بودن و مخالفت با اخبار سفارشی به تنظیم خبری در نقد یا در رد محتوای تولیدی روابط عمومی اقدام می نمایند و برای مطلب خود بمنظور جلب مخاطب تیتر های غیر واقعی و تحریک آمیز هم انتخاب می کنند.
 
 نگارنده ضمن رد هر دو این رویکردها معتقد است این برخوردها در اهالی رسانه در قبال محتوا و خبر رسمی ، رسانه های ما را به سمتی سوق داده که مخاطب هوشمند به هر دوی آنها اعتماد نمی کند. این فاصله و قطع ارتباط و بی اعتمادی مخاطب نسبت به آنچه به عنوان خبر به او ارائه می شود نقض غرض هدف اصلی رسانه هاست که امروزه بطور جدی با آن روبرو هستیم. در لایه ی زیرین اتفاقات ناگوار تری هم متحمل است. اینکه رسانه های مختلف ، روابط عمومی های دوست را با معیارهای خود انتخاب کنند و محتوای ارسالی از آنان را ( هر چه باشد ) منتشر کنند و برعکس روابط عمومی هایی که لیست سیاه دارند و برای انتشار اخبار ضروری و مورد نیاز جامعه برخی رسانه ها را ندیده بگیرند و حذف کنند.
 
 با وجود این آسیب ها ؛ سزاست که نهادهای صنفی که در هر دو حوزه ارتباطات و رسانه حضور دارند با برگزاری جلسات تخصصی مختلف به یک راهکار حرفه ایی در این زمینه برسند بطوری که نتیجه آن را در اقبال مخاطبان به مطالب و اخبار شاهد باشیم.
 
 یادمان باشد آنچه مهم است اقناع خبری جامعه ی بی اعتماد به هر دو گروه است پس دنبال راه حل باشیم نه مقصر.
 
 حامد ملازاده صادقیون ؛ مدیر روابط عمومی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان و پژوهشگر حوزه ارتباطات و رسانه / برنا
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد