درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 بهمن 1398 - 14:01   

از سوی استاندار مازندران و مدیرعامل خانه مطبوعات 200 خبرنگار بیمه می شوند

  از سوی استاندار مازندران و مدیرعامل خانه مطبوعات 200 خبرنگار بیمه می شوند


ادامه ادامه مطلب یک

سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین

  سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین


ادامه ادامه مطلب دو

ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی

  ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"

  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اعتماد به بازار سرمایه، مرهون تلاش روابط عمومی ها / صیانت از اعتماد سرمایه گذاران، وظیفه همگانی
  گزارش اعتماد سنج ادلمن سال 2020 منتشر شد/ مردم به هیچ یک از چهار مؤسسه اجتماعی دولت، تجارت، تشکل های مردم نهاد و رسانه ها اعتماد ندارد
  مردم به افرادی که به چشم نگاه می کنند اعتقاد دارند
  ترس از شادی و خوشبختی
  ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی
  سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین
  نشست مدیران روابط عمومی شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی مطرح برگزار شد
  سرپرست اداره کل امور اجرایی مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد
  رونمایی از پایگاه خبری توسعه تعاون و پورتال جدید بانک توسعه تعاون
  هفته رسانه های اجتماعی درباره برخورد با اخبار نادرست و دروغ پراکنی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38280صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 20 اردیبهشت 1398 - 09:19
جشنواره خرید دبی
جشنواره خرید دبی یک جشنواره خرید و سرگرمی سالانه است که ابتدا در 15 فوریه سال 1996 توسط دولت دبی به اجرا درآمد. درآغاز برای رونق بخشیدن و تبلیغ تجارت خرده فروشی در دبی طرح ریزی شد ولی به تدریج به یکی از فعالیت هایی تبدیل شده است که در تور سفرهای بین المللی مشتاقانه مورد انتظار است و از آن پس برای جذب توریست برگزار می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| جشنواره خرید دبی یک خرید وسرگرمی 45 روزه است که در دبی برگزار می شود.


جشنواره خرید دبی یک جشنواره خرید و سرگرمی سالانه است که ابتدا در 15 فوریه سال 1996 توسط دولت دبی به اجرا درآمد. درآغاز برای رونق بخشیدن و تبلیغ تجارت خرده فروشی در دبی طرح ریزی شد ولی به تدریج به یکی از فعالیت هایی تبدیل شده است که در تور سفرهای بین المللی مشتاقانه مورد انتظار است و از آن پس برای جذب توریست برگزار می شود.


جشنواره خرید دبی یک بهشت برای خریداران است با بیش از 2300 فروشگاه خرده فروشی که در این جشنواره شرکت می کنند.


دبی کریک، نایت سوکت و گلوبال ویلیج مهمترین پاتوق های دبی در طی این جشن ها درکنار بازارها و پاساژهای خرید هستند.


در طی جشنواره خرید دبی، مغازه ها روی کالاهای شان تخفیف زیادی ارایه می دهند، ماشین های روزانه بخت آزمایی و آتش بازی آسمان شب دبی را روشن می کند. توریست ها از سراسر دنیا نه تنها برای خرید بدون مالیات از دبی بلکه برای تمام فعالیت هایی که در طی جشنواره برگزار می شوند، جذب می شوند.

تاثیر
جشنواره خرید دبی، دنیا را از وجود شهری به نام دبی آگاه می سازد. این جشنواره تفکیک می شود به جاذبه های اصلی بسیاری با یک هدف، داشتن راه های زیادی برای سرگرم کردن میهمانان شهر و فراهم کردن امکانات برای افرادی از هرگروه که از سراسر دنیا برای بازدید آمده اند، وفاداری جمعیت مهاجر محلی که با دلایل مشخص بسیارى به شهری علاقه مند هستند که هرسال فرهنگ خودشان را برای شان به ارمغان می آورد. جشنواره خرید دبی نمونه ای است از اینکه چگونه یک کشور می تواند زیبایی و قدرت خود را با میهمان نوازی نسبت به میهمانانی که قدم به خاک آن گذاشته اند تا 10 برابر افزایش دهد.
جشنواره خرید دبی در صنعت توریسم دبی، نقش حیاتی ایفا می کند.

ارقامی که عامل رشد را اثبات می کنند
جشنواره خرید دبی، خود را به عنوان فعالیت خاص و عمده خرید در دنیا پایه ریزی کرده است. دیگران با موفقیت خود تلاش می کنند ولی هیچ کس قادر به رقابت با موفقیت و هیجان این جشنواره بزرگ نیست.


در اولین سال در 1996، 1/5 میلیون نفر حضور داشتند و در سال 1999 این رقم به رقم حیرت آوربیش از 2 میلیون نفر رسید که به فروش فزاینده 1/12 میلیارد دلاری منجر شد و این ارقام از آن به بعد رشد داشته اند. در سال 2005 به مقدار تقریبی 3/3 میلیون رسید.

اطلاعات بازدیدکنندگان سالانه
بازگشت به شروع جشنواره خرید دبی نشان می دهد، این فعالیت در اولین دوره خود در سال 1996، 1/6 میلیون بازدیدکننده در طی 43 روز جذب کرد. این عدد در دوره بعدی در طی 31 روز به همان جمع کل رسید. در حالیکه در سال 1998 تعداد بازدیدکنندگان به 2/2 میلیون در همان دوره زمانی افزایش یافت و در سال 1999، این فعالیت 2/4 میلیون بازدیدکننده را در 28 روز جذب کرد. دوره پنجم شاهد رشد زیادی در تعداد بازدیدکنندگان بود که درطی 25 روز به 2/5 میلیون بازدیدکننده رسید و 2/55 میلیون بازدیدکننده در سال 2001، درسال 2002 این مقدار افزایش یافته وبه 2/68 میلیون نفر در 31 روز رسید.


جشنواره خرید دبی در سال 2003 بیشترین تعداد بازدیدکننده را داشت- زمانی که بالاترین تعداد 2/92 میلیون بازدیدکننده را در طی 32 روز داشت، در میان دیگران بهترین بود.

هزینه در هر سال
هزینه متوسط در دوره اول جشنواره در سال 1996، 2/5 میلیارد درهم بود و 2/97 میلیارد درهم در سال 1997، در دوره سوم درسال 1998 هزینه 3/81  میلیارد درهم و در سال 1999 هزینه به 4/15 میلیارد درهم رسید. در حالیکه در سال 2000 هزینه به 4/31 میلیارد درهم افزایش یافت.


در سه سال گذشته هزینه متوسط متغیر بوده است بین 4/5 در سال 2001 ،4/60 در سال 2002 و 5/12 در سال 2003. یک تحقیق مستقل اظهار می دارد که جشنواره خرید دبی در سال 2005، 3/3 میلیون بازدیدکننده داشته است با شش درصد افزایش در حالی که صرف بیش از 6/67 میلیارد درهم نشان دهنده 15 درصد افزایش است.


10 سال گذشته است و محبوبیت جشنواره خرید دبی سربه فلک کشیده است.


آخرین ارقام به دست آمده از یک تحقیق مستقل به سفارش دفتر جشنواره خرید دبی، نشانه روشنی است که جشنواره خرید دبی، که خود یک نماد تجاری است، حقیقتا یک فعالیت در سطح جهانی است که باگذشت هر سال رشد سریعی دارد.
تعجبی ندارد که جشنواره خرید دبی در سال 2005 حضور 3/3 میلیون نفر بازدیدکننده و هزینه کل 6/67 میلیارد درهم را با 6 و 15 درصد افزایش ثبت کند.


این تحقیق نشان می دهد که موفقیت جشنواره خرید دبی در حال رشد است زیرا از یک جشن صرفا خرید به یک تجربه تفریحی و خانوادگی تبدیل شده است. در حالیکه خرید کردن به عنوان موضوع اصلی جشنواره خرید دبی، باقی مانده است، تجربه خانوادگی جنبه خرید آن را کامل کرده است.


مورد مطالعه فوق تاثیر فعالیت تبلیغاتی را روشن می کند. برگزاری این فعالیت تبلیغاتی نه تنها امکان بالقوه توریسم کشور را بهبود بخشیده است بلکه دیدن و ساختن علامت تجاری دبی را برای مشاهده دنیا افزایش داده است. البته این یکی از فعالیت های بسیار موفق است که توسط یک کشور و با این ظرافت سازمان دهی شده است.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  خطراتی که بیخ گوش مدیران برند است


  انتصاب مدیر ارتباطات ایران خودرو


  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"


  خداحافظی با روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس


  نتایج بیست و سومین بارومتر جهانی صنعت نمایشگاه منتشر شد


  هفته رسانه های اجتماعی درباره برخورد با اخبار نادرست و دروغ پراکنی


  سلامت روان روابط عمومی: 5 راه برای شروع دهه جدید با استرس کمتر


  4 راه روابط عمومی تجارت


  مدیر عامل آمازون گرانترین خانه را خرید؛ ملک ۱۶۵ میلیون دلاری


  ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی