درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 18:40   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38115صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 7 اردیبهشت 1398 - 12:01
مدیریت رسانه؛ انتخاب بین کدام دانشگاه
رشته مدیریت رسانه یکی از رشته های نوپا در دنیا و همینطور در ایران می باشد. همانطور که مطلع هستید این رشته از مقطع کارشناسی ارشد شروع شده (مقطع لیسانس ندارد) و در دانشگاه های تهران (دانشکده مدیریت و پردیس فارابی قم، مجازی)، علامه طباطبایی، صدا وسیما، پژوهشگاه علوم انسانی، دانشگاه آزاد، پیام نور و... هم چنین دوره دکتری آن نیز در دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد ارائه می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| رشته مدیریت رسانه یکی از رشته های نوپا در دنیا و همینطور در ایران می باشد. همانطور که مطلع هستید این رشته از مقطع کارشناسی ارشد شروع شده (مقطع لیسانس ندارد) و در دانشگاه های تهران (دانشکده مدیریت و پردیس فارابی قم، مجازی)، علامه طباطبایی، صدا وسیما، پژوهشگاه علوم انسانی، دانشگاه آزاد، پیام نور و... هم چنین دوره دکتری آن نیز در دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد ارائه می شود.

انتخاب رشته تک رقمی ها بین دانشگاه صدا و سیما و دانشگاه تهران:
به نظر می رسد کسی که موفق به کسب رتبه تک رقمی می شود نگرانی بابت انتخاب رشته نداشته باشد، اما این افراد با مسائل مربوط به خود مواجه می شوند. مثلا تهران بهتر است یا صدا و سیما یا علامه و.... ؟؟


بنده به دلیل تجربه ی تحصیل در دانشگاه تهران و صدا سیما و ارتباط با دانشگاه های دیگر توصیه ای که به شما دارم این است که با توجه به علاقه اصلیتان که منجر به انتخاب رشته مدیریت رسانه برای ادامه تحصیل شما شده است، دقت لازم را در انتخاب خود داشته باشید که در آینده از انتخاب خود پشیمان نشوید. (مثلا داوطلبانی که به فکر حضور در صدا وسیما و فعالیت در آنجا هستند این نکته را مدنظر داشته باشند که دانشگاه صدا و سیما بهترین راه برای ورود می باشد، اما راه های دیگری هم وجود دارد!)

برای آینده تحصیلی خود چشم انداز داشته باشید و بخاطر یک هدف کوچک اهداف بزرگ خود را فدا نکنید. به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر توجه کنید. شاید با انتخاب دانشگاه صدا و سیما (روزانه) فرصت ادامه تحصیل مشکل تر شود. هرچند که غیر ممکن نیست. یعنی همزمان با کار می شود در فضای دانشگاهی بوده و حتی تدریس هم کرد.


اما اگر صرفا به دکتری فکر می کنید دانشگاهی را انتخاب کنید که تعهد استخدامی برای شما نداشته باشد( تهران، علامه، پژوهشگاه و...) و با توجه به اینکه دکترای این رشته فقط در دانشگاه تهران ارائه می شود اولویت با این دانشگاه و دانشجویان آن می باشد.
 

مطلبی که لازم به آن اشاره شود عدم پذیرش دانشجویان خانم در مجموعه رشته ارتباطات دانشگاه صدا وسیما می باشد.

انتخاب بین دانشگاه تهران یا علامه:
دانشگاه علامه طباطبایی در سال 93 پذیرش در رشته مدیریت رسانه نداشت. (در سال های اخیر مجددا پذیرش دارد) دانشگاه علامه به دلیل سابقه طولانی در رشته علوم ارتباطات اجتماعی دارای اساتید با سابقه بیشتری در رشته ارتباطات می باشد. اما وضع مدیریت رسانه به دلیل نو بودن آن در هر دو دانشگاه تهران و علامه بنظر تفاوت چندانی ندارد. مزیت دانشگاه تهران به دلیل ادامه تحصیل در مقطع دکتری می باشد که پذیرش آن نیز کم می باشد ( 5 نفر) این را هم مدنظر داشته باشید که ممکن است امسال این دانشگاه ها هم برای ورودی ارشد! مصاحبه داشته باشند به هر حال آمادگی هر گونه تغییرات را داشته باشید.

نظر شما درباره پژوهشگاه علوم انسانی:
پژوهشگاه علوم انسانی سال 93 یکباره تصمیم به پذیرش دانشجو در رشته مدیریت رسانه گرفته است و امسال نیز باید تا موقع انتخاب رشته صبوری کرد.
اما تجربه نشان می دهد ماهیت پژوهشگاه علوم انسانی بیشتر کارهای پژوهشی کاربردی و تحقیقات میدانی می باشد هر چند انجام هر گونه کار پژوهشی بستگی به شخص دانشجو دارد.

نظر شما درباره پردیس فارابی یا قم دانشگاه تهران:
تعدادی از اساتید دانشکده مدیریت در پردیس قم نیز تدریس دارند هر چند در مدرک شما نام پردیس قم قید خواهد شد.

انتخاب بین مجازی دانشگاه تهران یا پیام نور:
انتخاب مجازی یا پیام نور بستگی به شخص دارد اگر فرصت حضور در سرکلاس را ندارید مجازی به دلیل ارتباط مجازی و اینترنتی آنلاین با اساتید و دانشجویان مجازی دانشگاه تهران بهتر است، حضور دانشجو فقط ایام امتحانات و هم چنین جلسه معارفه برای آشنایی بیشتر با اساتید و دانشجویان که معمولا در اواخر ترم برگزار می گردد، الزامی است.

سجاد کرمی نامیوندی رتبه 2 کنکور ارشد 93
مشاور تحصیلی و کنکوری skn.karami@gmail.com
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد