درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 تیر 1398 - 21:34   

چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی جهاد دانشگاهی

  چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی جهاد دانشگاهی


ادامه ادامه مطلب یک

روزنامه‌نگاران آلمان: دولت از آزادی بیان در هنگ‌کنگ دفاع کند

  روزنامه‌نگاران آلمان: دولت از آزادی بیان در هنگ‌کنگ دفاع کند


ادامه ادامه مطلب دو

طراح رمز عبور کامپیوتر درگذشت

  طراح رمز عبور کامپیوتر درگذشت


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ​رضا صدیق، عضو هیئت‌مدیره خبر داد: بانک صادرات ایران در ١٥ ماه گذشته، ٤٠٠ هزار میلیارد ریال منابع جدید جذب کرد
  14 میلیون تراکنش مالی موفق در اپلیکیشن «بله»
  انجمن متخصصان روابط عمومی سه کارگاه آموزشی کاربردی برگزار می کند
  شش واقعیت درباره روابط عمومی که هر بازاریاب باید بداند
  تهیه «فهرست سیاه» روزنامه‌نگاران در ترکیه
  طراح رمز عبور کامپیوتر درگذشت
  روزنامه‌نگاران آلمان: دولت از آزادی بیان در هنگ‌کنگ دفاع کند
  جریمه پنج میلیارد دلاری آمریکا علیه فیسبوک "تأیید شد"
  چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی جهاد دانشگاهی
  کارگاه آموزشی خبرنگاران بسیج استان اصفهان برگزار شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38378صفحه نخست » ادامه مطلب یکچهارشنبه، 25 اردیبهشت 1398 - 15:15
لزوم توسعه روابط عمومی الکترونیک در صنعت بیمه
دکتر علی صلاحی نژاد مدیر عامل بیمه ملت - اگر بخواهیم ضرورت روابط عمومی الکترونیک را در صنعت بیمه بررسی کنیم باید بگوییم که با توجه به ماهیت خاص خدمات بیمه ای و طیف گسترده مخاطبان این صنعت در رشته های مختلف، ضرورت حرکت روابط عمومی به سمت ابزارهای نوین ارتباطی بیش از سایر بخش ها باید در صنعت بیمه مد نظر قرار بگیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در دهه اخیر، جایگاه روابط عمومی در بنگاه های اقتصادی با توجه به پیشرفت هایی که در حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی صورت گرفته، ارتقاء یافته به گونه ای که موفقیت و دوام سازمان ها در حوزه فعالیت های تخصصی با نحوه عملکرد روابط عمومی‌ آنها در هم آمیخته است.


روابط عمومی ها به عنوان آینه تمام نما و قلب تپنده هر بنگاه اقتصادی، نقش مهمی در پیشرفت هر مجموعه دارند اما موفقیت آنها در شرایط کنونی جز با به کارگیری ابزارهای روابط عمومی الکترونیک امکان پذیر نیست.
در واقع، روابط عمومی الکترونیک مجموعه ای از تکنیک ها و روشها را ارائه می کند که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی، سعی دارد اثربخشی فعالیت‌های روابط عمومی را در رابطه با اهداف سازمانی و به ویژه جلب رضایت ذینفعان و مشتریان به حداکثر برساند.


بدون شک در بازار رقابتی امروز، حفظ برتری و ارتقاء جایگاه در بازار یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران است بنابراین توجه به نیازهای مشتریان که حالا به جرات می توان گفت استفاده از ابزارهای الکترونیکی تمامی جنبه های زندگی آنها را احاطه کرده، نقش قابل توجهی در ذهنیت آنها نسبت به برند یک شرکت خواهد داشت. به عبارت دیگر، همان گونه که سرعت تغییرات تکنولوژیک برای مردم اهمیت فراوانی یافته است این اهمیت برای سازمانها و شرکت های تجاری دو چندان است.


با این اوصاف، توجه به محیط فن آوری نوین یکی از ضروریات فعالیت روابط عمومی ها در آینده ای نه چندان دور خواهد بود بنابراین آماده سازی زیر ساخت فن آوری از جمله استفاده بیش از پیش از شبکه گسترده اینترنت و طراحی و برنامه ریزی برای استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی باید مورد توجه قرار گیرد.


بکارگیری سامانه ها و ابزارهای نوین الکترونیکی در روابط عمومی، علاوه بر افزایش چشمگیر کیفیت و اثربخشی پیام؛ سرعت، دقت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت.


اگر بخواهیم ضرورت روابط عمومی الکترونیک را در صنعت بیمه بررسی کنیم باید بگوییم که با توجه به ماهیت خاص خدمات بیمه ای و طیف گسترده مخاطبان این صنعت در رشته های مختلف، ضرورت حرکت روابط عمومی به سمت ابزارهای نوین ارتباطی بیش از سایر بخش ها باید در صنعت بیمه مد نظر قرار بگیرد.


در سالهای اخیر شاهد هستیم که شرکت های دانش بنیان نوپا و به اصطلاح استارت آپ ها با بکار گیری نیروهای جوان و زبده و در کوتاه ترین زمان ممکن به موفقیت هایی در زمینه تولید نرم افزارهای کاربردی بیمه ای دست یافتند و در برخی موارد، شرکتهای بیمه با امکانات فراوان در رقابت با آنها عقب ماندند.


امروزه روابط عمومی را تلاش مدبرانه برای ترغیب و تشویق مردم یا نفوذ در افکار آنان با استفاده از وسایل ارتباطی تعریف می کنند بنابراین صنعت بیمه در حوزه روابط عمومی باید در این زمینه پیشگام باشد و با بهره گیری از ابزارهایی نظیر سرویس های ارزش افزوده تلفن همراه، پادکست، تبلیغات اینترنتی و سایر فناوری های الکترونیکی ، تلاش کند تا مخاطبان و مشتریان را هرچه بیشتر با جدیدترین خدمات و محصولات بیمه ای آشنا کرده و با استفاده از تکنیکهای ارتباطی، آنها را برای استفاده از این خدمات ترغیب و تشویق کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


  توئیتر چندین ساله شد؟


  ۶ توانایی که همه کارگزاران روابط عمومی باید داشته باشند


  آیین تکریم و معارفه سرپرست خبرگزاری مهر در خراسان رضوی برگزار شد


  پیش‌بینی معاون مطبوعاتی ارشاد؛ تا سه ماه آینده وضعیت کاغذ رسانه‌ها عادی می‌شود


  چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی جهاد دانشگاهی


  اهمیت، نقش و کارکرد روابط عمومی


  چهار روش بازاریابی در توئیتر


  سومین جشنواره «بورس و رسانه» برگزار می شود


  مدیر مسئول روزنامه «جام جم» منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران