درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 26 مرداد 1398 - 22:02   

قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364

  قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364


ادامه ادامه مطلب یک

هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر

  هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار

  روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیران روابط عمومی های استان موظف به اطلاع رسانی از عملکرد دستگاه خود هستند
  پیام تبریک مدیر عامل بانک رفاه کارگران به مناسبت پنجاه و نهمین سالروز تأسیس بانک
  بانک رفاه کارگران در حمایت از صنایع کوچک پیشگام بوده است
  تغییر در مدیریت روابط عمومی شورای شهر رشت
  آئین تجلیل از خبرنگاران فعال شهرستان ملارد
  برپایی نخستین جشنواره ارزیابی روابط عمومی های صنعت آب و برق
  بابایی: ارتقاء نقش روابط عمومی ها مستلزم تغییر نگرش مدیران است
  کمک 313 هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران به رونق بخش های اقتصادی
  95 درصد حساب های مشتریان حقیقی بانک ملی ایران، کد شهاب دارند
  آیین تجلیل اعضای شورای اسلامی و شهردار کهریزک از خبرنگاران ری برگزار شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38376صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 25 اردیبهشت 1398 - 14:17
به مناسبت بیست هفتم اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی
روابط عمومی،فضای مجازی و استراتژی ها
سید علی رحیمائی رییس اداره روابط عمومی شهرداری بابل - در فضای مجازی اطلاعات در مالکیت مخاطبان است و با سرعت بی بدیل درست یا نادرست به یک برند ملی و فراملی تبدیل می گردد. در این فضا اطلاعات شهروند محور ، انتشار اخبار ، گزارشهای یک سویه اهمیت قابل ملاحظه ایی ندارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| پس از حضور رسانه ها در فضای مجازی، ارتباطات مجازی و رسانه های اجتماعی، کارکرد «روابط عمومیها» نه تنها به حاشیه نرفته است بلکه روابط عمومی ها در مرکز توجه رسانه های اجتماعی و بعبارتی میدان دار تبادل اطلاعات در فضای مجازی هستند.

هر چند با روابط عمومی ها در گذشته بعضا نامهربان رفتار شد اما امروزه هیچ نهاد یا بنگاه دولتی و‌خصوصی نمی تواند در برابر موج شهروندان هوشمند از نقش بی بدیل روابط عمومی ها غافل باشد.

روابط عمومی سنتی همچون کسب و‌کارهای سنتی باید جای خود را به روابط عمومی نوین بدهد.

با توجه به اینکه طبق آمارهای رسمی وزارت ارتباطات و اطلاعات و اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور ، ضریب نفوذ اینترنت در ایران به بیش از ۴۶،۹ درصد معادل ۳۶،۵ میلیون نفر رسیده است و طبق بررسی های انجام شده اغلب کاربران اینترنت از شبکه اجتماعی مجازی استفاده می کنند، میتوان تصور کرد که این شبکه ها تاثیرات عمده ای بر افکار عمومی ایرانیان دارند. بنابر این دستگاههای سیاست گذار و هدایت گر افکار عمومی بویژه روابط عمومی ها در ایران بایستی نگاه ویژه ای به این شبکه ها و فعل و انفعالات درونی آنها داشته باشند.


شبکه های مجازی بخشی از فناوری کاربردی روابط عمومی الکترونیک به شمار می روند که در صورت ارائه مدل کاربردی برای پیاده سازی آنها در محیط وب سازمانی می توانند تحول نوینی در کارآمد سازی روابط عمومی ها بویژه در حوزه مدیریت شهری ایجاد کنند.

با توجه به کاربرد روزافزون اینترنت در زندگی، شاهد بوجود آمدن شهروندان اینترنتی می باشیم. شهروند اینترنتی، شهروند سایبری یا نت وند به کاربرانی از اینترنت گفته می شود که مشارکت فعالی در ارتباط های اینترنتی دارند

شهروندان اینترنتی افرادی هستند که جامعه را به یکدیگر متصل می کنند. می دانیم که آنها عاشق متصل بودن هستند. آنها با یکدیگر صحبت می کنند و در جریان ارتباط آن ها، «اطلاعات» جریان می یابد.

روابط عمومی باید بداند که در فضای جدید ، «او »تنها عنصری نیست که «اطلاع رسانی » می کند و‌ «اطلاعات»را به اشتراک می گذارد.

در فضای نوین «روابط عمومی» با نت وند شهروندانی مواجه هست که علاقه وافر به اشتراک «اطلاعات» دارد.

روابط عمومی در فضای نوین مجازی بایستی حلقه تکمیل کننده اطلاعات بوده و مشارکت در نشر اطلاعات درست باشد.

اگرچه تکلیف روابط عمومی از گذشته برمبنای گوش ،چشم و زبان سازمان و بعبارتی صریح تر مبتنی بر عملکرد دوسویه و پل ارتباطی بوده است. به لطف تکنولوژی جدید و نوین بایستی روابط عمومی هوشمند بداند که او اینک مکلف به بهره مندی از مذاکره "همه با همه" در فضای مجازی است.

پرهیز از تبلیغات یک سویه و ارسال پیام های گزینشی خطاب به مخاطبان از جمله تکنیکهای نامطلوب روابط عمومی است که دیوار آهنین بین مخاطبان و روابط عمومی در فضای مجازی ایجاد می نماید.

روابط عمومی در فضای مجازی نیازمند به مطالعه و گفتگو با مخاطب است و نبایستی روابط عمومی صرفا به دیوار ساخته از اطلاعات خود تکیه بزند.

روابط عمومی مکلف است بعنوان روابط عمومی حاکمیت عمل کند . با تبیین درست و‌مشارکتهای اجتماعی در فضای مجازی تصویری درست از مخاطب گرفته و به مخاطب انتقال می دهد.

ضریب نفوذ در "رسانه های اجتماعی روابط عمومی محور" در فضای مجازی یک نقطه بسیار حائز اهمیت است و قابل اتکا، برای ارزیابی مدیریت و‌کارکنان روابط عمومی ها و سرمایه سازمانی محسوب می گردد.

روابط عمومی هوشمند می داند که در طول تاریخ لوازم و تکنولوژی روابط عمومی دچار تغییر و تحول بنیادی شده است اما نیازهای مخاطبان تغییر نکرده است.

پاسخگویی به نیازهای مخاطبان رسالت مهم یک روابط عمومی است.

در فضای مجازی اطلاعات در مالکیت مخاطبان است و با سرعت بی بدیل درست یا نادرست به یک برند ملی و فراملی تبدیل می گردد. در این فضا اطلاعات شهروند محور ، انتشار اخبار ، گزارشهای یک سویه اهمیت قابل ملاحظه ایی ندارد.

"روابط عمومی ایده آل" ناگزیرند به طور مستمر بر رویدادهای داخل سازمان و اطلاعات شکل یافته در "جامعه مخاطبان "خود نظارت کند و‌در زمان مناسب و‌ حسب ضرورت خود را با تغییرات وفق دهد.

روابط عمومی موفق، ایده آل و هوشمند استراتژی هایی به منظور تعادل و دستیابی به منظور «تعادل و دستیابی به منافع مادی یا معنوی سازمان و‌مخاطبان سازمان» باید ترسیم کند و با حرفه ای عمل نمودن موجب تشویق مخاطبان به «راست آزمایی» شوند تا اطلاعات جعلی با عارضه کم از فضای مجازی محو شود.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364


  اطمینان؛ آنچه همه به آن نیاز داریم


  ندای درون کارکنان تان را گوش دهید


  سخنرانان علمی پنجمین همایش تولید محتوا در روابط‌ عمومی مشخص شدند


  هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر


  روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار


  هیات مدیره جدید انجمن سواد رسانه ای ایران انتخاب شدند


  شیوه نامه تاسیس مراکز تجاری و بازاریابی محصولات


  رقابت برای جلب مخاطبان، وارد ابعاد و رسانه‎ های جدیدی شده است


  ۶ آمار و روندی که باید در رابطه با روابط عمومی بدانید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: 20 مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی