درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 3 خرداد 1398 - 20:16   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد

  اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد


ادامه ادامه مطلب دو

۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین

  ۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سرپرست معاونت بازرگانی «تهران رسانه» منصوب شد
  اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد
  مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب شد
  گزارش نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی شرکت سرمایه گذاری تأمین‌اجتماعی
  از مسوول و کارشناس روابط عمومی بیمه سلامت گیلان تجلیل شد
  تاکید معاون سیاسی استاندار سمنان بر ضرورت اطلاع رسانی خدمات دستگاه های اجرایی
  سخنگوی دولت معرفی شد
  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری
  اپراتورهای موبایل در اروپا و آسیا همکاری با هوآوی را متوقف کردند
  ۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38197صفحه نخست » رادیو روابط عمومیشنبه، 14 اردیبهشت 1398 - 08:07
گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی
سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی ایران از سوی موسسه کارگزار روابط عمومی، چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه 1398 در سالن فیروزه هتل بزرگ ارم تهران با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، نماینده مجلس شورای اسلامی، مدیران و کارشناسان روابط عمومی های سازمان ها و نهادهای مختلف کشور برگزار شد.
  

 


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی ایران از سوی موسسه کارگزار روابط عمومی، چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه 1398 در سالن فیروزه هتل بزرگ ارم تهران با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، نماینده مجلس شورای اسلامی، مدیران و کارشناسان روابط عمومی های سازمان ها و نهادهای مختلف کشور برگزار شد.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) درسومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی ایران ، دکتر شهیندخت خوارزمی استاد برجسته علوم ارتباطات با موضوع "بررسی روندهای تحول و چالش های جامعه ایران و نقش روابط عمومی درشرایط امروز"، دکتر سعید خزایی رییس انجمن آینده نگری ایران با موضوع "روابط عمومی به مثابه سامانه هشدار سریع راهبردی"، دکتر علی اکبر جلالی رییس کرسی یونسکو در آموزش و یادگیری الکترونیک و عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با موضوع "ایترنت چیزها و بلاک چین با تاکید بر جایگاه آنها در روابط عمومی "، مهندس زهرا سعیدی رییس فراکسیون روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با موضوع" اقدامات و فعالیت های انجام گرفته شده در خصوص توسعه جایگاه روابط عمومی در فراکسیون روابط عمومی "، دکتر بهنود الله وردی نیک با موضوع "برندآفرینی و نقش روابط عمومی در هویت سازی برند سازمانی" سخنرانی کردند و همچنین مرتضی نظری مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان تهران در سخنانی به بررسی آخرین وضعیت روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش و چالش های موجود پرداخت.

 

 

رییس موسسه کارگزار روابط عمومی:

طرح اعتباربخشی متخصصان روابط عمومی اجرا می شود

 


مهدی باقریان در آغاز «سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی ایران» از پیگیری های انجمن متخصصان روابط عمومی برای اجرایی کردن طرح تایید صلاحیت حرفه ای و اعتباربخشی کارگزاران روابط عمومی کشور، خبر داد.


وی با اشاره به تجارب کشورهایی نظیر آمریکا و مالزی و سایر انجمن های حرفه ای در خصوص اعطای گواهی حرفه ای به فعالان عرصه روابط عمومی گفت: «ادوارد برنیز» از نخستین کسانی بود که طرح «مجوز روابط عمومی» را مطرح کرد و هم اینک در قالب انجمن روابط عمومی آمریکا با بیش از 25هزار نفر عضو و شعبات متعدد، علاوه بر تایید صلاحیت حرفه ای کارگزاران روابط عمومی، در تهیه و تدوین برنامه های آموزشی حوزه روابط عمومی از دیپلم به عنوان مرجع و نهادی اثرگذار، مطرح است.


رییس موسسه کارگزار روابط عمومی با بیان این که در آمریکا تمام کسانی که قصد ورود به عرصه کار در حوزه روابط عمومی دارند باید صلاحیت حرفه ای آن ها و اعتبارنامه فعالیت شان تایید شده باشد.


وی افزود: در سال گذشته کلیات طرح در انجمن متخصصان روابط عمومی ایران تایید شد و امیدواریم در سال جاری شاهد اجرایی شدن این موضوع باشیم تا یکی از چالش ها و خلاءهای موجود روابط عمومی کشور مرتفع شود.


باقریان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم میرزا بابا مطهری نژاد، یاد و خاطره تمامی درگذشتگان عرصه روابط عمومی را گرامی داشت.

 

رییس فراکسیون روابط عمومی مجلس شورای اسلامی

فراکسیون روابط عمومی مجلس شورای اسلامی آماده دریافت طرح ها و ایده های نوآورانه برای بررسی در صحن علنی مجلس است

 

 

زهرا سعیدی نماینده مجلس شورای اسلامی و رییس فراکسیون روابط عمومی در سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی ایران با بیان این که متغیرهای گوناگون بیرونی و درونی منجر به ایجاد زمینه ای برای استفاده از فرصت های بی شماری شده است گفت: تزریق ناامیدی توسط رسانه های بیگانه و ارایه اطلاعات نادرست و منفی موجب بی اعتمادی می شود و روابط عمومی ها در این میان با تکیه بر اخبار مثبت و امیدآفرین و نگاهی وحدت بخش می توانند با هجمه های گسترده مقابله کنند.


وی با بیان این که روابط عمومی ها حایز جایگاه حساس و مهمی در سازمان ها هستند احضار داشت: ما خودمان باید نسبت به حل مسایل حساسیت داشته باشیم و با تکیه بر رسانه مکتوب الهی یعنی قرآن کریم در مسیر حق حرکت کنیم.
مهندس سعیدی خاطرنشان کرد:


مردم محوری و همگامی با سرعت رشد فزاینده فناوری ها در کنار مجهز شدن به دانش روز و اطلاعات معتبر کمک شایانی به ترسیم چهره واقعی نظام می کند.


وی با تقدیر از تلاش های آقای باقریان در ارتقای سطح و جایگاه روابط عمومی کشور اظهار داشت: فراکسیون روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با تمام وجود آماده دریافت طرح ها و ایده های نوآورانه برای بررسی در صحن علنی مجلس است چرا که اعتقاد داریم نهاد روابط عمومی در هر سازمانی رهبر ارکستر و هماهنگ کننده اجزای مختلف سازمانی به شمار می رود که در شرایط حاضر می تواند ایفاگر نقش ارزنده و بی بدیل باشد.


دکتر شهیندخت خوارزمی:

 بررسی روندهای تحول و چالش های جامعه ایران

 


دکتر خوارزمی در سخنرانی خود روندهای تحول، تکنولوژی های چاره ساز و مهارت های لازم مدیران روابط عمومی را در عصر شفافیت و شرایط حادث بر اوضاع جاری کشور را تشریح کرد.


وی با بیان اینکه فناوری های جدید موجب جبر و ناگریز بودن از ورود به عرصه شفافیت شده اند افزود: آیا ما آماده ورود به عصر شفافیت هستیم؟ آیا آماده پرداخت هزینه های پاسخگویی هستیم؟ شکی نیست وقتی اخبار را در سطح جهانی دنبال می کنیم این احساس را درک می کنیم که جامعه بشری و کسانی که تا چند دهه پیش پاسخگو بودند، حالا دیگر پاسخگو نیستند.


دکتر خوارزمی با بیان این که در عصر بحران انسانیت، آدم ها نه خودشان را دوست دارند و نه دیگران را، افزود: بار رنج دیگران را زمانی بر دوش می کشیم که خودمان را دوست داشته باشیم و باید پرسید چرا ارزش ها ضعیف شده و روابط عمومی در عصر تضادها و تعارض ها، در عصر هجوم اخبار بد چه اقدامی باید انجام دهد.


وی با اعتقاد به این که دستاوردهای نویدبخشی در عرصه تکنولوژی به طور روزافزون حاصل می شود گفت: زمانی که حالمان از اخبار بد دگرگون می شود با شنیدن اخبار پیشرفت های فناورانه می توان کورسوهای امید را منور ساخت و امیدآفرینی کرد.


دکتر خوارزمی طرح پرسش های بنیادین نظیر از کجا آمده ام و به کجا می روم و تعیین غایت و هدف زندگی و سمت و سوی تلاش های بسیار را با تکیه بر خردورزی و ترکیب عقلانیت و انسانیت در عملکرد موفق روابط عمومی موثر دانست.


وی رمز بقا و راز پیشرفت روابط عمومی ها را استفاده از مهارت ها در حوزه IT و ورود به شبکه های اجتماعی اعلام کرد و افزود: داستان سرایی و قصه گویی راهبرد اساسی در تولید محتوا به شمار می رود و تمامی ابزارها در عصر شفافیت در اختیار روابط عمومی ها قرار دارد.


دکتر خوارزمی تصریح کرد: در عصر شفافیت ارزش هایی نظیر ارزش حقیقت باید مورد نظر شما روابط عمومی ها باشد. شما ابزارها را در اختیار دارید و می توانید به تحریف واقعیت و یا افشای حقیقت بپردازید. آیا حاضرید به قیمت نیکنامی موقت سازمان، پا بر روی حقیقت بگذارید یا خیر؟


وی افزود: اگر استراتژی شما مبنی بر ارایه واقعیت به مخاطب باشد قطعا در مسیری قرار دارید که برخلاف مسیری است که ابزارهای پرتوان تحریف یا افشای واقعیت، پیش روی شما قرار داده است.


دکتر خوارزمی تفکر سیستمی و مهارت در بازآفرینی و ترکیب محتوا را از عوامل اثرگذار بر موقعیت روابط عمومی ها در عصر حاضر برشمرد و تحلیل داده ها، بلاک چین، هوش مصنوعی، علوم مغز و اعصاب را از مهم ترین حوزه های علم و تکنولوژی تاثیرگذار بر روابط عمومی نام برد که همگی باید در کسب و حفظ شهرت و خوشنامی سازمان مورد استفاده قرار گیرند.


دکتر خوارزمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم ها و مسایل بوجود آمده در عرصه بین المللی گفت: هیچ بحرانی ماندگار نیست و با بکارگیری توان ذهنی و مغزی و با مفهومی به نام اراده می توان حرکت های بزرگی به انجام رسانید و از آنجا که یاس و ناامیدی تمامی انرژی های خلاقانه فرارو سازمان را نابود می کند، بایسته است تا روابط عمومی ها امید را اشاعه دهند، درد و رنج ها را کاهش دهند، مسئولیت اجتماعی را در مدیران خود تقویت کنند تا تهدیدها به فرصت تبدیل شود.

رییس انجمن آینده نگری ایران:
روابط عمومی به مثابه سامانه هشدار سریع راهبردی

 


دکتر خزائی با تشریح ویژگی های عصر ناپایداری، عصر فراریت و عدم قطعیت و بی ثباتی ها و ابهامات بسیار، پیرامون موضوع آینده پژوهی و نقش مهم روابط عمومی در چنین فضایی سخنرانی کرد.


وی با بیان این که داشتن تجربه و تخصص صرفا در محیط های خطی کاربرد دارد گفت: در شرایطی که تغییرات فزاینده فناوری و سرعت شتابان تغییرات مکرر را شاهد هستیم باید یاد بگیریم که یاد نگیریم زیرا یادگیری ذهن ما را محدود می کند و سازمان ها احتیاج به هنر فراموشی دارند.


کوتاه شدن چرخه عمر محصول، چالش عدم سازگاری با محیط و عدم درک تغییرات و آهنگ سریع تغییرات از مواردی بود که دکتر خزائی در تشریح آن گفت: بسیاری از اطلاعات و منابعی که برای تجسم آینده نیاز داریم، خارج از تصور ماست چرا که دانش ما مربوط به گذشته است و روش هایی نظیر تحلیل سیگنال ها به روابط عمومی کمک می کند تا به مثابه رادار عوامل محیطی را احصاء و شناسایی کند.


وی با بیان این که آینده همین الان است و بذرهای تغییر همواره در حال جوانه زدن هستند، به لزوم کسب مهارت های جدید توسط روابط عمومی ها تاکید کرد و اظهار داشت: جایگاه سنتی روابط عمومی ها دیگر جوابگوی نیازهای جدید نیست و تحلیل سیگنال ها کمک می کند تا خوراک مناسبی برای استراتژی های سازمانی غلبه شود.


دکتر خزائی افزود: سیگنال ها یا همان نشانک های ضعیف اگر توسط روابط عمومی ها کم اهمیت تلقی شوند تبدیل به سونامی می شوند و ما نیازمند شناسایی آینده با امکاناتی که داریم هستیم و در این میان روابط عمومی در خط مقدم و لبه جلویی سازمان قرار دارند.

 

خلق جمعی معنا و بهره گیری از روش های توصیفی و اکتشافی برای شناسایی سیگنال های ضعیف که صدف طلایی نام دارند از دیگر مباحثی بود که دکتر خزائی بکارگیری چنین روش هایی را در خدمت مفاهیم آینده پژوهی و روند پژوهی موثر قلمداد کرد و اذعان داشت: اگرچه با روش های سنتی امکان پیش بینی آینده وجود ندارد.


دکتر خزائی سیگنال های ضعیف را مطالب و اطلاعاتی ساختارنیافته و ظاهرا با ارزش محتوای کم توصیف کرد که قادرند آن جنبه هایی از یک تهدید یا فرصت را که محتوای اطلاعاتی این تهدید یا فرصت به مرور بیشتر و بیشتر می شود را به وسیله آن شناسایی کرد.


وی با بیان این که سیگنال های ضعیف اغلب در نقاط کور ذهنی مدیران قرار می گیرد خاطرنشان کرد: معمولا مدیران نسبت به رویدادهای جانبی، کور و فاقد آگاهی هستند و نقاط کور باعث معیوب شدن دید جانبی شده و معمولا افراد و سازمان ها مستعد داشتن چنین نقاطی هستند که این امر به توانایی پایش و پویش محیطی آن ها آسیب می رساند.


دکتر خزائی مهم ترین وظیفه روابط عمومی ها را رصد و تغییر یک سیگنال با بهره گیری از فیلترهای نظارتی، ذهنی و قدرت رصد و تفسیر سیگنال ها دانست و خاطرنشان ساخت: پذیرفتن اصل عدم قطعیت توسط روابط عمومی ها منجر به آن می شود تا مجموعه گذرگاه های زمانی موجود در ذهن را به عنوان عناصر اصلی تشکیل دهنده حافظه آینده بکار گرفته و با درک سیگنال های تغییرات و مفهوم گذرگاه های زمانی، به مفهوم آفرینی برای آینده بپردازد.

 رییس کرسی یونسکو در آموزش یادگیری الکترونیک و عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت:
اینترنت چیزها و بلاک چین با تاکید بر جایگاه آن ها در روابط عمومی

 


دکتر علی اکبر جلالی در سخنرانی خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر کاظم معتمدنژاد به شعار روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی سال جدید با عنوان «برطرف کردن شکاف استانداردسازی» اشاره کرد و در این باره گفت: این شعار مبین آن است که همه ملت ها در فضای اطلاعاتی یک زمان، یک تفکر و اندیشه واحد باید داشته باشند و با استانداردهای آن خود را تطبیق دهند.


وی با تاکید بر ضرورت اتخاذ استراتژی روشن و شفاف در مواجهه با فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی گفت: تغییرات حادث شده در جهان از طریق سیاست نیست بلکه فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی مهم ترین عامل تغییرات در شئون مختلف جوامع هستند و ما باید با پرکردن شکاف دیجیتال از فرصت های بی شمار این عرصه بهره گیری کنیم.


دکتر جلالی با بیان این که ما مجبور خواهیم شد که به شرکت های تولید کننده نرم افزاری، ابزارهای هوش مصنوعی و حقیقت مجازی اعتماد کنیم افزود: ما به فیس بوک، گوگل و شرکت های اپل و سامسونگ که گوشی همراه را به عنوان یک ابزار ارتباطی و رایانه همراه در اختیارمان گذاشته اند اعتماد کردیم و اگر اعتماد نداریم راهش آن است که از اول اجازه ندهیم آن ها را بسازند.


وی در تشریح تاثیر فناوری و الزام به استفاده از آن گفت: اگر در پنج سال آینده در گوگل یا ماشین جستجوگر دیگری در مورد خودمان جستجو کنید به شما خواهد گفت که شما کی هستید، چه چیزهایی دوست دارید، به چه غذایی علاقمند هستید، سطح سواد، درآمد و بسیاری از خصوصیات شخصی شما را خواهد گفت.


دکتر جلالی خطرناک ترین مشکل انسان با آینده فناوری را تبدیل انسان به موجودی بی خاصیت عنوان کرد و اظهار داشت: ماشین اخلاق ندارد. ماشین انسانیت نمی فهمد و ماشین صفر و یک می داند و بس. در حالی که فناوری فقط یک ابزار است و اینترنت ابزار جادویی. ابزار هدف نیست و ما انسان ها هدف هستیم.


عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به فناوری هایی نظیر بلاک چین، بر نقش حساس روابط عمومی ها به ویژه در زمینه تحلیل دیتا و نوگرایی در بکارگیری شبکه های امن تاکید کرد و سپس به تبیین موضوع «اکوسیستم اینترنت چیزها و چگونگی بکارگیری فناوری در بخش هایی نظیر آموزش، کشاورزی و سایر رشته های عملیاتی پرداخت و اذعان داشت: تحولی که بر اساس گسترش و توسعه فناوری در 20 سال آینده اتفاق خواهد افتاد از 300 سال قبل بیشتر خواهد بود و بزودی شاهد حاکمیت نسل دیجیتال خواهیم بود.


دکتر جلالی، مشارکت کشورهای در حال توسعه در فرآیند استانداردسازی ITU، توانمندسازی را از ماموریت های اصلی اتحادیه جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی در سال 2019 قلمداد کرد و کاربردها، فرصت ها و چالش های اینترنت چیزها و بلاک چین برای روابط عمومی ها را تشریح کرد.

دکتر بهنود الله وردی نیک:

برندآفرینی در روابط عمومی

 

 

دکتر بهنود الله وردی نیک با اشاره به «داستان فیل برند»، ادراک کلی سازمان از مفهوم برند به عنوان موجودی زنده، گفت: دمیدن روح واحد توسط تمامی اعضای سازمان به نحوی که شواهد و گواهی دهند تا تجربه یکپارچه ای از سازمان در ذهن مخاطب شکل گیرد، منجر به خلق موجود زنده ای به نام برند می شود.

وی تعریف و ادراک مخاطب از یک پدیده به نام برند را وابسته به زیرساخت هایی دانست که تمامی اجزای سازمان در آن دخیل هستند و در این باره اظهار داشت: برند، هویت و ادراک ذهنی و احساسی قلبی درونی است که در افراد نسبت به یک پدیده بوجود می آید.

هدایتگر و استراتژیست کسب و کارها به عنوان آخرین سخنران سومین رخداد ملی بررسی و چالش های روابط عمومی ایران، قویترین برند دنیا را برند «مادر» اعلام کرد که در تمامی جوامع معنا، مفهوم و احساس قلبی یکسانی را در اذهان متبلور می سازد و با بیان اینکه روابط عمومی در هر سازمان به عنوان رهبر ارکستر سازمان هستند تصریح کرد: اعتبار برند صرفا به میزان فروش باز نمی گردد بلکه احساس آرامشی است که در مخاطب از شنیدن نام برند ایجاد می‌کند نشان از موفقیت سازمان و بویژه روابط عمومی در برندسازی دارد.

وی نقش مدیر روابط عمومی را در برند آگاهی، نگرش و دانش برند و وفاداری برند موثر قلمداد کرد و افزود: روابط عمومی به عنوان مدیر حراست از هویت برند، بر همه عوامل مثبت و منفی مشهود و نامشهود و بیرونی و درونی برند در ذهن مخاطب نقش تأثیرگذاری دارد.

دکتر الله‌وردی، خلاقیت، بینش و شهود 360 درجه ای، توجه به مخاطب، رقبا، محیط کار، همکاران و سازمان را از ویژگیهای یک مدیر موفق روابط عمومی دانست و گفت: تمامی موارد مذکور مورد لحاظ قرار می گیرد تا هویت بصری، کلامی، حسی و مفهومی در مرتبه بالایی حفظ شود.


مدیریت ذهن مخاطبان، جریان سازی و خلق رویدادهای جریان ساز، خلق تجربه، یکپارچگی در عمل و الهام بخشی از دیگر ویژگیها و اقدامات یک مدیر موفق به زعم دکتر الله وردی بود که به تشریح آنها پرداخت.
 

رییس پیشین مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش:

امیدوارم حذف عنوان روابط عمومی از ساختار وزارت آموزش و پرورش به فراموشی سپرده نشود

 


مرتضی نظری، رییس پیشین مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی ایران گفت: در شرایطی که رسانه و فضای مجازی تمام ماهیت و ماموریت سازمان ها و نهادها را احاطه کرده، مرکز روابط عمومی بزرگترین دستگاه اجرایی کشور ادغام و حذف شد.

وی با ابراز تأسف از کاهش حضور وزارت آموزش و پرورش در پهنه رسانه ای و ارتباطی کشور افزود:نزدیک به دو سال برای ارتقاء جایگاه و مفهوم روابط عمومی در خانواده بزرگ آموزش و پرورش تلاش شد و به تدریج و با کمک رسانه های آموزش و پرورش داشتیم رفتار حرفه ای در عرصه رسانه و ارتباطات را تجربه می کردیم که متاسفانه شاهد تصمیمی دفعی برای ادغام روابط عمومی در دفتر وزارتی بودیم.

نظری ضمن درخواست کمک از همه رسانه ها برای انعکاس مسایل دانش آموز، معلم و مدرسه گفت: من دو پرسش دارم و آن اینکه آیا می شود بزرگترین سازمان اجتماعی کشور که نزدیک به نیمی از نیروی انسانی قوه مجریه را تشکیل می دهد، فاقد حسگر های ارتباطی و روابط عمومی باشد؟ و پرسش دوم اینکه آیا جامعه میلیونی دانش آموزان و معلمان برای واکنش به مسأله ها، تحولات جدید جهانی در حوزه یادگیری می تواند در جهانِ رسانه ای امروز بی رسانه و بی روابط عمومی باشد؟

مرتضی نظری در پایان اظهار داشت: آنچه در حال ساخت آن بودیم و نشد، روابط عمومی تحلیلگر، اجتماعی و فراگیر بود که از وزیرستایی و مجیز گویی و از دخالت افراد غیر متخصص در تعلیم و تربیت عبور می کرد و منافع خانواده، معلم و دانش آموز را ارجحیت می داد. جای یک روابط عمومی پاسخگو و کنشگر در آموزش و پرورش خالی است و امیدوارم در بی خبری ناشی از نبود خذف عنوان روابط عمومی از ساختار وزارت آموزش و پرورش منافع و مسایل جامعه میلیونی ذینفعان آن به فراموشی سپرده نشود.

وی در خاتمه از همه رسانه ها و انجمن های تخصصی ارتباطات و روابط عمومی که در پردازش اخبار، برای مسایل آموزش و پرورش سهم قایلند قدردانی کرد.

 

تقدیر از فعالان عرصه روابط عمومی

همچنین در این رخداد، از روابط عمومی های شرکت پارس ایزوتوپ، بانک سپه، بنیاد مستضعفان، بانک صادرات ایران، شرکت مبین وان کیش، شهرداری سمنان، شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، گروه تصمیم یاران مدیریت در هزاره سوم (اندیشگاه مهسا)، سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و مجتمع مس شهر بابک در بخش های مختلف تجلیل بعمل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری


  تقویم روز ارتباطات/ صدای آمریکا به زبان فارسی باردیگر خاموش شد


  مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران: جایگاه روابط عمومی ها نیازمند تغییر اساسی است


  نقش ارتباطات در بهبود کیفی نظام اجتماعی


  فرماندار انزلی: روابط عمومی ها تسهیل گر ارتباط با مردم باشند


  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی: روابط عمومی های برتر معرفی می شوند


  فرماندار بابل: مدیران روابط‌عمومی باید شفاف سازی کنند


  معاون سیاسی، امنیتی فرماندار اسدآباد: نیاز به نگاهی نوین در حوزه روابط عمومی وجود دارد


  فرماندار کنگان: روابط عمومی ادارات شهرستان کنگان تقویت شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی