درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 05:05   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38067صفحه نخست » بانک و بیمهسه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 - 23:56
«نقدینگی» و درس همبستگی مردمی در سیل
«نقدینگی» و درس همبستگی مردمی در سیل از ابتدای سال جدید، مناطق زیادی از کشور درگیر مساله سیل شده است و آسیب های فراوان ناشی از آن بر هیچ کس پوشیده نیست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| «نقدینگی» و درس همبستگی مردمی در سیل از ابتدای سال جدید، مناطق زیادی از کشور درگیر مساله سیل شده است و آسیب های فراوان ناشی از آن بر هیچ کس پوشیده نیست.
 
 گر چه این سیل برکاتی هم داشته که از جمله آنها می توان به پر شدن سدها، سیراب شدن تالاب ها و تقویت منابع آب زیرزمینی اشاره کرد، اما یکی از مهمترین جلوه هایی که در این حادثه با شدت و حدت هر چه تمام تر بروز و ظهور کرد، همبستگی مردم برای مهار خسارات ناشی از حادثه بود.
 
 در بسیاری از مناطق سیل زده، مردم با حداقل امکانات تلاش کردند گل و لای ناشی از ورود سیلاب را خارج کنند و وضعیت را به حالت سابق برگردانند. بیش از همه اما «سیل بند انسانی دهلاویه» بازتاب فراوانی داشت. تصاویری که نشان می داد عده ای با دست خالی، خودشان را در ورودی سیلاب قرار داده و نمی خواهند اجازه دهند که ورود آب، خسارت بیشتری ایجاد کند. از این تجربه موفق باید یاد بگیریم و با تکیه به مردم بر مشکلات فائق آییم.
 
 نقدینگی موجود در کشور، پیوسته در حال افزایش است. نقدینگی یه سکه دو روست که در صورت استفاده صحیح می تواند انقلابی در اقتصاد کشور ایجاد کند، اما عدم هدایت آن می تواند همچون سیلابی ویرانگر، زیرساخت های اقتصاد کشور را تخریب کند.
 
 آثار منفی سرریز کردن سیل نقدینگی سرگردان به بازارهای دلالی و سفته بازی یا خرید و فروش کالا و مسکن با نیت تاثیرگذاری بر قیمت، تا مدت ها در کشور خواهد ماند و همه از آن آسیب خواهند دید.
 
 اما این سیل را چگونه می توان مهار کرد؟ آیا راهی برای کنترل آن وجود دارد؟ آیا می توان روشی را انتخاب کرد که آثار مثبت این حجم نقدینگی را افزایش دهد؟
 
 واقعیت این است که نقش مردم به عنوان مالکان این نقدینگی در مهار و هدایت آن بسیار مهم است. مردم می توانند به درستی تصمیم بگیرند که این حجم بزرگ از پول را به سمت کدام بازار هدایت کنند تا هم آسیبی به آن بازار وارد نشود، هم تبعات منفی برای اقتصاد کشور ایجاد نکند و هم دیگران را به ورود به آن بازار تشویق کند.
 
 سفته بازی، گرچه ممکن است در کوتاه مدت سودهای اندکی نصیب بازیگران این بازار کند، اما در میان مدت و بلند مدت اثرات مخربی برای همه جامعه خواهد داشت. با اتکا به سیاست های راهبردی بانک مرکزی و نیز با تحلیل درست آثار مخرب سفته بازی، سیل نقدینگی را هم مردم می توانند مهار کنند.
 
 *محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد