درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 11:04   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38475صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 27 اردیبهشت 1398 - 16:43
روابط عمومی و مدیریت بحران
مقصود شعبانی - مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان به بهانه روز روابط عمومی از نقش روابط عمومی در مدیریت بحران سخن گفت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان به بهانه روز روابط عمومی از نقش روابط عمومی در مدیریت بحران سخن گفت.

به گزارش شارا، مقصود شعبانی ، مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان به مناسبت روز روابط عمومی و نقش روابط عمومی و مدیریت بحران مطرح کرد: روابط عمومی های این سازمان در مواقع بحران، سوانح و بلایای طبیعی در راستای تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی به جامعه نقش آفرین هستند.

روابط عمومی ومدیریت بحران
شعبانی افزود: فعالیت در عرصه روابط عمومی فرآیندی طاقت فرساست چرا که در مواقع بحرانی نیازمند نیروی انسانی بسیار و کارآمد است.

روابط عمومی ها در سطح کشور باید تمهیدات مورد نیاز را برای تنویر افکار عمومی بیندیشند، گفت: پایش و کنترل رسانه های ارتباط جمعی از مهمترین اقدام های روابط عمومی ها در مواقع بحرانی است.

وی مطرح کرد: برنامه ریزی مناسب رویکرد اصلی مدیریت بحران کشور بوده اما باید به جنبه های دیگر مانند سازماندهی و آموزش نیز توجهی ویژه داشت.

مدیر روابط همومی جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه افکار مدیران روابط عمومی ها در شرایط اضطراری باید ارزیابی شود، ادامه داد: مدیریت بحران در تمامی مراحل با تمام توان خود باید آمادگی مورد نیاز برای خدمات رسانی بیشتر به آسیب دیدگان بلایا و سوانح را داشته باشد.

وی افزود: ارتقای آمادگی مناسب برای نجات جان انسان های گرفتار در سوانح و بلایای طبیعی از مهمترین برنامه ها در زمینه مدیریت بحران است.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان ضمن تبریک روز روابط عمومی ها گفت که مهمترین وظیفه روابط عمومی ، شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افکار عمومی از سازمان است که هم در درون سازمان و هم در بیرون از سازمان دنبال می شود .

شعبانی گفت بی تردید ، این وظیفه ، در قالب مجموعه ای از فعالیت های ارتباطی صورت می گیرد که تحت عناوین نسبتاً ثابتی شامل ارتباط با رسانه ها و سازمان ها ، ارتباط مردمی ، پژوهش ، آموزش ، برنامه ریزی ، انتشارات ، امور فرهنگی و نمایشگاه ها ، سنجش افکار و پشتیبانی از آنها یاد می شود.

سیاستگذاری و برنامه ریزی مناسب برای انعکاس اهداف ، سیاستها ، فعالیت ها، برنامه ها، کارکردها و مواضع سازمان به مخاطبان ، رسانه ها و جامعه ونیز گردآوری، جمع بندی و تحلیل نظرها و دیدگاه های مردم، نخبگان و رسانه ها در زمینه فعالیت های سازمان و زمینه سازی برای برقراری ارتباطات بین مثلث سازمان،مردم ورسانه ها از وظایف روابط عمومی ها می باشد.

شعبانی با اشاره به اینکه روابط عمومی ها باید با ایجاد ارتباط احسن با مطبوعات، رادیو، تلویزیون و خبرگزاری ها و بهره برداری بهینه از آنها برای اطلاع رسانی به مردم خاطرنشان کرد: تدوین " تقویم جامع ارتباطات سازمانی " در قالب ملاقات ها و بازدیدهای مسئولان سازمان با شخصیت های حقیقی و حقوقی ، کارکنان و اقشار مختلف مردم با هدف تداوم و گسترش اصولی و تلطیف روابط و تنظیم افکار عمومی لازم است

ساختار مناسب روابط عمومی
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی برای ایفای نقش ها و رسالت واقعی خود نیازمند ساختارهای مناسبی است . این ساختارها عبارت است از : ارتباطات، سنجش افکار ، برنامه ریزی و اعتبار بخشی روابط عمومی ، اداره ارتباط با رسانه ها، ارتباطات فرهنگی و ارتباط با همگانها و سازمانها و رسانه ای.

تهیه «بریده جراید» حاوی اخبار مطبوعات درباره سازمان و توزیع آن بین مدیران سازمان ، یکی از وظایف روابط عمومی در فعالیتهای انتشاراتی آن است.

وی گفت: یکی از فعالیت های « ارتباطات فرهنگی» روابط عمومی ، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های عکس برای آشنایی مردم با دستاوردهای سازمان است .

اعزام خبرنگاران رسانه ها به نقاط مختلف کشور برای بازدید از فعالیت ها و طرح های مهم سازمان ، یکی از کارهای خوب روابط عمومی را در بخش ارتباط با رسانه ها تشکیل می دهد.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه کرد: تحلیل مستمر و منظم مطبوعات و نشریات تخصصی حوزه مربوط به فعالیت سازمان به طور فصلی و سالانه از جمله وظایف روابط عمومی است.

شعبانی گفت: سنجش افکار عمومی از مهمترین وظایف «روابط عمومی داخلی » است به گونه ای که امروز اساس تصمیم گیریهای درون سازمانی بر نتایج افکار عمومی استوار است. گر چه در «روابط عمومی برون سازمانی » بر نتایج افکار عمومی استوار است. گر چه در « روابط عمومی برون سازمانی » نیز سنجش افکار عمومی حایز اهمیت بسیار است، امروزه یکی از ابزارهای روابط عمومی برای ایفای نقش مشاور مدیریت، همین سنجش افکار عمومی است.

شعبانی افزود: بی تردید، مدیریت هر موسسه ای ، رضایت مخاطبان (با مشتریان) خود را از کالاها یا خدمات ارائه شده ارج بسیار می نهد، چرا که تنها در این صورت، موسسه می تواند نسبت به توفیق خود امیدوار باشد . سنجش افکار عمومی با اندازه گیری میزان رضایت با عدم رضایت از طرحها، کالاها یا خدمات ارائه شده توسط موسسه ، این امکان را فراهم می سازد تا ضمن «نیاز سنجی مخاطبان» گرایش آنها را نسبت به یک موضوع شناخته و آن را کنترل و یا تحت ارشاد قرار دهد. از این راه است که نبض سازمان در دیت روابط عمومی قرار می گیرد تا ضمن نگهداشتن آن به شکل طبیعی در موانع لازم نوسانات آن را کنترل کند.

مشاوره مدیریت
وی ابراز کرد: ارائه مشاوره به مدیریت، از وظایف مهم روابط عمومی نوین محسوب می شود. در این نقش ، روابط عمومی حلقه واسط ارتباطی بین مدیریت و مخاطبان سازمان است و این کار خلاء فقدان شریان ارتباطی بین مدیریت و مخاطبان را پر می سازد در این خصوص ، روابط عمومی ، اطلاعات به دست آمده از اشخاص و گروه های مهم را به مدیریت منتقل می کند تا مدیریت به هنگام تعیین خط مشی از آنها به عنوان منبع و مدخل بهره برداری کند به این ترتیب روابط عمومی ، به عنوان بازوی مدیریت برای اخذ تصمیمات و فعالیت های آتی سازمان ایفاء نقش می کند و بیش از پیش ، نقش تعیین کننده روابط عمومی را در سازمان در می یابد.

وی اظهار داشت: نکته حایز اهمیت این است که دست کم یک تن از اعضای هسته که اغلب آنها دبیر هسته هستند باید از اعضای روابط عمومی باشد.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان در پایان به مناسبت روز روابط عمومی و نقش روابط عمومی و مدیریت بحران تصریح کرد: به این ترتیب، روابط عمومی می تواند در مورد همه وظایف سازمان، نظرات کارشناسی و مشورتی را در اختیار مدیریت قرار دهد، اطلاعاتی که نظارت بر حسن اجرای امور سازمان تضمین کند و از بحران های بالقوه ای که می تواند حیات سازمان را با خطر مواجه سازد ، جلوگیری کند و مثل زنگ اخباری در این مورد عمل کند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی


  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد