درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 08:08   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38298صفحه نخست » یکشنبه، 22 اردیبهشت 1398 - 12:57
فیسبوک و داستان شکایتش از یک شرکت داده‌کاوی به اتهام سواستفاده تجاری
دیو لی خبرنگار فناوری آمریکای شمالی - فیسبوک از "رنک ویو" )Rankwave) که یک شرکت کره‌ای داده‌کاوی و تحلیل داده‌ای (تحلیل رفتار کاربران) بوده و میزان محبوبیت کاربران را امتیاز بندی می‌کرد، به اتهام استفاده غیرقانونی از اطلاعات مربوط به فعالیت‌های کاربران برای بازاریابی و تبلیغات شکایت کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| فیسبوک از "رنک ویو" )Rankwave) که یک شرکت کره‌ای داده‌کاوی و تحلیل داده‌ای (تحلیل رفتار کاربران) بوده و میزان محبوبیت کاربران را امتیاز بندی می‌کرد، به اتهام استفاده غیرقانونی از اطلاعات مربوط به فعالیت‌های کاربران برای بازاریابی و تبلیغات شکایت کرد.
 
 شرکت فیسبوک از دادگاه خواسته است که این شرکت کره جنوبی را وادار کند که اجازه دهد که فیسبوک با دسترسی به تمام فعالیت‌های آن، بررسی کند که آیا این شرکت از اطلاعات کاربران سوء استفاده کرده است یا نه. فیسبوک حتی خواهان آن شده که بتواند احتمال فروش این اطلاعات را بررسی کند.
 
 رفتار یک کاربر در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک اطلاعات زیادی را درباره او به دست می‌دهد: پست‌ها، لایک‌ها و کامنت‌ها اطلاعات حاضر و آماده‌ای محسوب می‌شوند که به راحتی قابل ذخیره‌سازی، طبقه‌بندی و پردازش هستند و سرعت، دقت، ارزانی و ابعاد تحلیل بر مبنای آنها در مقایسه با روش‌های پیشین، مانند نظرسنجی تلفنی و حضوری و امثال آن بسیار کارآمدتر است.
 
 یک منبع آگاه در فیسبوک به بی‌بی‌سی گفته است که در حال حاضر نمی‌توان گفت که این مساله مربوط به چه تعدادی از کاربران و چه میزان اطلاعات می‌شود.
 
 او گفت که این اقدام فیسبوک "این پیام را به شرکت‌های توسعه داده‌های کامپیوتری می‌دهد، که فیسبوک در زمینه اجرای مقرراتش چقدر جدی است."
 
 جسیکا رومه‌رو، از مدیران اجرایی فیسبوک می‌گوید: "فیسبوک در حال تحقیق درباره رابطه فعالیت‌های شرکت رنک ویو در زمینه تحلیل اطلاعات رفتاری کاربران و فعالیت‌های تبلیغاتی و بازاریابی این شرکت است. این شرکت از همکاری با فیسبوک خودداری کرده است. ما از همه شرکت‌های توسعه اطلاعات خواسته‌ایم که بر اساس مقررات فیسبوک عمل کنند."
 
 'تعقیب نظرات و فعالیت‌های کاربران'
 بر اساس دادخواست ارائه شده در روز جمعه در دادگاهی در کالیفرنیای آمریکا، شرکت رنک ویو از دست‌کم ۳۰ اپلیکیشن برای تعقیب فعالیت‌های کاربران و تحلیل نظرات و لایک‌های آنها در صفحات فیسبوک استفاده کرده است.
 
 شرکت رنک ویو همچنین از اپلیکیشنی استفاده می‌کرده که پس از گرفتن اجازه از کاربر، میزان محبوبیت پست‌های او در فیسبوک را بررسی و پیگیری می‌کرده و به افراد امتیاز می‌داده است. این اپلیکیشن بر اساس بررسی میزان تعاملات اجتماعی هر پست در فیسبوک برای "تاثیرگذاری فرد در شبکه‌های اجتماعی" امتیاز تعیین می‌کرده است.
 
 اما فیسبوک مطلع شده که این شرکت از سال ۲۰۱۴، "از اطلاعات جمع آوری شده بوسیله این اپلیکیشن‌ها برای اهداف تجاری خود که شامل ارائه خدمات به شرکت‌های بازاریابی یا تبلیغاتی است، استفاده کرده است."
 
 در این دادخواست فیسبوک شرکت رنک ویو را به خودداری از ارائه اطلاعات و شواهد مربوط به این اطلاعات و جلوگیری از تحقیقات متهم کرده است. فیسبوک می‌خواهد که قاضی با حکم خود این شرکت را مجبور کند که به فیسبوک اجازه دسترسی دهد و همچنین خسارت پرداخت کند.
 
 فیسبوک می‌گوید اقدامات این شرکت به "اعتبار" و "اعتماد عمومی" فیسبوک صدمه زده است.
 
 فیسبوک از تابستان سال گذشته (ژوئن ۲۰۱۸) تحقیقات درباره فعالیت‌های این شرکت را که تا یک ماه پیش همچنان فعال بود، زیر نظر گرفت.
 'ما به قوانین جدید اینترنت نیاز داریم'
 
 این پرونده می‌تواند با پرونده شرکت کمبریج آنالیتیکا مقایسه شود: این شرکت مشاور داده‌کاوی و تحلیل داده‌ای که در بریتانیا قرار دارد، اطلاعات وسیع گردآوری شده از حساب‌های شخصی کاربران فیسبوک در جریان انتخابات‌های مختلف را در اختیار کمپین‌های مختلف انتخاباتی قرار داده است. کشف این مساله فیسبوک را با بحران بزرگی رو به رو کرد.
 
 روز جمعه ۱۰ ماه مه، مارک زاکربرگ، بنیانگذار و رئیس فیسبوک با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در پاریس دیدار کرد و درباره ظرفیتها و امکانات تغییرات مقررات این شبکه اجتماعی بحث و گفت‌وگو کردند.
 
 آقای زاکربرگ پس از این دیدار در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیون فرانسه گفت: "ما برای اینترنت احتیاج به قوانین جدید داریم که وضع این قوانین فقط در حیطه مسئولیت شرکت‌ها نیست بلکه دولت‌ها و قانونگذاران هم باید دخیل شوند."

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد