درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 3 خرداد 1398 - 20:02   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد

  اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد


ادامه ادامه مطلب دو

۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین

  ۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سرپرست معاونت بازرگانی «تهران رسانه» منصوب شد
  اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد
  مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب شد
  گزارش نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی شرکت سرمایه گذاری تأمین‌اجتماعی
  از مسوول و کارشناس روابط عمومی بیمه سلامت گیلان تجلیل شد
  تاکید معاون سیاسی استاندار سمنان بر ضرورت اطلاع رسانی خدمات دستگاه های اجرایی
  سخنگوی دولت معرفی شد
  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری
  اپراتورهای موبایل در اروپا و آسیا همکاری با هوآوی را متوقف کردند
  ۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38486صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 00:36
روابط عمومی، بازوی اطلاع‌رسانی سازمان
هر سازمان در برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت خود اهداف توسعه‌ای را دنبال می‌کند که باید برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی‌های متعددی را صورت دهد. در راه توسعه هر سازمان به‌طور حتم موانع و چالش‌های درونی و بیرونی وجود خواهد داشت که سازمان باید با آن‌ها مقابله کند و بر آن‌ها فائق آید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| هر سازمان در برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت خود اهداف توسعه‌ای را دنبال می‌کند که باید برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی‌های متعددی را صورت دهد. در راه توسعه هر سازمان به‌طور حتم موانع و چالش‌های درونی و بیرونی وجود خواهد داشت که سازمان باید با آن‌ها مقابله کند و بر آن‌ها فائق آید.

در وهله اول درون سازمان نیازمند انسجام و توجیه تک تک افراد نسبت اهداف سازمان و نظم است. سپس بیرون از سازمان یعنی گروه‌های همکار، دستگاه‌های دولتی ، نظارتی و رسانه‌ها باید نسبت به اهداف سازمان آگاهی پیدا کنند تا در صورت وجود چالش بتوانند به سازمان در جهت حل چالش‌ها و مشکلات کمک کنند.
 
 در این میان نقش روابط عمومی در توسعه و تبیین اهداف توسعه‌ای یک سازمان برجسته است.
روابط عمومی در درجه اول باید با اقدامات خود، درون سازمان را نسبت به اهداف توجیه کند و به نیروها نسبت به اهداف متعالی سازمانی آگاهی ببخشد. اقدام دیگر که مهم‌تر است، آن است که روابط عمومی پیونددهنده درون و بیرون سازمان است. روابط عمومی تلاطم‌های بیرونی سازمان را به آرامش درونی تبدیل می‌کند. بنابراین بخش روابط عمومی بالاترین جایگاه را میان سایر بخش‌های سازمان دارد و می‌تواند با برنامه‌ریزی صحیح و اطلاع‌رسانی به‌موقع خود، سازمان را در جهت اهداف توسعه‌ای یاری کند.
 
 طی سال‌ها تحقیقات و تجربه، محققان به این نتیجه رسیده‌اند اگر بنگاه‌های اقتصادی بخواهند در تجارت خود موفق باشد؛ باید از نیروی انسانی خلاق و متخصص استفاده کنند که این امر نیز تنها با آموزش و استفاده از نیروی فنی و آموزش دیده میسر خواهد شد.
 
 بیشتر جامعه شناسان و اقتصاددانان در دنیا بر این باورند: سرمایه انسانی به عنوان عوامل اصلی تعیین کننده رشد و توسعه بنگاه‌های اقتصادی به شمار می‌رود. در نظریه‌های جدید محققان عنوان شده است که اندیشه و تفکر نیروی انسانی آموزش دیده و فنی می‌تواند پایه و محور اساسی پیشرفت و رشد بنگاه اقتصادی باشد؛ بنابراین بر نقش نیروی انسانی تاکید بیشتری شده و همواره آن را در کشورهای توسعه یافته محور اصلی در تاسیس بنگاه‌های اقتصادی قرار می‌دهند. همچنین این افراد در قسمتی از نظریه خود عنوان می‌کنند: سرمایه مالی زمانی مولد خواهد بود که بنگاه اقتصادی دارای سرمایه انسانی متخصص باشد.
 
 با این تفاسیر، بدون شک یکی از مولفه‌های اصلی توسعه اقتصادی، آموزش است؛ زیرا موجب تکامل سایر بخش‌ها خواهد شد. رشد اقتصادی همراه با سرمایه، پیشرفت تکنولوژی، نیازمند بهبود کیفیت نیروی کار در تمام سطوح کشور است. زیرا باعث افزایش بهره‌وری و تسریع رشد اقتصادی خواهد شد. نیروی آموزش دیده در سطوح پایین تر تولید نیز موجب تحقق اهداف سازمانی خواهد شد. نقش نیروی انسانی کارآمد بر کسی پوششیده نیست؛ زیرا نیروی انسانی توانمند، سازمان توانمند را بوجود می‌آورد. تجربه تولیدکنندگان موفق دنیا نشان می‌دهد بهره گیری از نیروی انسانی آموزش دیده عامل اصلی توفیق آنها در خدمات رسانی مطلوب و رضایت مشتریان شده است. این تأثیر در کشور ما به دلیل فیزیک محور بودن بیشتر است. در حال حاضر با افزایش میانگین سطح تحصیلی در کشور و به موازات آن بهره‌گیری از این افراد در مشاغل مختلف شاهد افزایش روز افزون توسعه در برخی از بنگاه‌های اقتصادی هستیم.
 
 سعید خادمی پور؛ مدیر روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی فلزی خلیج فارس و عضو هئیت رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی هرمزگان/ برنا
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری


  تقویم روز ارتباطات/ صدای آمریکا به زبان فارسی باردیگر خاموش شد


  مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران: جایگاه روابط عمومی ها نیازمند تغییر اساسی است


  فرماندار انزلی: روابط عمومی ها تسهیل گر ارتباط با مردم باشند


  نقش ارتباطات در بهبود کیفی نظام اجتماعی


  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی: روابط عمومی های برتر معرفی می شوند


  فرماندار بابل: مدیران روابط‌عمومی باید شفاف سازی کنند


  معاون سیاسی، امنیتی فرماندار اسدآباد: نیاز به نگاهی نوین در حوزه روابط عمومی وجود دارد


  فرماندار کنگان: روابط عمومی ادارات شهرستان کنگان تقویت شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی