درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 31 مرداد 1398 - 23:05   

راه‌اندازی باشگاه مشتریان بیمه کوثر

  راه‌اندازی باشگاه مشتریان بیمه کوثر


ادامه ادامه مطلب یک

روابط بر اساس طینت انسان ها

  روابط بر اساس طینت انسان ها


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

کمپین جاستین ترودو و اندرو شیر/ کدام روش در انتخابات موثرتر است؟

  کمپین جاستین ترودو و اندرو شیر/ کدام روش در انتخابات موثرتر است؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رئیس اداره روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی کشور: مردم در تدام کار فرهنگی تاثیرگذار هستند
  سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان: روابط عمومی ها با اطلاع رسانی صحیح و به موقع در راستای اقناع افکار عمومی حرکت کنند
  آینده‌ نشر
  چهل و پنجمین شماره ماهنامه علمی-تخصصی مدیریت رسانه منتشر شد
  نخستین جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و نشست خبری استاندار خراسان رضوی برگزار می‌شود
  قوانین جدید در نشست‌های خبری لیگ برتر ایران
  نقش شبکه های اجتماعی در موفقیت استارت آپ ها
  روابط بر اساس طینت انسان ها
  روابط
  مولف تبریزی برنده جایزه جهانی ۲۰۱۹ موسسه بین‌المللی روابط عمومی انگلستان شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38245صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیسه شنبه، 17 اردیبهشت 1398 - 12:11
جادوی روابط عمومی و تبلیغات مصرفی
روابط عمومیهای بر پایه تبلیغات، برای خود و یا دیگران طراحی می شوند. این سیستم همه گیر سازمانی، در شرایط کنونی جهان که عنصر تبلیغات وارد حوزه های دیپلماسی عمومی، دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی اقتصادی شده، از اهمیت ویژه ای برخوردار گردیده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| روابط عمومیهای بر پایه  تبلیغات، برای خود و یا دیگران طراحی می شوند. این سیستم همه گیر سازمانی، در شرایط کنونی جهان که عنصر تبلیغات وارد حوزه های دیپلماسی عمومی، دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی اقتصادی شده، از اهمیت ویژه ای برخوردار گردیده است.


از طرف دیگر، چون تبلیغات به دنبال ایجاد میل به مصرف می‌باشد، بنابراین در خدمت منطق سرمایه داری عمل می‌نماید که طبق آن انسان ها در جهت تولید و مصرف کالاها سوق داده می‌شوند. توسعه تاریخی سرمایه داری به این معنی بوده است که عناصر بیشتر و بیشتری از محیط طبیعی و خصوصیات انسانی به چرخه تبادلات و به حوزه کالاها وارد شوند تا بدین وسیله جنبه های کمتر و کمتری از محیط اطراف ما و خود ما، خارج از حوزه خرید و فروش قرار بگیرد. (لیس، کلین و یالی، 1986، ص273)


جامعه بازاری- صنعتی به مدد گفتمان کلیدی تبلیغات متکی بر برنامه ریزی های روابط عمومی، "افراد را ترغیب می‌نماید تا تمام خواسته های شان را در قالب خواستن اشیاء و خدمات یا بعبارتی کالاها مطرح کنند." بنابراین تبلیغات ترجمه کننده نیازهای ذهنی به نیازهای عینی و شیئی است. به عقیده ویلیامز، این ترجمه در بطن خود "جادویی" را به همراه دارد که طی آن "اشیاء بواسطه پیوند خود با مفاهیم اجتماعی و فردی صاحب ارزش می‌شوند. دستیابی به این مفاهیم در الگوهای فرهنگی دیگر ممکن است بصورت مستقیم تری انجام پذیرد" (ویلیامز، 1980، ص185). "جادوی" تبلیغات همان ارتباط دادن "مصرف با امیال انسانی است که بین این دو موضوع هیچ رابطه واقعی وجود ندارد. در چنین فضایی، شما تنها شیء را نمی‌خرید؛ بلکه به همراه آن احترام و منزلت اجتماعی، تبعیض، سلامتی، زیبایی، موفقیت و قدرت سلطه بر محیط تان را نیز خریداری می‌کنید". (ایبید، 189)


تبلیغات بواسطه پیوند دادن کیفیت های فردی و روابط اجتماعی ضمنی با اشیاء، اقدام به فروش هویت می‌نماید و در این بین، کالاها را سرشار از کیفیت هایی می‌نماید که بسیار فراتر از ارزش مصرفی واقعی آن اشیاء است. پیکر شناسی دقیق این فرآیند نشان می‌دهد که در انجام پذیرفتن عمل مصرف که ماهیتی آیینی و تشریفاتی پیدا کرده است، چگونه این کیفیت ها از تصویر به محصول و از محصول به شخص منتقل می‌شوند (ویلیامسون، 1987). بدین طریق اشیاء صاحب حیات می‌شوند و این در حالی است که تبلیغات تجاری الزام اقتصادی خود را به منظور عقلانی جلوه دادن چرخه محصولات از نظر مخفی می‌دارد. (لیس، کلین و یالی، 1986، صص263-259)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش رسانه های درآمدزا سخت تر از همیشه شده است


  استفاده از محل کار برای افزایش انگیزه کارکنان


  کمپین جاستین ترودو و اندرو شیر/ کدام روش در انتخابات موثرتر است؟


  مولف تبریزی برنده جایزه جهانی ۲۰۱۹ موسسه بین‌المللی روابط عمومی انگلستان شد


  تاکید مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها بر نقش رسانه ها در شناساندن صنعت حمل و نقل هوایی


  آینده‌ نشر


  راه‌اندازی باشگاه مشتریان بیمه کوثر


  روابط


  نخستین جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و نشست خبری استاندار خراسان رضوی برگزار می‌شود


  روابط بر اساس طینت انسان ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران