درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 - 21:36   

روابط عمومی‌هایی که نقش «بادیگارد» فیلم‌ها را بازی می‌کنند

  روابط عمومی‌هایی که نقش «بادیگارد» فیلم‌ها را بازی می‌کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظر سنجی

  نظر سنجی


ادامه ادامه مطلب دو

پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی

  پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  میزگرد آسیب‌شناسی دلایل تغییر ماهیت جایگاه روابط عمومی‌ها در قم
  مدیران شهری باید اهمیت بیشتری به حوزه روابط عمومی قائل شوند
  برگزاری سمینار آموزشی «روابط عمومی و فناوری‌های نوین ارتباطی» در کرمان
  دومین همایش گفت‌وگوهای انتقال تجربه برگزار شد
  مدیرعامل بانک رفاه: نقش روابط عمومی در تعالی سازمان
  روابط عمومی ادارات باید به ابر روابط عمومی تبدیل شوند
  مدیرعامل ذوب آهن اصفهان: اهمیت روابط عمومی برای سازمان همچون بخش تولید است
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر شد
  آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که در کرج
  مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان: مدیران روابط عمومی ادارات واقعیت‌ها را به اطلاع مردم برسانند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38096صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیپنجشنبه، 5 اردیبهشت 1398 - 10:41
اختراع فناوری‌ای که افکار را به صورت کلمات ادا می‌کند
دانشمندان موفق به اختراع وسیله‌ای قابل کاشت در مغز شده اند که می تواند افکار را بخواند و آنها را تبدیل به کلمات کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| دانشمندان موفق به اختراع وسیله‌ای قابل کاشت در مغز شده اند که می تواند افکار را بخواند و آنها را تبدیل به کلمات کند.

تیمی در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو گفت که این دستاورد که نتایج آن در نشریه "نیچر" چاپ شده، می تواند به کسانی کمک کند که در اثر بیماری قدرت تکلم خود را از دست داده اند.

فناوری خواندن افکار در دو مرحله کار می کند.

اول یک الکترود در مغز کاشته می شود تا سیگنال های الکتریکی را که وظیفه آنها حرکت دادن لب ها، زبان، حنجره و فک است دریافت کند.

سپس از پردازنده‌ای قدرتمند برای شبیه سازی چگونگی شکل گیری کلمات از این حرکات در دهان و حلق استفاده می شود.

نتیجه گفتاری مصنوعی است که از یک "دستگاه صوتی مجازی" پخش می شود.

ممکن است بپرسید بهتر نبود مغز برای یافتن الگویی از سیگنال های الکتریکی که کد کلمات در آنها نهفته است اسکن شود.

با این حال تلاش ها برای چنین کاری کاملا موفق نبوده.

در عوض این سیستم بر شکل دهان و صداهایی که تولید می کند تمرکز می کند تا به پژوهشگران اجازه دهد به این موفقیت بی‌سابقه دست یابند.

پروفسور ادوارد چانگ از محققان این مطالعه گفت: "برای اولین بار این مطالعه نشان می‌دهد که می‌توانیم براساس فعالیت مغزی فرد، جملات ادا شده کاملی تولید کنیم."

"این دستاورد هیجان انگیز ثابت می‌کند که می‌توان با فناوری های موجود، وسیله‌ای ساخت که برای بیمارانی که قدرت تکلم را از دست داده اند کار کند."

میزان دقت
دقت این دستگاه صد در صد نیست. با گوش کردن به نمونه صدایی که تیم محققان منتشر کرده می توان دید که جمله قرائت شده کاملا واضح نیست.

در آزمایش‌ها به روی پنج نفر که صدها جمله را خواندند، شنوندگان توانستند تا ۷۰ درصد جملات را تشخیص دهند.

مشکلاتی مثل بیماری نورون حرکتی، جراحات مغزی، سرطان گلو، بعضی سکته های مغزی، "ام اس" یا پارکینسون می تواند باعث از دست رفتن قوه تکلم شود و محققان می گویند که دستگاه آنها می تواند به بعضی از این بیماران کمک کند.

با این حال این فناوری بر بخش هایی از مغز تکیه دارد که لب ها، زبان، حنجره و فک را کنترل می کنند به همین دلیل بیمارانی که از بعضی انواع سکته مغزی رنج برده اند از آن بهره‌مند نخواهند شد.

پروفسور چانگ می گوید: "این وسیله نمی‌تواند به همه کسانی که قادر به تکلم نیستند کمک کند."

در عین حال چشم انداز دوردست کمک به کسانی را باز می کند که هرگز زبان نگشوده اند، از جمله بعضی از کودکانی که مبتلا به "سربرال پالسی" (فلج مغزی) هستند.


کاربر چطور باید فکر کند؟
از شرکت کنندگان در این مطالعه خواسته شد حرکت خاصی در ناحیه دهان انجام ندهند.

پروفسور چانگ گفت: "از آنها خواسته شد کار خیلی ساده خواندن جملاتی را انجام دهند. این عملی طبیعی است که در مغز افکار را تبدیل به حرکاتی در دهان و حلق می کند."

سوال دیگری که پیش می آید این است که آیا کسی می تواند افکار شخصی فرد مجهز به این دستگاه را بخواند.

پروفسور چانگ می گوید: "ما و دیگران سعی کردیم این موضوع را که آیا می شود فقط افکار را رمزگشایی کرد. معلوم شد که این کار خیلی خیلی سخت است."

"این یکی از دلایل متعددی است که ما تصمیم گرفتیم بر آنچه افراد سعی دارند بر زبان بیاورند تمرکز کنیم."

پروفسور سوفی اسکات از دانشگاه کالج لندن می گوید: "این مطالعه ای خیلی جالب است که در یک آزمایشگاه عالی انجام شده، اما باید اشاره کرد که در مراحل خیلی اولیه است و هنوز به آزمایش های عملی در کلینیک نزدیک نیست."/ بی سی

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  ۵ وظیفه تاسف‌بار روابط عمومی در قبال رسانه‌ها


  مدیرعامل بانک توسعه تعاون: روابط عمومی از مهمترین بخش‌های هرسازمان محسوب می‌شود


  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی انجمن برگزارکنندگان رویدادهای نمایشگاهی


  رضا گل‌محمدی: وظیفه روابط عمومی تبلیغ مدیران نیست


  فرماندار رودسر در همایش روابط عمومی ها؛ به جای ثنا گویی به من تذکر بدهید


  رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی: روابط عمومی‌ها از فریب افکار عمومی اجتناب کنند


  وزیر ارشاد: برخورد جدی با متخلفان توزیع و واردات کاغذ


  معاون استاندار لرستان: روابط عمومی‌ها توانا در پاسخگویی به چالش‌ها/ تغییر سبک زندگی در جامعه امروز و چالش‌های جدید


  مشکلات روابط عمومی در روز روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی