درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 - 21:04   

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب یک

ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد

  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


ادامه ادامه مطلب دو

کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟

  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


ادامه ادامه مطلب سه

رسانه‌ یا روابط عمومی؟

  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رسانه های برتر دنیا در سال 2021
  توسط شورای هماهنگی روابط عمومی کرمان؛ جشنواره "چراغ روشن رابطه" برگزار می شود
  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!
  تجربیات آستانه‌ای
  مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت: تلاش وزارت صمت راه اندازی هرچه سریعتر پروژه نورد گرم 2 است
  تاکید رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ بر توسعه روش های ارتباطی روابط عمومی با بهره گیری از شبکه های نوین اجتماعی
  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰
  با سواد رسانه ای رویکرد جدیدی جایگزین فیلترینگ می شود
  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی
  قش نوآوری در برنامه‌های وفاداری/ نمونه‌هایی از برنامه‌های مبتکرانه در حوزه وفاداری مشتری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38126صفحه نخست » فناوری نوشنبه، 14 اردیبهشت 1398 - 08:07
روابط عمومی فراتر از هوش مصنوعی
روابط عمومی ها در عصر جدید آینده، نیاز به استعدادها و افرادی خواهند داشت که مهارت و ساختار فکری درستی داشته باشند. نسل بعدی روابط عمومی، باید ترکیبی از مهارت تکنولوژی، خلاقیت، اشتیاق به فعالیت در هنر و صنعت روابط عمومی را داشته باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده|بهمن علی بخشی کارشناس ارشد روابط عمومی|| روابط عمومی در عصر جهانی شدن در کنار استفاده شایسته و بهینه از ابزارهای رسانه ای، نیازمند درک بهتر از پیچیدگی های اجتماعی افراد است. در شرایطی که در روابط عمومیهای سنتی نیز این عامل دارای اهمیت بسزایی بود، در عصر جهانی شدن که عرصه رقابت سازمان ها به فراتر از مرزها کشیده شده و حتی در صورت مرز محدود عملکرد، به دلیل تجربه خدمات جهانی توسط مخاطبان، انتظار آنان از روابط عمومی ها افزایش یافته است، اهمیت آن به شکل با اهمیتی افزایش یافته است. هوش مصنوعی احتمالاً مهمترین عامل تغییر در قرن ۲۱ خواهد بود و زندگی‌هایمان را ‌طوری دگرگون خواهد کرد که اکثر مردم به‌سختی قادر به تصورش هستند.


به هر حال مهم این است که تکنولوژی عصر جدید یا همان هوش مصنوعی برخی ساختارها را دگرگون خواهد کرد و نگاه به جنبه های اثرگذار و تسهیل کننده آن بر مسایل ما می تواند در عرصه های گوناگون ما را در زمره برندگان و کاربران عصر اطلاعات قرار دهد. باید در جامعه خود با تاکید بر اندیشه ورزی، تلاش نماییم تا با تقویت جنبه های مثبت و اثرگذار این پدیده نوظهور بپردازیم. قرن بیست، قرن ارتباطات بوده است و قرن بیست و یک قرن اطلاعات. ما در پایان عصر ارتباطات و در حال ورود به عصر اطلاعات قرار گرفته ایم و شناخت تکنولوژی های جدید و استفاده از آن ها برای ما به خصوص برای صنعت روابط عمومی بسیار ضروری است.

 

باید جهانی اندیشید چرا که دهکده جهانی در حال افزایش جمعیت است و دیگر نمی توان به شیوه های سنتی و که شاید زمانی برای عصر خود بسیار هم مفید بوده، در دهکده جهانی رفتار نمود. در خانه، اتوبوس، مترو، محل‌کار و بسیاری از جاهای دیگر، سرمان را که بالا می‌آوریم آدم‌هایی را می‌بینیم که سرشان را پایین انداخته‌اند و خیره شده‌اند به یک صفحۀ درخشان، و دائم انگشتشان را روی آن بالا و پایین می‌کشند: گوشی‌های هوشمند گویا ما را متصل می‌کنند به یک دنیای دیگر.


اگر بخواهیم به برخی از چالش های روابط عمومی اشاره کنیم باید بگوییم که: آموزش، تولید محتوای بی کیفیت، عدم شناخت مخاطب، عدم رعایت استانداردهای حرفه ای و عدم تطابق با استانداردها، همگام نبودن با تکنولوژی و مشخص نبودن استراتژی مدون همگام با شرایط روز و غیره از جمله چالش هایی هستند که روابط عمومی ها با آن ها سر و کار دارند. هوش مصنوعی در عصر حاضر می تواند بسیاری از موارد را علاوه بر تسهیل، همگام با نیاز مخاطب دگرگون نماید و با تشخیص علایق و سلیقه مخاطبان پیش ببرد.


داده، به‌سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از با اهمیت‌ترین و ارزشمندترین دارایی‌های هر سازمانی است. روابط عمومی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اطلاع رسانی، برندینگ، موقعیت‌یابی، مدیریت افکار عمومی و غیره از طریق حجم و کیفیت داده‌هایی انجام می‌شود که از زندگی شخصی افراد جامعه جمع‌آوری می‌شوند. هرچه حجم و تنوع داده‌های ورودی به تکنولوژی‌های هوش مصنوعی بیشتر باشد، عملکرد بهتری را از این تکنولوژی‌ها شاهد خواهیم بود. از همین رو و در مقابله با داده‌های داخلی و خارجی، روابط عمومی ها باید دست به توسعه‌ یک استراتژی ساختاریافته و عملی بزنند.


روابط عمومی ها در عصر جدید آینده، نیاز به استعدادها و افرادی خواهند داشت که مهارت و ساختار فکری درستی داشته باشند. نسل بعدی روابط عمومی، باید ترکیبی از مهارت تکنولوژی، خلاقیت، اشتیاق به فعالیت در هنر و صنعت روابط عمومی را داشته باشند.


تولید ارزش از موارد کاربردی هوش مصنوعی در آینده و ارائه‌ یک تجربه‌ منحصربه‌فرد و همه‌جانبه به مشتری، نیازمند به‌کارگیری مهارت، تکنولوژی و داشتن دید کلی نسبت به بخش‌های مختلف سازمان است. وقوع یک تغییر فرهنگ هوشمندانه در سازمان ها، کمک زیادی به تسهیل این روند خواهد کرد. توسعه‌ یک استراتژی محکم و تهاجمی برای جذب، پرورش و حفظ کارکنان ماهر و کلیدی، برای باقی ماندن در میدان مسابقه ضروری است. این شغل‌ها عبارتند از: دانشمندان داده، تکنولوژی شناسان، متخصصان محاسبات ابری و طراحان تجربه.


پیشرفت‌های سریعی که در تکنولوژی آینده رخ خواهند داد، تغییراتی انقلابی را در روابط عمومی رقم خواهند زد. آن دسته از روابط عمومی هایی که تکنولوژی جدید را با هدف تولید محصولات جدید، یادگیری شناختی از منابع داده‌ جدید، ساده‌سازی فرآیندها، اطلاع رسانی در کمترین زمان و کاهش هزینه‌ها به کار گیرند و انتظارات مبتنی بر شخصی‌سازی و انطباق‌پذیری پویای مشتری را برآورد کنند، پیروز میدان خواهند بود. مهمتر از همه، ذکر این نکته است که تمرکز بر تولید فرصت از تکنولوژی‌ و عدم موضع‌گیری در برابر آن، امکان درخشش و پویایی روابط عمومی در سال های آینده را مهیا خواهد ساخت.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رنج مضاعف رسانه های محلی از مصائب فضای مجازی


  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!


  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


  رئیس کل بیمه مرکزی در جمع مدیران روابط عمومی صنعت بیمه: بیان دستاوردهای صنعت بیمه به تقویت گفتمان مردمی منتهی می‌شود


  مدیرکل روابط‌عمومی استانداری سمنان: عقب‌ماندگی‌های حوزه روابط عمومی در سمنان جبران شود


  اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی صنعتی برگزار می شود


  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی


  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400