درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 - 21:53   

روابط عمومی‌هایی که نقش «بادیگارد» فیلم‌ها را بازی می‌کنند

  روابط عمومی‌هایی که نقش «بادیگارد» فیلم‌ها را بازی می‌کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظر سنجی

  نظر سنجی


ادامه ادامه مطلب دو

پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی

  پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  میزگرد آسیب‌شناسی دلایل تغییر ماهیت جایگاه روابط عمومی‌ها در قم
  مدیران شهری باید اهمیت بیشتری به حوزه روابط عمومی قائل شوند
  برگزاری سمینار آموزشی «روابط عمومی و فناوری‌های نوین ارتباطی» در کرمان
  دومین همایش گفت‌وگوهای انتقال تجربه برگزار شد
  مدیرعامل بانک رفاه: نقش روابط عمومی در تعالی سازمان
  روابط عمومی ادارات باید به ابر روابط عمومی تبدیل شوند
  مدیرعامل ذوب آهن اصفهان: اهمیت روابط عمومی برای سازمان همچون بخش تولید است
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر شد
  آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که در کرج
  مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان: مدیران روابط عمومی ادارات واقعیت‌ها را به اطلاع مردم برسانند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38437صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 26 اردیبهشت 1398 - 22:53
به بهانه روز ارتباطات و روابط عمومی/ دغدغه های یک کارشناس روابط عمومی
رضا نیکدخت - مدیران بسیاری از سازمان‌ های دولتی با کارکردها، قدرت و اثربخشی روابط عمومی آشنا نیستند و این موضوع باعث شده "مأموریت‌های روابط عمومی" از اولویت‌های آنها نباشد، در حالی که در یک سازمان پویا و مردمی، روابط عمومی نقش محوری ایفا می‌کند و متاسفانه زمانی که چنین نقشی را از روابط عمومی نخواهیم، روز بروز دچار ضعف بیشتر و ناتوانی در اجرای وظایف خطیر می‌شود و اینگونه چرخه ضعف روابط عمومی شکل می‌گیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| وقتی در همایش‌ها، گردهمایی‌ها و نشست‌های اهالی روابط عمومی شرکت کنید همه را اهل دغدغه می‌بینید. همه از الزام‌ها و بایدهایی سخن می‌رانند که جدی گرفته نمی‌شوند. از وعده‌هایی می گویند که عمل نشده است. هنگامه روز ملی روابط عمومی هم برخی مدیران دستگاه‌ها حرف‌های زیبایی در مدح روابط عمومی می‌گویند اما در عمل تغییری را نمی‌بینیم. متاسفانه روابط عمومی‌ها با چالش‌هایی روبرو هستند که در برخی ارگان‌ها فرسایشی شده است.

چرخه ضعف روابط عمومی
مدیران بسیاری از سازمان‌ های دولتی با کارکردها، قدرت و اثربخشی روابط عمومی آشنا نیستند و این موضوع باعث شده "مأموریت‌های روابط عمومی" از اولویت‌های آنها نباشد، در حالی که در یک سازمان پویا و مردمی، روابط عمومی نقش محوری ایفا می‌کند و متاسفانه زمانی که چنین نقشی را از روابط عمومی نخواهیم، روز بروز دچار ضعف بیشتر و ناتوانی در اجرای وظایف خطیر می‌شود و اینگونه چرخه ضعف روابط عمومی شکل می‌گیرد.


مدیرانی که مدیر نیستند باعث شکل گیری چنین چرخه‌ای می‌شوند و در نهایت موقع تودیع خود از سازمان، یک روابط عمومی ضعیف را به ارث می‌گذارد.

 



 

ردیف اعتباری و ساختار ضعیف
با توجه به قراین و آنچه روابط عمومی‌ها تجربه کرده‌اند، برای تقویت روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و کمک به پویایی سازمان‌ها، لازم است دو سازمان دو کار جدی انجام دهند. هر سازمان بزرگ و کوچکی نیاز به روابط عمومی قدرتمند دارد. حتی اگر سیاست دولت، کوچک‌سازی اندازه خود باشد باید روابط عمومی‌ها را مورد توجه قرار دهد. چنین رویکردی نه تنها در دستگاه‌های ملی بلکه باید در دستگاه‌های استانی نیز مورد توجه قرار گیرد. سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور دو نهادی هستند که هم به لحاظ وظیفه‌مندیشان در پیشبرد برنامه‌های دولت و هم به لحاظ اختیاراتشان، باید تقویت روابط عمومی‌ها را مورد توجه جدی قرار دهند و دو اقدام عملی ذیل را در دستور قرار دهند.

۱- ایجاد واحدهای اداری مستقل بویژه در دستگاه‌های استانی حداقل در سطح اداره روابط عمومی
۲- بازتعریف بودجه‌بندی دستگاه‌ها و ایجاد ردیف اعتباری مستقل برای برنامه‌های پژوهشی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی روابط عمومی

به نظر می‌رسد تنها در این صورت است که روابط‌عمومی‌ها دارای برنامه و راهبردهای علمی و اجرایی خواهند شد تا حد زیادی از سلیقه‌ای‌شدن امور دوری خواهد شد. یقین دارم این دو موضوع موتور محرکه روابط عمومی سازمان‌ها شده و نهایتاً شاهد سازمان‌هایی مردمی و یادگیرنده خواهیم بود.


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  ۵ وظیفه تاسف‌بار روابط عمومی در قبال رسانه‌ها


  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی انجمن برگزارکنندگان رویدادهای نمایشگاهی


  فرماندار رودسر در همایش روابط عمومی ها؛ به جای ثنا گویی به من تذکر بدهید


  مشکلات روابط عمومی در روز روابط عمومی


  روابط عمومی و اخلاق مداری


  شناسایی فلسفه یک فناوری موجب افزایش کارکردها و کاربردهای آن خواهد شد


  بی توجهی اتاق اصناف به جایگاه روابط عمومی


  نشست متخصصان روابط عمومی برگزار شد


  گزارش برگزاری آیین چهاردهمین جشنواره روابط عمومی های اصفهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی