درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 30 فروردین 1398 - 05:22   

آشنایی با ۷ نکته کاربردی برای گرفتن عکس خوب با موبایل

  آشنایی با ۷ نکته کاربردی برای گرفتن عکس خوب با موبایل


ادامه ادامه مطلب یک

دانشگاه فردوسی تلویزیون اینترنتی راه اندازی کرد

  دانشگاه فردوسی تلویزیون اینترنتی راه اندازی کرد


ادامه ادامه مطلب دو

قاضی‌زاده: هدیه دادن به خبرنگاران برای کند کردن تیغ نقادی آن‌هاست

  قاضی‌زاده: هدیه دادن به خبرنگاران برای کند کردن تیغ نقادی آن‌هاست


ادامه ادامه مطلب سه

لزوم ارزیابی مدیریت بحران در کشور

  لزوم ارزیابی مدیریت بحران در کشور


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گرانی اینترنت به نفع سلامتی
  دلایل اصلی ایجاد استرس
  پیش فروش تلفن تاشوی سامسونگ آغاز شد؛ هر گوشی دو هزار دلار است
  نشت اطلاعات بیش از «شش میلیون ایرانی» توسط یک شرکت حمل‌ونقل اینترنتی
  نقاط ضعف و قوت ارتباطات درون‌سازمانی را شناسایی و ارزیابی می‌کنیم
  نخستین شورای هماهنگی روابط عمومی های چهارمحال و بختیاری برگزار شد
  بانک سامان در شاخص رضایتمندی مشتریان اول شد
  قاضی‌زاده: هدیه دادن به خبرنگاران برای کند کردن تیغ نقادی آن‌هاست
  دانشگاه فردوسی تلویزیون اینترنتی راه اندازی کرد
  جمع‌آوری مخفیانه اطلاعات مخاطبین ایمیل 1.5 میلیون کاربر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37983صفحه نخست » خبر یکچهارشنبه، 28 فروردین 1398 - 13:09
رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی: رسانه‌ها با فروکش‌کردن بحران مردم را تنها نگذارند
رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: اگر رسانه مردم را تنها نگذارد مسئولان هم نمی‌توانند مردم را فراموش کنند.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: اگر رسانه مردم را تنها نگذارد مسئولان هم نمی‌توانند مردم را فراموش کنند.
 
 به گزارش شارا، اکبر نصراللهی عصر سه شنبه در نشست هم‌اندیشی با برخی مسئولان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها چه در سطح محلی و چه در سطح ملی و یا در مسائل و چالش‌های بین‌المللی اقدامات خود را محدود به دوره بحران و زمان بحران می‌کنند؛ یعنی اصلاً به بعد و قبل بحران کاری نداشته و به عبارتی به بحران نگاهی عرضی داشته و نگاه طولی ندارند.
 
 وی افزود: اشکالی که در کشور وجود دارد این است که تدابیر را در نظر نمی‌گیریم و فکر می‌کنیم مدیریت بحران فقط اقدام است و اقدام را محدود به زمان بحران می‌کنیم.
 
 نصراللهی در خصوص نقش سازمان هواشناسی قبل از بحران مطرح کرد: اگر سازمان هواشناسی هشدار و اخطار داده آیا این هشدارها حساسیت برانگیز و محرک بوده؟ گزارش‌های هواشناسی چطور بیان شده است؟ آیا رسانه‌های رسمی آن را به شکل مناسب پوشش داده‌اند؟
 
 وی با بیان اینکه ادبیات هواشناسی ادبیاتی کلی و غیر هشداردهنده است و محرک افراد و حساسیت‌برانگیز نیست؛ تصریح کرد: رسانه‌ها اگر حساس و آگاه شدند باید مردم را آگاه کنند و به آنها آموزش دهند که چگونه جان خود را حفظ کنند.
 
 نصراللهی درباره نقش آموزش در بحران گفت: همه افراد و مسئولان در زمینه سوژه‌یابی، تاکتیک‌ها، اصول مدیریت بحران نیازمند به آموزش هستند، رسانه وظیفه دارد مسئولان را به این باور برساند که همه نیاز به هم‌آموزی، انتقال تجربیات و آموزش دارند.
 
 وی در ارتباط با استمرار امدادرسانی افزود: اگر بخواهیم حرفه‌ایی کار کرده و به مردم کمک کنیم و نوعدوستی و مسئولیت پذیری داشته باشیم باید به‌جای شیرجه‌زدن در آب، سیاسی‌کاری، کارهایی نمایشی و بیان حرف‌های شعاری به یاد داشته باشیم این بحران یک هفته تا چند هفته است و کار جدی رسانه بعد بحران شروع می‌شود که اگر اهمیت آن از زمان بحران بیشتر نباشد کمتر نیست.
 
 نصراللهی تأکید کرد: در این دوره است که معمولاً مسئولان و رسانه‌ها با فروکش کردن بحران مردم را تنها می‌گذارند، اگر رسانه مردم را تنها نگذارد مسئولان هم نمی‌توانند مردم را فراموش کنند.
 
 وی هشدار داد که در دوره بحران و پس از آن مراقب دوقطبی‌ها مانند چپ و راست، شیعه و سنی، این استان و آن استان باشیم زیرا بسیار خطرناک هستند و بهره‌برداری سیاسی از بحران‌های انسانی نامردانه‌ترین و غیرحرفه‌ای‌ترین کارها است.
 
 نصراللهی افزود: در میان بحران برخی مسئولان در پی راه گریز هستند، پس مراقب وعده‌های آنان برای اصلاح امور باشید و آن وعده‌ها را در موعد مقرر پیگیری کنید، برخی مقامات چون می‌دانند رسانه پیگیری نمی‌کند هر قولی و وعده‌ای می‌دهند.
 
 استاد مدیریت بحران کشور درباره نقش رسانه‌ها در مدیریت بحران سیل اخیر استان گلستان بیان کرد: بررسی کنید علل سیل چه بود؟ پیامدهای آن چیست؟ اشکالات در کدام بخش‌ها است؟ قبل و حین سیل چه باید انجام می‌شد؟ برنامه‌های بعد از سیل چیست؟ علل سیل‌های قبلی را مطالعه و تشریح کنید و مسئولان را زیر سؤال ببرید و بر ضرورت داشتن برنامه‌ایی جامع تأکید کنید./ مهر
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نگاهی به «باپلیک ادیتور» در رسانه ها


  افشاگری یکجانبه در روزنامه نگاری ـ اصطلاح مطبوعات زرد


  چاپ خبر جعلی در روزنامه بوستون گلوب - خبر، توسط یک خبرنگار «فری لنس» جعل شده بود!


  خبرگزاری های اصطلاحا جهانی و مسئله تبلیغ نامرئی و کنترل خبر


  رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی: رسانه‌ها با فروکش‌کردن بحران مردم را تنها نگذارند


  ابراهام لینکلن استاد مجاب گری


  شکستن قفل تلفن جدید سامسونگ ظرف چند دقیقه


  انتصاب مدیرکل حوزه مدیرعامل و پاسخگویی به شکایات شرکت فرودگاه‌ها


  کارگاه تخصصی رسانه و محیط زیست در خراسان شمالی برگزار شد


  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در سی و دومین نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ثبت نام سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی