درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 11:13   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38047صفحه نخست » یکشنبه، 1 اردیبهشت 1398 - 21:34
طراحی سایت و مدیریت آن چگونه است؟
قبل از آنکه طراحی سایت را آغاز کنید نیاز است اطلاعات لازم را جمع آوری کنید و سپس یک وب سایت با کیفیت را طراحی کنید تا علاوه برحفظ کاربران دائمی به جذب بیشتر مخاطب کمک کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| قبل از آنکه طراحی سایت را آغاز کنید نیاز است اطلاعات لازم را جمع آوری کنید و سپس یک وب سایت با کیفیت را طراحی کنید تا علاوه برحفظ کاربران دائمی به جذب بیشتر مخاطب کمک کند.
 
 با گسترش تکنولوژی در دنیای امروز بسیاری از کارها به کمک اینترنت و در قالب وبسایت های مختلف ارایه می شود، بنابراین ممکن است این سوال پیش بیاید که طراحی سایت و مدیریت آن چگونه است.با جست وجو در مرورگرهای مختلف با اطلاعات مختلفی در زمینه طراحی سایت و یا برنامه نویسی اختصاصی وبسایت روبه رو می شوید.
 
 این اطلاعات در عین مفید بودن می تواند شما را کمی گیج کند و ندانید که از کجا باید کار را شروع کنید، بنابراین دراین مطلب سعی شده طراحی سایت برای شما به طور کامل آموزش داده شود.
 
 طراحی سایت چیست؟
 
در واقع طراحی سایت به مجموعه ی فعالیت هایی گفته می شود که درطی آن یک وبسایت ساخته می شود ودرآن مطلب قرار می گیرد،دراین مراحل ممکن است برنامه نویسی اختصاصی وبسایت، طراحی قالب و یا بهینه سازی وب سایت وجود داشته باشد که همه ی این مراحل تحت عنوان طراحی سایت شناخته می شود.
 
 پیش از طراحی ساست به چه اطلاعاتی نیاز است؟
 
قبل از آنکه طراحی سایت را آغاز کنید نیاز است اطلاعات لازم را جمع آوری کنید و سپس یک وب سایت با کیفیت را طراحی کنید تا علاوه برحفظ کاربران دائمی به جذب بیشتر مخاطب کمک کند،این اطلاعات می تواند شامل موارد زیر باشد:
 
 1.نیاز شما از طراحی سایت:
 
در ابتدای کارطراحی سایت باید مشخص کنید که نیاز شما درداشتن یک وب سایت چیست،این نیاز می تواند آسان نمودن برقراری ارتباط با مشتریان،حذف واسطه ها از مراحل فروش یا اطلاع رسانی وتولید محتوا برای قشر خاصی باشد.هر دیلی که باشد باید به خوبی شناخته شود تا درمراحل بعدی برای برنامه نویسی اختصاصی وبسایت آن رالحاظ کردوکارایی وب سایت را به بالاترین حد ارتقا داد.
 
 2.شناسایی بازار هدف:
 
اگر در زمینه های تجاری مشغول فعالیت هستید قطعا با بازارهدف زمینه کاریتان آشنایی دارید اما درطراحی سایت درزمینه های غیرتجاری بازارهدف باید به خوبی شناخته شود.نیازهایی که سبب می شودکاربران به سایت شما مراجعه کنند راباید شناخت وشاید طراحی نظر سنجی برای آشنایی بیشترایده ی خوبی باشد.در زمینه های تجاری نیز طراحی سایت همین شرایط را داراست چرا که بازار هدف در فضای مجازی پیچیدگی ها ومسائل مربوط به خود را دارد که شاید درفضای حقیقی باآن روبه رو نشوید.
 
 3. بررسی نحوه کار رقبا:
 
قطعاهدف از طراحی سایت وبهینه سازی وب سایت شما این است که در زمینه مورد نظر خود به ایده آل ترین مرجع تبدیل شوید،شناخت کارهایی که رقیبان شما دراین عرصه تا به حال انجام داده اند کمک می کند تا بهترین روش درتولید محتوا وبرنامه نویسی اختصاصی سایت را انتخاب کنید.درادامه شما می توانید با استفاده از خلاقیت وایده های بکراز رقبا پیشی بگیرید ودر صدر فهرست ایده آل درزمینه کاری خود برسید.
 
 4. ترسیم طرح اولیه وبسایت:
 
پس از جمع آوری اطلاعات بالا حال وقت آن رسیده که تمامی این اطلاعات را درکنارهم قرار دهید تا نقشه اولیه سایت شمارا ترسیم کنید.دراین مرحله تمام اطلاعات ونیازهای کاربران وشما به عنوان مدیریت سایت درکنار سلیقه وعلایق شما قرار می گیردوشما بابررسی آن طرح اولیه ای از امکانات مورد نیاز سایت رسم می کنید.این طرح می تواند در ذهن یا به صورت کاملا فیزیکی برروی کاغذ ترسیم شود،از این طرح درمراحل بعدی برای بهینه سازی وب سایت وبرنامه نویسی اختصاصی وبسایت استفاده می شود.
 
 پس از پایان این مراحل نوبت آن است که سایت مورد نظرتان را بسازید وشروع به طراحی آن کنید. با مراحل زیرآغاز می شود:
 
 خرید دامنه:
 
اولین اقدام دراین مرحله از کار تهیه دامنه است که درواقع همان نام وبسایت شما است برای خرید دامنه سایت های بسیاری وجود دارند که به کاربران این خدمات را ارایه می دهند،این سایت هارامی توانید بایک جست وجوی ساده درجست وجوگر ها پیداکنید.دقت داشته باشید انتخاب نام بسیار مهم است ودر جذب مخاطب بهسمت وبسایت شما بسیار تاثیر گذاراست.
 
 2.تهیه هاست:
 
تهیه هاست دومین مرحله است واهمیت بسیاری دربهینه سازی وب سایت شما دارد.هاست در واقع فضایی است که دراختیار وب سایت شما قرارمی گیرد تا به وسیله آن امکانات مختلف در وب سایت خودقرار دهید ودرواقع دست شما را برای طراحی سایت باز می گذارد.هاست رانیز می توانید از سایت های هاستینگ تهیه کنید امایک هاست خوب باید شرایط خوبی داشته باشد،این شرایط شامل امنیت بالا،همیشه دردسترس بودن،پرسرعت بودن وداشتن امکانات جانبی ویژه است.بنابراین درانتخاب هاست ودامنه باید دقت کافی داشت وباافراد متخصص دراین زمینه مشورت نمود.
 
 3.ساختن یک طرح اولیه:
 
برای داشتن یک وبسایت جذاب درهر زمینه ی کاری نیازاست وبسایت شما به خوبی طراحی شود،برای این منظور بایدابتدا
 
 تمامی قسمت های وب سایت را طراحی کرد.صفحه اصلی،تماس باما،درباره ماو...باید طراحی شودودرمراحل بعدی می توان این بخشها را ویرایش کردوکاستی های آن را جبران کرد.
 
 قالب وبلاگ:
 پس از طراحی اولیه قالبی برای وب سایت باید طراحی شود،دراین مرحله باید دقت کرد که برای هر وب سایت باهر زمینه کاری قالب خاصی به رنگ وشکل مشخصی را نیاز دارد که با جست وجومی توان قالب مناسب برای وب سایت خود را پیداکرد،لگوی کاری شما نیز درطراحی قالب وب سایت تاثیرگذاراست.
 
 برنامه نویسی:
 از برنامه نویسی اطلاعات کافی داشته باشید،برنامه نویسی اختصاصی وبسایت بخش مهمی از طراحی سایت است وبخش زیادی از تلاش شما درارائه خدمات در فضای مجازی به این عامل مهم بستگی دارد.
 
 دراین مرحله بابرنامه نویسی طرح اولیه واصلی سایت شما شکل می گیردوبه این ترتیب می توانید درمراحل بعدی به تولیدمحتوا بپردازید.برنامه نویسی درواقع ستون های سایت شما را می سازدوسایت شما برپایه آن استوار می ماند.از آنجایی که وبسایت ها با فعالیت مختلفی تولید می شوند بنابراین برای برنامه نویسی بایدتفاوت هایی وجود داشته باشدامابا پیشرفت برنامه های مدیریت محتوا تقریبا همه ی سایت را می توان به یک شکل مدیریت نمود.
 
 اماهمانطورکه درابتدا نیزگفته شد برای آنکه از رقبا بالاتر قرار بگیرید بهتراست با برنامه نویسی اختصاصی وبسایت خود را ارتقا ببخشید،دراین حالت می توانید وبسایت خودرا از شکل معمولی ورایج خارج کنیدوبه تمام نیازهای کاربران را پوشش دهید.
 
 انواع طرح وب سایت:
 طراحی سایت استاتیک:
 دراین طراحی سایت یک فایل به صورت کاملا جداگانه از صفحه تولید می شود ودرسرورذخیره می شود ودر صورت نیاز وفراخوانی برای کاربربه نمایش گذارده می شود.این طراحی سایت دراکثر سایت ها حتی در وبسایت های دینامیک وجود داردوامنیت بالایی دارد.
 
 طراحی سایت دینامیک:
 دراین طراحی صفحه خاص تولید ودرسرور ذخیره نمی شود بلکه یک صفحه ثابت وجود داردکه باتوجه به بازخوانی کاربران محتوا تغییر می کند.این محتوا درسایت های دینامیک بردیتابیس ذخیره شده است.
 
 درهردو طرح کد های برنامه نویسی خاصی وجود داردکه درصورتی که از برنامه نویسی اطلاعات کافی داشته باشید می توانید به راحتی وب سایت خود را حرفه ای کنید ودر جذب کاربرموفق تر باشید. از پلاگین ها نیز می توان استفاده کرد که قالب های آماده هستند که از قبل کدنویسی شده اند.
 
 1. تولید محتوا:
 
تولید محتوا بخش مهمی است که درکنارسایر بخش های وبسایت دیده می شود،تولید محتوا نقش مهمی در جذب ونگهداری مخاطبین داردبنابراین علاوه بر رعایت اصول بهینه وب سایت باید بیننده را راضی نگه دارد.در تهیه محتوا اصول سئواهمیت بسیاری دارد که به بهینه سازی وب سایت کمک شایانی می کند.
 
 2.بهینه سازی وب سایت:
 
وقتی وبسایت شما دربین انواع وبسایت های رقیب شروع به فعالیت می کند نیازاست که کاربران از این فعالیت اطلاع پیداکنند.این اطلاع رسانی اگر از طریق تولید محتوا انجام گیرد به کمک اصول سئو نیازاست تاموتورهای جست وجو وبسایت شما را بالاتراز سایر وبسایت ها قراردهد.اصول سئورعایت قوانینی است که توسط الگوریتم های گوگل بررسی می شود وسایت رارتبه بندی می کند.این اصول می تواند پرهیزازبه کار بردن غیر عادی کلمات کلیدی یا رعایت اصول نگارشی عدم کپی برداری از سایر سایت ها ومواردی ازاین قبیل باشد.
 
 تولید بلاگ دروبسایت یکی دیگراز موارد بهینه سازی وب سایت است یکی دیگر از اصول بهینه سازی وب سایت دادن بک لینک است،بک لینک با ایجاد یک شبکه قوی از لینک وب سایت های معتبر وقوی دربهینه سازی وب سایت وشاخته ترشدن در گوگل نقش مهمی دارد.
 
 سئوی داخلی وخارجی:
 به طور کلی بهینه سازی وب سایت به دوبخش اصلی تقسیم می شود؛بهینه سازی داخلی وب سایت وسئوی خارجی وب سایت.سئوی داخلی به مواردی که به درون وبسایت وابسته است مانند نوع قالب،برنامه نویسی اختصاصی وبسایت یاضاهر بصری ومعماری سایت گفته می شود ودر سئوی خارجی لینک های موجود درسایت هست که اهمیت دارد وباید به شکل بهینه ای آن هارا مدیریت کنید.
 
 نقشه سایت:
 نقشه سایت یک فایل متنی XMLاست که تمام آدرس هایی که دروبسایت شما قرار دارد را شامل می شود.داشتن نقشه سایت ضروری است وکمک می کند موتورجست وجوگر گوگل سایت شمارا راحت تر شناسایی کند وازآخرین تغییرات وهمچنین ویرایش مطالب قبلی اطلاع پیدا کند.
 
 تبلیغات:
 درآخرین مرحله از طراحی سایت نیاز است که برای وبسایت مورد نظر خودتبیلغات انجام دهید.یکی از روش های تبلیغات،بهینه سازی وب سایت است که به خودیه خود سایت شما را برای کاربران در موتورهای جست وجو گر به نحوی تبلیغ می کند.
 
 از روش های دیگر تبلیغاتی می توان معرفی در صفحات وگروه های اجتماعی را عنوان کرد،گروه های اجتماعی مکان مناسبی است تا مخاطبان خاص خود راپیدا کنید،دراین فضاها گروه های خاصی تشکیل می شوند که می تواند با فعالیت شما دروب سایت همسو باشند.تبلیغات کلیکی نیزمی تواند به شناساندن بیشتر فعالیت ووبسایت شما به کاربران کمک کند.
 
 علاوه برفضای مجازی،امروزه استفاده از تبلیغات محیطی مانند بنرهای تبلیغاتی علاوه براینکه بهتر وبیشتر مردم رابا حوزه کاری شما وبسایتتان آشنا می کند،حس امنیت واطمینان خاطر بیشتری رانیز در مشتریان بوجود می آورد.
 
 هدف از طراحی سایت:
 امروزه برای هرایده ویا شغلی در فضای اینترنت یک وب سایت طراحی می شود وکاربران روز به روز به شکل های مختلف دراین عرصه وارد می شوند.دراین شرایط اطلاع از نحوه طراحی وب سایت وآشنایی با تمامی اصول آن می تواند فعالیت مربوطه ی شما را به خوبی پیشرفت دهد.اصول طراحی سایت اگر چه زیاد است اما فراگرفتن واستفاده ازآن کیفیت کارشما رابالا می برد.دراین زمینه نیاز است برنامه نویسی وبرنامهنویسی اختصاصی وبسایت را فرابگیرید وبکار ببرید علاوه براین آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی کمک شایانی به بالابردن کیفیت وب سایت شما می کندوهمچنین نکته نهایی که مطرح شد ونیازاست دوباره تکرارشود بحث بازاریابی وتبلیغات است که چه درزمینه محصول ارایه شده وچه برای دامنه وب سایت شما باید انجام گیرد.
 
 طراحی وب سایت امروزه فرآیندی است که یا توسط مالک وبسایت هاانجام می گیرد ویاتوسط تیم ها یا افراد دارای تخصص صورت می گیرد،بنابراین دراین زمینه افراد متخصصی شروع به فعالیت کرده اند وبا داشتن دانش برنامه نویسی اختصاصی وب سایت ها،گرافیک وآشنایی بااصول بهینه سازی وبسایت و...به افرادی که دانش لازم دراین زمینه ندارند مشاوره وراهنمایی می دهند./ ایلنا
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد