درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 بهمن 1398 - 14:02   

از سوی استاندار مازندران و مدیرعامل خانه مطبوعات 200 خبرنگار بیمه می شوند

  از سوی استاندار مازندران و مدیرعامل خانه مطبوعات 200 خبرنگار بیمه می شوند


ادامه ادامه مطلب یک

سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین

  سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین


ادامه ادامه مطلب دو

ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی

  ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"

  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اعتماد به بازار سرمایه، مرهون تلاش روابط عمومی ها / صیانت از اعتماد سرمایه گذاران، وظیفه همگانی
  گزارش اعتماد سنج ادلمن سال 2020 منتشر شد/ مردم به هیچ یک از چهار مؤسسه اجتماعی دولت، تجارت، تشکل های مردم نهاد و رسانه ها اعتماد ندارد
  مردم به افرادی که به چشم نگاه می کنند اعتقاد دارند
  ترس از شادی و خوشبختی
  ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی
  سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین
  نشست مدیران روابط عمومی شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی مطرح برگزار شد
  سرپرست اداره کل امور اجرایی مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد
  رونمایی از پایگاه خبری توسعه تعاون و پورتال جدید بانک توسعه تعاون
  هفته رسانه های اجتماعی درباره برخورد با اخبار نادرست و دروغ پراکنی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38478صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 27 اردیبهشت 1398 - 17:11
بی تعارف برخی مدیران "تو باغ" نیستند!!
به قلم: مجید محمدپور، استاد علوم ارتباطات و روابط عمومی - پیشنهاد می شود ، مدیران روابط عمومی ها سراسر کشور به مناسبت 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی تجربیات شان را به اشتراک گذاشته و از مسیر رسانه ها با هم ارتباط های گسترده ای پیدا کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| با مسرت و افتخار در جمع مدیران روابط عمومی  حضور پیدا کرده و در خواست دارم ، از اوضاع و احوال خود و سازمانی که در آن خدمت می کنند، چند کلمه ای توضیح دهند و درد دلی کنند.

آنچه از برخی عزیزانم شنیدم قلبم را در این سن و سال به شدت فشرد، اما در جلسه واکنشی نشان ندادم و اکنون برای رهایی از آن فضای سخت ناباورانه لازم دیدم چند کلمه ای یادداشت کنم که انشاء الله گشایشی حاصل شود.

 

امید دارم این یادداشت برای یک بار هم که شده برای جمعی از مدیران اجرایی کشور (" متاسفانه تعدادشان کم هم نیست" ) و ویژگیهای خاصی دارند و هم برای مسئولان روابط عمومی پند و زنگ هشداری باشد. از سویی امید وارم دولت و دستگاه های فرهنگی به خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران و فعالان رسانه در این راستا همت کنند تا انشاء الله تحولاتی قابل توجهی در حوزه روابط عمومی و ارتباطات ایران رخ دهد.


می گوید، بعنوان روابط عمومی در یک اداره در شهرستانی که پرسنل قابل توجهی دارد، مدیر اجرایی مرا در اتاق بسیار کوچک و زیر پله قرار داده و اظهار می دارد، شما که کار زیادی ندارید ، لذا همین جا برای شما خوب است.!!


روابط عمومی دیگری اظهار می دارد، تنها فرد در مجموعه روابط عمومی اداره ام هستم که همه امکانات موجود در اتاق روابط عمومی که طبقه اول است و مدیریت در طبقه سوم استقرار دارد، یک میز و سه صندلی و مقدار کاغذ و چند خودکار است .

 

 مدیر ما هیچ اعتقادی به اطلاع رسانی و ارتباط با مردم ندارد و اعلام کرده است، هر قدر بی سر و صدا کارها را انجام دهیم ، بهتراست. !


روابط عمومی دیگری هم اعلام کرد: مدیریت سازمان ما فقط اخبار و اطلاعاتی که خودش موافقت کند امکان انتشاردارد و چنانچه خبری خارج از این خواسته به رسانه های برسد ما را به اخراج تهدید می کند.


نفر چهارم هم عنوان می دارد، مدیریت دانشگاه ما بسیار اصرار دارد که عکس وی بسیار درشت دربالای همه خبرها قرار گیرد و تا خبرها را کنترل نکند، کسی حق انتشار ندارد.!!


حتی تصور این شرایط هم ناباورانه است و این جملات و عبارات غیر اصولی، غیر علمی و غیر حرفه ای قلب مرا به درد آورد.


در مدت خدمت 38 ساله خود از این سخنان بسیار شنیده ام اما جمع آن در یک شهرستان بزرگ که امید زیادی به آن است مایه تاسف فراوان است.


عقیده دارم که روابط عمومی مغز متفکر و چشم بینای هر سازمان دولتی و خصوصی است و اگر مدیری به این مجموعه و مدیر روابط عمومی " حتی اگر یک نفر باشد" بها ندهد در واقع از ارزش و منزلت خود و سازمانش کاسته است.


درکتاب " روابط عمومی ، ستون خیمه سازمان" 25 وظیفه سازمانی برای روابط عمومی بر شمرده ام و اعتقاد دارم که اگر عوامل روابط عمومی به این امور آگاهی داشته باشند، هرگز دچار چین سرنوشت سخت و سیاهی نخواهند شد که مدیریت سازمان به آنها بی احترامی کند.؟!


اعتقاد راسخ دارم ، مدیر روابط عمومی در صورتی که فردی حاذق، هنرمند، پر انرژی و آگاه به حوزه های حرفه ای اطلاع رسانی باشد، مشاور عالی مدیر سازمان اعم از وزیر و وکیل و استاندار و مدیر کل است.


چنین روابط عمومی باید قدرت شفاف سازی و تنویرافکار عمومی را با مجهز بودن به نوآوری ها و داشتن ایده های موثر و جذاب داشته باشد.


مدیران روابط عمومی باید آگاه باشند که اگر مدیریت سازمانی نسبت به جایگاه روابط عمومی بیگانه و یا آنکه فردی خودشیفته است از مهندسی معکوس دراداره مجموعه خود بهره بگیرند.


به نظر می رسد دراین شرایط سخت، فعالیت برای روابط عمومی ها حتی درسطح وزارتخانه ها و سازمان های دولتی درتهران و سازمان های دولتی دراستان ها فوق العاده دششوار است و شایسته خواهد بود دولت دوازدهم ابتدا فکری برای آموزش مدیران خود بکند. این شرایط باید در دستگاه قضایی هم به مورد اجرا گذاشته شود که مردم با اخبار و رویدادهای زیر مجموعه قوه قضائیه بیش از پیش آشنا شوند.


اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به افکار عمومی ضمن آنکه خدمات نظام و دولت و دستگاه قضایی را تبیین و تشریح می کند، افکار عمومی را به مشارکت دعوت کرده و تبلیغات دلسرد کننده دشمنان خنثی خواهد شود.


پیشنهاد می شود ، مدیران روابط عمومی ها سراسر کشور به مناسبت 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی تجربیات شان را به اشتراک گذاشته و از مسیر رسانه ها با هم ارتباط های گسترده ای پیدا کنند.


کلام آخر اینکه، دکتر نطقی بنیانگذار روابط عمومی ایران اعتقاد دارد: " روابط عمومی " در متن است نه در حاشیه، ضروری است نه لوکس، درخود مدیریت است نه در بیرون آن، پس حق داریم بگوئیم هر مدیریتی سزاوار روابط عمومی ای است که دارد.

منبع : گیلان 24

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  خطراتی که بیخ گوش مدیران برند است


  انتصاب مدیر ارتباطات ایران خودرو


  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"


  خداحافظی با روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس


  نتایج بیست و سومین بارومتر جهانی صنعت نمایشگاه منتشر شد


  هفته رسانه های اجتماعی درباره برخورد با اخبار نادرست و دروغ پراکنی


  سلامت روان روابط عمومی: 5 راه برای شروع دهه جدید با استرس کمتر


  4 راه روابط عمومی تجارت


  مدیر عامل آمازون گرانترین خانه را خرید؛ ملک ۱۶۵ میلیون دلاری


  ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی