درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 - 22:00   

روابط عمومی‌هایی که نقش «بادیگارد» فیلم‌ها را بازی می‌کنند

  روابط عمومی‌هایی که نقش «بادیگارد» فیلم‌ها را بازی می‌کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظر سنجی

  نظر سنجی


ادامه ادامه مطلب دو

پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی

  پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  میزگرد آسیب‌شناسی دلایل تغییر ماهیت جایگاه روابط عمومی‌ها در قم
  مدیران شهری باید اهمیت بیشتری به حوزه روابط عمومی قائل شوند
  برگزاری سمینار آموزشی «روابط عمومی و فناوری‌های نوین ارتباطی» در کرمان
  دومین همایش گفت‌وگوهای انتقال تجربه برگزار شد
  مدیرعامل بانک رفاه: نقش روابط عمومی در تعالی سازمان
  روابط عمومی ادارات باید به ابر روابط عمومی تبدیل شوند
  مدیرعامل ذوب آهن اصفهان: اهمیت روابط عمومی برای سازمان همچون بخش تولید است
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر شد
  آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که در کرج
  مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان: مدیران روابط عمومی ادارات واقعیت‌ها را به اطلاع مردم برسانند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38010صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیپنجشنبه، 5 اردیبهشت 1398 - 11:02
برنامه ریزی سناریو
کار برنامه ریزی سناریو با این سوال آغاز می شود که موفقیت در آینده چگونه به نظر می رسد، موفقیت چه خواهد بود و روابط عمومی رونق بخش در 2020 چه چیزهایی را شامل می شود؟ چه فاکتورها یا متغیرهایی در موفقیت تاثیر دارند؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| برنامه ریزی سناریو، تکنیک قوی برای نگاهی به آینده است. سناریوها برای موارد زیر به کار برده می شوند:


- کمک به تصمیم گیری در حال حاضر؛
- برنامه ریزی؛
- دیدن و سرمایه گذاری بر فرصتها؛
- اجتناب از مشکلات احتمالی در آینده.


کار برنامه ریزی سناریو با این سوال آغاز می شود که موفقیت در آینده چگونه به نظر می رسد، موفقیت چه خواهد بود و روابط عمومی رونق بخش در 2020 چه چیزهایی را شامل می شود؟ چه فاکتورها یا متغیرهایی در موفقیت تاثیر دارند؟


برنامه ریزی سناریو شامل بهبود فهرست متغیرهای قابل توجه و انتخاب تعداد کمی از آنهاست. با حفظ کم تعداد متغیرها، نگاه به آینده، هدفمند و قابل مدیریت می شود. از فهرست ده متغیر که می توانند قابل توجه باشند، سه یا چهار متغیر به عنوان مهمترین آنها انتخاب می شوند.


برای سه یا چهار متغیر اول هر یک به صورت جدا در نظر گرفته می شوند. این متغیرها چگونه به آینده کشیده می شوند؟ کدام توسعه ها برای سازمان بهترین است و کدام یک محتمل، بدترین و بهترین آنها نیز کدام می باشند؟ وقتی هر سه متغیر در نظر گرفته شوند، می توانند با هم در نظر گرفته شوند و سناریوهای بهترین، بدترین و محتمل ترین به دست آیند.


در برابر موفقیت، آیا محتمل قابل پذیرش است؟ آیا مراحلی برای نزدیکتر شدن به بهترین حالت وجود دارد؟ چگونه می توان از بدترین وضعیت اجتناب نمود؟ سناریوها را می توان به این روش در تصمیم گیریهای جاری به کار برد و عملکردهای لازم را صورت داد.


تسهیلات در ممارست بر برنامه ریزی سناریو
روش برنامه ریزی سناریوی توضیح داده شده یک روش ساده شده است که به گروههای کوچک امکان بحث در ارتباط با سناریوهای پیشرفته را می دهد.


زمانی عملکرد بهتری دارد که شرکت کنندگان در بحث، دلایل شخصی قوی داشته و به آن علاقه مند بوده و دانش خاص از ارزشهای بحث شده را داشته باشند که خود می تواند از طریق کسب دانش و تحقیقات مربوطه صورت گیرد. بعد از مقدمه کلی همسو با توضیحات بالا، گروه بزرگ را می توان به گروههای کوچکتر تقسیم نمود.


این کار به فهرست متغیرهای ارائه شده در مقدمه اضافه می نماید و بحث های کنترل شده توسط عملگراهایی که می توانند به گروه در تعیین یک گروه از عملکردها کمک نمایند.


ده دقیقه به گروه وقت دهید تا به فهرست بزرگ دقت نمایند، قبل از آنکه از آنها بخواهید در گروه کوچک کاری انجام دهند، سه متغیر را که دوست دارند روی آن کار کنند را انتخاب نمایید. پنج دقیقه دیگر برای این کار نیاز است.


وقتی متغیر انتخاب شد، هر گروه باید روی آن فکر کند. احتمال پیشرفت آنها چگونه است، بهترین پیشرفت کدام است و بدترین آن کدام؟


برای حفظ تمرکز گروه بر متغیرهای خاص خودشان باید قوانینی اعمال نمود.


هر متغیر را از طریق سه پیشرفت محتمل، بدترین و بهترین به مدت چهل دقیقه بحث کنید.


در پایان این بخش از بحث، گروه باید به دنبال متغیرهای مشترک بوده تا به سناریوی بهترین کلمه برسد که نشان دهنده ترکیب هر سه متغیر بوده و به گروه امکان تصمیم گیری عملی در واکنش به هر سه سناریو داده شود. این مرحله بیست دقیقه زمان می برد.


آخرین پنج دقیقه برای آماده سازی ارائه به گروه بزرگتر در نظر گرفته  می شود که در آن گروه بزرگتر صحبت های گروههای دیگر را می شنود، قبل از بحث کلی تر در باره کاربرد سناریوها می توان به این نتایج رسید.


کل زمان کار گروه 60-80 دقیقه می باشد.

نتایج
نتایج بحث از سناریو ما را به برنامه ریزی و تصمیم گیری در عملکردهای خاص می رساند که می تواند در زمینه های زیر کمک کننده باشد:
- کنترل پیشرفتها در جهت واقعی سازی سناریوهای محتمل و مطلوب نظر؛
- ارائه مراحل خاص در ایجاد بهترین سناریو، نزدیکتر شدن به آن و اجتناب از بدترین سناریوها.
نتایج این بحث، در پایان، به عملکردهای بهتر و شفاف منجر می شود. (موسسه رسمی روابط عمومی/ 2011)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  ۵ وظیفه تاسف‌بار روابط عمومی در قبال رسانه‌ها


  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی انجمن برگزارکنندگان رویدادهای نمایشگاهی


  فرماندار رودسر در همایش روابط عمومی ها؛ به جای ثنا گویی به من تذکر بدهید


  مشکلات روابط عمومی در روز روابط عمومی


  روابط عمومی و اخلاق مداری


  شناسایی فلسفه یک فناوری موجب افزایش کارکردها و کاربردهای آن خواهد شد


  بی توجهی اتاق اصناف به جایگاه روابط عمومی


  نشست متخصصان روابط عمومی برگزار شد


  گزارش برگزاری آیین چهاردهمین جشنواره روابط عمومی های اصفهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی