درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 بهمن 1398 - 14:30   

از سوی استاندار مازندران و مدیرعامل خانه مطبوعات 200 خبرنگار بیمه می شوند

  از سوی استاندار مازندران و مدیرعامل خانه مطبوعات 200 خبرنگار بیمه می شوند


ادامه ادامه مطلب یک

سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین

  سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین


ادامه ادامه مطلب دو

ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی

  ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"

  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اعتماد به بازار سرمایه، مرهون تلاش روابط عمومی ها / صیانت از اعتماد سرمایه گذاران، وظیفه همگانی
  گزارش اعتماد سنج ادلمن سال 2020 منتشر شد/ مردم به هیچ یک از چهار مؤسسه اجتماعی دولت، تجارت، تشکل های مردم نهاد و رسانه ها اعتماد ندارد
  مردم به افرادی که به چشم نگاه می کنند اعتقاد دارند
  ترس از شادی و خوشبختی
  ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی
  سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین
  نشست مدیران روابط عمومی شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی مطرح برگزار شد
  سرپرست اداره کل امور اجرایی مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد
  رونمایی از پایگاه خبری توسعه تعاون و پورتال جدید بانک توسعه تعاون
  هفته رسانه های اجتماعی درباره برخورد با اخبار نادرست و دروغ پراکنی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38323صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 23 اردیبهشت 1398 - 10:01
به بهانه 27 اردیبهشت ماه روز روابط عمومی
روابط عمومی، تصویرگران واقعی سازمان ها
محمود نکونام کارشناس روابط عمومی - باور دارم روابط عمومی نه تنها چشم و گوش و زبان دستگا ه ها و مدیران بلکه تصویری تمام نما از شخصیت آنهاست. روابط عمومی تنها یک علم نیست، هنر است. هنر ارتباطی. روابط عمومی مجموعه ای است از خلاقیت ها.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| سال 73 که خبرنگار شدم و بنا به ماهیت شغلی و خصلت کاری مجبور به ارتباط نزدیک با روابط عمومی دستگاه های مختلف ،نقش و جایگاه حساس و حیاتی این بخش را با همه وجود حس کردم.
 
 آنچه در برخورد با
روابط عمومیها در ذهن من خبرنگار نقش می بست تصویر واقعی از آن سازمان بود. در همین برخوردها بودکه می شد نگاه و تفکر حاکم بر آن دستگاه ها را شناخت لذا همین شناخت می شد مبانی من برای شناساندن آن سازمان به جامعه.
 
 در این ارتباط ها بود که می شد به راحتی هنر و خلاقیت توام با مدیریت را در روابط عمومی ها تشخیص داد. آنجا که روابط عمومی ها در انجام وظایف خود موفق عمل کرده بودند و با تلفیق هنر و خلاقیت و مدیریت توانسته بودند انسجامی درست در نظام ارتباطی و اجزا مختلف سازمان خود بوجود آورند آن سازمان همچون یک پیکره واحد نه تنها در انجام مسئولیت های خطیر و تخصصی خود بلکه مهمتر از آن در عرصه اجتماعی نیز موفق عمل کرده و پرفروغ ظاهر شده بود.
 
 شنیدن یک صدای واحد ، دیدن یک تصویر موزون و هماهنگ مرا به این باور می رساند که روابط عمومی آن سازمان توانسته در انجام وظیفه خطیر خود یعنی ایجاد حلقه ارتباطی ناگسستنی بین اجزا موفق عمل کند .
 
 در این ارتباط ها می دیدم مجموعه هایی که مدیران روابط عمومی آن دارای خلاقیت ، تفکر مشخص و شناخت درست از جامعه و واقعیت ها آن هستند تا چه میزان در هموار کردن مسیر تحقق اهداف و برنامه های سازمان خود موثر و نقش آفرینند.
 
 این دسته از روابط عمومی ها با ترسیم فضایی شفاف و واقعی از درون و بیرون سازمان خود برای مدیران به آنها شجاعت تصمیم گیری و پذیرش تغییرات می دادند و از این طریق امکان بکارگیری این تغییرات به نفع سازمان را فراهم می کردند. این روابط عمومی ها اعتماد بخش بودند. این دسته از روابط عمومی ها به راحتی افکار عمومی را پیش بینی می کردند ومدبرانه جهت می دادند.
 
 در برخورد با این روابط عمومی ها صداقت و درستی برخورد با رسانه هارا می شد با همه وجود لمس کرد. این نوع برخورد چقدر شیرین و اثرگذار بود.
 
 من به عنوان یک خبرنگار در برخورد با این سازمانهای همراه می شدم. سعی می کردم در رسیدن به اهداف کنارشان باشم و مسیرشان را هموار کنم. به خودم اجازه نمی دادم با بزرگ نمایی مشکلاتشان شیطنت کنم. سعی می کردم کنارشان باشم.
 
 طی نزدیک به دو دهه فعالیت حرفه ای در رسانه ها و ارتباط مستقیم و صمیمی با روابط عمومی دستگاه های مختلف به خوبی جایگاه و اهمیت نقش آفرینی روابط عمومی را حس کردم. دیدم که چگونه می توانند در مواقع بحرانی ناجی سازمان خود باشند.
 
 نگاه و برخورد روابط عمومی ها برای من تداعی کننده شخصیت و شمای ظاهری و باطنی و مهمتر از آن سبک مدیریتی و تفکر جاری و ساری بر سازمانها بود.
 
 باور دارم روابط عمومی نه تنها چشم و گوش و زبان دستگا ه ها و مدیران بلکه تصویری تمام نما از شخصیت آنهاست. روابط عمومی تنها یک علم نیست، هنر است. هنر ارتباطی. روابط عمومی مجموعه ای است از خلاقیت ها.
 
 27 اردیبهشت ماه روز روابط عمومی بر همه همکاران تلاش گر و فرهیخته مبارک.
 
 منبع: http://www.akhbarbank.com
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  خطراتی که بیخ گوش مدیران برند است


  انتصاب مدیر ارتباطات ایران خودرو


  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"


  خداحافظی با روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس


  نتایج بیست و سومین بارومتر جهانی صنعت نمایشگاه منتشر شد


  هفته رسانه های اجتماعی درباره برخورد با اخبار نادرست و دروغ پراکنی


  سلامت روان روابط عمومی: 5 راه برای شروع دهه جدید با استرس کمتر


  4 راه روابط عمومی تجارت


  مدیر عامل آمازون گرانترین خانه را خرید؛ ملک ۱۶۵ میلیون دلاری


  ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی