درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 - 21:37   

روابط عمومی‌هایی که نقش «بادیگارد» فیلم‌ها را بازی می‌کنند

  روابط عمومی‌هایی که نقش «بادیگارد» فیلم‌ها را بازی می‌کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظر سنجی

  نظر سنجی


ادامه ادامه مطلب دو

پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی

  پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  میزگرد آسیب‌شناسی دلایل تغییر ماهیت جایگاه روابط عمومی‌ها در قم
  مدیران شهری باید اهمیت بیشتری به حوزه روابط عمومی قائل شوند
  برگزاری سمینار آموزشی «روابط عمومی و فناوری‌های نوین ارتباطی» در کرمان
  دومین همایش گفت‌وگوهای انتقال تجربه برگزار شد
  مدیرعامل بانک رفاه: نقش روابط عمومی در تعالی سازمان
  روابط عمومی ادارات باید به ابر روابط عمومی تبدیل شوند
  مدیرعامل ذوب آهن اصفهان: اهمیت روابط عمومی برای سازمان همچون بخش تولید است
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر شد
  آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که در کرج
  مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان: مدیران روابط عمومی ادارات واقعیت‌ها را به اطلاع مردم برسانند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38013صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 1 اردیبهشت 1398 - 08:01
برنامه‌ریزی سناریو در روابط عمومی به کمک هوش مصنوعی
گو - روابط عمومی‌ها برای آنکه بتوانند نقش‌آفرینی مؤثر و پر رنگی در سازمان‌ها داشته باشند اول نیازمند آموختن دقیق روش‌های نوین برنامه‌ریزی و توجه به مسئله آینده‌پژوهی به‌خصوص برنامه‌ریزی سناریو با کمک فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی می‌باشند چرا که برنامه‌ریزی یکی از اصلی ترین ارکان پیشرفت در هر حوزه ای می‌باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| برنامه‌ریزی سناریو یک ابزار آینده‌پژوهانه مؤثر است که امکان کنترل شرایط آینده‌ محتمل و ممکن را فراهم می‌آورد. در همین راستا برنامه‌ریزی سناریو در حقیقت به دنبال بررسی آن چیزی است که احتمال وقوعش وجود دارد و باید برای بهبود تصمیم‌گیری‌ها، آن‌ها را مورد ملاحظه و بررسی عمیق قرار داد و حالات مختلف یک پیشامد را در نظر گرفت.


سرعت تغییرات آن‌چنان سرسام‌آور و سریع است که دیگر ابزارهای سنتی قابلیت شناخت این عرصه را از دست داده اند و امکان همگام شدن با تغییرات را برای برنامه نویسان فراهم نمی‌کنند. یکی از اصلی‌ترین ابزارهای بررسی احتمالات آینده، بهره بردن از فناوری هوش مصنوعی است. به این معنا هوش مصنوعی امکان خوبی در راستای شناخت آینده‌ محتمل و ممکن به‌حساب می‌آید. به عبارتی، برنامه‌ریزی سناریو که بک ابزار در آینده‌پژوهی است به کمک فناوری هوش مصنوعی، امکان تحلیل و بررسی شرایط قابل وقوع را به دست می‌آورد و در برنامه‌ریزی سناریو بسیار موفق‌تر از قبل نقش ایفا می‌کند.


در حقیقت برنامه‌ریزی سناریو با کمک فناوری‌های نوین، دانشی است که در تلاش است تا با کمک پیش‌بینی عوامل تأثیرگذار در آینده افراد و جامعه را آماده این تغییرات بکند و هیچ ادعای پیش‌بینی آینده را هم ندارد. در حقیقت از آنجایی‌که برنامه‌ریزی سناریو در ذیل آینده‌پژوهی مطرح می‌شود برنامه‌ریزی سناریو در پی شناخت تغییرات روبروی انسان‌ها در آینده است و از این منظر یکی از حیاتی ترین دانش‌های روز بشری است.


روابط عمومی‌ها برای آنکه بتوانند نقش‌آفرینی مؤثر و پر رنگی در سازمان‌ها داشته باشند اول نیازمند آموختن دقیق روش‌های نوین برنامه‌ریزی و توجه به مسئله آینده‌پژوهی به‌خصوص برنامه‌ریزی سناریو با کمک فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی می‌باشند چرا که برنامه‌ریزی یکی از اصلی ترین ارکان پیشرفت در هر حوزه ای می‌باشد.


دوم باید در پی اجرای سناریوهای مختلف و متعدد برای پیشبرد سازمان خود باشند و برای برنامه‌ریزی سناریو عوامل محتمل و ممکن را مورد بررسی موشکافانه خود قرار داده و در تصمیم گیری نهایی لحاظ کنند.


سوم برای رسیدن به موفقیت و قله‌های پیشرفت باید در پی شناخت و آموختن به‌موقع توانایی‌ها و ظرفیت‌های فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی باشند. سرعت بالای تغییرات و پیشرفت شگفت انگیز تکنولوژی افراد متخصص و دانشمندان را بر آن می‌دارد تا از توانایی‌های این عرصه‌ها شناخت کافی پیدا کنند.


چهارم توجه مستمر و دائم به مقوله برنامه‌ریزی سناریو و توجه به تغییرات مؤلفه‌ها برای رسیدن به اهداف عالیه سازمانی می‌باشد. با توجه به تغییرات مداوم جامعه و شرایط لازم، متخصصان امر توجه جدی به تغییرات داشته باشند تا در صورت لزوم در برنامه‌ریزی و سناریوهای پیش رو لحاظ گردد.

 

نویسندگان:

رضا زمردی دانشجوی کارشناسی ارشد فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع).

علیرضا بابایی دانشجوی کارشناسی ارشد فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع)

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  ۵ وظیفه تاسف‌بار روابط عمومی در قبال رسانه‌ها


  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی انجمن برگزارکنندگان رویدادهای نمایشگاهی


  رضا گل‌محمدی: وظیفه روابط عمومی تبلیغ مدیران نیست


  فرماندار رودسر در همایش روابط عمومی ها؛ به جای ثنا گویی به من تذکر بدهید


  رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی: روابط عمومی‌ها از فریب افکار عمومی اجتناب کنند


  معاون استاندار لرستان: روابط عمومی‌ها توانا در پاسخگویی به چالش‌ها/ تغییر سبک زندگی در جامعه امروز و چالش‌های جدید


  وزیر ارشاد: برخورد جدی با متخلفان توزیع و واردات کاغذ


  مشکلات روابط عمومی در روز روابط عمومی


  روابط عمومی و اخلاق مداری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی