درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 3 خرداد 1398 - 20:12   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد

  اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد


ادامه ادامه مطلب دو

۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین

  ۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سرپرست معاونت بازرگانی «تهران رسانه» منصوب شد
  اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد
  مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب شد
  گزارش نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی شرکت سرمایه گذاری تأمین‌اجتماعی
  از مسوول و کارشناس روابط عمومی بیمه سلامت گیلان تجلیل شد
  تاکید معاون سیاسی استاندار سمنان بر ضرورت اطلاع رسانی خدمات دستگاه های اجرایی
  سخنگوی دولت معرفی شد
  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری
  اپراتورهای موبایل در اروپا و آسیا همکاری با هوآوی را متوقف کردند
  ۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38385صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 25 اردیبهشت 1398 - 16:39
رشد چشمگیر روابط عمومی در حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات طی سالیان اخیر
حمید رضا قدوسی مسئول روابط،عمومی اداره کل صنعت و معدن و تجارت گلستان - ضمن تبریک ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی خدمت کلیه فعالان و زحمت کشان این عرصه که همواره از پرتلاش ترین کارکنان سازمان ها و ارگانها می باشند .
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| ضمن تبریک ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی خدمت کلیه فعالان و زحمت کشان این عرصه که همواره از پرتلاش ترین کارکنان سازمان ها و ارگانها می باشند .


اختصاص روز ۲۷ اردیبهشت به روابط عمومی ، فرصتی را فراهم نموده تا حداقل در یک روز از سال از زحمات و تلاش های این قشر زحمت کش تقدیر بعمل آید .


از این فرصت مغتنم بهره برده و بصورت مختصر مطالبی را در خصوص رشد روابط عمومی طی سالیان اخیر و لزوم نگاه ویژه به این بخش ارائه می نمایم .


روابط عمومی طی سالیان گذشته در حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات که در واقع وظیفه اصلی این شغل محسوب می شود رشد چشمگیری داشته است .


با ظهور رسانه های مجازی و رشد و توسعه روزافزون آنها ، شرایطی فراهم گردید تا همه ی مردم در هر جای دنیا تنها با یک گوشی تلفن همراه اندروید ضمن این که در کمتر از چند ثانیه در جریان رویدادها و اتفاقات دنیای پیرامون خود قرار می گیرند ، اخبار و دانش خود را نیز با دیگران به اشتراک گذارند و این بهترین فرصت برای مدیران روابط عمومی بود تا آنچه را که می خواستند به اطلاع مخاطبانشان برسانند در کوتاهترین زمان ممکن در فضای مجازی منتشر کنند .


البته تا پیش از ورود این رسانه ها ، رسانه های دیگری نظیر رادیو ، تلویزیون ، خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب کمک حال روابط عمومی ها بودند لیکن سرعت رسانه های جدید چیز دیگری بود .


البته همه ی قابلیت های رسانه های پیام رسان ها مثبت نبود و بدلیل دسترسی آسان همه ی مردم به آنها چالش های فراوانی را بوجود آورد که سبب شد محدودیت هایی برای روابط عمومی دستگاههای اجرایی در کشور ما پدید آورد ، ولیکن همچنان بهترین بستر برای اطلاع رسانی همین پیام رسان ها بوده و هستند .


مجهز شدن روابط عمومی به این ابزار اطلاع رسانی قوی و سریع باعث گردیده تا رشد چشمگیر حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات را در این مدت شاهد باشیم .


نکته ای که در این مسیرلازم است دولتمردان کشورمان به آن توجه داشته باشند این است که این رسانه ها می توانند کمک بزرگی برای اطلاع رسانی از اقدامات و تلاش های آنها باشند و نباید روابط عمومی دستگاهها را از استفاده از این ابزار قوی و به روز محروم نمایند زیرا اولا روابط عمومی ها از این ابزار تنها برای اطلاع رسانی استفاده می نمایند و تمامی آنچه را که در سایت و پورتال خبری خود منتشر می کنند ( که فضایی بین المللی است ) در این پیام رسان ها نیز منتشر می نمایند و ثانیا اگر روابط عمومی ها از استفاده از این ابزار منع شوند بدان معنی است که دولت عملا خود را در این حوزه خلع صلاح نموده و میدان را برای فرصت طلبان و دشمنان نظام خالی می نماید .


نکته دیگری که لازم است برای آن چاره ای اندیشیده شود افزایش اعتمادسازی است زیرا عدم اعتماد مردم به دولت باعث می شود که به خبرهای منتشره از سوی روابط عمومی دستگاهها نیز توجه نکنند و متاسفانه اتفاقاتی که با کینه توزی های دشمنان نظام و براه انداختن جنگ اقتصادی علیه مردم ایران در این سالها برای مردم ما رخ داده و فشار اقتصادی زیادی را به مردم ما تحمیل کرده سبب کاهش شدید اعتماد مردم به دولتردان شده است .


شک نکنید که اگر مردم به دولت اعتماد کنند و از سویی روابط عمومی ها هم امکان استفاده از پیام رسان هایی نظیر تلگرام و اینستاگرام را داشته باشند ، بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه نظیر خرید بیش از اندازه نیاز مردم با اطلاع رسانی های قوی و سریع روابط عمومی ها مرتفع خواهد گردید .
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری


  تقویم روز ارتباطات/ صدای آمریکا به زبان فارسی باردیگر خاموش شد


  مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران: جایگاه روابط عمومی ها نیازمند تغییر اساسی است


  نقش ارتباطات در بهبود کیفی نظام اجتماعی


  فرماندار انزلی: روابط عمومی ها تسهیل گر ارتباط با مردم باشند


  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی: روابط عمومی های برتر معرفی می شوند


  فرماندار بابل: مدیران روابط‌عمومی باید شفاف سازی کنند


  معاون سیاسی، امنیتی فرماندار اسدآباد: نیاز به نگاهی نوین در حوزه روابط عمومی وجود دارد


  فرماندار کنگان: روابط عمومی ادارات شهرستان کنگان تقویت شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی