درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 06:28   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38356صفحه نخست » خبر یکسه شنبه، 24 اردیبهشت 1398 - 14:25
میزگرد/ تعامل بین روابط عمومی ها و رسانه ها یک حقیقت انکارناپذیر است
27 اردیبهشت ماه به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده و از این رو تعامل بین روابط عمومی ها و رسانه ها یک حقیقت انکارناپذیر است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||  27 اردیبهشت ماه به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده و از این رو تعامل بین روابط عمومی ها و رسانه ها یک حقیقت انکارناپذیر است.

به گزارش شارا، روابط عمومی ها و رسانه ها به عنوان هم خانواده و تکمیل کننده اطلاع رسانی در جامعه امروز این احساس وظیفه را دارند که در کنار هم برای اعتلای کشور تلاش کنند.


روابط عمومی به نوعی پل ارتباطی بین مدیران ومردم ازطریق رسانه ها بوده، بنابراین رسانه ها نقش موثری در همکاری و تعامل با روابط عمومی ها دارند.


به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی میزگردی با حضور اعضای هیات رییسه شورای روابط عمومی های هرمزگان در ایرنا برگزار شد که در این نشست دبیر و اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان در کنار مدیر و خبرنگاران ایرنا، دغدغه های خود را مطرح کردند.


دبیر هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان در این نشست گفت: امسال هفته روابط عمومی ها را با شعار «هرمزگان، همبستگی و همراهی» با بازدید از خبرگزاری ایرنا شروع کردیم چرا که معتقدیم رسانه ها می توانند بازویی برای روابط عمومی ها باشند.


فاطمه رکن الدینی افزود: نشست با مدیران مسوول رسانه های هرمزگان و معرفی و تجلیل از روابط عمومی های برتر شهرستان رودان از دیگر برنامه های این مناسبت است و برنامه پایانی هفته ارتباطات و روابط عمومی ها نیز به جشن ویژه روابط عمومی های استان اختصاص دارد.


وی بیان داشت: بر این باوریم که اگر بخواهیم روابط عمومی های موفقی داشته باشیم باید ارتباط و تعامل خوب و د وسویه ای با رسانه ها برقرار شود چرا که بدون رسانه، روابط عمومی معنایی ندارد.


سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان ادامه داد: موضوع مهم دیگر این است که 2 تشکل (شورای هماهنگی روابط عمومی و شورای دفتر استانداری) در حوزه روابط عمومی استانداری را دنبال می کنیم .


رکن الدینی ادامه داد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که فاصله ای بین روابط عمومی استانداری و روابط عمومی سایر دستگاه های استان وجود دارد که برای رفع این مشکل، محور را بر فعال کردن 2 تشکل یاد شده با کمک هیات رییسه و روابط عمومی ها گذاشتیم.


وی بیان داشت: بحث دیگری که دنبال آن هستیم ارتقای جایگاه روابط عمومی هاست که همیشه و هر ساله این مساله بویژه در روز روابط عمومی ها مطرح بوده و هیچ وقت نیز این امر به نتیجه قطعی نرسیده است.


دبیرهیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان ادامه داد: طبق پیشنهاد شورا، برنامه ریزی شده که برای سال آینده ملاک برتری روابط عمومی ها بر اساس ارزیابی عملکرد و شاخص های تعریف شده باشد.


رکن الدینی اضافه کرد: فعال سازی روابط عمومی فرمانداری ها و ادارات شهرستان ها نیز از دیگر اولویت های کاری شورای هماهنگی روابط عمومی های استان است.


وی با اشاره به این که در بحث تولید خبر و گزارش از نظر محتوا مشکل داریم، پیشنهاد کرد: مدیران روابط عمومی ها در جهت تقویت خود و رسانه ها، یک خبرنگار حرفه ای را به عنوان مشاور رسانه ای انتخاب کنند.


مدیرمسوول مجله اقتصادی تجارت جنوب و رییس انجمن روزنامه نگاران استان ادامه داد: استاندارهرمزگان با انتخاب اینجانب به عنوان مدیر روابط عمومی استانداری اعتماد خود به جامعه رسانه ای را نشان داده و حمایت رسانه ها و همکاری روابط عمومی ها موجب تقویت این اعتماد خواهد شد.

** مزیت ایرنا داشتن نیروهای متخصص، متعهد و حرفه ای است
دبیرهیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: داشتن نیروهای متخصص، متعهد، حرفه ای و توانمند از دیگر مزیت ها و ویژگی های خاص ایرنا است که باید از ظرفیت بسیار خوب پیش آمده در جهت پیشرفت و آبادانی استان بهره بگیریم.


رکن الدینی اضافه کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را رسانه معتمد دولت و نظام می دانیم، چرا که نقش تاثیرگذاری در تشریح دستاوردهای نظام و دولت، خنثی سازی توطئه های دشمن و جلوگیری از شایعه ها دارد.


وی ادامه داد: در استان هرمزگان نیز شاهد همراهی و تعامل این رسانه با مدیران و مردم هستیم و امیدواریم این امر روز به روز تداوم داشته و در کنار روابط عمومی ها باشند.

**ایجاد خبرنگاران تخصصی جدی گرفته شود
دبیر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) دفتر بندرعباس نیز از اعضای هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان خواست: به عنوان مدیران مجموعه روابط عمومی های استان بحث آموزش تخصصی خبرنگاران و تربیت خبرنگار تخصصی در هر حوزه ای را جدی بگیرند.


هومن محمدکرمی تاکید کرد: در نشست های خبری خبرنگارانی باید حضور داشته باشند که پرسشگر بوده و نسبت به حوزه مورد بحث، اطلاع و اشراف داشته باشند و این موضوع با آموزش و اطلاع و مطالعه قبلی قابل تحقق خواهد بود.

**روابط عمومی ها نقد پذیر باشند
خبرنگار ایرنا یاد آورشد: روابط عمومی ها باید خود و مدیرانشان را متقاعد کنند که نقد درست و منصفانه را به رسمیت بشناسند تا تخریب شکل نگیرد.


وی به اعضای شورای روابط عمومی های هرمزگان پیشنهاد کرد: برای نخستین بار در روز خبرنگار (17 مرداد) بزرگترین جایزه خود را به انتقاد منصفانه اختصاص دهند.


این فعال رسانه ای گفت: اگر این کار صورت گیرد به عنوان یکی از عملکردهای درخشان در کارنامه شورای روابط عمومی ها ثبت خواهد شد.

**خطر خبرنگارنماها و روابط عمومی های سایه را جدی بگیرید
خبرنگار خبرگزاری رسمی دولت ادامه داد: شکل گیری روابط عمومی های غیر رسمی و سایه، هشداری دو جانبه برای رسانه ها و روابط عمومی هاست که این امر باعث پدیده ای به نام «اوباش گری رسانه ای» و ظهور خبرنگارنماها در فضای رسانه ای استان شده است.


محمدکرمی اضافه کرد: متاسفانه در دوره ای تحت حمایت های برخی نهادهای خدماتی و حاکمیتی این امر شکل گرفت و برخی افراد و جریان های مشکوک سعی کردند خود را وارد فضای سالم رسانه ای استان کنند.


این فعال رسانه ای گفت: به کارگیری افرادی تحت عنوان مشاور رسانه ای و مشاور فضای مجازی بدون استفاده از افراد صاحب صلاحیت و با تجربه یک خطر بسیار جدی است.


وی به مدیران روابط عمومی های استان هشدار داد: اجازه ندهید کسی قدرت شما را تحث تاثیر خود قرار دهد و روابط عمومی به حاشیه رفته و عده دیگری علمدار دفاع از مدیر و مجموعه شما باشند.


این فعال رسانه ای ادامه داد: داشتن مشاور رسانه ای برای هر مجموعه اجرایی لازم و پسندیده است اما باید از بدنه صاحب صلاحیت و متخصص این حوزه باشد نه کسانی که سابقه مشخص و روشنی در این حوزه ندارند و از عناوین و القاب جهت منافع شخصی استفاده می کنند.


به گفته وی، همین افراد اگر به اهداف شخصی خود دست پیدا نکنند با فحاشی و هتاکی و تخریب افراد و نهادها در فضای مجازی، اقدام به زورگیری و به تعبیری اوباش گری رسانه ای می کنند.


محمد کرمی گفت: این وظیفه روابط عمومی هاست که ذهن مدیران را متوجه این قضیه کنند تا به این اوباش گران رسانه ای میدان ندهند و دست این گونه افراد را از مجموعه و حریم مدیران کوتاه کنند.

**روابط عمومی سایه نداریم
دبیر هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی هرمزگان نیز با تایید خطر پدیده های یاد شده در فضای رسانه ای استان گفت: این را به طور رسمی اعلام می کنم که در استانداری چیزی به عنوان روابط عمومی سایه نداریم.


رکن الدینی یاد آورشد: مدیریت عالی استان نیز برهمین عقیده است که اگر قرار است خبری منتشر شود، باید تایید شده و از مجرای روابط عمومی رسمی باشد.

** بی ثباتی مدیران روابط عمومی ها، چالشی همیشگی
یکی دیگر از اعضای هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی هرمزگان نیز گفت: طبق آمار ثبتی در بانک اطلاعاتی این شورا، یک سوم مدیران روابط عمومی های استان زیر یک سال سابقه خدمت در این پست دارند که این بی ثباتی و جابه جایی زودهنگام از سوی مدیران دستگاه ها، یک چالش مهم و مزمن است.


پیمان درویشی گفت: از بین روابط عمومی های 120 دستگاه هرمزگان، یک سوم روابط عمومی ها زیر پنج سال و فقط یک سوم بالای پنج سال تجربه فعالیت در این جایگاه را دارند.


مدیر روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید در هرمزگان ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که از فعالیت افراد خبرنگارنما ایجاد می شود به دلیل تازه کار بودن و کم تجربگی روابط عمومی هاییست که شناخت کافی بدنه اصلی و واقعی فعالان رسانه ای ندارند.

**عملکرد تمام روابط عمومی های هرمزگان را دنبال می کنیم
عضو هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان اضافه کرد: در دوره جدید فعالیت تمام روابط عمومی های استان زیر نظر این شوراست و عملکرد تمام آنها را دنبال می کنیم.


درویشی ادامه داد: اگر هرگونه مشکلی در حوزه روابط عمومی ها باشد، باید رسانه ها از طریق این شورا پیگیری کنند.


وی اضافه کرد: انتظار داریم که رسانه ها در کنار ما باشند و با تعامل و همکاری دوجانبه بتوانیم به توسعه و پیشرفت استان کمک کنیم.


مدیر روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید در استان هرمزگان در ادامه به خدمات این صندوق اشاره کرد و گفت: این صندوق در زمینه ارائه تسهیلات اشتغال با کمترین ضمانت به زنان بی پرسرست، بدسرپرست، اشتغال روستایی و عشایری فعالیت می کند.

** شورای جدید، نگاه نو
یکی دیگر از اعضای هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان نیز گفت: این شورا در مردادماه سال گذشته کار خود را شروع کرد و با نگاهی جدید در این مدت کارهای خود را پیش برده است.


سارا میرزایی افزود: سه کمیته ارتباطات، اجرایی و پشتیبانی در شورای هیات رییسه روابط عمومی ها شکل گرفته که برنامه های خوبی را تدوین کرده و در دست اجرا دارد.


وی ادامه داد: امیدواریم به عنوان شورای روابط عمومی استان بتوانیم تعامل بیشتری با خبرگزاری ها بویژه ایرنا به عنوان رسانه دولت و نظام در جهت پیشبرد برنامه ها و فعالیت هایمان داشته باشیم.


مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: خبرگزاری ایرنا با این اداره کل ارتباط و تعامل تنگاتنگی دارد و در کنار انعکاس فعالیت ها، چالش ها را هم در قالب نقد منصفانه منتشر کرده که از آنها بهترین نتیجه ها را گرفته ایم.

**ایرنا پایبند به ارزش های اسلامی و اخلاقی است
عضو شورای روابط عمومی های هرمزگان و مسوول روابط عمومی پست استان نیز گفت: یکی از ویژگی های بازر رسانه ایرنا پایبندی به ارزش های اسلامی و اخلاقی است و با مسایل مطرح شده با علم و دانش برخورد می کند.


غلامرضا طیبی ابرازداشت: این رسانه در افزایش بهره وری و انگیزه بخشی و اصلاح روش ها و فرآیندهای نهادهای مختلف نقشی بسیار مهم داشته و تاثیرگذاری آن غیرقابل انکار است.

**میزگرد ایرنا پایانی بر چالش های اراضی ملی هرمزگان بود
رییس روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان نیز گفت: سال گذشته جهاد کشاورزی در بحث اراضی ملی با مشکل مواجه بود که این موضوع در میزگرد ایرنا با دستگاه هایی همچون محیط زیست و شیلات به چالش کشیده شد که در نهایت با موفقیت این چالش ها حل شد.


علی اصغر خلیلی با قدرانی از خبرگزاری ایرنا افزود: این رسانه مرجع، به صورت تخصصی به چالش ها و مباحث مربوط به اراضی ملی هرمزگان پرداخت و این مساله را به خوبی جمع کرد.


وی در پایان گفت: انتظار داریم که ایرنا به عنوان رسانه مادر جایگاه نخست در مباحث رسانه ای به ویژه در فضای مجازی را داشته باشند.


عضو هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان ادامه داد: در بحث فضای مجازی هر کس با هر نسخه ای وارد می شود و اگر از طرف خبرگراری ها به ویژه ایرنا به عنوان رسانه رسمی دولت، مباحث خبری سریع و به موقع پوشش و انتشار داده شود، به طور قطع سایر خبرها و شایعه ها محو می شود.

**از ایرنا برای آموزش کمک می گیریم
مدیر روابط عمومی شهرداری بندرعباس نیز گفت: با توجه به گستردگی فعالیت شهرداری، در نظر داریم که از نظرها و پیشنهادهای خبرگزاری ایرنا برای آموزش مسوولان روابط عمومی و کارشناسنان این حوزه استفاده کنیم.


حامد رضوانی افزود: در جریان بازدید از این رسانه ملی و فراملی، با کارکردها و فعالیت های آن بیشتر آشنا شدیم و از این بعد نیز تلاش می کنیم که خبرهای حوزه شهرداری را در اختیار این رسانه قرار دهیم.


عضو شورای روابط عمومی های هرمزگان یادآورشد: رابطه رسانه ها با روابط عمومی ها 2 طرفه است و باید این تعامل تقویت و ادامه دهنده آن اعتماد دو سویه باشد.

** رسانه ها یاری گر فنی و حرفه ای باشند
مدیر روابط عمومی آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان نیز گفت: فنی و حرفه ای نهادی نوپا در کشور است و با توجه به این که از سال 84 در این استان شکل گرفته، افراد کمتر آن را به این نام می شناسند که جا دارد رسانه ها یاری گر ما باشند.


زهرا شهبازی افزود: فنی و حرفه ای طبق تفاهم نامه ای سه جانبه با وزارت کشور و استانداری، طرح جدیدی به عنوان توانمند سازی زنان سرپرست خانوار را شروع کرده که انتظار داریم خبرنگاران در اطلاع رسانی این بخش ما را کمک کنند.


وی بیان داشت: همچنین برای افزایش رشته های متناسب با نیاز استان و جذب متقاضیان نیاز به بودجه داریم که امیدواریم در این حوزه نیز مسوولان و رسانه ها بویژه خبرگزاری ایرنا ما را کمک کنند.

**آموزش مهم ترین دغدغه صنایع غرب هرمزگان
مدیر روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس نیز با اشاره به این که حدود 13 هزار نیرو در این منطقه مشغول فعالیت هستند، گفت: مهم ترین مشکل صنایع غرب هرمزگان، آموزش منابع انسانی است و جای یک مرکز دانشگاهی در این حوزه خالی است.


سعید خادمی پور یادآورشد: اگر منابع انسانی و نیروی بومی ما تخصص داشته باشند دیگر هیچ دغدغه ای برای جذب نیرو و اشتغال نخواهیم داشت.


وی گفت: متاسفانه رشته های مورد نیاز صنایع از جمله مکانیک و برق در هرمزگان کمتر است که جا دارد دانشگاه های استان به این موضوع بیشتر توجه کنند.

** روابط عمومی حلقه اتصال بین سازمان و جامعه هستند
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان نیز با تبریک روز روابط عمومی ها و ارتباطات گفت: روابط عمومی باید بتواند متناسب با نیازهای جامعه مسئولیت پذیری را سرلوحه برنامه های خود قرار دهد اما این مسئولیت پذیری، بدون مشارکت میسر نخواهد شد.
خلیل تنیده با تاکید بر اینکه آگاهی بخشی و شفاف سازی، بستر شایعات را از بین می برد و زمینه اعتماد اجتماعی را فراهم می کند، افزود: البته این اعتماد اجتماعی به صورت یک سویه به نتیجه نمی رسد و نیازمند تعامل دو جانبه است تا امکان گفت و گو مهیا شود.


وی ادامه داد: روابط عمومی به نمایندگی از سازمان و به عنوان سخنگوی آن، باید از نقد استقبال کند تا بستر را برای تعامل ایجاد کند، اگر می خواهیم دیگران به ما اعتماد داشته باشند یا جامعه به مدیریت سازمان، اعتماد داشته باشد، باید اعتماد کنیم چرا که اعتماد، اعتماد و بدگمانی بی اعتمادی می آورد.


وی ضمن تاکید بر لزوم تعامل رسانه ها و روابط عمومی ها تصریح کرد: روابط عمومی نباید جای رسانه را بگیرد، رسانه نیز نباید جای روابط عمومی را بگیرد زیرا نقش هرکدام متفاوت است؛ روابط عمومی متصل به سیستم مدیریت و زبان و ویترین مدیریت است و می خواهد تصویر درستی از مدیریت ارایه دهد اما نباید در این راه، اعتماد اجتماعی را از دست بدهد.

**روابط عمومی ها رسانه دولت را از آن خود بدانند
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان تصریح کرد: خبرگزاری ایرنا یک فرصت است که روابط عمومی ها این رسانه را از آن خود دانسته و از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.


تنیده افزود: این رسانه ملی و فراملی با تهیه بولتن های تخصصی، میزگرد، گزارش، یادداشت، بحث های پژوهشی و نظرسنجی ها در تصمیم سازی های استانی و ملی ایفای نقش می کند.


وی یاد آورشد: ایرنا خبرگزاری رسمی کشور و دارای ساختار سازمانی و تشکیلات اداری است که همواره ضمن تحلیل وضعیت دستگاه های اداری، پل ارتباطی بین نهادها و مردم است.


رییس خبرگزاری ایرنا در هرمزگان گفت: رسانه ها و روابط عمومی ها در واقع یک خانواده و در کنارهم هستند و انتظار است که این ارتباط و تعامل همیشگی باشد.


17 ماه می به مناسبت تشکیل اتحادیه تلگرافی بین المللی ژنو در سال 1865 میلادی و به دلیل اهمیت مقوله ارتباطات در جهان به عنوان «روز جهانی ارتباطات » نامگذاری شده است.


در ایران نیز 27 اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی ارتباطات با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور به نام «روز ارتباطات و روابط عمومی» نام گرفته است.


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد