درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 02:36   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38146صفحه نخست » دوشنبه، 9 اردیبهشت 1398 - 09:38
آمار کاهش تلفات سیل و تصادفات به خاطر عملکرد رسانه‌ها است
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز در نشست خبری با اشاره به نقش رسانه‌ها در سیل اخیر گفت: کمک به سیل زدگان و بازگشت هموطنانمان به شرایط عادی از برنامه‌های جدی و در دستور کار دولت است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز در نشست خبری با اشاره به نقش رسانه‌ها در سیل اخیر گفت: کمک به سیل زدگان و بازگشت هموطنانمان به شرایط عادی از برنامه‌های جدی و در دستور کار دولت است.

 

وی در پاسخ به ضرورت آموزش روزنامه‌‌نگاری بحران افزود: امروز دانش آموخته روزنامه نگاری زیاد است حتی آنقدر زیاد است که دوران بیکاری برای فارغ‌التحصیلان داریم چون تعداد آنها با تعداد نیاز ما همخوانی ندارد. بنابراین باید برای آن فکری کرد.

 

 وی بیان داشت: موضوعی که مهم است این است که فرد بعد از فارغ‌التحصیلی بیشتر از آنکه کار مهارتی انجام دهد کار تئوریک انجام می‌دهد که ما نیاز داریم افراد ماهر تربیت کنیم که فقط شاغل نباشند تا بتوانیم از مهارت آنها استفاده کنیم.

 

به گفته خدادی، یکی از مشکلات در رسانه‌ها نداشتن مهارت شغلی است که موجب شده ما متخصص رسانه‌ای نداشته باشیم البته باید گفت که تعداد آنها اندک است و وجه قالب بیشتر روزنامه‌ها سیاسی است و کمتر رسانه تخصصی داریم.

 

وی بیان داشت: اساساً نگاه ما به رسانه نگاه مخاطب محور نیست بلکه تولید محور است امروز باید از مخاطب به اطلاعات برسیم ولی چون از انحصار رسانه گذشتیم از رسانه به مخاطب می‌رسیم در حالی که باید مخاطب‌شناس باشیم.

 

وی در ادامه افزود: در جریان سیل باید مخاطب‌شناسی، نیازشناسی و امکان سنجی کنیم تا متناسب با آن جای رسانه را مشخص کرده و بعد ببینیم چه مهارت‌هایی را نیاز داریم و مناسبات این مهارت با دستگاه‌های امداد و نجات در چیست؟

 

معاون مطبوعاتی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات امروز ما در تربیت کادر رسانه، عدم سهم و نقش خود رسانه در تربیت خود کادر است در حالی که معتقدیم کارگاه‌های رسانه‌ای باید در داخل خود رسانه باشد چرا که ما فارغ‌التحصیلی داریم که حتی خود رسانه را ندیده است پس این فرد چطور می‌تواند با واقعیت رسانه آشنا باشد.


خدادی در خصوص تعطیلی رسانه‌ها در ایام نوروز گفت: نباید گفت رسانه‌ها تعطیل بودند. تنها تعدادی از رسانه‌ها به‌دلیل شرایطی که داشتند چاپ نمی‌شدند. اگر بگوییم تعطیل بودند پس این همه اطلاع‌رسانی چطور انجام شد. به گفته وی، رسانه‌ها رابط بین مردم و جریانات بودند و همین امر موجب شد تا آمار سیل از آمار تصادفات کمتر شود. وی در خصوص داشتن رسانه مستقل برای دولت بیان داشت: معتقدم که همه رسانه‌ها باید رسانه‌های دولت باشند. دنیای امروز، دنیای شبکه‌های اجتماعی است. داشتن رسانه دیگر قدرت نیست بنابراین دولت باید تولید محتوای خود را تقویت کند. به گفته وی، بر اساس آمار 35 درصد اخبار بحران اخیر، در شبکه‌های اجتماعی بود و تنها 250 هزار خبر در ماه فروردین منتشر شد که رکورد محسوب می‌شود.


وی از اعزام 3 گروه خبرنگار خارجی به مناطق سیل زده خبر داد و گفت: باید بدانیم و آسیب شناسی کنیم چرا رسانه‌های خارجی توجه زیادی به سیل ایران نکردند. باید بررسی کنیم آیا آنها محتوای کافی نداشتند، یا نمی‌خواستند این اخبار را منتشر کنند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد