درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 تیر 1398 - 01:27   

روز جهانی اموجی

  روز جهانی اموجی


ادامه ادامه مطلب یک

دروغ، خیانت و قلدری در سازمان ملل متحد

  دروغ، خیانت و قلدری در سازمان ملل متحد


ادامه ادامه مطلب دو

جلوگیری از گرمازدگی در روزهای داغ تابستان/ پنج نکته

  جلوگیری از گرمازدگی در روزهای داغ تابستان/ پنج نکته


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر روابط عمومی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران شعبه هرمزگان منصوب شد
  عصرانه به وقت گردشگری با موضوع رسانه و گردشگری
  انگیزه، خلوص نیت، دقت و هنرمندی لازمه کار در روابط عمومی است
  چگونه روزنامه‌نگاری تحقیقی می‌تواند جلوی فساد، جرایم سازمان‌یافته و پنهان‌کاری سیستماتیک را بگیرد؟
  چند چیز که هرگز نباید در رستوران سفارش بدهید
  دروغ، خیانت و قلدری در سازمان ملل متحد
  جلوگیری از گرمازدگی در روزهای داغ تابستان/ پنج نکته
  پایش خبرنگاران استان قزوین و دعوت در نشست‌های خبری با رویکرد جدید
  فیس بوک صفحه رادیو اینترنتی ژاپنی صداوسیما را مسدود کرد
  روز جهانی اموجی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38280صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 20 اردیبهشت 1398 - 09:19
جشنواره خرید دبی
جشنواره خرید دبی یک جشنواره خرید و سرگرمی سالانه است که ابتدا در 15 فوریه سال 1996 توسط دولت دبی به اجرا درآمد. درآغاز برای رونق بخشیدن و تبلیغ تجارت خرده فروشی در دبی طرح ریزی شد ولی به تدریج به یکی از فعالیت هایی تبدیل شده است که در تور سفرهای بین المللی مشتاقانه مورد انتظار است و از آن پس برای جذب توریست برگزار می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| جشنواره خرید دبی یک خرید وسرگرمی 45 روزه است که در دبی برگزار می شود.


جشنواره خرید دبی یک جشنواره خرید و سرگرمی سالانه است که ابتدا در 15 فوریه سال 1996 توسط دولت دبی به اجرا درآمد. درآغاز برای رونق بخشیدن و تبلیغ تجارت خرده فروشی در دبی طرح ریزی شد ولی به تدریج به یکی از فعالیت هایی تبدیل شده است که در تور سفرهای بین المللی مشتاقانه مورد انتظار است و از آن پس برای جذب توریست برگزار می شود.


جشنواره خرید دبی یک بهشت برای خریداران است با بیش از 2300 فروشگاه خرده فروشی که در این جشنواره شرکت می کنند.


دبی کریک، نایت سوکت و گلوبال ویلیج مهمترین پاتوق های دبی در طی این جشن ها درکنار بازارها و پاساژهای خرید هستند.


در طی جشنواره خرید دبی، مغازه ها روی کالاهای شان تخفیف زیادی ارایه می دهند، ماشین های روزانه بخت آزمایی و آتش بازی آسمان شب دبی را روشن می کند. توریست ها از سراسر دنیا نه تنها برای خرید بدون مالیات از دبی بلکه برای تمام فعالیت هایی که در طی جشنواره برگزار می شوند، جذب می شوند.

تاثیر
جشنواره خرید دبی، دنیا را از وجود شهری به نام دبی آگاه می سازد. این جشنواره تفکیک می شود به جاذبه های اصلی بسیاری با یک هدف، داشتن راه های زیادی برای سرگرم کردن میهمانان شهر و فراهم کردن امکانات برای افرادی از هرگروه که از سراسر دنیا برای بازدید آمده اند، وفاداری جمعیت مهاجر محلی که با دلایل مشخص بسیارى به شهری علاقه مند هستند که هرسال فرهنگ خودشان را برای شان به ارمغان می آورد. جشنواره خرید دبی نمونه ای است از اینکه چگونه یک کشور می تواند زیبایی و قدرت خود را با میهمان نوازی نسبت به میهمانانی که قدم به خاک آن گذاشته اند تا 10 برابر افزایش دهد.
جشنواره خرید دبی در صنعت توریسم دبی، نقش حیاتی ایفا می کند.

ارقامی که عامل رشد را اثبات می کنند
جشنواره خرید دبی، خود را به عنوان فعالیت خاص و عمده خرید در دنیا پایه ریزی کرده است. دیگران با موفقیت خود تلاش می کنند ولی هیچ کس قادر به رقابت با موفقیت و هیجان این جشنواره بزرگ نیست.


در اولین سال در 1996، 1/5 میلیون نفر حضور داشتند و در سال 1999 این رقم به رقم حیرت آوربیش از 2 میلیون نفر رسید که به فروش فزاینده 1/12 میلیارد دلاری منجر شد و این ارقام از آن به بعد رشد داشته اند. در سال 2005 به مقدار تقریبی 3/3 میلیون رسید.

اطلاعات بازدیدکنندگان سالانه
بازگشت به شروع جشنواره خرید دبی نشان می دهد، این فعالیت در اولین دوره خود در سال 1996، 1/6 میلیون بازدیدکننده در طی 43 روز جذب کرد. این عدد در دوره بعدی در طی 31 روز به همان جمع کل رسید. در حالیکه در سال 1998 تعداد بازدیدکنندگان به 2/2 میلیون در همان دوره زمانی افزایش یافت و در سال 1999، این فعالیت 2/4 میلیون بازدیدکننده را در 28 روز جذب کرد. دوره پنجم شاهد رشد زیادی در تعداد بازدیدکنندگان بود که درطی 25 روز به 2/5 میلیون بازدیدکننده رسید و 2/55 میلیون بازدیدکننده در سال 2001، درسال 2002 این مقدار افزایش یافته وبه 2/68 میلیون نفر در 31 روز رسید.


جشنواره خرید دبی در سال 2003 بیشترین تعداد بازدیدکننده را داشت- زمانی که بالاترین تعداد 2/92 میلیون بازدیدکننده را در طی 32 روز داشت، در میان دیگران بهترین بود.

هزینه در هر سال
هزینه متوسط در دوره اول جشنواره در سال 1996، 2/5 میلیارد درهم بود و 2/97 میلیارد درهم در سال 1997، در دوره سوم درسال 1998 هزینه 3/81  میلیارد درهم و در سال 1999 هزینه به 4/15 میلیارد درهم رسید. در حالیکه در سال 2000 هزینه به 4/31 میلیارد درهم افزایش یافت.


در سه سال گذشته هزینه متوسط متغیر بوده است بین 4/5 در سال 2001 ،4/60 در سال 2002 و 5/12 در سال 2003. یک تحقیق مستقل اظهار می دارد که جشنواره خرید دبی در سال 2005، 3/3 میلیون بازدیدکننده داشته است با شش درصد افزایش در حالی که صرف بیش از 6/67 میلیارد درهم نشان دهنده 15 درصد افزایش است.


10 سال گذشته است و محبوبیت جشنواره خرید دبی سربه فلک کشیده است.


آخرین ارقام به دست آمده از یک تحقیق مستقل به سفارش دفتر جشنواره خرید دبی، نشانه روشنی است که جشنواره خرید دبی، که خود یک نماد تجاری است، حقیقتا یک فعالیت در سطح جهانی است که باگذشت هر سال رشد سریعی دارد.
تعجبی ندارد که جشنواره خرید دبی در سال 2005 حضور 3/3 میلیون نفر بازدیدکننده و هزینه کل 6/67 میلیارد درهم را با 6 و 15 درصد افزایش ثبت کند.


این تحقیق نشان می دهد که موفقیت جشنواره خرید دبی در حال رشد است زیرا از یک جشن صرفا خرید به یک تجربه تفریحی و خانوادگی تبدیل شده است. در حالیکه خرید کردن به عنوان موضوع اصلی جشنواره خرید دبی، باقی مانده است، تجربه خانوادگی جنبه خرید آن را کامل کرده است.


مورد مطالعه فوق تاثیر فعالیت تبلیغاتی را روشن می کند. برگزاری این فعالیت تبلیغاتی نه تنها امکان بالقوه توریسم کشور را بهبود بخشیده است بلکه دیدن و ساختن علامت تجاری دبی را برای مشاهده دنیا افزایش داده است. البته این یکی از فعالیت های بسیار موفق است که توسط یک کشور و با این ظرافت سازمان دهی شده است.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین مجله طنز


  شش واقعیت درباره روابط عمومی که هر بازاریاب باید بداند


  انجمن متخصصان روابط عمومی سه کارگاه آموزشی کاربردی برگزار می کند


  مدیر جدید روابط عمومی همراه اول منصوب شد


  فرماندار فیروزکوه: شورای هماهنگی روابط عمومی در نشر اخبار امید بخش نقش ایفا کند


  مدیر روابط عمومی بیمه تجارت‌نو؛ همکاری کارشناسان روابط عمومی با رسانه ها می تواند به جلب رضایت مشتریان این شرکت منجر شود


  کتاب روابط عمومی در عصر هوشمند منتشر شد


  6 گام برای مدیریت شهرت رسانه های اجتماعی شما در سال ۲۰۱۹


  هیئت رئیسه کمیته حقوقی، اطلاع رسانی و بانوان خانه احزاب تعیین شد


  تشریح آخرین فعالیت های کمیته اطلاع رسانی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران