درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:47   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38486صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 00:36
روابط عمومی، بازوی اطلاع‌رسانی سازمان
هر سازمان در برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت خود اهداف توسعه‌ای را دنبال می‌کند که باید برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی‌های متعددی را صورت دهد. در راه توسعه هر سازمان به‌طور حتم موانع و چالش‌های درونی و بیرونی وجود خواهد داشت که سازمان باید با آن‌ها مقابله کند و بر آن‌ها فائق آید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| هر سازمان در برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت خود اهداف توسعه‌ای را دنبال می‌کند که باید برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی‌های متعددی را صورت دهد. در راه توسعه هر سازمان به‌طور حتم موانع و چالش‌های درونی و بیرونی وجود خواهد داشت که سازمان باید با آن‌ها مقابله کند و بر آن‌ها فائق آید.

در وهله اول درون سازمان نیازمند انسجام و توجیه تک تک افراد نسبت اهداف سازمان و نظم است. سپس بیرون از سازمان یعنی گروه‌های همکار، دستگاه‌های دولتی ، نظارتی و رسانه‌ها باید نسبت به اهداف سازمان آگاهی پیدا کنند تا در صورت وجود چالش بتوانند به سازمان در جهت حل چالش‌ها و مشکلات کمک کنند.
 
 در این میان نقش روابط عمومی در توسعه و تبیین اهداف توسعه‌ای یک سازمان برجسته است.
روابط عمومی در درجه اول باید با اقدامات خود، درون سازمان را نسبت به اهداف توجیه کند و به نیروها نسبت به اهداف متعالی سازمانی آگاهی ببخشد. اقدام دیگر که مهم‌تر است، آن است که روابط عمومی پیونددهنده درون و بیرون سازمان است. روابط عمومی تلاطم‌های بیرونی سازمان را به آرامش درونی تبدیل می‌کند. بنابراین بخش روابط عمومی بالاترین جایگاه را میان سایر بخش‌های سازمان دارد و می‌تواند با برنامه‌ریزی صحیح و اطلاع‌رسانی به‌موقع خود، سازمان را در جهت اهداف توسعه‌ای یاری کند.
 
 طی سال‌ها تحقیقات و تجربه، محققان به این نتیجه رسیده‌اند اگر بنگاه‌های اقتصادی بخواهند در تجارت خود موفق باشد؛ باید از نیروی انسانی خلاق و متخصص استفاده کنند که این امر نیز تنها با آموزش و استفاده از نیروی فنی و آموزش دیده میسر خواهد شد.
 
 بیشتر جامعه شناسان و اقتصاددانان در دنیا بر این باورند: سرمایه انسانی به عنوان عوامل اصلی تعیین کننده رشد و توسعه بنگاه‌های اقتصادی به شمار می‌رود. در نظریه‌های جدید محققان عنوان شده است که اندیشه و تفکر نیروی انسانی آموزش دیده و فنی می‌تواند پایه و محور اساسی پیشرفت و رشد بنگاه اقتصادی باشد؛ بنابراین بر نقش نیروی انسانی تاکید بیشتری شده و همواره آن را در کشورهای توسعه یافته محور اصلی در تاسیس بنگاه‌های اقتصادی قرار می‌دهند. همچنین این افراد در قسمتی از نظریه خود عنوان می‌کنند: سرمایه مالی زمانی مولد خواهد بود که بنگاه اقتصادی دارای سرمایه انسانی متخصص باشد.
 
 با این تفاسیر، بدون شک یکی از مولفه‌های اصلی توسعه اقتصادی، آموزش است؛ زیرا موجب تکامل سایر بخش‌ها خواهد شد. رشد اقتصادی همراه با سرمایه، پیشرفت تکنولوژی، نیازمند بهبود کیفیت نیروی کار در تمام سطوح کشور است. زیرا باعث افزایش بهره‌وری و تسریع رشد اقتصادی خواهد شد. نیروی آموزش دیده در سطوح پایین تر تولید نیز موجب تحقق اهداف سازمانی خواهد شد. نقش نیروی انسانی کارآمد بر کسی پوششیده نیست؛ زیرا نیروی انسانی توانمند، سازمان توانمند را بوجود می‌آورد. تجربه تولیدکنندگان موفق دنیا نشان می‌دهد بهره گیری از نیروی انسانی آموزش دیده عامل اصلی توفیق آنها در خدمات رسانی مطلوب و رضایت مشتریان شده است. این تأثیر در کشور ما به دلیل فیزیک محور بودن بیشتر است. در حال حاضر با افزایش میانگین سطح تحصیلی در کشور و به موازات آن بهره‌گیری از این افراد در مشاغل مختلف شاهد افزایش روز افزون توسعه در برخی از بنگاه‌های اقتصادی هستیم.
 
 سعید خادمی پور؛ مدیر روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی فلزی خلیج فارس و عضو هئیت رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی هرمزگان/ برنا
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد