درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:34   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38093صفحه نخست » پنجشنبه، 5 اردیبهشت 1398 - 10:22
در روزهای سخت، چرا باید کنار روزنامه‎نگاری محلی بایستیم؟
مهدی جلیلی روزنامه نگار - تعطیلات عید تازه شروع شده، باران گرفته است. همه جاده‌ها و شهرها‌ تر شده‌اند، باران ادامه دارد، باران خیلی سریع سیل می‌شود. تعطیلات است. کرکره روزنامه ها پایین است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| تعطیلات عید تازه شروع شده، باران گرفته است. همه جاده‌ها و شهرها‌ تر شده‌اند، باران ادامه دارد، باران خیلی سریع سیل می‌شود. تعطیلات است. کرکره روزنامه ها پایین است.

 

خبرگزاری‌های رسمی با کمترین تعداد نیرو کار می‌کنند. سیل سراسری شروع می‌شود. دست‌هایمان خالی است، از خبر، از هر چیز دقیقی درباره سیل و بلایی که بر سر مناطق سیل زده آورده است. تلویزیون حرفی برای گفتن ندارد، شبکه‌های اجتماعی پر است از فیلم‌ها و خبرهایی که نمی‌دانیم چقدر دقیق است. گلستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، فارس، خوزستان، سیستان، نامی نمانده که کنار سیل ننشیند. روزهای اول عید است، شرایط هر لحظه تلخ‌تر می‌شود و دست‌های ما همچنان خالی است، از خبر و هر چیز دقیقی درباره سیل.


سیل سراسری فروردین 98، سیلی بزرگی به ما زد. فهمیدیم چقدر در فرآیند مواجهه با بحران ناقص و الکن بوده‌ایم. آنچه به داد خبررسانی در روزهای تعطیل فروردین رسید، روزنامه‎نگاری محلی بود. سیل سراسری همچنین به ما فهماند چقدر در مواجهه با روزنامه‌نگاری محلی برای مواقع بحرانی، نقص داریم. اگر صریح و خلاصه بگوییم روزنامه‌نگاران محلی کمتر آموزش دیده‌اند، در زمانه بحران بواسطه مجاورت با شرایط سخت، درگیر احساسند و مستأصل از وضعیت پیش آمده، اما ما از همین ظرفیت هم نمی‌توانیم استفاده کنیم. منظورم از ما رسانه‌های جریان اصلی و نهادهای حاکمیتی درگیر بحران، است. مثلاً آیا ستاد بحران کشور، لیستی از روزنامه‌نگاران محلی در هر منطقه ایران دارد که بتواند در موقع ضرورت از کمک آنها استفاده کند؟ هلال احمر چطور؟ خبرگزاری‎های رسمی و صدا و سیما چطور؟


همه نهادهای درگیر بحران عادت کرده‌اند به نیروهای خود اکتفا کنند، کسی به فکر استفاده از توان فوق‌العاده روزنامه‌نگاری محلی در زمانه بحران نیست. روزنامه‌نگارانی که می‌شود از آنها برای دریافت گزارش‌های دقیق و عینی از شرایط مناطق بحران زده کمک گرفت و مسیر امدادرسانی را تسهیل کرد و مهمتر از همه مانع انتشار شایعات و اخبار جعلی شد. ما اما در مواجهه با روزنامه نگاران محلی چه می‌کنیم و چه برنامه‌ای داریم، متأسفانه باید بگویم تقریباً هیچ. البته سیل سراسری سیلی بزرگی بود که باید ما را بیدار کند.


اگر روزنامه‌نگاران و عکاسان محلی نبودند، ما هرگز در روزهای اول عید از فاجعه سیل گلستان تصویر دقیقی نداشتیم، اگر روزنامه نگاران محلی در لرستان نبودند، نمی‌توانستیم ابعاد فاجعه سیل لرستان را درک کنیم و همین‌طور در خوزستان اگر روزنامه نگاری محلی به کمک نیامده بود، امکان پوشش حجم گسترده این سیل وجود نداشت.


وظیفه ما، وظیفه تمام رسانه‎های جریان اصلی امروز این است که در کنار روزنامه نگاری محلی بایستیم، استعداد این بخش را از گزارش‌های احساسی و سطحی به سمت گزارش‌های دقیق، عینی و عمیق سوق دهیم، مانع غیریت‌سازی شویم و به‌دنبال مشارکت آنها از طریق گزارش‌های مبتنی بر راه حل باشیم. درآمیختن روزنامه نگاری محلی با روزنامه نگاری راه حل‌گرا در شرایط بحران، بیشترین کمک به کشور برای حل بحران و بازگشتن آرامش به مناطق بحران دیده است.
 

منبع: روزنامه ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد