درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 18 خرداد 1399 - 07:14   

انتصاب مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز

  انتصاب مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز


ادامه ادامه مطلب یک

فیسبوک، برای اعمال محدودیت، پرس‌‌تی‌وی را نشان‌دار می‌کند‎

  فیسبوک، برای اعمال محدودیت، پرس‌‌تی‌وی را نشان‌دار می‌کند‎


ادامه ادامه مطلب دو

نتایج سه پژوهش/ زدن ماسک در خانه در مهار کرونا موثر است

  نتایج سه پژوهش/ زدن ماسک در خانه در مهار کرونا موثر است


ادامه ادامه مطلب سه

اسطوره بازی‌های کامپیوتری چین بازنشسته شد

  اسطوره بازی‌های کامپیوتری چین بازنشسته شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ناشر کتاب «سیر تا احمق» انتخاب شد
  تغییر نشانی ورود به اینترنت بانک سینا
  انتصاب مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز
  اکوسیستم رسانه‌ای افغانستان؛ جولانگاه جهادی‌های سایبری
  توصیه جدید سازمان جهانی بهداشت: در اماکن عمومی ماسک بزنید
  ارتباط مستقیم تلفنی معاون مدیر عامل در امور اجرایی بانک رفاه با مشتریان
  خدمات رسانی 100 درصدی سامانه های الکترونیک بانک شهر به مردم خوزستان
  موفقیت چشمگیر نرم افزار "همراه شهر" در جلب رضایت مشتریان
  مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان معرفی شد
  افغانستان با بیشترین کارکنان رسانه‌ای مبتلا به کرونا در صدر جهان قرار گرفت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38013صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 1 اردیبهشت 1398 - 08:01
برنامه‌ریزی سناریو در روابط عمومی به کمک هوش مصنوعی
گو - روابط عمومی‌ها برای آنکه بتوانند نقش‌آفرینی مؤثر و پر رنگی در سازمان‌ها داشته باشند اول نیازمند آموختن دقیق روش‌های نوین برنامه‌ریزی و توجه به مسئله آینده‌پژوهی به‌خصوص برنامه‌ریزی سناریو با کمک فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی می‌باشند چرا که برنامه‌ریزی یکی از اصلی ترین ارکان پیشرفت در هر حوزه ای می‌باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| برنامه‌ریزی سناریو یک ابزار آینده‌پژوهانه مؤثر است که امکان کنترل شرایط آینده‌ محتمل و ممکن را فراهم می‌آورد. در همین راستا برنامه‌ریزی سناریو در حقیقت به دنبال بررسی آن چیزی است که احتمال وقوعش وجود دارد و باید برای بهبود تصمیم‌گیری‌ها، آن‌ها را مورد ملاحظه و بررسی عمیق قرار داد و حالات مختلف یک پیشامد را در نظر گرفت.


سرعت تغییرات آن‌چنان سرسام‌آور و سریع است که دیگر ابزارهای سنتی قابلیت شناخت این عرصه را از دست داده اند و امکان همگام شدن با تغییرات را برای برنامه نویسان فراهم نمی‌کنند. یکی از اصلی‌ترین ابزارهای بررسی احتمالات آینده، بهره بردن از فناوری هوش مصنوعی است. به این معنا هوش مصنوعی امکان خوبی در راستای شناخت آینده‌ محتمل و ممکن به‌حساب می‌آید. به عبارتی، برنامه‌ریزی سناریو که بک ابزار در آینده‌پژوهی است به کمک فناوری هوش مصنوعی، امکان تحلیل و بررسی شرایط قابل وقوع را به دست می‌آورد و در برنامه‌ریزی سناریو بسیار موفق‌تر از قبل نقش ایفا می‌کند.


در حقیقت برنامه‌ریزی سناریو با کمک فناوری‌های نوین، دانشی است که در تلاش است تا با کمک پیش‌بینی عوامل تأثیرگذار در آینده افراد و جامعه را آماده این تغییرات بکند و هیچ ادعای پیش‌بینی آینده را هم ندارد. در حقیقت از آنجایی‌که برنامه‌ریزی سناریو در ذیل آینده‌پژوهی مطرح می‌شود برنامه‌ریزی سناریو در پی شناخت تغییرات روبروی انسان‌ها در آینده است و از این منظر یکی از حیاتی ترین دانش‌های روز بشری است.


روابط عمومی‌ها برای آنکه بتوانند نقش‌آفرینی مؤثر و پر رنگی در سازمان‌ها داشته باشند اول نیازمند آموختن دقیق روش‌های نوین برنامه‌ریزی و توجه به مسئله آینده‌پژوهی به‌خصوص برنامه‌ریزی سناریو با کمک فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی می‌باشند چرا که برنامه‌ریزی یکی از اصلی ترین ارکان پیشرفت در هر حوزه ای می‌باشد.


دوم باید در پی اجرای سناریوهای مختلف و متعدد برای پیشبرد سازمان خود باشند و برای برنامه‌ریزی سناریو عوامل محتمل و ممکن را مورد بررسی موشکافانه خود قرار داده و در تصمیم گیری نهایی لحاظ کنند.


سوم برای رسیدن به موفقیت و قله‌های پیشرفت باید در پی شناخت و آموختن به‌موقع توانایی‌ها و ظرفیت‌های فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی باشند. سرعت بالای تغییرات و پیشرفت شگفت انگیز تکنولوژی افراد متخصص و دانشمندان را بر آن می‌دارد تا از توانایی‌های این عرصه‌ها شناخت کافی پیدا کنند.


چهارم توجه مستمر و دائم به مقوله برنامه‌ریزی سناریو و توجه به تغییرات مؤلفه‌ها برای رسیدن به اهداف عالیه سازمانی می‌باشد. با توجه به تغییرات مداوم جامعه و شرایط لازم، متخصصان امر توجه جدی به تغییرات داشته باشند تا در صورت لزوم در برنامه‌ریزی و سناریوهای پیش رو لحاظ گردد.

 

نویسندگان:

رضا زمردی دانشجوی کارشناسی ارشد فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع).

علیرضا بابایی دانشجوی کارشناسی ارشد فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع)

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  15 درس مهم از روابط عمومی استاد هوشنگ عباس زاده


  اسطوره بازی‌های کامپیوتری چین بازنشسته شد


  کتاب "اندیشه زایی روابط عمومی" منتشر شد


  اولین سالگرد درگذشت استاد هوشنگ عباس زاده


  فیسبوک، برای اعمال محدودیت، پرس‌‌تی‌وی را نشان‌دار می‌کند‎


  حرفه روابط عمومی هنوز با حرفه ای بر پایه تحقیقات فاصله بسیار دارد


  متخصص آلمانی: کرونا ثروت، وجهه و قدرت را از عیار انداخت


  بازی کامپیوتری


  مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان معرفی شد


  اکوسیستم رسانه‌ای افغانستان؛ جولانگاه جهادی‌های سایبری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب الکترونیکی: کنفرانس از راه دور (یک راهنمای جامع)/ 2