درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 15:44   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38369صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 25 اردیبهشت 1398 - 12:55
به روز نبودن در فضای مجازی چالش اصلی روابط عمومی ها
در دنیای امروز که انتقال اطلاعات لحظه ای شده و رسانه های رسمی جای خود را به رسانه های غیر رسمی و شبکه های اجتماعی داده اند روابط عمومی با وجود قدمت طولانی هنوز نتوانسته با فن آوری های جدید همراه کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در دنیای امروز که انتقال اطلاعات لحظه ای شده و رسانه های رسمی جای خود را به رسانه های غیر رسمی و شبکه های اجتماعی داده اند روابط عمومی با وجود قدمت طولانی هنوز نتوانسته با فن آوری های جدید همراه کنند.

امروز که به مناسبت 27 اردیبهشت روز ارتباطات نگاهی به توانمندی
روابط عمومیها به عنوان زیر شاخه ارتباطات نگاه می کنیم با وجود تحولات عظیم دراین صنعت بویژه بالا رفتن سرعت انتقال اطلاعات هنوز روز آمد نبودن این حرفه به عنوان یکی از چالش های پیش روی آنان است.


البته مسوولان بدانند که هستی و تداوم حیات سازمان ها، منوط به ایجاد رابطه حداکثری با جامعه پیرامون است و این رابطه از طریق واحدی به نام روابط عمومی برقرار می شود که بایستی به این صنعت وحرفه بها داده شود.


با توجه به این که درعصر دنیای مجازی قرار گرفته ایم نیاز به پوست اندازی روابط عمومی ها و ورود به این عرصه است که بتوانند ازدنیای سنتی به مدرن وارد شده و با مدیریت خود از بسیاری آسیب ها پیشگیری کنند.


در فضای واقعی و وضعیت سنتی، رسانه اعم از دیداری، شنیداری و مکتوب نقش واسطه میان روابط عمومی و مخاطبان را بازی می کند و این عنصر واسطه بطورغالب بین یک فرستنده پیام (روابط عمومی) و جماعتی از گیرندگان قرار می گیرد.


در مواقع بحران، عامل بازدارنده زمان، فرایند مدیریت بحران در روابط عمومی ها را تحت تاثیر منفی قرار می داد، اما در فضای مجازی یک کلیک امکان مدیریت بحران را برای روابط عمومی ها فراهم می کند، آن هم در شرایطی که با حداکثر مخاطبان در نقاط مختلف دنیا می توان ارتباط برقرار کرد.


در دنیای مجازی، واقعیت به شدت درمعرض خطر تحریف است واین همان هشداری است که فیلسوفان پسامدرنی چون' بودریار' فرانسوی با طرح نظریه حاد واقعیت از آن یاد کرده است.

** به روز نبودن در فضای مجازی چالش اصلی روابط عمومی ها
یک استاد دانشگاه در حوزه روابط عمومی و روزنامه نگاری در هرمزگان گفت: امروزه کارکردهای تکنولوژی ها بر زندگی انسان، بر کسی پوشیده نیست و به روز نبودن برخی روابط عمومی های استان نیز با ورود فضای مجازی آن ها را با چالش هایی موجه کرده است.


سید رضا هاشمی زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: بخشی از فضاهای مجازی که ادارات نیز می توانند از آن ها استفاده کنند شامل ارتباطاتی می شود که بر پایه وب سایت، تارنما و پورتال ها تعریف شده است.


وی خاطرنشان کرد: با ظهور ابزارک ها و اپلیکیشن های تلفن همراه این فضا گسترش پیدا کرد تا نسل قدیمی پیامک ها پشت سر گذاشته شود.


این جامعه شناس ارتباطات بیان داشت: اکنون همه روابط عمومی های هرمزگان در فضای مجازی فعالیت ندارند اما باید به این جایگاه برسند که از این امکانات در مسیر کارکردها، تشریح وظایف و مسوولیت درون و برون سازمانی استفاده کنند.


دانش آموخته رشته ارتباطات و مولف کتاب عصر مجازی عنوان کرد: برخی از روابط عمومی ها نیز پورتال هایی برای سازمان خود راه اندازی می کنند که بعد از مدتی به صورت راکد مانده و به روز رسانی نمی شود و در موقعیت بحران نمی توانند جلوی شایعات در فضای مجازی را بگیرند.


وی معتقد است: روابط عمومی هایی که از نرم افزاهای، واتساپ، اینستاگرام و تلگرام (قبل از فیلتر شدن) استفاده می کنند به روز هستند و در اطلاع رسانی نقش موثری برمخاطبان خود می گذارند.


این استاد دانشگاه در حوزه ارتباطات اظهارداشت: روابط عمومی هایی که در فضای مجازی مشارکت بیشتری دارند بطورعمده به نسل دوم روابط عمومی های الکترونیک و دیجیتال در دنیا معروف هستند که ارتباط را آسان تر می کنند.


وی تاکید کرد: شورای هماهنگی روابط عمومی ها، نقش مهمی در حضور فعال روابط عمومی ها بر فضای مجازی و استفاده از ظرفیت های پیام رسان فوری گوشی های همراه دارد.


مولف کتاب عصرمجازی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: استفاده از نیروهای جوان و توانمند با بینش کارآمد باید مورد توجه مدیران برای مسوولیت روابط عمومی یک سازمان قرار گیرد زیرا نقش نیروی انسانی با سواد و خلاق در به روز شدن جایگاه ارتباط عمومی بسیار موثر است.


هاشمی زاده ابراز داشت: بسیاری از روابط عمومی ها به دلیل نبود نیروی متخصص، مورد توجه مدیرهای بالا دستی خود قرارنمی گیرند و در نتیجه با داشتن تجهیزات اندک روابط عمومی راکد و ساکت می شوند.


وی با اشاره به اینکه جزیره ای عمل کردن اطلاع رسانی می تواند شرایط یک جامعه را به خطر بیاندازد ادامه داد: همچنین فعالیت های گروهی روابط عمومی ها در صورت بروز بحران در کشور می تواند به مدیریت آن کمک و از بسیاری اتفاقات و شایعه ها جلوگیری کند.


این مدرس دانشگاه با بیان این که مدیران در ایجاد یک روابط عمومی کارآمد و به روزنقش موثری دارند گفت: دیدگاه برخی از مدیران به روابط عمومی سازمانشان به گونه است که آن را واحدهای هزینه ساز می دانند و در ساختار بودجه ای بهایی داده نمی شود که این یک چالش بزرگ برای روابط عمومی ها تلقی می شود.

** انتشار اخبار غیر موثق آفتی در فضای مجازی
سرپرست روابط عمومی و اموربین الملل استانداری هرمزگان نیز خاطر نشان کرد: انتشار شایعات و اخبار غیر موثق مهمترین آفت فضای مجازی بوده که گاهی تاثیرگذاری آن بیش از رسانه های رسمی است.


فاطمه رکن الدینی در گفت وگوبا ایرنا افزود: فضای مجازی هر چند بسیاری از هزینه های مادی روابط عمومی را کاهش و سرعت عمل را افزایش داده، اما در پشت این صفحات مجازی افرادی هستند که با اهداف شوم شاید یک سازمان را مورد حمله و نقد غیر منصفانه قرار دهند.


وی بیان داشت: نبود دروازه بان اخبار در فضای مجازی باعث شده مخاطبان تمایل بیشتری برای پذیرش این گونه مطالب از کانال های مجازی داشته باشند.


دبیر هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان خاطرنشان کرد: امروزه وجود گوشی های هوشمند می تواند علاوه بر فرصتی برای روابط عمومی ها، تهدیدی برای انتشار شایعات نیز باشد.


رییس انجمن روزنامه نگاران هرمزگان عنوان کرد: با لزوم برقراری ارتباط بین رسانه های سنتی و مدرن، ماموریت های سازمانی و ضرورت بازنگری در رویکردها و به روزرسانی فعالیت ها دوچندان شده است.


وی ادامه داد: همانطور که فن آوری به طور مداوم ارتقا یافته و اطلاعات از طریق هوش مصنوعی به اشتراک گذاشته می شود، استراتژی های روابط عمومی نیز می تواند شامل محتوای چند رسانه ای قابل جستجو باشد.


مدیرمسوول مجله اقتصادی تجارت جنوب گفت: اگر بخواهیم در دنیای امروزحرفی برای گفتن داشته باشیم، اعتماد عمومی را نسبت به سازمان خود جلب کنیم و بر تعداد مخاطبانمان افزوده شود باید بین رسانه های مدرن و سنتی تعامل برقرار کنیم.


رکن الدینی اضافه کرد: یک مدیر روابط عمومی که پیچیدگی های ماموریتی دستگاه خود را نشناسد، اطلاعات کاملی از دنیای بیرون نداشته باشد و داشته های خود را در ارتباطات انسانی و اجتماعی به روز نکند در این عرصه موفق نخواهد شد.

** استفاده از رسانه های نوین اطلاع رسانی ویژگی روابط عمومی فعال
مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: استفاده از رسانه های نوین اطلاع رسانی، ویژگی های یک روابط عمومی فعال و پویا است که البته بستر چنین فضاهایی برای اطلاع رسانی رسمی طراحی نشده است.


مهدی نیرومند در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: دنیای مجازی هم اکنون فضای غالب اطلاع رسانی مردم و جامعه محسوب می شود که علت آن دسترسی آسان به اطلاعات است.


وی اظهار داشت: بسیاری از اطلاعات در فضای مجازی موثق نیست اما به دلیل سرعت بالا و استقبال مردم از این تکنولوژی، نهادهای رسمی نیز اقدام به اطلاع رسانی در این عرصه کرده اند.


مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان خاطرنشان کرد: نتایج اطلاع رسانی در فضای مجازی مزیت و معایب قابل توجهی دارد که در صورت نبود شیوه ای صحیح، نقطه قوتی برای سازمان نخواهد داشت بلکه آسیب های آن بیشتر خواهد شد و سازمان را به حاشیه و درگیری می کشاند.


وی ادامه داد: با توجه به این که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای جامعه هدف گسترده شامل، هنرمندان، اهالی فرهنگ و هنرو گروه های رسانه ای می باشد، واجب است برای تسریع در اطلاع رسانی از فضای مجازی بهره گیرد.
نیرومند بیان کرد: فضای مجازی دارای ظرفیت هایی می باشد که اگر با آگاهی پیش برود، برای سازمان سودمند است.

** نبود نیروی متخصص و کمبود تجهیزات مشکل بزرگ روابط عمومی های هرمزگان
مدیر روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، نبود نیروی انسانی متخصص و کارآزموده و در اختیار نداشتن امکانات و تجهیزات لازم را از بزرگترین مشکلات روابط عمومی های هرمزگان دانست.


سعید خادمی پور افزود: این گونه از مشکلات فعالیت در حوزه روابط عمومی را که با دشواری های بسیاری روبرو است، بیش از پیش سخت می کند.


وی ادامه داد: بر همین اساس انتظار می رود عزمی جدی برای رفع این کاستی ها ایجاد شود تا فعالان در روابط عمومی امکان ایجاد فعالیت های خود را به درستی داشته باشند.


عضو هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان تصریح کرد: روابط عمومی های استان هرمزگان با وجود محدودیت هایی که دارند تلاش کرده اند تا ارتباط موثری با رسانه های استانی و کشوری برقرار کنند.


خادمی پور با اشاره به این که این واحد ارتباطی باید طرف اعتماد جامعه باشد افزود: رکن اصلی در تحقق چنین هدفی، بیان حقیقت است زیرا بدون شک در هر مجموعه ای کاستی هایی وجود دارد.


وی یاد آور شد: استفاده از ابزار رسانه توسط روابط عمومی مزیت های بسیاری دارد و افزایش سرعت، گستردگی بیشتر، تداوم و نظم در انتشار، فراگیری مخاطبان و دسترسی آسان تر به اخبار را به دنبال دارد.

** بقای روابط عمومی ها با حضور در فضای مجازی
واحد روابط عمومی به عنوان مجموعه ای ارتباطی نه تنها از تغییرات دور نیست، بلکه برای بقا و بالندگی سازمان خود، بیش از سایرین نیازمند یادگیری قواعد حاکم بر فضای مجازی است.


صرف نظر از این قضاوت ها، در نگاه عقلایی، می توان ویژگی ها و صفات مطلوب این فضا را شناسایی کرد و از آنها بهره مطلوب برد.


روابط عمومی ها ناگزیر از سرمایه گذاری های آنلاین هستند تا بتوانند در فضای مجازی برای مخاطبان خود پیام های مناسب تولید کنند، به ابهام ها و نیازهای آنان به سرعت پاسخ گویند، امکان ایجاد تماس های سریع و بی واسطه را بین مخاطبان سازمان فراهم کنند، در زمان بحران بطورسریع وارد عمل شوند و از این بستر برای تامین اهداف و نام سازمان بهره ببرند.
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد