درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 09:33   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38313صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 13 بهمن 1400 - 08:05
هشت اشتباه رایج روابط عمومی و نحوه اجتناب از آن ها
هنگامی که بحث از شهرت می شود، فکر می کنید ارتباط گران به پرچم های قرمز توجه می کنند اما همیشه اینطور نیست. در روابط عمومی باید گوش به زنگ باشیم، باید در دریافت و تجزیه و تحلیل بازخورد حرفه ای باشیم. شکایاتی که از طریق مشتریان تکرار می شوند یا شایعاتی که در حال ظهورند، زنگ خطر هستند. جایی که دود بلند شود، حتما چیزی در حال سوختن است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده|دوروثی کرنشو |||مترجم|حنانه باقریان|| در روابط عمومی مشکلات زیادی وجود دارد اما یکی از دردسر سازترین آن ها برنامه ای است که کشش ندارد یا توقعات ارباب رجوع ها را برآورده نمی سازد. چه اتفاقی افتاده و چگونه می توان  اصلاحاتی انجام داد؟ در زیر فهرستی از محتمل ترین اشتباهات را می بینید:

اهداف مبهم


گاهی اهداف روابط عمومی با اصطلاحاتی گنگ تعریف می شوند. اهداف دقیق برای همه بهتر است. درباره هدفی مانند "افزایش 20 درصدی آگاهی مشتریان بالقوه " و ابزار اندازه گیری آن فکر کنید.


تحقیق ناکافی


بسیاری از افرادی که در روابط عمومی فعالیت می کنند، بر پایه ماهیت خلاقانه آنچه ما انجام می دهیم رشد می کنند. هر چه باشد، همه نمی توانند ایده ای برنده برای تولید یک محصول ارائه دهند. این کار نیاز به استعداد دارد و ما به آن افتخار می کنیم.

 

خلاقیت، تغذیه بهترین کمپین ها و تحقیق مایه افزایش دانش آن هاست.

 

تحقیق درست با هدف قرار دادن مخاطبان مرتبط و پیامی که می رساند، راهبردی بودن کمپین را تضمین می کند. همچنین می تواند در اندازه گیری میزان موفقیت یا تاثیر گذاری برنامه نقش داشته باشد. تحقیق مناسب می تواند الهام بخش ایده ها، برنامه ها و محتوا باشد.

 

حتی در خلاقانه ترین کمپین ها نیز اطلاعات می توانند سرمایه ای عظیم و مفید باشند.


ضایع کردن پیام


اغلب در روابط عمومی شاهد این موضوع هستیم که تاکید بر زنگ محصول بیشتر از سود واقعی آن است. ممکن است آنقدر به محصولی علاقمند شده باشیم که در دام قربانی کردن ویژگی های مهم آن بیفتیم. اگر مخاطبان فنی نباشند، پیام به طور کامل منتقل نمی شود.

 

اشتباه رایج دوم، تلاش برای ارسال پیامی است که پاسخگوی نیاز انواع مخاطبان باشد. بهتر است پیامی ارسال کنید که تجارت یا دسته خاصی از مشتریان را هدف قرار می دهد تا زمانی که این جریان آغاز شد، مولفه ها جدید اضافه شوند.


زمان بندی نامناسب


اغلب در هنر روابط رسانه ای به این موضوع برخورد می کنیم که روابط عمومی به خبرنگاری که اخیرا پیامی ارسال کرده، خبری مشابه می فرستد یا درباره موضوعی که اخیرا داغ بوده، دیر نظر می دهد. گاهی نیز خلاقیت زودتر از موعد در زندگی برندها می آیند. حتی زیر پوشش سنگین رسانه ها نیز، بعید است مصرف کنندگان نام برندی را که به تازگی ایده جدیدی ارائه داده است، به خاط بسپارند.


گم شدن در تاکتیک ها


اغلب تمایل زیادی به استفاده از تاکتیک ها وجود دارد. این امری طبیعی است چون اجرا، بخش سرگرم کننده ماجرا است و مخاطبان نیز برای مشاهده پیامدهای روابط رسانه ای بی تاب هستند. اطمینان حاصل کردن از اینکه تاکتیک ها توسط راهبرد های مناسب پیش می روند، ارزش دارد. این نکته، به خصوص، درباره روابط رسانه ای، که شما فقط یک بار شانس دارید داستان را بیان کنید، صدق می کند. اگر هویت نام تجاری در تاکتیک ها گم شود، کمپین نیازها را برآورده نمی سازد.

 

آمادگی ناکافی برای مصاحبه


حتما برای هر مصاحبه و پیش مصاحبه جلساتی مانند جلسه آزمایشی در نظر بگیرید. اما گورستان روابط عمومی پر از مصاحبه های خسته کننده، فرصت های از دست رفته و حتی چند فاجعه است. مصاحبه هوشمندانه تاثیر دو یا سه پیام اصلی را بیشتر می کند و تمرین برای مصاحبه، حتی اگر ناخوشایند باشد، برای کل تیم سود آور است.


نادیده گرفتن پرچم های قرمز رنگ


هنگامی که بحث از شهرت می شود، فکر می کنید ارتباط گران به پرچم های قرمز توجه می کنند اما همیشه اینطور نیست. در روابط عمومی باید گوش به زنگ باشیم، باید در دریافت و تجزیه و تحلیل بازخورد حرفه ای باشیم. شکایاتی که از طریق مشتریان تکرار می شوند یا شایعاتی که در حال ظهورند، زنگ خطر هستند. جایی که دود بلند شود، حتما چیزی در حال سوختن است. عدم رسیدگی به شکایت ها در ابتدا به شهرت شرکت ها صدمه می زند و تاثیر کمپین روابط عمومی را از بین می برد.


عدم وجود داستان


به تبلیغ اینکه چقدر محصول شما بهتر است یا ویژگی های متمایز دارد، داستان نمی گویند، این بیشتر تبلیغ برای خود است که بعید است بر افرادی که مهم اند تاثیری بگذارد. یک واحد روابط عمومی خوب، از تجربه و تخصص خود استفاده می کند تا توضیح دهد چرا یک داستان کار نمی کند و در صورت امکان می گوید چطور روایتی بلند و ناکارآمد را بهبود ببخشیم.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد