درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 10:18   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38109صفحه نخست » جمعه، 6 اردیبهشت 1398 - 11:40
توهمات مثبت در زندگی
ماهان طباطبایی - تحقیقات نشان داده است افرادی که احتمال ابتلا به بیماری های خطرناک را داشته اند اگر به سرانجام خوشبینانه تری اعتقاد داشتند شانس ابتلای شان به مورد بدخیم بیماری، کمتر از بقیه بوده است.
  

همیشه این عقیده وجود داشت که هر چقدر تشخیص واقعی تری از خودمان داشته باشیم پس از نظر روحی و ذهنی سالم تر و متعادلتر هستیم؛ اما این روزها یک دیدگاه روانشناسانه وجود دارد به نام توهمات مثبت Positive Illusions که می گوید کمی فاصله گرفتن از واقعیت و حقیقت اگر با حالتی مثبت باشد برای سلامت عمومی فرد مفید است.

وقتی تصوری خوشبینانه از سلامت، توانایی، هوش و شعور خود داشته باشیم، می توانیم امیدوار باشیم که تسلط و تاثیر بیشتری بر روی خود و محیط پیرامون خواهیم داشت.

نکته جالب این است که این نوع توهمات مثبت به شکل وسیعی توسط همه انسانها مورد استفاده قرار می گیرد. از نظر آخرین تحقیقات در این زمینه، بشر به ۳ طریق خوشبینی های غیرواقعی از خود بروز می دهد:

۱- من آدم بهتری هستم
اغلب ما تصویر بهتری از خودمان داریم. همه ما فکر می کنیم که راننده بهتری هستیم. والدین بهتری هستیم. ما باور داریم که با محبت تر، مهربانتر و مسوولتر هستیم. این توهم شاید از واقعیت فاصله داشته باشد ولی در طول زندگی این نوع نگاه باعث تلاش و تطبیق بیشتر می شود. توهم مثبتی که خیلی ها را وا می دارد دستاوردهای کاملتری داشته باشند.

۲- کنترل بر اتفاقات
این احساس که ما توانایی کنترل بر اتفاقات و پدیده ها را داریم یکی دیگر از توهمات مثبتی است که در زندگی خیلی از ما نقش دارد. نمونه مشهورش بلیط بخت آزمایی است؛ وقتی که خودمان شماره ها را انتخاب می کنیم. در صورتی که کل ماجرا تصادف محض است.

ما فکر می کنیم که بهتر از دیگران مثلاً می توانیم با سرطان مبارزه کنیم. خیلی از ما باور داریم که با سختی ها و از دست دادن عزیزان یا مشکلات اقتصادی بهتر کنار می آییم. این تصور غیرواقعی در عمل باعث می شود که تحمل مان بیشتر شود. آماده استفاده از فرصت های ناگهانی باشیم چون این توهم را داریم که خودمان در ایجادش نقش داشته ایم.

متاسفانه توهم مثبت «کنترل بر اتفاقات» در بعضی موارد نظیر بازی قمار و شرکت در خرید و فروش سهام، می تواند تاثیرات ناگوار ایجاد کند. ریسک زیاد در فعالیت های اقتصادی به این دلیل که فکر می کنیم کنترل بیشتری بر اوضاع داریم می تواند باعث ورشکسته شدن و اشتباهات مادی جبران ناپذیری شود.

۳- خوشبینی به آینده
توهم مثبت با انکار واقعیت فرق دارد. ذهن بسیاری از انسانها فقط بخشی از واقعیت را به صورت مثبت مخدوش می کند. مثال مهم در این زمینه حس خوشبینی به آینده است. این نوع افراد منفعل نیستند و نمی نشینند که اتفاق خوب صورت بگیرد. وقتی وضعیت بهتری را برای آینده خود ترسیم می کنیم در درجه اول از استرس روبرو شدن با آینده ناگوار می کاهیم.

تحقیقات نشان داده است افرادی که احتمال ابتلا به بیماری های خطرناک را داشته اند اگر به سرانجام خوشبینانه تری اعتقاد داشتند شانس ابتلای شان به مورد بدخیم بیماری، کمتر از بقیه بوده است.

 

منبع: http://4.bp.blogspot.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد